سینگولاریتی نت (SingularityNET) چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال AGIX

جمال نوری

زمان مطالعه :

10 دقیقه

این روزها هوش مصنوعی بسیار ترند شده است و افراد زیادی به دنبال یافتن یک سرمایه‌گذاری مناسب در این حوزه هستند. پروژه سینگولاریتی نت (SingularityNET) و ارز دیجیتال AGIX یکی از معروف‌ترین پروژه‌های بلاک چینی در حوزه هوش مصنوعی هستند. در این مقاله قصد داریم به بررسی پروژه سینگولاریتی نت، معرفی ارز AGIX، ویژگی‌های این توکن، بریج SingularityNET و… بپردازیم. اگر مایلید در مورد این پروژه جذاب بیشتر بدانید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید. برای خرید ارز AGIX می‌توانید از مراحل ابتدایی تا هنگام فروش این رمز ارز، روی پول نو حساب کنید.

سینگولاریتی نت (SingularityNET) چیست؟

سینگولاریتی نت (SingularityNET) چیست؟

سینگولاریتی نت (SingularityNET) را می‌توان یک بازار غیر متمرکز برای خدمات هوش مصنوعی (AI) در بلاک چین اتریوم (Ethereum) و کاردانو (Cardano) دانست. سینگولاریتی نت بازاری برای توسعه‌دهندگان AI و کاربرانی است که از این ابزارها استفاده می‌کنند. توسعه‌دهندگان می‌توانند هوش مصنوعی خود را از طریق پلتفرم سینگولاریتی نت منتشر کرده و از طریق آن به کسب درآمد بپردازند. کاربران از هر نقطه از دنیا با اتصال به اینترنت می‌توانند با توجه به نیاز خود از این ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کرده و هزینه آن را پرداخت کنند. برای پرداخت هزینه این خدمات باید از توکن AGIX استفاده کنید.

اکثر ابزارهای هوش مصنوعی سینگولاریتی نت در حالت دمو رایگان است و کاربران می‌توانند با دریافت API از این ابزارها استفاده کنند، اما پس از انجام تست‌های نهایی و خارج‌شدن از حالت دمو کاربران باید برای استفاده از این ابزارها هزینه پرداخت کنند.

سینگولاریتی نت توسط دکتر بن گورتزل (Dr. Ben Goertzel) در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد.

