فایل کوین چیست؟ filecoin شبکه‌ای برای ذخیره فایل‌ها!

امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

5 دقیقه

فایل کوین چیست؟ همه ما به دنبال حفظ امنیت اطلاعاتمان هستیم. اما آیا سرویس‌های ذخیره ابری می‌توانند امنیت اطلاعات ما را تضمین کنند؟ یادمان باشد که این سرویس‌ها متمرکز هستند و می‌توانند به اطلاعات ما دسترسی پیدا کنند با از آن‌ها برای اهداف خود استفاده کنند. فایل کوین پروژه‌ای است که برای غیرمتمرکز کردن ذخیره دیتا، بلاک چینی توسعه داده.

هدف این پروژه متصل کردن جهان با سیستم ذخیره‌سازی تحت یک مدل اقتصادی است. File Coin (FIL) یا فایل کوین، همان‌طور که از اسمش پیداست شبکه‌ای است که از فناوری بلاک چین برای ایجاد یک سیستم ذخیره‌سازی غیرمتمرکز و ایجاد فرصت‌های جدید برای کاربران استفاده می‌کند.

در دنیای سریع و پر زرق و برق امروزی، همه ابزارها و دستگاه‌ها به سمت مدرن شدن حرکت می‌کنند. چیزی که چند سال پیش یک توهم یا خیال به نظر می‌رسید، امروز به حقیقت پیوسته است. در این مقاله با پول نو همراه باشید تا با رمزارز filecoin به صورت کامل آشنا شویم.

فایل کوین چیست؟

اگر بخواهیم خیلی ساده این موضوع را توضیح دهیم باید بگوییم که فایل کوین، کاربردی مانند گوگل درایو یا دراپ باکس دارد با این تفاوت که سروری که شما فایل‌های خود را در آن ذخیره می‌کنید توسط ماینرها ساخته می‌شود. در حقیقت ماینرها فضای ذخیره سازی را برای شما ایجاد می‌کنند.

در شبکه فایل کوین افراد می‌توانند فضای ذخیره سازی دیتای خود را در اختیار کاربران دیگر قرار دهند و در ازای آن درآمد داشته باشند. در واقع انگار حافظه دستگاه خود را به دیگران اجاره می‌دهند. آن‌ها با این کار هیچ گونه دسترسی‌ای به دیتای طرف مقابل نخواهند داشت.

پلتفرم‌های اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز اکنون محبوب هستند. ارز دیجیتال فایل کوین ترکیبی از فناوری‌های مختلف است تا تجربه‌ای منحصر به فرد را برای کاربران ارزهای دیجیتال فراهم کند.

در ویکی پدیای فایل کوین به نکته جالبی درباره این شبکه برمی‌خوریم:

The project was launched in August 2017 and raised over $ 200 million within 30 minutes

این پروژه در آگوست ۲۰۱۷ راه اندازی شد و در عرض ۳۰ دقیقه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار جمع آوری کرد.

خالق ارز filecoin کیست؟

بنیانگذار پلتفرم فایل کوین، خوان بنت (Juan Benet) است که به عنوان بنیانگذار سیستم انتقال فایل بین سیاره‌ای (Interplanetary File System یا به اختصار IPFS) نیز شناخته می‌شود. او یک مهندس کامپیوتر آمریکایی است که از دانشگاه استنفورد فارغ التحصیل شده است. در پروفایل لینکدین خوان بنت می‌بینیم که کار او به فایل کوین محدود نشده و پروژه‌های زیادی را در دست کار دارد.

Juan Bennett خالق ارز فایل کوین

Juan Bennett خالق ارز filecoin، کار روی ارز دیجیتال filecoin را در سال ۲۰۱۴ آغاز کرد. به دلیل غیر متمرکز بودن ارز FIL، بسیاری از طرفداران به سرعت به این ارز علاقه‌مند شدند و از آن استقبال کردند. ارز FIL روش پرداخت روی شبکه فایل کوین است و به ماینرهای شبکه به عنوان پاداش پرداخت می‌شود.

