معرفی ایردراپ تلگرامی CEX.io + آموزش تصویری CEX

معرفی ربات تلگرامی cex
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

9 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در بازار داغ بازی‌های تلگرامی، حتما نام CEX به گوش شما هم آشناست. CEX یکی از ساده‌ترین و در عین حال، معتبرترین ربات‌های بازی تلگرامی است که در حال حاضر وجود دارد. ایردراپ این ربات کمی با سایر بازی‌ها تفاوت دارد. مثلا نیاز به وصل کردن کیف پول ندارید و توکن‌ها به حساب‌تان در صرافی cex.io واریز خواهد شد.

بازی تلگرامی Cex.io چیست؟

بازی تلگرامی CEX.io Power Tap، یک ایردراپ تلگرامی دیگر از مجموعه برترین ربات‌های ارز دیجیتال تلگرام است. صرافی متمرکز Cex.io این ربات تلگرامی را عرضه کرده است. همانند ربات نات کوین، این ایردراپ رویداد کلیکی (Tap-To-Earn) دارد. Cex.io هنوز اطلاعاتی درباره اتصال کیف پول ارز دیجیتال (Crypto Wallet) مشخصی را منتشر نکرده و احتمالا عرضه ایردراپ Cex.io، روی والت داخلی این صرافی انجام شود.

جامعه بازی و تیک آبی تلگرام (Telegram Verification)، از جمله مواردی هستند که موجب افزایش اعتبار این ربات تلگرام شده‌اند. ارز دیجیتال این بازی، CEXP$ نام دارد که احتمالا در صرافی ارز دیجیتال Cex.io خواهد بود. علاوه بر کلیک کردن، امکان کسب درآمد از طریق دعوت دوستان (Referral) و استخراج (Farming) هم وجود دارد.

بازی تلگرامی Cex.io چیست؟

پروژه جدید و مطمئن CEX متعلق به یک صرافی ارز دیجیتال در کشور انگلیس است. صرافی CEX.IO با ۱۱ سال سابقه، از سال ۲۰۱۳ فعالیت دارد. پیش‌تر جاستین سان مدیرعامل سابق TRON نیز، پشتیبانی خودش را از این پروژه اعلام کرده بود. علاوه براین، CEX در همان روز اول تیک آبی تلگرام را گرفت.

 قرار است که از طریق بازی تلگرامی CEX، توکنی با نام CEXP ایردراپ شود. اما این توکن، توکن بومی صرافی نیست. در توصیف توکن‌های بومی صرافی‌ها باید بگوییم که مثلا بایننس کوین، توکن بومی صرافی بایننس است. ارز دیجیتال CEX هم توکن بومی CEX.IO است، اما توجه داشته باشید که CEX با CEXP فرق دارد!

CEXP هنوز در جایی لیست نشده و عرضه اولیه آن قرار است هم‌زمان با ایردراپ صورت بگیرد. معمولا توکن‌های بومی اعتبار بیشتری نسبت به میم‌ کوین‌هایی که در بازی‌ها ایردراپ می‌شوند، دارند.

آموزش بازی و نصب ربات تلگرامی CEX 

ربات‌های تلگرامی نیاز به نصب ندارند. کافی‌ست که وار لینک ربات تلگرامی CEX شوید. پس از آن صفحه ربات مشابه با صفحه چت با مخاطبان دیگر شما، در لیست چت‌ها ظاهر می‌شود. هر بار که با به این ربات برگردید می‌توانید ادامه بازی را انجام دهید. این قابلیت، عامل محبوبیت ربات‌های تلگرام است. بازی در ساده‌ترین شکل ممکن در دسترس قرار می‌گیرد و معمولا رابط‌های کاربری بسیار ساده‌ای هم دارند. کار با این ربات‌ها به قدری آسان است که همه اقشار سنی، از کودکان تا سالمندان در دسته مخاطبان این بازی‌ها قرار دارند.

