آموزش استفاده از سایت گلس نود + بهترین جایگزین Glassnode

جمال نوری

زمان مطالعه :

13 دقیقه

این روزها تحلیل آنچین طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ اما مشکل اصلی در این نوع تحلیل کمبود اطلاعات و داده‌های آنچین است. یکی از بهترین سایت‌های تحلیل داده‌های آنچین سایت گلس نود محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه کارکردن با سایت گلس نود، مقایسه سایت گلس نود با کریپتو کوانت و بهترین جایگزین Glassnode بپردازیم.

اگر مایلید با سایت گلسنود بیشتر آشنا شوید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سایت گلس نود (Glassnode) چیست؟

آشنایی با سایت Glassnode و آموزش کار با گلسنود

گلس نود یک سایت جمع‌آوری و پردازش داده‌های آنچین است. گلسنود داده‌هایی که درون هر بلاک یک بلاکچین مانند بیت‌کوین یا اتریوم را استخراج، پردازش و دسته‌بندی می‌کند. بسیاری از تحلیل‌گران آنچین از این سایت استفاده می‌کنند. اگر هزینه اشترک را از گلسنود فاکتور بگیریم به‌جرئت می‌توان گفت که گلسنود یکی از بهترین سایت‌ها برای تحلیل داده‌های آنچین است.

سایت Glassnode اطلاعات و شاخص‌های کاملی را در مورد بیت کوین، اتریوم و لایت‌کوین دارد. علاوه بر این سه شبکه بلاکچینی که نام برده شد، Glassnode اطلاعاتی در مورد برخی از ارزهای دیجیتال دیگر مانند توکن‌های ERC-20، استیبل کوین‌ها، توکن صرافی‌های متمرکز و… به کاربران ارائه می‌کند، البته این اطلاعات و شاخص‌های آنچین به اندازه شاخص‌های مرتبط با بیت کوین متنوع نیست.

با توجه به مواردی که بیان شد اگر قصد دارید که بر روی سه کوین BTC، ETH و LTC تحلیلی داشته باشید، سایت گلسنود یکی از بهترین گزینه‌های موجود است. شما در این پلتفرم به‌راحتی می‌توانید اطلاعات مربوط به آدرس‌ها، صرافی‌ها، تراکنش‌ها، نهنگ‌ها و… را بررسی کنید.

آموزش ثبت نام در سایت گلس نود

برای ثبت نام وارد سایت گلس نود خواهیم شد و از سربرگ بالا گزینه Sign Up را انتخاب کنید. باید توجه داشته باشید که با توجه به تحریم بودن ایران باید از نرم‌افزارهای تغییر دهنده IP استفاده کنید.

نحوه ثبت نام در سایت گلسنود

در بخش بعد، باید ایمیل، پسورد دلخواه، نام و نام خانوادگی و کشور خود را انتخاب کنید. با توجه به تحریم بودن ایران، در بخش Country، کشوری که از IP آن استفاده می‌کنید، وارد و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

آموزش ثبت نام در سایت گلس نود

پس از انتخاب گزینه Continue یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد، ایمیل را باز و حساب خود را تایید کنید. با تایید حساب کاربری خود در گلسنود، سطح  Standard که پایین‌ترین سطح در سایت گلسنود است برای شما فعال خواهد شد.

آشنایی با سطح‌های مختلف در سایت گلس نود به همراه هزینه اشتراک

سطح‌های مختلف در سایت گلس نود و هزینه اشتراک آن‌ها

گلس‌نود یکی از سایت‌های تحلیل آنچین بسیار گران محسوب می‌شود. با ثبت نام اولیه در این پلتفرم، سطح Standard برای شما فعال خواهد شد. در ادامه به بررسی حساب‌های کاربری مختلف، امکانات هر سطح کاربری و هزینه اشتراک هر سطح خواهیم پرداخت.

سطح Standard در سایت گلس نود

این سطح در سایت گلس نود رایگان است و شما با ساخت یک اکانت و به‌صورت رایگان می‌توانید از امکانات این بخش استفاده کنید. با سطح استاندارد کاربران می‌توانند به اطلاعات Tier 1 دسترسی داشته باشند. این اطلاعات هر ۲۴ ساعت آپدیت خواهد شد. اکثر شاخص‌هایی که با این سطح در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، داده‌های خام مانند شماره بلاک‌ها، سایز بلاک‌ها، تعداد بلاک‌های ساخته شده و… است.

