ارز لیدیز (ladys) چیست؛ نقدی متفاوت بر ارز دیجیتال Milady Meme Coin

جمال نوری

زمان مطالعه :

5 دقیقه

این روزها تب و تاب میم کوین‌ها (Meme Coin) و شت کوین‌ها (Shitcoin) بسیار زیاد شده است. یکی از این میم کوین‌ها که توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است، ارز دیجیتال لیدیز (ladys) است. در این مقاله قصد داریم به بررسی ارز دیجیتال ladys، بررسی مجموعه NFTهای milady maker، آینده ارز لیدیز، مزایا و معایب ارز دیجیتال لیدیز و… بپردازیم.

اگر قصد سرمایه‌گذاری در ارز ladys را دارید، قبل از خرید این شت‌ کوین حتما این مقاله را مطالعه کنید تا دچار ضرر و زیان ناخواسته نشوید.

میلادی میکر(milady maker) چیست؟

میلادی میکر(milady maker) چیست؟

میلادی میکر یا مای لیدی میکر (Milady Maker) مجموعه‌ای از ۱۰ هزار NFT در بلاکچین اتریوم است. این مجموعه nft در دسته بندی PFP یا Profile Picture NFTs قرار می‌گیرد که از تصویر یک بانوی چینی به همراه مد و آرایش‌های مختلف ایجاد شده است. برخی از افراد میلادی میکر یا مای لیدی میکر (با هر دو اسم شناخته می‌شود) را برای طراحی جالب تحسین می‌کنند و برخی دیگر Milady Maker را به عنوان زشت‌ترین مجموعه nft در تاریخ PFPها نامیده‌اند.

سازنده میلادی میکر(milady maker)

میلادی میکر توسط سازمان Remilia Collective و فردی به نام شارلوت فنگ (Charlotte Fang) ایجاد شد. به بیان دیگر می‌توان گفت که شارلوت فنگ مدیرعامل سازمان Remilia Collective و خالق میلادی میکر بود.

در سال گذشته تحلیل‌گری به نام 0xngmi ادعا کرد که شارلوت فنگ فرد اصلی پشت یک نهاد آنلاین به نام میا (Miya) است. این نهاد ظاهراً نفرت پراکنی را علیه سیاه‌پوستان، همجنس‌بازان و یهودیان گسترش می‌داد. این خبر به‌سرعت پخش شد و شارلوت نیز این بالاخره این موضوع را پذیرفت و از سمت مدیرعامل Remilia Collective کناره‌گیری کرد و این موضوعات باعث شد که قیمت NFTهای Milady Maker به‌شدت کاهش پیدا کند.

ارز لیدیز (ladys) چیست؟

ارز لیدیز (ladys) یک توکن ERC-20 است که طبق اطلاعات سایت Milady Meme Coin هیچ ارتباطی با مجموعه ان اف تی Milady Maker ندارد و فقط به‌واسطه ادای احترام به این مجموعه NFT ساخته شده است. بخشی از ارز دیجیتال ladys بین هولدرهای میلادی میکر (milady maker) و هولدرهای ارز دیجیتال PEPE توزیع شده است.

کاربردهای رمز ارز لیدیز

اگر سری به سایت ارز لیدیز بزنید، متوجه متن زیر خواهید شد.

بررسی کاربرد ارز دیجیتال لیدیز

همان‌طور که در تصویر مشخص است، سازندگان توکن لیدیز به‌صراحت بیان کرده‌اند که این توکن ارتباطی با شارلوت فنگ (Charlotte Fang) و مجموعه NFTهای مای لیدی میکر ندارد. علاوه بر این موضوع بیان شده است که ارز لیدیز یک میم‌ کوین بدون ارزش ذاتی است و نباید انتظار بازگشت سرمایه از این ارز دیجیتال را داشت. علاوه بر این جمله (The coin is completely useless and for entertainment purposes only) به معنی آن است که ارز دیجیتال لیدیز بدون کاربرد و صرفا برای سرگرمی ساخته شده است.

اگر به دنبال کاربرد برای ارز دیجیتال لیدیز هستید، باید بگویم که به مسیر اشتباهی را آمده‌اید. اگر برخی از افراد دوج‌کوین را یک میم‌کوین می‌نامند و آن را به‌عنوان یک ارز دیجیتال بدون کاربرد می‌شناسند، باید بگویم ارز دیجیتال لیدیز از دوج‌کوین هم کاربرد کمتری دارد. ارز دیجیتال دوج‌کوین برای پرداخت کارمزد درون شبکه بلاک چینی دوج‌ کوین استفاده می‌شود؛ اما ارز دیجیتال لیدیز همین کاربرد را هم ندارد و فقط به‌واسطه عرضه و تقاضا و توییت ایلان ماسک رشد قیمت را تجربه کرد.