معرفی محصولات سینگولاریتی نت

محصولات سینگولاریتی نت چیست؟

از مهم‌ترین محصولات پلتفرم سینگولاریتی نت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • AI Marketplace: مهم‌ترین محصول سینگولاریتی نت مارکت پلیس آن محسوب می‌شود. در این مارکت پلیس می‌توان محصولات AI که توسط توسعه‌دهندگان مختلف ایجاد شده را خریداری و از خدماتی که این محصولات AI ارائه می‌دهند، استفاده کرد. در این پلتفرم می‌توان با ارز دیجیتال AGIX اقدام به خرید ابزارهای AI کرد، البته در آینده قرار است با کمک پی پل (Paypal) بتوان با ارزهای فیات نیز در مارکت پلیس سینگولاریتی نت اقدام به خرید یا فروش ابزارهای هوش مصنوعی کرد. کاربران AI Marketplace پس از انتخاب هوش مصنوعی مورد نیاز خود می‌توانند با پرداخت هزینه بسیار اندکی (در برخی از محصولات این هزینه صفر است) از دمو محصول خود استفاده کنند تا با قابلیت‌های آن بیشتر آشنا شوند.
  • AI Publisher: منتشرکردن یک محصول دشواری‌های زیادی دارد، حال اگر آن یک ابزار هوش مصنوعی باشد، دشواری برای انتشار آن افزایش میابد. پلتفرم سینگولاریتی نت با AI Publisher فرایند انتشار یک محصول را برای توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی آسان‌تر می‌کند. توسعه‌دهندگان با ثبت نام در پلتفرم سینگولاریتی نت و پر کردن فرم‌های مرتبط با محصول خود می‌توانند به‌راحتی محصول خود را منتشر و از آن کسب درآمد کنند.
  • AI-DSL: این محصول سینگولاریتی نت که مخفف AI – Domain Specific Language است، یک بخش بسیار جذاب در این پلتفرم خواهد بود. در حال حاضر محصولات هوش مصنوعی که بر روی سینگولاریتی نت ساخته می‌شوند، نیازمند دریافت ورودی خاصی هستند تا بتوانند بهترین عملکرد خود را داشته باشند؛ اما با AI-DSL می‌توان هر ورودی را به سینگولاریتی نت داد و خروجی مطلوب را دریافت کرد. به عنوان مثال شما نیاز دارید که یک تصویر را پردازش و یک مقاله در مورد آن بنویسید. این هوش مصنوعی در سینگولاریتی نت وجود ندارد؛ اما هوش مصنوعی برای پردازش تصویر و هوش مصنوعی برای نوشتن مقاله در مورد یک موضوع وجود دارد. حال با کمک AI-DSL تصویر ورودی دریافت و توسط ابزار پردازش تصویر، پردازش می‌شود و نتیجه به ابزار تولید متن داده شده و خروجی مورد نیاز کاربرد از این طریق ساخته خواهد شد. به بیان دیگر AI-DSL می‌تواند ابزارهای هوش مصنوعی مختلف را به یکدیگر متصل کند و از ترکیب این ابزارها برای رسیدن به هدف خود استفاده کند.
  • OpenCog Hyperon: به زبان ساده این محصول سینگولاریتی نت، یک هوش مصنوعی اوپن سورس (Open source) است که باعث خواهد شد، تمام بخش‌های سینگولاریتی نت با هم همکاری داشته باشند.
  • بریج SingularityNET: بریج SingularityNET یکی از محصولات کاربردی برای افراد عادی محسوب می‌شود. کاربرانی که ارزهای دیجیتال AGIX، NTX و RJV را دارند می‌توانند، ارزهای خود را در بین بلاکچین اتریوم و کاردانو جابه‌جا کنند. برای انتقال این ارزهای دیجیتال کافی است که وارد بریج سینگولاریتی نت شده و کیف پول خود را به این بریج متصل کنید. فرض کنید قصد داریم از شبکه اتریوم به شبکه کاردانو انتقالی را انجام دهیم. حال باید کیف پول اتریوم خود را متصل کرده و آدرس مقصد در شبکه کاردانو را در بخش مربوطه وارد کنیم.
استفاده از بریج سینگولاریتی نت

در اینجا مقدار و ارز مورد نظر خود را وارد کنید و گزینه authorize را انتخاب کرده و درخواست ایجاد شده در کیف پول خود را تایید کنید. حال اگر کارمزد کافی در دو آدرس وارد شده داشته باشید گزینه Convert برای شما فعال می‌شود. با انتخاب این گزینه و تایید تراکنش بر روی کیف پول، انتقال شما از اتریوم به کاردانو انجام می‌شود. 

نقشه راه پروتکل SingularityNET چیست؟

نقشه راه پروتکل SingularityNET

با توجه به اطلاعاتی موجود در نقشه راه پروتکل SingularityNET تیم سینگولاریتی نت در زمان نوشتن این مقاله تمرکز خود را بر فناوری‌های اصلی این پروژه یعنی OpenCog Hyperon، AI-DSL و پلتفرم‌های هوش مصنوعی سینگولاریتی نت قرار داده است. از مهم‌ترین برنامه‌هایی که تیم سینگولاریتی نت در رودمپ خود قرار داده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • HyperCycle early alpha
  • First SNET AI service launch
  • SingularityNET Platform Voting on Cardano
  • Bayes Expert Available on Platform

با توجه به رودمپ سینگولاریتی نت می‌توان گفت که این پروژه نسخه اصلی خود را در ۱ مارس ۲۰۱۹ راه‌اندازی و پورتال توسعه‌دهندگان را در آوریل سال ۲۰۲۰ ایجاد کرده است. سینگولاریتی نت مهم‌ترین فعالیت‌های سال ۲۰۲۲ خود را به همراه اهداف سال ۲۰۲۳ را در وب‌سایت خود قرار داده است. همان‌طورکه بیان شد در سال ۲۰۲۳ تمرکز اصلی تیم سینگولاریتی نت بیشتر بر بهبود فناوری و اکوسیستم و همکاری با شبکه کاردانو است.