نام سطح کاربریاستاندارد (Standard)
هزینه اشتراک ماهانهرایگان
سطح دسترسی به اطلاعاتدسترسی به شاخص‌های Tier 1
دوره آپدیت شدن اطلاعاتهر ۲۴ ساعت یکبار
نوع شاخص‌های در دسترسبیشتر اطلاعات خام در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت
دسترسی به داده‌های معاملات مشتقهدسترسی ندارد

سطح Advanced در سایت گلس نود

این سطح یکی از محبوب‌ترین سطوح کاربری در سایت گلسنود است. کاربران با خرید اشتراک به قیمت ۲۹ دلار برای هر ماه می‌توانند به سطح پیشرفته در این پلتفرم دسترسی داشته باشند. در این سطح علاوه بر دسترسی به شاخص‌های Tier 1 به شاخص‌های Tier 2 نیز دسترسی خواهید داشت.

نام سطح کاربریادونس (Advanced)
هزینه اشتراک ماهانه۲۹ دلار
سطح دسترسی به اطلاعاتدسترسی به شاخص‌های Tier 1  و Tier 2
دوره آپدیت شدن اطلاعاتهر ۱ ساعت یکبار
نوع شاخص‌های در دسترسدر این سطح اطلاعات پردازش شده در دسترس است
دسترسی به داده‌های معاملات مشتقهدسترسی به تاریخچه یک‌ساله این شاخص‌ها

سطح Professional در سایت گلس نود

سطح Professional بهترین و بالاترین سطح در سایت گلسنود محسوب می‌شود. کاربران با پرداخت ۷۹۹ دلار به‌صورت ماهانه می‌توانند، به این سطح دسترسی داشته باشند. در این سطح اطلاعات و داده‌های آنچین به صورت‌های مختلف دسته‌بندی شده است. شما به‌راحتی می‌توانید، اطلاعات مربوط به نهنگ‌های بازار، سرمایه‌گذاران خرد، هولدرها با بازه زمانی‌های مختلف و… را در این سطح کاربری مشاهده کنید. سطح Professional به دلیل هزینه زیاد حتی برای برخی از تحلیل‌گران خارجی نیز مقرون به‌صرفه نیست.

نام سطح کاربریحرفه‌ای (Professional)
هزینه اشتراک ماهانه۷۹۹ دلار
سطح دسترسی به اطلاعاتدسترسی به شاخص‌های Tier 1 ، Tier 2 و Tier 3
دوره آپدیت شدن اطلاعاتپس از ساخته‌شدن هر بلاک
نوع شاخص‌های در دسترسدر این سطح اطلاعات پردازش شده به همراه دسته‌بندی‌های مختلف در دسترس است
دسترسی به داده‌های معاملات مشتقهدسترسی به کل تاریخچه این شاخص‌ها

احتمالا تا این بخش از مقاله متوجه شدید که اطلاعات و داده‌های آنچین و آف چین در سایت گلس نود به سه دسته تقسیم می‌شوند. اگر مایلید در مورد نمودارهای مختلف و این که در کدام دسته قرار دارند اطلاعات بیشتری به دست آورید، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

آشنایی با امکانات سایت گلس نود

سایت گلسنود امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در این بخش به ترتیب آن‌ها را نام خواهیم برد.

بررسی و آشنایی با امکانات سایت گلس نود

آشنایی با سربرگ Home در سایت گلس نود

در این بخش از سایت گلسنود برای شما یک فضای شخصی است و شما می‌توانید به چارت‌های دلخواه خود، داشبورد‌ها، میز کار (workbench) و… دسترسی داشته باشید. علاوه بر چارت‌ها در انتهای این صفحه می‌توانید تحلیل‌های هفتگی گلس نود، مقالات و آپدیت‌های این سایت را مشاهده کنید.

آشنایی با سربرگ Charts در سایت گلس نود

آشنایی با بخش نمودارها در سایت گلسنود

مهم‌ترین و پراستفاده‌ترین بخش در سایت گلس نود، بخش نمودارها یا همان Charts است. کاربران در این بخش با انتخاب ارز دیجیتال و شاخص مورد نظر خود، به نمودار و شاخص‎های مختلفی دسترسی خواهند داشت و می‌توانند به کمک آن به تحلیل و بررسی بپردازند. در بخش‌های بعدی در مورد نحوه استفاده از نمودارهای سایت گلسنود بیشتر توضیح خواهیم داد.