برای بازی CEX ابتدا باید وارد ربات آن به آدرس https://t.me/cexio_tap_bot شوید. با ورود به ربات تلگرامی CEX و کلیک بر روی گزینه Start app، می‌توانید صفحه زیر را ببینید:

ربات cex
ربات cex

در این صفحه چند گزینه وجود دارد.

Start app: در این بخش، بازی برای شما اجرا می‌شود.

Join Community: با این گزینه می‌توانید به شبکه‌های اجتماعی Cex.io ملحق شوید.

Invite a friend: در این گزینه می‌توانید لینک دعوت از دوستان را برای مخاطبان تلگرام خود ارسال کنید.

Launch CEX.IO APP: این قسمت شمارا به صرافی CEX.IO هدایت می‌کند.

آشنایی با قسمت‌های مختلف بازی تلگرامی CEX

رابط کاربری این ربات تلگرامی بسیار ساده است. یعنی برخلاف بازی همستر کامبت که حتی یک مینی گیم همستر در داخل بازی دارد، cex بخش‌های زیاد و پیچیده‌ای ندارد. اگر نمی‌دانید که همستر کامبت چیست؟ همستر کامبت یک بازی تلگرامی دیگر است که پس از پروژه نات کوین به موفقیت بسیار زیادی رسید. بخش‌های مختلف CEX شامل موارد زیر است:

  • Tap
  • Tasks
  • Farm
  • Squad

اگر می‌خواهید این بازی را آغاز کنید، باید بدانید که بازی حول محور همین ۴ بخش خواهد بود. حتی نیازی نیست که ساعت‌های زیادی را در روز صرف بازی کردن بکنید، زیرا هیچ چیز در آن نیاز به ارتقا دادن ندارد!

قسمت Tap در CEX

در قسمت Tap، تعداد ۱۰۰ توکن CEXP برای دریافت وجود دارد. پس از ۱۰۰ بار کلیک کردن، می‌توانید این ۱۰۰ توکن را Claim یا برداشت کنید. چند ساعت صبر کنید و دوباره به بازی برگردید تا ۱۰۰ توکن دیگر برای کلیک کردن شارژ شود. مدت زمان انتظار تا بازگشت دوباره، در بالای تصویر نمایش داده می‌شود.

tap در cex
tap در cex

قسمت Tasks در بازی تلگرامی CEX

در این بخش تسک‌هایی وجود دارند که با انجام آن‌ها پاداش می‌گیرید. این تسک‌ها در سه دسته قرار می‌گیرند.

  •  دسته اول تسک‌های مربوط به ثبت نام در صرافی و شروع فعالیت در آن است. 
  • دسته دوم شامل تسک‌های ریفرال می‌شود. هر تسک در این بخش، تعدادی دوست را مشخص کرده که با دعوت از آن‌ها پاداش می‌گیرید.
  • دسته سوم تسک‌های مرتبط با رسانه‌های اجتماعی cex است از دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی تا تماشای ویدیو، در این دسته قرار می‌گیرند.
تسک‌های cex
تسک‌های cex

قسمت Farm در CEX

در بخش فارم، توکن‌های CEXP حتی اگر در بازی نباشید، استخراج می‌شوند. کافی‌ست تا در بخش فارم، روی Start farming era کلیک کنید.

فارم یا استخراج در cex
فارم یا استخراج در cex

هر بار به بازی برمی‌گردید، سکه‌های بخش استخراج یا فارم را claim کنید و دوباره روی Start farming era کلیک کنید. مدت زمان انتظار برای بازگشت به بخش فارم، برداشت توکن‌های استخراج شده و درخواست استخراج مجدد، در بالای صفحه نمایش داده می‌شود.

برداشت سکه‌های استخراج شده
برداشت سکه‌های استخراج شده

قسمت Squad در CEX

دوستانتان را به بازی دعوت کنید تا علاوه بر پاداش ریفرال، مقداری پاداش در ازای استخراج آن‌ها نیز، به شما تعلق بگیرد!

