0

0

اجرای اولین قرارداد هوشمند شرکت ویزا (Visa) در شبکهٔ اتریوم

کای شفیلد (Cuy Sheffield)، رئیس بخش کریپتو در شرکت غول پرداختی ویزا، در توییتر از استقرار اولین قرارداد هوشمند پرداخت‌کننده این کمپانی در شبکه آزمایشی Goerli اتربوم خبر داد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که ویزا به تحقیق و آزمایش خود در رابطه با اکانت ابسترکشن (Account Abstraction) و استاندارد ERC-4337 ادامه می‌دهد.

اجرای قرارداد هوشمند پرداختی ویزا در شبکه اتریوم
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه
فهرست عنوان ها

راج پارک (Raj Parekh)، مدیرعامل این درگاه از پیشرفت اخیر ویزا هیجان زده است و می‌گوید: «این سیستم پرداختی می‌تواند محرک بزرگی برای رشد اکوسیستم باشد».

ویزا قبلاً سیستمی تحت عنوان “اکانت ابسترکشن” یا AA  را پیشنهاد کرده بود که در آن می‌توان از قراردادهای هوشمند برای فعال کردن پرداخت‌های قابل‌برنامه‌ریزی خودکار در اتریوم استفاده کرد.

نتایج تحقیقات Visa

ویزا گزارشی از آزمایشات خود در رابطه با ERC4337 (Account Abstraction) منتشر کرده است. این استاندارد در ۱ مارس ۲۰۲۳ به شبکه اصلی اتریوم عرضه شد و این قابلیت را برای قراردادهای هوشمند جهت انجام معاملات از طرف کاربر اضافه کرد.

ارز دیجیتال

در این آزمایش، ویزا دو نمونه اولیه را کنار هم قرار داد که موارد احتمالی استفاده از درگاه جدید Paymaster را نشان می‌دهد: آزمایش اول کارایی Paymaster برای تسهیل استفاده از توکن‌های ERC20 برای پرداخت هزینه‌های گس (کارمزد) را نشان داد، و دومی پوشش کامل هزینه‌های گس برای یک تراکنش را.

در همین راستا، تیم ویزا قراردادهای آزمایشی Visa Paymaster را در شبکه آزمایشی Goerli اتریوم مستقر کرد.

این استقرار، پرداخت با توکن‌های ERC-20 با استفاده از استانداردERC-4337  پی مستر را نشان داد که در آن بررسی می‌کرد که آیا کاربر می‌تواند کارمزد تراکنش‌ها را با توکن‌های جایگزین، مانند استیبل کوین دلاری، یا در آینده حتی با یک ارز دیجیتال ملی CBDC پرداخت کند یا خیر.

قرارداد دیگر مستقرشده در این شبکه نیز قرار است از هزینه‌های تراکنش در مورد کاربری دوم به طور کامل پشتیبانی کند.

ویزا در یک پست وبلاگی، آزمایش فعلی خود در زمینه اکانت ابسترکشن را توضیح داده و قصد دارد راه حل‌های خلاقانه‌ای را برای الگوی AA فعلی در اتریوم برای مقابله با کارمزد تراکنش‌ها ارائه دهد؛ اینکه آیا کاربران می‌توانند کارمزد تراکنش‌های اتریوم را با استیبل کوین یا سایر توکن‌های ERC-20 بپردازند یا اصلاً آن‌ها را پرداخت نکنند؟

این شرکت معتقد است نتایج آزمایشش ممکن است منجر به پذیرش بیشتر رمزارزها شود.(خرید اتریوم)

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)