آشنایی با سربرگ Dashboards در سایت گلس نود

آشنایی با سربرگ Dashboards در سایت گلس نود

در این بخش داشبوردهایی که توسط تیم گلسنود ساخته شده قابل دسترس است. این داشبوردها بر اساس نوع اطلاعاتی که دارند دسته‌بندی شده‌اند. اکثر این داشبوردها ترکیبی از نمودارهایی هستند که سایت گلسنود در اختیار کاربران خود قرار داده است. با کمک این داشبوردها می‌توانید دیدگاه کامل و جامعی نسبت به ارز دیجیتال خود داشته باشید. در صورتی که هر یک از این داشبوردها را انتخاب و بر روی آن کلیک کنید، می‌توانید به تنظیمات نمودارها و اینکه چه شاخص‌های آنچینی با هم ترکیب شده‌اند تا این نمودار ساخته شود، دسترسی داشته باشید.

نحوه ساخت یک داشبورد جدید در سایت گلس نود

برای ساخت یک داشبورد جدید برای خود کافی است که بر روی گزینه Create Dashbord کلیک کرده و یک نام برای داشبورد خود انتخاب کنید. در صفحه جدید که برای شما ایجاد می‌شود، می‌توانید نمودارها و شاخص‌هایی که دوست دارید در داشبورد خود داشته باشید اضافه کنید.

آشنایی با سربرگ Workbench در سایت گلس نود

آشنایی با سربرگ Workbench در سایت گلس نود

در بخش قبل بیان کردیم که سایت گلس نود تعدادی داشبورد و نمودار ترکیبی برای ساده‌تر شدن کار تحلیل‌گران ایجاد شده است؛ اما اگر یک نفر بخواهد یک شاخص آنچین جدید از ترکیب داده‌های آنچین یا آفچین بسازد، باید چه‌کار کند؟

برای ترکیب‌کردن داده‌های آنچین و ساخت یک شاخص جدید و یا ایجاد تغییراتی در فرمول چارت‌های ساخته شده باید از Workbench کمک بگیریم. در بخش Workbench کاربران به‌راحتی می‌توانند با کمک فرمول‌های ریاضی و داده‌های موجود در سایت گلس نود یک شاخص و نمودار جدید خلق کنند. در مورد نحوه ساخت یک نمودار جدید در بخش‌های بعدی به‌صورت مفصل توضیح خواهیم داد.

آشنایی با سربرگ Alerts در سایت گلس نود

آشنایی با سربرگ Alerts در سایت گلس نود

سربرگ بعدی در سایت گلسنود Alerts است که شما بر اساس نوع حسابی که خریداری کرده‌اید، می‌توانید تعدادی هشدار برای خود فعال کنید. این بخش بسیار کاربردی است به همین دلیل در بخش‌های بعد در مورد نحوه ایجاد هشدار در سایت گلسنود بیشتر صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با سربرگ Trading view در سایت گلس نود

از بخش MORE می‌توانید گزینه Trading view را انتخاب کنید. این بخش نیز در سایت گلسنود بسیار کاربردی است. در این بخش کاربران می‌توانند علاوه بر دسترسی به نمودارهای آنچین از تحلیل تکنیکال استفاده کنند. اگر هنوز با سایت تریدینگ ویو آشنا نشده‌اید، مقاله آموزش صفر تا صد سایت تریدینگ ویو را مطالعه کنید.

آشنایی با سربرگ Trading view در سایت گلس نود

برای استفاده از این بخش مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • از بخش Assets ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  • اگر نیاز به نمودار قیمت دارید از بخش Metrics قیمت (Price) را انتخاب و اگر نیاز به متریک خاصی دارید، همان را سرچ و انتخاب کنید.
  • اگر نیاز به اندیکاتور دارید، می‌توانید از بخش Indicators، اندیکاتور خود را سرچ و انتخاب کنید.
  • اگر نیاز دارید که بر روی نمودار قیمت یک یا چند شاخص آنچین نمایش داده شود از گزینه Compare استفاده کنید.

کاربران در این بخش می‌توانند با ترکیب تحلیل آنچین و تحلیل تکنیکال به پیش‌بینی آینده ارز دیجیتال مورد نظر خود بپردازند.

آشنایی با سربرگ pulses در سایت گلس نود

در بخش پلاس کاربران می‌توانند به جدیدترین داده‌های آنچین دو شبکه بلاکچینی بیت کوین و اتریوم دسترسی داشته باشند.