تیم توسعه‌دهنده پروتکل SingularityNET

تیم توسعه‌دهنده پروتکل SingularityNET

تیم SingularityNET شامل مهندسان باتجربه‌ای در حوزه‌های مختلف مانند رباتیک، هوش مصنوعی و … است و همانطور که اشاره کردیم، این پروژه توسط دکتر بن گورتزل (Ben Goertzel) و دکتر دیوید هانسون (David Hanson) در سال ۲۰۱۷ تاسیس شده است.

دکتر بن گورتزل (Ben Goertzel): یکی از افراد معروف در حوزه هوش مصنوعی است. وی علاوه بر این که یکی از بنیان‌گذاران پروژه سینگولاریتی نت است، به‌عنوان CEO نیز در این پروژه فعالیت می‌کند. علاوه بر این دو مورد بن گورتزل تجربه همکاری در پروژه‌های زیر را در کارنامه خود دارد.

  • مدیر ارشد Hanson Robotics
  • رئیس هیئت‌مدیره OpenCog Foundation
  • مدیر ارشد Mozi Health

دکتر دیوید هانسون (David Hanson): دیوید هانسون یکی دیگر از بنیان‌گذاران پروژه سینگولاریتی نت است که سابقه‌ای طولانی در حوزه رباتیک دارد. وی در سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ برای دیزنی کار کرد و پس از آن به سراغ تاسیس چند استارت آپ در حوزه رباتیک رفت. از مهم‌ترین تجربه‌های هانسون می‌توان به تاسیس Hanson Robotics اشاره کرد.

احتمالا متوجه شده‌اید که دکتر بن گورتزل و دکتر دیوید هانسون هر دو در شرکت Hanson Robotics همکاری داشته‌اند، اما نکته جالب این است که این شرکت در زمینه ساخت ربات‌های انسان نما فعالیت می‌کند. از مهم‌ترین ساخته‌های این شرکت می‌توان به ربات سوفیا (Sophia) اشاره کرد. سوفیا یکی از معروف‌ترین ربات‌های انسان نما در دنیا به شمار می‌رود.

تیم توسعه‌دهنده سینگولاریتی نت و ربات سوفیا

نتیجه‌گیری: می‌توان گفت که تیم سینگولاریتی نت در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک از سابقه خوبی برخوردار است و این موضوع یکی از نقاط قوت این پروژه محسوب می‌شود.

میزان فعالیت تیم سینگولاریتی نت در گیت‌هاب

مانند تمام تحلیل‌های فاندامنتال برای بررسی میزان فعالیت برنامه‌نویسان یک پروژه، می‌توان به گیت‌ هاب آن‌ها سری زد یا از سایت سنتیمنت (Santiment) کمک گرفت. برای راحتی بررسی به سراغ سایت Sentiment رفته و نمودار Development Activity که به‌نوعی نشان‌دهنده میزان فعالیت دولوپرهای پروژه است را بررسی می‌کنیم.

میزان فعالیت تیم سینگولاریتی نت در گیت‌هاب

همان‌طور که در تصویر مشخص است، میزان فعالیت توسعه‌دهنده‌گان سینگولاریتی نت (خط بنفش رنگ) پس از یک رشد کاهش‌یافته است. کاهش فعالیت دولوپرهای این پروژه می‌تواند، علل مختلفی داشته باشد، اما اگر این فعالیت دوباره روند رو به رشدی به خود نگیرد می‌تواند برای این پروژه خطرناک باشد. پروژه‌ای که توسعه‌دهندگان آن برای بهبود آن فعالیتی نداشته باشند یک پروژه مرده محسوب می‌شود.