علت رشد ارز دیجیتال ladys چه بود؟

اگر در بازار کریپتو فعال باشید؛ احتمالا می‌دانید که دلیل رشد ۹۹ درصد از میم‌کوین‌ها و شت‌کوین‌ها ایلان ماسک و توییت‌های این میلیاردر است. ایلان ماسک یکی از علل رشد ارز دیجیتال لیدیز بوده است. ایلان در ۱۰ می، یک توییت با تصویر NFT مای لیدی و جمله (THERE IS NO MEME I LOVE YOU) منتشر کرد که می‌توانید آن را در تصویر زیر ببینید.

توییت ایلان ماسک برای ارز دیجیتال لیدیز

این توییت باعث شد که قیمت ارز دیجیتال ladys و مجموعه Milady به‌شدت رشد کند. ارز دیجیتال لیدیز پس از این توییت در مدت زمان ۲ روز رشد 11,927 درصدی را تجربه کرد و این موضوع باعث افزایش طمع خریداران و ورود سرمایه‌های زیادی به این ارز دیجیتال شد.

بررسی نمودار ارز دیجیتال لیدیز

همان‌طور که در نمودار ارز دیجیتال ladys مشخص است قیمت این ارز دیجیتال پس از یک رشد هیجانی کاهشی را تجربه کرد و مدتی زیادی است که بسیاری از افرادی که به طمع یک شبه پولدارشدن این ارز دیجیتال را خریداری کرده‌اند، در ضرر سنگینی قرار دارند.

بررسی ارز دیجیتال لیدیز

در مورد علت رشد ارز دیجیتال لیدیز و کاربرد آن و… صحبت کردیم، حال نوبت به بررسی ارز دیجیتال لیدیز آن هم به‌صورت تخصصی است. ارز دیجیتال لیدیز یک توکن ERC-20 است که توسط آدرسی با دامنه queenofmemes.eth ایجاد شده است.

بررسی توکنومیکس ارز دیجیتال لیدیز

بر اساس اطلاعات موجود تعداد کل (Max Supply) این توکن برابر با ۸۸۸۰۰۰۸۸۸۰۰۰۸۸۸ توکن است که از این مقدار توکن ۹۴ درصد در استخر نقدینگی قفل شده و توکن LP که برای برداشت این توکن‌ها از استخر به آن نیاز هست سوزانده شده است، البته این مطلب بر اساس گفته سایت لیدیز است و ممکن است که با واقعیت متفاوت باشد. ۱ درصد از کل توکن‌ها به دارندگان مجموعه ان اف تی milady maker و ارز دیجیتال PEPE اختصاص یافته است و ۵ درصد باقی‌مانده نیز بر اساس گفته سایت این شت‌کوین در کیف پولی با ENS به نام miladymeme.eth نگهداری می‌شود تا از آن برای لیست‌کردن این ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف استفاده شود.

بررسی نقشه راه ارز دیجیتال ladys

مانند تمام بررسی‌ها به سراغ نقشه راه ارز دیجیتال ladys می‌رویم.

بررسی نقشه راه ارز دیجیتال لیدیز

اگر به این نقشه راه دقت کنید، احتمالا از خنده نمی‌توانید بر روی پای خود بایستید. نقشه راه ارز دیجیتال لیدیز بیشتر شبیه به یک شوخی مسخره است تا یک نقشه راه، به نظرم اگر نقشه راهی برای این توکن ایجاد نمی‌کردند، بهتر بود. از نقشه راه خنده‌دارتر این است که بسیاری از سایت‌های ایرانی و خارجی نوشته‌اند که عبور سریع از فاز ۱ به فاز ۲ توسط این پروژه می‌تواند، نوید رشد ارز دیجیتال لیدیز را بدهد. بسیاری از پروژه‌های دیگر با اهداف و نقشه راه‌های قوی‌تر در این بازار شکست خورده‌اند و از یاد رفته‌اند. رشد ارز لیدیز با این نقشه راه و این اهداف خنده‌دار است و اگر بخواهد رشدی را تجربه کند فقط به واسطه طمع خریداران جدید خواهد بود و نه چیز دیگری.

آیا ارز لیدیز برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟

در مورد این موضوع که ارز لیدیز از کجا شروع شد و چه کسی خالق ارز دیجیتال ladys است صحبت کردیم؛ اما سوال اصلی که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول می‌کند، این است که آینده ارز دیجیتال ladys چگونه است؟ آیا ارز دیجیتال ladys برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ و…

اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید از خودتان چند سوال بپرسید.

