0

2

آیا بیت کوین شرایط بازار قبل از هاوینگ ۲۰۱۶ را تکرار می‌کند؟

شباهت وضعیت فعلی بیت کوین با قبل از هاوینگ ۲۰۱۶
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

به گفته پیتر برانت (معامله‌گر با تجربه)، ریزش بیت کوین پس از هاوینگ (۹ آوریل ۲۰۲۴) شبیه به تحرکات بازار پیش از دوره صعودی ۲۰۱۶ است. بیت کوین پس از هاوینگ سال ۲۰۱۶ و قبل از روند صعودی سال ۲۰۱۷ به میزان بسیار مشابهی کاهش یافت.
برانت در یک پست در شبکه اجتماعی x نوشت:

کاهش بیت کوین پس از هاوینگ شبیه به چرخه بازار صعودی ۲۰۱۵-۲۰۱۷ است.

پست پیتر برانت در شبکه x
پست پیتر برانت در شبکه x

او اصلاح بازار را پس از هاوینگ ۲۰۱۶ و ۲۰۲۴ مقایسه کرد و به شباهت‌های این دو دوره اشاره کرد.


مقایسه قیمت بیت کوین پس از هاوینگ ۲۰۱۶ و ۲۰۲۴

هاوینگ در ۹ جولای اتفاق افتاد و قیمت آن روز ۶۵۰ دلار بود. بازارها در طول آن چرخه به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۴۷۴ دلار رسیدند. ۲۷% کاهش پس از هاوینگ اتفاق افتاد و در دسامبر ۲۰۱۷ به بالاترین سقف تاریخی در آن دوره رسید.
به طور مشابه، افت اخیر بیت کوین به زیر ۵۰/۰۰۰ دلار اکنون نشان دهنده کاهش ۲۶ درصدی نسبت به قیمت ۶۴/۹۶۲ دلار پس از هاوینگ است.

احتمال کاهش بیشتر قیمت بیت کوین

با این حال، برخی از تحلیلگران هشدار می دهند که بیت کوین ممکن است کاهش بیشتری بیابد. بر اساس گزارش CoinGecko، در ۵ آگوست، قیمت بیت کوین با درصد کاهش دو رقمی به ۴۹/۲۲۱ دلار رسید.


بنجامین کوون، بنیانگذار ITC Crypto، در پستی در X گفت که این الگو منعکس کننده الگوی سال ۲۰۱۹ است، زمانی که بازارها در نیمه اول سال افزایش یافتند، سپس در نیمه دوم اصلاحات گسترده ای یافتند.

مقایسه قیمت بیت کوین در سال‌های 2019 و 2024
مقایسه قیمت بیت کوین در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۴


تیم کراوچونوفسکی، بنیانگذار و مدیر عامل شبکه مخابراتی غیرمتمرکز چیرپ، اظهار داشت که رمزارزها می‌توانند بسیار سریعتر از سایر دارایی‌ها بازیابی شوند. یعنی همانند سال ۲۰۲۰، احتمالا طی ساعات و روزهای آینده، شاهد جدایی قیمت ارزهای دیجیتال از سهام سنتی باشیم.


0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)