اکوسیستم سینگولاریتی نت

بررسی اکوسیستم سینگولاریتی نت

بر اساس اطلاعات موجود در سایت سینگولاریتی نت، در زمان نوشتن این مقاله تعداد ۱۳ پروژه هوش مصنوعی (AI) در پلتفرم سینگولاریتی نت قرار دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • SingularityDAO: یکی از پروژه‌های هوش مصنوعی است که مدیریت سرمایه در حوزه دیفای را با کمک AI انجام می‌دهد. این پروژه توکن اختصاصی خود با نام SDAO دارد.
  • NuNet: این پروژه در حال ایجاد یک شبکه محاسباتی به‌صورت غیرمتمرکز است که به هر فرد اجازه می‌دهد تا قدرت دستگاه پردازشی خود مانند رایانه، گوشی هوشمند و … را به شبکه اجاره داده و در مقابل آن پاداش دریافت کند. این پروژه همچنین یک لایه محاسباتی غیرمتمرکز را برای ساختن هوش مصنوعی، بلاک چین، نرم‌افزار و … ایجاد می‌کند. افراد می‌توانند بدون داشتن سرور برنامه‌های خود را با کمک NuNet ایجاد کنند.
  • Rejuve.AI: این پروژه یک شبکه غیرمتمرکز مبتنی بر هوش مصنوعی است. هدف Rejuve.AI افزایش زندگی سالم انسان است. این پروژه اطلاعات بهداشتی افراد را جمع‌آوری می‌کند و برای موارد تحقیقاتی استفاده می‌کند. در این پروژه اطلاعات افراد با کمک فناوری بلاک چین ایمن نگهداری می‌شوند.
  • Sophia verse: این پروژه یک متاورس است که یک داستان تخیلی در سال ۲۰۴۲ را روایت می‌کند. در این سال همه‌ی ماشین‌ها شروع به بیدارشدن می‌کنند که برخی از آنها خوب و برخی بد هستند. شما باید در این بازی به سوفیا (ربات مشهور انسان نما) کمک کنید تا از هرج و مرج جلوگیری کند.
  • HyperCycle: این پروژه یک بلاک چین لایه ۲ است که برای بهبود مقیاس‌پذیری و ارائه زیر ساخت‌های کم‌هزینه ایجاد شده است. هدف این پروژه تبدیل‌شدن به بستری برای برنامه‌های هوش مصنوعی غیرمتمرکز است. این بلاک چین لایه ۲ یک زنجیره جانبی (sidechain) برای کاردانو محسوب می‌شود.

علاوه بر این‌ها، پروژه سینگولاریتی نت یک برنامه تامین مالی به نام Deep Funding دارد که پروژه‌های هوش مصنوعی می‌توانند با پر کردن فرم‌های مربوطه سرمایه لازم برای ساخت پروژه خود را دریافت کنند. از این سرمایه برای ساخت برنامه هوش مصنوعی خود بر بستر این شبکه استفاده خواهد شد. در زمان نوشتن این مقاله حدودا ۶۰ پروژه هوش مصنوعی در این برنامه تامین سرمایه ثبت نام کرده‌اند.

ارز دیجیتال AGIX

ارز دیجیتال AGIX چیست؟

ارز دیجیتال AGIX توکن پروژه سینگولاریتی نت است. در ابتدا این ارز با نام AGI که بر بستر اتریوم ساخته شده بود، شناخته می‌شد، اما در ۲۸ می ۲۰۲۱ طی یک هارد فورک دارندگان توکن AGI توکن AGIX را دریافت کردند و تمام ارزهای AGI سوزانده شد. رمز ارز AGI فقط برای بلاک چین اتریوم ساخته شده بود، اما AGIX قابلیت همکاری بین بلاک چین اتریوم و کاردانو را برای دارندگان فراهم کرد. پس از اینکه توزیع توکن AGIX بین هولدرهای AGI با نسبت یک به یک قرار شد، طی مدت ۹۱ سال یک میلیارد توکن AGIX دیگر در شبکه کاردانو ایجاد شود. به این ترتیب تعداد کل (Max Supply) توکن‌های AGIX برابر با ۲ میلیارد شد، در صورتی که در ابتدا تعداد کل توکن‌های AGI برابر ۱ میلیارد توکن بود.

قیمت ارز دیجیتال AGIX از ابتدای عرضه تا به امروز فراز و نشیب‌های خود را داشته است. البته تغییر نام این توکن در میانه راه باعث شده کمی داده‌های چارت آن ناقص باشد.

از توکن AGIX برای پرداخت کارمزد و هزینه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌شود. علاوه بر آن دارندگان توکن AGIX می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های اکوسیستم سینگولاریتی نت شرکت کنند. از مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌ها در این پلتفرم می‌توان به دو مورد زیر که در اوایل سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد، اشاره کرد.

  1. انتقال پروژه به شبکه کاردانو
  2. افزایش تعداد کل توکن‌ها از ۱ میلیارد به ۲ میلیارد که به‌صورت دوره‌ای در ۹۱ سال آزاد خواهد شد.