  • هدف اصلی برای ایجاد ارز دیجیتال لیدیز چیست؟
  • آیا توکن ladys ارتباطی با milady maker دارد؟
  • آیا milady maker پروژه‌ای موفق است و می‌تواند باعث رشد ارز دیجیتال لیدیز شود؟
  • و…

اگر من بخواهم به این سوالات پاسخ دهم این‌گونه خواهد شد.

ارز دیجیتال لیدیز برای کسب سود تیم سازنده این توکن و برخی از افرادی که هولدر NFTهای milady maker بودند، ایجاد شده است. شاید تیم سازنده این توکن با تیم milady maker ارتباط داشته باشند؛ اما نکته‌ای که مهم است این است که این توکن هیچ هدفی به جز کسب سود از جیب افرادی که طمع یک شبه پول‌دار شدن دارند، ندارد و نخواهد داشت.

همان‌طور که در سایت توکن لیدیز بیان شده است این توکن‌ها ارتباطی با مجموعه milady maker ندارد و در صورتی که تقاضا برای milady maker ایجاد شود، هیچ تاثیری بر روی قیمت ارز دیجیتال لیدیز نخواهد داشت. علاوه بر این موضوع پروژه milady maker خود یک پروژه شکست خورده است و با افتضاحی که شارلوت فنگ برای این پروژه به وجود آورد عملا می‌توان گفت که باید با milady maker خداحافظی کرد و قیمت‌هایی که در حال حاضر برای این nftها پرداخت می‌شود، بیشتر به‌واسطه طمعی است که افراد دارند و علت دیگری ندارد. بسیاری از افراد این nftها را خریداری کرده‌اند تا به دیگران با قیمت‌های بالاتری بفروشند.

تمام این موارد بیان شد تا بدانید که سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال ladys هیچ توجیهی ندارد و رشد قیمت آن صرفا به خاطر بازاریابی، تیم پشت این توکن و توییت ایلان ماسک بوده است. بهتر است برای سرمایه‌گذاری به سمت دارایی‌ها و توکن‌هایی با ریسک کمتر بروید.

بررسی مزایا و معایب ارز دیجیتال لیدیز

اگر تا این بخش از مقاله با من همراه بوده‌اید، متوجه شدید که ارز دیجیتال ladys به جز توجه ایلان ماسک به این توکن هیچ مزیت دیگری ندارد؛ ولی اگر بخواهیم در مورد معایب ladys صحبت کنیم، باید یک مقاله جدا برای این موضوع بنویسیم که برای جلوگیری از طولانی شدن مقاله از آن خودداری می‌کنیم، به همین دلیل در ادامه مهم‌ترین معایب ارز دیجیتال ladys را برایتان لیست خواهیم کرد.

  • هدف خاصی ندارد
  • تیم سازنده آن به دنبال توسعه پروژه نیست
  • بیشتر افرادی که توکن لیدیز را خریداری کرده‌اند، در ضرر هستند و در صورتی که به قیمت سربه‌سر برسند فروشنده خواهند بود
  • نقشه راه ضعیف

خرید ارز دیجیتال ladys

تا این بخش از مقاله در مورد تمام نکاتی که باید در مورد ارز دیجیتال ladys بدانید، صحبت کردیم؛ اما در پایان این تصمیم شما خواهد بود که توکن ladys را خریداری کنید یا نه. اگر هنوز هم برای خرید توکن ladys پافشاری می‌کنید به شما پیشنهاد می‌کنم که تنها درصد کمی از سرمایه خود را به ارز لیدیز اختصاص دهید.

صرافی‌هایی مانند کوکوین (KuCoin)، بای بیت (Bybit)، یونی سوآپ (Uniswap)، هوبی گلوبال (Huobi) و کوینکس (CoinEx) نیز از خرید و فروش این رمز ارز پشتیبانی می کنند.

کیف پول مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال لیدیز

با توجه به این موضوع که توکن ladys یک توکن با استاندارد erc-20 است می‌توانید آن را در تمام کیف پول‌هایی که از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کنند، مانند متامسک (Metamaskاتمیک والت (Atomic Wallet)، لجر (Ledger)، تراست والت (Trust Wallet) و… نگهداری کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم در مورد ارز دیجیتال ladys و آینده ارز لیدیز صحبت کنیم. اگر قصد دارید که با خرید یک شت کوین یک شبه پولدار شوید، باید بگویم که مطمئنا در طول زمان تمام سرمایه خود را از دست خواهید داد. 

امیدوارم که این مقاله مورد استفاده شما قرار گرفته باشد و در تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری در ارز لیدیز به شما کمک کند. اگر در مورد این ارز سوال یا نکته‌ای دارید که می‌تواند به دیگر افراد کمک کند، خوشحال خواهم شد که در بخش کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید.

1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سیداحمد
سیداحمد
1 ماه قبل

ارز خوبیه

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

1

19

نظر مخاطبان (1)