اسکواد یا ریفرال cex
اسکواد یا ریفرال cex

 ریفرال لینک عضویت در بات تلگرام CEX

هر فرد لینک عضویت منحصر به فردی دارد که می‌تواند آن را برای دوستان خود ارسال کند. لینک عضویت از دو طریق در دسترس است. در روش اول کافی‌ست در همان صفحه اصلی ربات، روی Invite a friend کلیک کنید تا پیام پیش‌فرض شما همراه با لینک آماده شود. سپس مخاطبی را که می‌خواهید برایش لینک بفرستید، از لیست مخاطبان تلگرام انتخاب کنید و گزینه ارسال را بزنید. روش دوم این است که وارد بخش Squad شوید و لینک خود را کپی کنید. سپس لینک کپی شده را در هر جایی که می‌خواهید ارسال کنید.

روش‌های دریافت سکه در ربات تلگرام CEX

برای کسب درآمد از ربات تلگرام CEX چهار روش وجود دارد.

  1. tap کردن
  2. فارم کردن
  3. ریفرال
  4. انجام تسک‌ها

هر کدام از این روش‌ها را پیش‌تر، در بخش آموزش بازی شرح داده‌ایم. نکته مهم این است که cex مشابه کارت‌های روزانه و کد مورس همستر یا کد مخفی تپ سواپ و یا کد مخفی میم فای، روش خاصی برای دریافت سکه بیشتر روزانه ندارد. 

مزایا و معایب ربات تلگرامی CEX

برای شمردن مزیت‌های CEX می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم:

  • اعتبار ۱۳ ساله صرافی 
  • اعتبار بیشتر با تیک آبی تلگرام
  • رابط کاربری آسان
  • عدم نیاز به صرف زمان زیاد در بازی
  • امکان کسب درآمد از طریق استخراج

CEX معایبی هم دارد: 

  • عدم امکان ارتقا میزان و سرعت دریافت در کلیک کردن
  • عدم امکان ارتقا میزان و سرعت استخراج
  • نیاز به ثبت نام در صرافی CEX.IO برای دریافت ایردراپ
  • نیاز به ریفرال‌های زیاد در برخی از تسک‌ها

مهم‌ترین نکات بازی تلگرامی CEX

ایردراپ در این ربات با اتصال کیف پول انجام نمی‌شود. کاربران توکن‌های خود را در حساب CEX دریافت خواهند کرد. ممکن است روند ثبت نام برای برخی از کاربران دشوار باشد. بالاخص که به دلیل تحریم‌ها، بهتر است از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی استفاده کنید.

از آنجایی که هر فرد می‌تواند فقط یک اکانت در هر صرافی داشته باشد، افرادی که در چند اکانت تلگرام بازی می‌کنند، چالش خواهند داشت. برای هر اکانت باید یک حساب کاربری، با نام یک شخص حقیقی در صرافی CEX.IO ایجاد شود.

لیست شدن و قیمت ایردراپ CEX و توکن CEXP چقدر است؟

در حال حاضر توکن بومی CEX در صرافی‌ها لیست شده و معامله می‌شود. اما این توکن ایردراپ نخواهد شد. رمز ارزی که ایردراپ می‌شود، CEXP نام دارد. CEXP هنوز در هیچ صرافی لیست نشده و قیمت آن مشخص نیست. معمولا قیمت در زمان عرضه اولیه ارزهای دیجیتال به عوامل مختلفی بستگی دارد. تعداد توکن‌های عرضه اولیه از مهم‌ترین آن‌هاست. تا زمانی که CEXP لیست نشود؛ هر گونه قیمتی که اعلام شود، صرفا حدس و گمان خواهد بود.