آشنایی با سربرگ pulses در سایت گلس نود

این بخش برای تمام سطح‌های کاربری در گلس نود رایگان است و همه‌ی افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

آشنایی با بخش Academy در سایت گلس نود

یکی دیگر از امکانات گلس نود،  آکادمی گلس نود است. برای دسترسی به این بخش از سربرگ more بر روی گزینه academy کلیک کنید.

آشنایی با امکانات موجود در سربرگ more در سایت گلسنود

در بخش Glassnode Academy شما می‌توانید فرمول محاسبه شاخص‌ها و نمودارهای آنچین موجود در سایت گلسنود، اصطلاحات موجود در تحلیل آنچین و… را مطالعه کنید. اگر به دنبال یادگیری تحلیل آنچین هستید، یکی از منابع بسیار مهم مطالعه مطالب سایت‌هایی مانند گلسنود، کریپتو کوانت و… است. ما نیز در صرافی پول نو هر هفته یک تحلیل آنچین که مخصوص مجموعه ما است، منتشر می‌کنیم. بررسی این تحلیل‌ها می‌تواند دیدی مناسبی به شما برای یادگیری تحلیل آنچین دهد. تحلیل آنچین به‌واسطه آن که یک تحلیل جدید محسوب می‌شود، هنوز به‌صورت عمومی پذیرفته نشده است و راه و روش مشخصی برای آموزش آن وجود ندارد، پس بهترین راه برای یادگیری تحلیل آنچین، بررسی سایت‌های تحلیل آنچین مانند گلسنود، کریپتو کوانت و تحلیل‌های آنچین ما در مجموعه پول نو است. برای مطالعه تحلیل‌های آنچین ما که به‌صورت هر هفته منتشر می‌شود، می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

دیگر امکانات موجود در سربرگ more از اهمیت کمتری برخوردار است به همین دلیل به سراغ دیگر توضیحات اصلی خواهیم رفت.

مقالات و تحلیل‌های گلس نود

یکی از بخش‌های مهم در سایت گلس نود تحلیل‌های آنچین هفتگی این سایت است. کاربران برای استفاده از این تحلیل‌ها نیاز به داشتن اشتراک و یا حساب کاربری ندارند. مطالعه این تحلیل‌های آنچین در کنار بررسی نمودارهای آن می‌تواند به شما دید مناسبی نسبت به نحوه تحلیل داده‌ها آنچین دهد.

اگر به نمودار یا پارامتری که در تحلیل‌های گلس نود نمایش داده شده، نیاز داشتید، می‌توانید از بخش داشبورد (Dashboards) گزینه The Week On-Chain را انتخاب کرده و نمودارهای تمام تحلیل‌های اخیر سایت گلسنود را مشاهده کنید.

نحوه کارکردن با نمودارهای سایت گلس نود

برای استفاده از نمودارها و شاخص‌های آنچین در سایت گلس نود ابتدا از سربرگ Charts وارد این بخش شوید. پس از ورود به این بخش از سایت glassnode با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

آموزش استفاده از نمودارهای سایت گلسنود

در این بخش ابتدا باید ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید. با انتخاب ارز دیجیتال، نمودارهایی که برای آن وجود دارد بر اساس دسته‌بندی‌های موجود نمایش داده می‌شود. حال باید نمودار خود را سرچ کرده یا از دسته‌بندی مخصوصش آن را بیابید. با کلیک بر روی نمودار، شاخص مورد نظر نمایش داده می‌شود.

نحوه کار با نمودارهای سایت گلسنود

به‌عنوان مثال در تصویر بالا من شاخص MVRV را انتخاب کرده‌ام. حال با کمک ابزارهایی زیر می‌توان نمودار را تحلیل کرد.