شبکه فایل کوین که ارز FIL را عرضه کرده است به دنبال ارائه جایگزینی برای پروتکل‌های ذخیره‌سازی آنلاین است. شما با استفاده از این سایت به جای استفاده از سرورهای متمرکز و آدرس‌های IP، از ساختارهای محتوای مبتنی بر هش استفاده خواهید کرد.

بهترین کیف پول فایل کوین چیست؟

اگر قصد سرمایه‌گذاری روی فایل کوین را دارید باید از کیف پولی استفاده کنید که شبکه فایل کوین را پشتیبانی کند. در حال حاضر شما می‌توانید برای ذخیره این ارز دیجیتال از این کیف پول‌ها استفاده کنید:

تراست والت: خبر خوب اینکه تراست والت محبوب از فایل کوین پشتیبانی می‌کند و به راحتی می‌توانید ذخیره و انتقال ارزهای FIL خود را با این کیف پول موبایلی و مولتی کوین انجام دهید.

کیف پول لوتوس: این کیف پول فایل کوین برای نگهداری و ذخیره کردن این رمز ارز بسیار مناسب است.

Glyph: کیف پول گلیف نیز جزو سه کیف پول فایل کوین به حساب می‌آید. اگر از کیف پول لوتوس راضی نیستید این کیف پول می‌تواند گزینه خوبی باشد. ناگفته نماند که این پول تحت وب است و شما می‌توانید به صورت آنلاین از آن استفاده کنید.

فیل فاکس: این کیف پول نیز یک کیف پول تحت وب است که می‌توانید از آن برای ذخیره فایل کوین استفاده کنید.

البته علاوه بر کیف پول‌های بالا، می‌توانید ارز دیجیتال خود را در صرافی بایننس ذخیره کنید و در بایننس اورن پاداش بگیرید.

فایل کوین چه کاربردی دارد؟

فایل کوین انعطاف پذیری بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. مشتریان فایل کوین می‌توانند دقیقاً به مقدار خدماتی که دریافت می‌کنند هزینه پرداخت کنند.

فایل کوین در موارد زیر قابل استفاده است:

  • خرید و فروش اطلاعات در بازارها و مبادلات اطلاعاتی.
  • حفظ منابع ارزشمند مانند دایره المعارف‌ها، اسناد تاریخی و مقالات ادبی.
  • ارائه خدمات بلاک چین، از جمله ذخیره سازی و … .
  • ساده‌سازی خدمات مربوط به پرداخت هزینه خرید کالا از طریق ارز دیجیتال filecoin.
  • ذخیره‌سازی طولانی مدت حجم زیادی از اطلاعات مشتریان.
  • مکانی غیر متمرکز برای ذخیره اطلاعات ارزشمند، بدون نیاز به سرویس ابری.

فناوری استفاده شده در فایل کوین و مزایای آن

لوگوی ارز فایل کوین به رنگ سبز

وقتی Filecoin وارد فضای رقابتی شد، برای موفقیت باید ویژگی‌های جدید و ارزشمندی را نشان می‌داد. با وجود رقبای بزرگی مانند گوگل، آمازون و مایکروسافت، چشم‌انداز خوان بنت سازنده ارز فایل کوین، ایجاد یک بازار ذخیره‌سازی داده پیچیده با استفاده از بلاک چین بود.

سایت‌هایی مانند گوگل و آمازون و کلاد فلر همیشه به دلیل ساختار متمرکز مورد انتقاد قرار می‌گیرند. بنابراین، فایل کوین با ارائه خدمات ایمن و کارآمدتر، تجربه بهتری را برای مشتریان خود رقم می‌زند.

برخی از نوآوری‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در فایل کوین:

اوپن سورس بودن

کدی که برای کاربران و ماینرها کار می‌کند یکسان و متن باز است. همه از بهبود کد Filecoin سود می‌برند. یعنی هر فردی بخواهد می‌تواند از کد ارز دیجیتال filecoin الگو برداری کند یا کمکی برای توسعه آن انجام دهد.

مقاومت در برابر سانسور

Filecoin مخالف سانسور است زیرا هیچ ارائه دهنده خدمات مرکزی ندارد که آن را مجبور به حذف فایل‌ها یا مسدود کردن خدمات کند. این شبکه از رایانه‌های مختلفی تشکیل شده است که افراد و سازمان‌های مختلف را مدیریت می‌کنند. ارائه دهندگان مخرب یا مشکل ساز توسط شبکه شناسایی و به طور خودکار حذف می‌شوند.