آموزش دریافتCEXP قبل از لیست شدن

هنوز توکن CEXP در جایی لیست نشده. کاربران می‌توانند تا زمان لیست شدن و ایردراپ، CEXP بیشتری را جمع‌آوری کنند. زمانی که مراحل ایردراپ آغاز شود، ابتدا باید ثبت نام خود را در صرافی cex کامل کرده باشید. از آنجایی که یکی از تسک‌های بازی مربوط به همین مساله است، بازی شما به اکانت صرافی متصل خواهد شد. بنابراین در زمان ایردراپ، توکن‌ها به کیف پول شما در صرافی واریز می‌شوند. برای برداشت توکن‌ها از صرافی دو راه دارید: 

  1. برداشت CEX از صرافی
  2. مبادله CEX با یک ارز دیگر و برداشت آن ارز از صرافی

برای برداشت cexp یا هر ارز دیگر از صرافی cex کافی‌ست به همان صورتی که در هر صرافی برای برداشت ارز دیجیتال عمل می‌شود، رفتار کنید. پس از آن باید وارد یک صرافی ایرانی شوید تا ارز خود را به ریال تبدیل کنید.

برای فروش آسان توکن‌های CEXP به محض لیست شدن، همین امروز در پول نو ثبت نام کنید.

بازی CEX.io چقدر ایردراپ می دهد؟

به گفته cex.io تعداد ۲۰۰ میلیون توکن در ایردراپ تلگرامی این پروژه عرضه خواهد شد. اما این تعداد فقط تعدادی است که ایردراپ می‌شود. مقداری از این توکن‌ها میان تیم‌های همکاری و توسعه دهندگان می‌ماند که هنوز اطلاعات دقیقی از آن نداریم. عرضه کل توکن‌ها شامل مجموع ایردراپ و این مقداری‌ست که نزد توسعه دهندگان و شرکت‌های همکار باقی می‌ماند.

آیا CEX جایگزین نات کوین می‌شود؟

چنین ادعایی در حال حاضر بسیار زود است. در حال حاضر پروژه‌های خوب دیگری هم هستند که نبرد تنگاتنگی بر سر جایگزینی نات کوین دارد. شانس موفقیت نات کوین بیشتر برای این بود که از اولین ایردراپ‌های ربات‌های تلگرامی محسوب می‌شد. حالا کار کمی دشوارتر است. هر روز تعداد زیادی بات تلگرامی با ادعای ایردراپ ظاهر می‌شوند که گاهی سنجش اعتبار آن‌ها هم برای کاربران دشوار می‌شود. 

در میان پروژه‌های فعلی، CEX رقیب‌های سرسختی مانند بلوم، همستر کامبت و تپ سواپ دارد. تنها می‌توان ادعا کرد که CEX به واسطه اعتبار صرافی CEX.IO، شانس بیشتری نسبت به بازی‌های عادی داشته باشد. ادامه مسیر بستگی به استقبال کاربران و برنامه‌های توسعه‌دهندگان دارد.

چه زمانی CEX قابلیت فروش دارد و قیمت CEX چقدر است؟

فعلا زمان دقیقی از سمت توسعه دهندگان برای ایردراپ اعلام نشده. برآوردهای زمان ایردراپ سایر ربات‌های تلگرامی هم چندان مطابق پیش‌بینی‌ها پیش نرفته است. فعلا فقط می‌دانیم که تا زمانی‌که ایردراپ انجام نشود، توکنی برای فروش نیست. همچنین تا زمان لیست شدن CEXP قیمت آن مشخص نخواهد بود.

چه کسانی از ایردراپ CEX حمایت می‌کنند؟

مهم‌ترین حامی ایردراپ CEX صرافی ارز دیجیتال CEX.IO است. همین مساله این ایردراپ را یک گام نسبت به بازی‌هایی که صرفا میم هستند؛ جلوتر می‌برد. جاستین سان (خالق ترون) نیز، پشتیبان دیگر این ایردراپ است. حامیان دیگر بازی CEX، نهنگ‌ها و سرمایه‌گذاران بزرگ حوزه کریپتو هستندکه می‌توانند نقدینگی بالایی را وارد شبکه کنند و قیمت را افزایش دهند.