این دو تصمیم از مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌های اکوسیستم سینگولاریتی نت بود که باعث شد توکن AGI به AGIX تغییر کند و تعداد کل آن نیز دو برابر شود. برای کاهش فشار فروش قرار شد که ۱ میلیارد توکن اضافه شده در طول ۹۱ سال به شبکه اضافه شود.

 نحوه تخصیص توکن AGIX

احتمالا متوجه شده‌اید که در ابتدا توکن AGI وجود داشته است، پس باید نحوه تخصیص توکن AGI را بررسی کنیم. از ۱ میلیارد توکن ۵۰۰ میلیون به سرمایه‌گذاران رسید که باعث جذب سرمایه ۳۶ میلیون دلاری برای این پروژه شد. ۵۰۰ میلیون توکن دیگر نیز برای اکوسیستم و جذب توسعه‌دهندگان به این پروژه در نظر گرفته شد که بعدا با تغییر توکن AGIX میزان کل توکن‌ها نیز تغییر کرد.

آشنایی با سرمایه‌گذاران پروتکل سینگولاریتی نت

شبکه SingularityNET در ۶ دوره جذب سرمایه داشته که مجموعا توانسته بیش از ۶۶ میلیون دلار سرمایه جمع آوری کند. دوره‌های جذب سرمایه سینگولاریتی نت عبارتند از:

  • ۱۹ مه ۲۰۲۲: در این دوره مبلغ ۲۵ میلیون دلار توسط LDA Capital در سینگولاریتی نت سرمایه‌گذاری شده است.
  • ۱۸ مارس ۲۰۲۰: در این دوره Alpha Sigma Capital به‌عنوان سرمایه‌گذار در سینگولاریتی نت سرمایه‌گذاری کرده است، اما مبلغ آن مشخص نیست.
  • ۱ سپتامبر ۲۰۱۹: در این بازه Kosmos Ventures به‌عنوان سرمایه‌گذار با سینگولاریتی نت همکاری کرده است. مبلغ سرمایه جذب شده در این دوره مشخص نیست.
  • ۱ ژانویه ۲۰۱۸: الیزابت هانکر (Elizabeth Hunker) به‌عنوان سرمایه‌گذار مبلغ ۵ میلیون دلار به پروژه سینگولاریتی نت کمک کرده است.
  • ۱۹ دسامبر ۲۰۱۷: در این دوره از جذب سرمایه، مبلغ ۳۶ میلیون دلار توسط دو سازمان Zeroth.AI و Fundamental Labs جمع‌آوری شده است.
  • ۲۲ نوامبر ۲۰۱۷: در این تاریخ، Kosmos Ventures در پروژه سینگولاریتی نت سرمایه‌گذاری کرده است.

آینده سینگولاریتی نت

تا این بخش سعی کردیم در مورد پروژه سینگولاریتی نت و ارز دیجیتال آن نکاتی را برای شما عزیزان بیان کنیم. حال بهتر است در مورد آینده سینگولاریتی نت و ارز AGIX صحبت کنیم. سینگولاریتی نت بر اساس رنکینگ سایت  Tokeninsight بهترین عملکرد را در بین پروژه‌های حوزه هوش مصنوعی داشته است. بر اساس اطلاعات این سایت، این پروژه توانسته امتیازات زیر را در بخش‌های مختلف کسب کند.

  • فناوری و امنیت ۷۴.۸۵%
  • نقشه راه و پیشرفت ۷۸.۳۳%
  • توکنومیکس پروژه ۵۱.۶۷%
  • عملکرد توکن ۶۶.۴%
  • توسعه اکوسیستم ۵۲.۸۵%
  • تیم، شرکا و سرمایه‌گذاران ۷۷%

احتمالا متوجه شده‌اید که به جز توکنومیکس و توسعه پروژه، سینگولاریتی نت در بخش‌های دیگر عملکرد مناسبی داشته است و این موضوع می‌تواند، باعث رشد آن در آینده شود. علاوه بر تمام مواردی که بیان شد، امسال هوش مصنوعی بسیار ترند شد و این موضوع باعث رشد پروژه‌های فعال در این حوزه شده است. اگر قصد تشکیل سبد سرمایه‌گذاری را دارید، بهتر است که بخش کمی از سبد خود را به پروژه‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی اختصاص دهید؛ زیرا این پروژه‌ها می‌توانند سود مناسبی را نصیب سرمایه‌گذاران خود کند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ + آموزش چیدن سبد ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال AGIX تا سال ۲۰۲۵