  1. رزولوشن (Resolution): با کمک این گزینه می‌توانید تایم فریم نمودار خود را مشخص کنید. برای اکانت رایگان این رزولوشن ۱ روزه، برای اکانت ادونس تا ۱ ساعته و برای اکانت حرفه‌ای تا ۱۰ دقیقه قابل تنظیم است.
  2. میانگین متحرک ساده (SMA): اگر قصد داشته باشید از داده آنچین خود یک میانگین متحرک ساده بگیرید این گزینه کمکتان خواهد کرد.
  3. اسکیل (Scale): با کمک این گزینه می‌توانید، مقیاس نمودار قیمت و داده آنچین را لگاریتمی یا خطی انتخاب کنید.
  4. چارت استایل (Chart Style): با کمک این بخش می‌توانید نحوه نمایش نمودار آنچین خود را به‌صورت خطی یا میله‌ای تغییر دهید.
  5. اسکرین‌شات: با کمک این گزینه می‌توانید از نمودار خود عکس بگیرید.
  6. Favorite: اگر با این نمودار بسیار کار می‌کنید و قصد دارید که تمام نمودارهای دلخواه خود را در یکجا نگهداری کنید، این گزینه مناسب شماست.
  7. کامپیر (Compare): اگر قصد داشته باشید که نمودار آنچین پیش روی خود را با نموداری دیگر ترکیب کنید، گزینه Compare مناسب شماست. شما با انتخاب این گزینه وارد بخش workbench خواهید شد و در آن بخش می‌توانید نمودار شخصی خود را بسازید.
  8. هشدار (Create Alert): اگر نیاز به ایجاد یک هشدار روی نمودار فعلی را دارید، گزینه Create Alert بسیار کمک کننده است.

نحوه کار با بخش Workbench در سایت گلس نود

اگر قصد داشته باشید برای خود یک نمودار آنچین اختصاصی بسازید، بخش workbench در سایت گلسنود بسیار مفید است. برای آموزش این بخش قصد داریم که یک شاخص تولید کنیم که در آن درصد تراکنش‌هایی که وارد و خارج صرافی‌ها می‌شوند را نسبت به حجم کل تراکنش‌ها بسنجیم. برای این کار نیاز به سه شاخص زیر داریم.

  • حجم ورودی به صرافی‌ها
  • حجم خروجی از صرافی‌ها
  • حجم کل تراکنش‌های انجام شده بر روی شبکه بیت کوین

این سه نمودار را به چارت اضافه می‌کنیم. برای اضافه‌کردن نمودار در بخش workbench از گزینه Add در سمت راست تصویر استفاده می‌کنیم و بر روی Metric کلیک می‌کنیم.

نحوه ساخت یک نمودار در سایت گلس نود

پس از انتخاب گزینه Metric باید نمودارهای Exchange Inflow Volume، Exchange Outflow Volume و Total Transfer Volume را انتخاب و بر روی گزینه Add کلیک می‌کنیم.

نحوه کار با بخش workbench در سایت گلسنود

حال که سه نمودار برای شما اضافه شد باید فرمول زیر را بسازید.

/ Total Transfer Volume (Exchange Inflow Volume + Exchange Outflow Volume)
فرمول بالا به زبان ساده حاصل جمع ورودی و خروجی صرافی‌ها و تقسیم آن بر حجم کل مبادلات انجام شده در شبکه است. حال اگر این عدد را در ۱۰۰ ضرب کنیم، درصد حجم نقل‌وانتقالات مرتبط با صرافی‌ها نسبت به کل نقل‌وانتقالات به دست خواهد آمد. برای ساخت این فرمول بر روی گزینه Add کلیک کرده و گزینه Formula را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه Formula یک بخش برای شما اضافه شده و شما می‌توانید، نمودار خود را با کمک فرمول‌های ریاضی بسازید.

نحوه نوشتن فرمول شاخص‌ها در سایت گلسنود

اگر به تصویر بالا دقت کنید، متوجه می‌شوید که کنار هر شاخص یک حرف کوچک و یک عدد وجود دارد مانند m1، m2 و… شما برای نوشتن فرمول باید از این نشانه‌ها استفاده کنید و فرمول را در جای مشخص شده در تصویر بنویسید. شما می‌توانید با کمک ابزارهایی که در تصویر با کمک اعداد مشخص شده‌اند، تغییراتی را ایجاد کنید. این تغییرات عبارت‌اند از:

  1. Scale: می‌توانید مشخص کنید که نمودار شما یا شاخصی که قصد ساخت آن را دارید، خطی باشد یا لگاریتمی
  2. Color: رنگ نمودار را مشخص کنید
  3. Y Axis: تمام نمودارهای اضافه شده دارای محور y خاص خود هستند، شما با کمک این گزینه می‌توانید مشخص کنید که نمودار شما با کدام نمودار محور y مشترک داشته باشد.
  4. Chart Style: با کمک این گزینه می‌توانید، نمودار خود را خطی یا میله‌ای نمایش دهید
  5. Formatter: با کمک این گزینه می‌توانید، فرمت نمودار خود را مشخص کنید
  6. Visibility: با کمک این گزینه می‌توانید نمودار خود را قابل رویت یا غیر قابل رویت کنید

اکنون که با قابلیت‌های این گزینه‌ها آشنا شدیم، من قصد دارم که یک نمودار با محور y  مشترک با قیمت و رنگ آبی بسازم.