آیا بازی تلگرامی CEX ارزش وقت گذاشتن برای ایرانیان دارد؟

اکیدا توصیه می‌شود که در ابتدا بازی‌ها را به چشم سرگرمی نگاه کنید. در این حالت اگر ایردراپ به تاخیر افتاد یا از سطح توقع شما کمتر بود، آسیب ذهنی کمتری خواهید دید. اما در کل به واسطه اعتبار صرافی CEX.IO پیش‌بینی می‌شود که این ایردراپ از سایر ربات‌ها معتبرتر باشد. توجه داشته باشید که هرگونه ادعا پیش از ایردراپ صرفا حدس و گمان است و بر پایه اطلاعات موجود صورت می‌گیرد.

آیا ایردراپ CEX کلاهبرداری است؟

تا به این لحظه رفتاری مبنی بر کلاهبرداری بودن این پروژه دیده نشده. اما هرچیزی در ادامه مسیر امکان پذیر است. فقط می‌توان گفت که اعتبار صرافی CEX.IO باعث می‌شود تا کمتر احتمال کلاهبرداری وجود داشته باشد. علاوه بر این، تیک آبی تلگرام شاید بتواند برخی از ربات‌ها را معتبرتر کند. CEX هم این تاییدیه را دارد و آن‌چه که تا به حال اتفاق افتاده، خلاف قوانین نبوده است.

آشنایی با صرافی بین المللی CEX

صرافی بین‌المللی CEX متعلق به کشور انگلستان است. در این صرافی، خرید و فروش ارزهای دیجیتال به همراه سایر امکانات معاملاتی که صرافی‌ها دارند، در دسترس معامله‌گران قرار می‌گیرد. این اکسچنج متمرکز، از سال ۲۰۱۳ شروع به فعالیت کرده و کاربری ساده‌ای برای افراد مبتدی دارد. با وجود این پیشینه، شاید پیش از ربات تلگرامی CEX، نام صرافی‌اش به گوش شما نخورده باشد. زیرا این صرافی از آن دسته پلتفرم‌هایی که میان ایرانیان محبوبیت بیشتری دارند، نبود. گرچه با توجه به محدودیت تحریم‌ها، تعداد انگشت شماری از پلتفرم‌های خارجی هستند که کاربر ایرانی می‌پذیرند. به همین دلیل معمولا تریدرهای ایرانی بیشتر جذب صرافی‌های داخلی یا تعداد کمی از صرافی‌های خارجی می‌شوند.

صرافی CEX
صرافی CEX

جمع بندی بازی تلگرامی CEX

CEX یک ربات تلگرامی دیگر از مجموعه ربات‌های کریپتویی تلگرام است. با وجود این که CEX هم از بازی‌های کلیکی محسوب می‌شود، این ربات صرفا یک بازی نیست! پروژه جدید و مطمئن CEX متعلق به یک صرافی ارز دیجیتال در کشور انگلیس است. صرافی CEX.IO با ۱۱ سال سابقه، از سال ۲۰۱۳ فعالیت دارد. در همان روز اول تیک آبی تلگرام را گرفت. CEX مانند همستر، کارت‌های روزانه یا کد مخفی ندارد. بنابراین کار با ربات تلگرامی CEX بسیار ساده است و نیاز به زمان زیادی ندارد.

سوالات متداول

تفاوت CEX با CEXP چیست؟

CEX توکن بومی صرافی cex.io است اما CEXP توکن ایردراپ بازی تلگرامی همان صرافی ست. CEX در حال حاضر خرید و فروش می‌شود ولی CEXP هنوز در جایی لیست نشده است.

آیا ربات CEX مطمئن است؟

هنوز رفتاری بر خلاف قوانین از این پروژه دیده نشده. صرافی cex.io که حامی این ربات تلگرامی است، اعتبار بیشتری نسبت به سایر بازی‌ها به آن می‌دهد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

3

نظر مخاطبان (0)