برای بررسی قیمت احتمالی ارز دیجیتال AGIX به سراغ تحلیلی تکنیکال خواهیم رفت. با توجه به این موضوع که احتمالا بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ سقف جدیدی را ثبت می‌کند، می‌توان انتظار داشت که پروژه‌های پر پتانسیل نیز رشدهای خوبی را تجربه خواهند کرد.

اگر هنوز در مورد آینده بیت کوین تا سال ۲۰۲۵ اطلاعی ندارید، توصیه می‌کنم ابتدا مقاله پیش بینی قیمت بیت کوین تا سال 2025 را مطالعه کنید.

برای بررسی قیمت ارز دیجیتال AGIX به سراغ نمودار هفتگی این ارز دیجیتال می‌رویم، اما باید بدانید که این ارز دیجیتال از سال ۲۰۱۸ ضرب شده است و به‌واسطه تغییر نام آن از AGI به AGIX نمودارهای قیمت این ارز دیجیتال کمی ناقص هستند.

تحلیل قیمت ارز دیجیتال AGIX تا سال ۲۰۲۵

با توجه به رشد انفجاری ارز دیجیتال AGIX، مدتی است که این رمز ارز در حال استراحت است به همین دلیل باید منتظر واکنش قیمت به سطوح مشخص شده باشید. در صورتی که قیمت به سطوح حمایتی ۰.۲۶ و ۰.۱۷ دلار برسد می‌توان به‌صورت پله‌ای اقدام به خرید این ارز دیجیتال کرد؛ اما اگر AGIX تا این سطوح کاهش پیدا نکند، می‌توان پس از شکسته‌شدن مقاومت ۰.۶۶ دلار و تثبیت در بالای این مقاومت اقدام به خرید ارز دیجیتال AGIX کرد. در صورت شکسته‌شدن مقاومت می‌توان انتظار داشت که رمز ارز AGIX تا ۱.۵ دلار که سقف تاریخی این ارز دیجیتال است، رشد کند. این سقف تاریخی به دلیل تغییر نام این ارز دیجیتال در نمودارهای قیمت قابل مشاهده نیست.

خرید ارز دیجیتال AGIX

در صورتی که قصد خرید ارز دیجیتال AGIX را داشته باشید می‌توانید، از صرافی‌هایی مانند بایننس (Binance)، کوکوین (KuCoin)، گیت آی او (Gate.io)، بای بیت (Bybit)، صرافی یونی سوآپ (uniswap) و صرافی سوشی سوآپ (SushiSwap) برای خرید این ارز دیجیتال استفاده کنید. ما نیز در صرافی پول نو ارز دیجیتال AGIX را در دو شبکه اتریوم و کاردانو در دسترس شما عزیزان قرار داده‌ایم و به راحتی و بدون نیاز به احراز هویت می‌توانید این دارایی دیجیتال را خریداری نمایید.

کیف پول مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال AGIX چیست؟

احتمالا متوجه شده‌اید که ارز دیجیتال AGIX بر بستر اتریوم و کاردانو قرار دارد به همین دلیل می‌توان این ارز دیجیتال را در والت‌هایی که از این شبکه‌ها پشتیبانی می‌کنند، نگهداری کرد. از مهم‌ترین این کیف پول‌های می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کیف پول‌هایی برای نگهداری ارز دیجیتال AGIX بر بستر اتریوم

کیف پول‌هایی برای نگهداری ارز دیجیتال AGIX در بستر شبکه کاردانو

  • یوری والت (Yoroi Wallet)
  • Guarda Wallet
  • Infinito Wallet

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به بررسی پروژه سینگولاریتی نت (SingularityNET) و ارز دیجیتال AGIX بپردازیم. همچنین در مورد تاریخچه ارز دیجیتال AGIX، آینده سینگولاریتی نت، سرمایه‌گذاران این پروتکل، نقشه راه SingularityNET و … صحبت کردیم، امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

5

نظر مخاطبان (0)