قیمت مناسب

یکی دیگر از مزایای File Coin قیمت رقابتی آن است. هزینه‌های نگهداری و مرمت بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و قیمت خاصی توسط شرکت تعیین نمی‌شود. بنابراین، ذخیره‌سازی قابل اعتماد با قیمت‌های مناسب و رقابتی در دسترس است. با توجه به این موضوع، ماینرها بر اساس ظرفیت ذخیره سازی، قابلیت اطمینان و سرعت رقابت می‌کنند.

مکانیسم اجماع

برای انجام این کار، شرکت سازنده فایل کوین الگوریتم‌های PoRep و PoSt را پیاده‌سازی کرد.

بازارهای ذخیره‌سازی به مشتریان اجازه می‌دهند تا با پرداخت پاداش ماینرها برای فضای ذخیره سازی، داده‌ها را ذخیره کنند.

Filecoin عملیات معاملاتی را با استفاده از شبکه نظارت می‌کند و تضمین می‌کند که ماینرها برای خدمات مشتریان خود پاداش دریافت کنند.

کاربرد فایل کوین در محیط شهر
شبکه فایل کوین، کاربران را به مخازن ذخیره اطلاعات متصل می‌کند

قراردادهای هوشمند

قراردادهای هوشمند در Filecoin به کاربران اجازه می‌دهد تا برنامه‌های فروش را برای انجام تراکنش‌های تعریف شده توسط کاربر در صورت رعایت شرایط خاص رمزگذاری کنند. یک قرارداد هوشمند می‌تواند با موارد مختلفی مانند معاملات بازار و استفاده از توکن‌ها سر و کار داشته باشد.

این نکته به شما این امکان را می‌دهد تا عملیات پیچیده‌ای را بدون نظارت بر شبکه انجام دهید. به عنوان مثال، یک مشتری می‌تواند قراردادی جداگانه بنویسد و نحوه پاداش دادن به یک ماینر را تعیین کند. مشتریان همچنین می‌توانند قراردادهای جدیدی را برای به‌روزرسانی اطلاعات امضا کنند.

وظایف ماینرهای فایل کوین چیست؟

ماینرهای شبکه فایل کوین بر اساس یک الگوریتم، معمولاً مسئول بررسی عملیات و ایجاد امنیت شبکه هستند. اما وظیفه ماینرهای فایل کوین حفظ، تهیه محتوا و انتشار بلاک‌های جدید است. ماینرهای شبکه فضای ذخیره‌سازی را برای کسانی که به فضای بیشتری نیاز دارند فراهم می‌کنند.

در نتیجه چندین نوع ماینر در شبکه filecoin فعال هستند که هر کدام عملکرد خاصی دارند. ماینرها که در حال حاضر نقش مهمی در این شبکه ایفا می‌کنند.

Storage miners

Storage Miners دو وظیفه اصلی دارند. محافظت از فایل‌ها در برابر افرادی که قصد سواستفاده از فایل‌ها دارند و تایید تراکنش‌های گوناگون شبکه فایل کوین.

تعداد معاملاتی که یک ماینر می‌تواند انجام دهد به نیاز شبکه بستگی دارد و زمانی که ظرفیت کافی وجود داشته باشد، ماینر می‌تواند معامله کند.

پاداش ماینرها

هر ماینر در شبکه فایل کوین قدرت خاصی دارد. این نیرو متناسب با ظرفیت ذخیره‌سازی است که ماینر به شبکه اختصاص داده است. با استخراج بلاک، ماینر پاداش بلاک و کارمزد تراکنش را دریافت می‌کند.

فایل کوین چگونه کار می‌کند؟

وقتی شخصی بخواهد دیتایی را روی شبکه فایل کوین ذخیره کند می‌تواند ظرفیت مخازن موجود و قیمت آن‌ها را مشاهده کند. او مخزن یا استوریج مورد نظرش را انتخاب می‌کند و اطلاعاتش را در آن ذخیره می‌کند و بهای آن را روی شبکه می‌پردازد.

