0

1

سقف بعدی بیت کوین در چه زمانی خواهد بود؟

سقف بعدی بیت کوین چه زمانی خواهد بود؟
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

روز گذشته پیتر برانت (معامله‌گر ارزهای دیجیتال) ادعا کرد که روند صعودی بیت کوین از چرخه‌های گذشته پیروی می‌کند. اگر این روال حفظ شود، زمان سقف بعدی بیت کوین قابل پیش‌بینی است.

 به گفته این تحلیلگر، در صورتی که بیت کوین مسیر سایکل‌های صعودی قبل را در پیش بگیرد؛ می‌تواند به اوج ۱۳۰،۰۰۰ تا ۱۵۰،۰۰۰ دلاری برسد. برانت تاریخ ATH جدید را بین اواخر آگوست تا اوایل سپتامبر پیش‌بینی کرد. 

هاوینگ بیت کوین رویدادی است که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد. پاداش استخراج ماینرها پس از هر هاوینگ، ۵۰٪ کاهش می‌یابد.

ارز دیجیتال

پیتر برانت در گزارشی که دوم ژوئن درباره سقف تاریخی بعدی بیت کوین نوشت، می‌گوید:

تقارن تقریباً کاملی در چرخه‌های بازار صعودی گذشته دیده می‌شود. در تمام چرخه‌ها، تاریخ هاوینگ بیت کوین از نظر زمانی تقریباً وسط شروع چرخه صعودی و سقف تاریخی قرار می‌گیرد. مثلا آخرین بازار صعودی بیت کوین حدود ۱۶ ماه قبل از هاوینگ در ۱۱ می ۲۰۲۰ آغاز شد و حدود ۱۸ ماه پس از آن به پایان رسید. هاوینگ‌های قبلی در ۹ جولای ۲۰۱۶ و ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ نیز از همین الگو پیروی کردند. اگر این توالی ادامه پیدا کند، اوج چرخه بعدی صعود بیت کوین احتمالا در اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر ۲۰۲۵ رخ خواهد داد. یعنی در حال حاضر در مسیر حرکت به سمت سقف تاریخی بعدی بیت کوین هستیم.

او اضافه کرد که هیچ روش تحلیلی برای حدس زدن چرخه بیت کوین قطعی نیست، اما چرخه‌های گذشته از الگوی رشد مشابهی پیروی کرده‌اند. اگر به همان روال پیش برود، بیت کوین در محدوده قیمتی ۱۳۰/۰۰۰ تا ۱۵۰/۰۰۰ دلار قرار می‌گیرد.

تصویر بالا، نمودار تاریخ‌ هاوینگ‌های بیت کوین و شروع و اوج چرخه صعودی را نشان می‌دهد.

برانت ۱۷ دسامبر ۲۰۲۲ را به عنوان شروع بازار صعودی فعلی در نظر می‌گیرد. قیمت بیت کوین در آن زمان حدود ۱۶/۸۰۰ دلار بود. از آن زمان تاکنون، بیش از ۳۰۰ درصد رشد داشتیم و به قیمت ۶۷/۸۸۲ دلار رسیده‌ایم.

بیت کوین از بالاترین قیمت تاریخ ۱۴ مارس خود یعنی ۷۳/۶۷۹ دلار، کمی کاهش یافته است. برانت معتقد است که ۲۵% احتمال دارد که بیت کوین در بازار صعودی قرار گرفته باشد.

پیش از این تحلیلگران دیگری نیز صحبت‌های مشابهی درباره‌ی رالی صعود بعد از هاوینگ داشته‌اند و خرید بیت کوین را پیشنهاد کرده‌اند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)