0

4

مومنتوم XRP با کاهش ۱۶ درصدی محو می‌شود

شتاب قیمت XRP، پنجمین ارز دیجیتال بزرگ بازار کریپتوکارنسی متوقف شده و با کاهش ۱۶ درصدی به زیر محدوده ۰.۷۰ دلار سقوط کرده است. در حال حاضر XRP به جایگاه خود بعد از ارز دیجیتال BNB بازگشته است.

کاهش قیمت توکن XRP پس از درخواست تجدیدنظر از سوی SEC
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

این افت قیمت پس از صدور حکمی مبهم به نفع ریپل رخ داده که باعث شد Coinbase ،Bitstamp و سایر صرافی‌های برجسته XRP را مجدداً در لیست ارزهای دیجیتال خود قرار دهند.

چارلز گاسپارینو (Charles Gasparino) از فاکس بیزینس به این ریزش قیمت در توییتر اشاره کرد و به پیروز نشدن کامل ریپل در این پرونده اشاره کرد.

دادگاه حکم داد که فروش ۷۰۰ میلیون دلاری توکن‌های XRP غیرقانونی بوده و باید بازپرداخت شود، واقعیتی که تا حد زیادی توسط طرفداران ریپل نادیده گرفته شده است.

ارز دیجیتال

XRP توکنی شبه اوراق بهادار

جان رید استارک  (John Reed Stark)، تحلیلگر حقوقی، این حکم دادگاه را با دقت بررسی کرده و به چندین نقص احتمالی اشاره کرده است. به نظر استارک این حکم، تمایز پیچیده‌ای بین فروش خصوصی XRP به سرمایه‌گذاران معتبر و فروش برنامه‌ریزی‌شده این توکن در پلتفرم‌های معاملات ارز دیجیتال قائل شده است.

او استدلال می‌کند این رویکرد می‌تواند دسته‌ای با عنوان «شبه اوراق بهادار» را ایجاد کند که بسته به سطح سرمایه‌گذار تغییر می‌کند؛ چیزی که او آن را «غیر شهودی، ناسازگار با رویه قضایی SEC و بی‌سابقه در این زمینه» می‌نامد.

استارک همچنین بر این نگرانی تأکید می‌کند که این حکم ممکن است فروش توکن‌های XRP به سرمایه‌گذاران سطح بالا مانند شرکت‌های سرمایه‌داری خطرپذیر را اوراق بهادار در نظر بگیرد ولی فروش آنها به معامله‌گران خرد را نه. او معتقد است این حکم برخلاف اصول اولیه حمایت از سرمایه‌گذار است و این واقعیت را نادیده می‌گیرد که همه سرمایه‌گذاران، صرف‌نظر از سطح‌شان، هنگام خرید XRP در واقع روی ریپل قمار می‌کنند.

آیا این پرونده همچنان در جریان خواهد بود؟

این مقام اسبق SEC در پایان اظهار داشت که SEC احتمالاً رأی دادگاه در مورد ریپل را به دور دوم بازبینی خواهد کشاند و پیش‌بینی می‌کند که دادگاه حکم مربوط به فروش‌های برنامه‌ریزی‌شده و دیگر برنامه‌ها را لغو کند. در غیر این صورت بازار ممکن است شاهد تکراری دیگر از توکن‌های معاف از مقررات اوراق بهادار به دلیل ناآگاهی سرمایه‌گذار و قانون عدم افشا باشد.

خرید ریپل

منبع: یو تودی

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)