به افرادی که مخازن خود را مانند یک هارد دیسک در اختیار دیگران قرار می‌دهند Storage Providers گفته می‌شود. با استفاده از الگوریتم‌های PoRep و PoSt، فایل کوین نحوه ذخیره داده‌ها در یک دوره زمانی مشخص را تایید می‌کند و تایید می‌کند که داده‌ها به صورت تصادفی در بلاک چین ذخیره می‌شوند.

طرز کار فایل کوین روی کره زمین

به این ترتیب، کسانی که می‌خواهند فایل‌های خود را ذخیره کنند یا برای نگهداری فایل‌های کاربران دیگر پول دریافت کنند، می‌توانند به شبکه فایل کوین بپیوندند. مخازن و همچنین هزینه ذخیره‌سازی داده‌ها در این شبکه توسط شرکت خاصی مدیریت نمی‌شود.

یکی از دلایل اصلی ایجاد و محبوبیت فایل کوین ذخیره‌سازی اطلاعاتی است که فضای زیادی را اشغال می‌کنند و تامین امنیت آن تضمین شده است. ذخیره‌سازی داده‌ها در مکان‌هایی مانند Dropbox یا فضای ابری و ابری همیشه یک مشکل بوده است، بنابراین توسعه دهندگان فایل کوین تصمیم گرفته‌اند داده‌ها را به صورت غیرمتمرکز در آن ذخیره کنند.

Filecoin که با استراتژی حذف جنبه ذخیره‌سازی متمرکز داده‌ها کار می‌کند، به کاربران اجازه می‌دهد تا با برنامه‌هایی مانند Slate درخواست ذخیره‌سازی ابری کنند.

خرید ارز فایل کوین در سایت پول نو

خرید ارز فایل کوین

حالا که تا اینجا آمدیم و اطلاعات جامعی را درباره فایل کوین یاد گرفتیم بهتر است بفهمیم که چگونه می‌توانیم این ارز را بخریم.

در مرحله اول شما باید در صرافی پول نو ثبت نام کنید و احراز هویت خودتان را انجام دهید. برای اینکه بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید اول از همه لینک زیر را ببینید:

راهنمای ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی پول‌ نو

بعد از آن برای اینکه بتوانید به راحتی خرید خود را انجام دهید به لینک زیر بروید:

خرید فایل کوین

سپس مانند تصویر زیر اطلاعاتی که در سایت از شما خواسته شده را کامل کنید و بعد از پرداخت، ارزهای خود را تحویل بگیرید.

در پول نو می‌توانید اطلاعات دیگری مانند دامیننس فایل کوین، مارکت کپ فایل کوین، تعداد واحدهای در گردش، بالاترین رکورد قیمت، کمترین قیمت آن تا کنون و بسیاری اطلاعات دیگر را به صورت لحظه‌ای و آپدیت شده مشاهده کنید.

خرید ارز فایل کوین

فایل کوین روی دو شبکه اسمارت چین و شبکه فایل کوین قابل خرید و فروش است.

سخن پایانی با خوانندگان مقاله

ارز دیجیتال File Coin یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های بلاک چین ارز دیجیتال است و با علامت تجاری آن، به اختصار FIL، یک بازار ذخیره‌سازی غیر متمرکز به حساب می‌آید. این ویژگی به کاربران سراسر جهان اجازه می‌دهد تا از دستگاه‌های خود برای ذخیره اطلاعات استفاده کنند.

این پروژه در سال ۲۰۱۴ راه اندازی شد و در سال ۲۰۱۷ از طریق عرضه عمومی توانست ۲۵۰ میلیون دلار جمع آوری کند که رکوردی بی‌سابقه است. شبکه اصلی فایل کوین در سپتامبر ۲۰۲۰ راه اندازی شد. ارز دیجیتال filecoin از ظرفیت بالایی برای توسعه برخوردار است و می‌تواند در آینده بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد.

امیدوارم از این مقاله اطلاعات مفیدی به دست آورده باشید. از اینجا به بعد راه ما و شما جدا نمی‌شود، شما مشغول کسب اطلاعات بیشتر درباره فایل کوین خواهید شد و ما هم اینجاییم تا به سوالات شما پاسخ دهیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

0

نظر مخاطبان (0)