فرمول ساخت نمودار مورد نظر ما در سایت گلس نود

 بعد از نوشتن فرمول و تغییر تنظیمات بر روی گزینه Evaluate and draw کلیک کنید، تا نمودار شما ساخته شود. حال برای اینکه نتیجه این نمودار را ببینید به تصویر زیر دقت کنید.

نمودار ساخته شده در سایت گلس نود

برای جلوگیری از شلوغی من سه نمودار مربوط به حجم را با کمک گزینه Visibility غیر قابل رویت کرده‌ام.

با کمک این بخش از سایت گلس نود شما می‌توانید نمودارهای مختلفی بسازید، فقط باید کمی در نوشتن فرمول‌ها دقت داشته باشید.

نحوه ایجاد هشدار (alerts) در سایت گلس نود

برای ایجاد هشدار در سایت گلس نود وارد سربرگ  alerts شوید و بر روی گزینه Create Alert کلیک کنید.

ایجاد هشدار در سایت گلسنود

حال باید ارز دیجیتال و شاخص مورد نظر خود را انتخاب کرده و بر روی گزینه Next کلیک کنید.

ایجاد یک هشدار در سایت گلسنود

حال باید تنظیمات مربوط به هشدار را انجام دهید و بر روی گزینه Create Alert کلیک کنید. به همین سادگی شما یک هشدار در سایت گلسنود ایجاد کرده‌اید و هر زمان که شرایط تنظیم شده ایجاد شود، برای شما یک هشدار ارسال می‌شود و دیگر نیاز نیست شما ۲۴ ساعته مراقب رفتار یک نمودار در سایت گلس نود باشید.

مقایسه گلس نود با کریپتو کوانت

خیلی از افرادی که قصد خرید اشتراک در یک سایت مانند گلسنود را دارند، به دنبال انتخاب بهترین گزینه هستند. برای مقایسه سایت گلس نود با سایت کریپتو کوانت به نمودار زیر دقت کنید.

 سایت گلس نودسایت کریپتو کوانت
آیا می‌شود با اکانت رایگان در آن تحلیل کرد؟خیر، داده‌های رایگان در این سایت مناسب تحلیل نیستندبله همه‌ی افراد قابلیت دسترسی به تمام داده‌ها در تایم فریم روزانه را دارند
کمترین هزینه اشتراک۲۹ دلار۲۹ دلار
میزان دسترسی با سطح ادونسدسترسی به برخی نمودارها با تایم فریم ۱ ساعتهدسترسی به همه نمودارها با تایم فریم ۱ دقیقه
تنوع ارزهای دیجیتالبیشتر تمرکز بر روی بیت کوین و اتریومبیشتر تمرکز بر روی بیت کوین و اتریوم
تنوع شاخص‌های آنچینبسیار زیادزیاد
با یک حساب ادونس دسترسی به تمام نمودارها را دارید؟خیر؛ برخی از نمودارها مربوط به سطح حرفه‌ای استبله

اگر نمودار بالا را مشاهده کرده باشید، متوجه خواهید شد که بهترین سایت تحلیل داده‌های آنچین بر اساس نیاز شما کدام است. اگر شما نیاز به بهترین و داده‌ها دارید و هزینه برایتان مطرح نیست بهتر است به سراغ اکانت حرفه‌ای در سایت گلس نود بروید؛ اما اگر قصد دارید که به داده‌ها آنچین ضروری در تایم فریم‌های پایین دسترسی داشته باشید به سراغ سایت کریپتو کوانت بروید. اگر قصد هزینه کردن ندارید، می‌توانید به سراغ جایگزین‌های سایت گلس نود که در بخش بعد معرفی خواهیم کرد بروید.

بهترین سایت‌های جایگزین گلس نود

اگر پرداخت هزینه اشتراک برای شما زیاد است و قصد دارید که از سایت‌هایی که داده‌های آنچین را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند استفاده کنید، این بخش مناسب شماست. بهترین سایت‌های رایگان آنچین که می‌توانند جایگزین سایت گلس نود شوند عبارت‌اند از:

  • سایت کریپتو کوانت (cryptoquant): شما می‌توانید در این سایت به داده‌های آنچین با تاخیر یک روزه دسترسی داشته باشید.
  • سایت tsypruyan: این سایت داده‌های آنچین زیادی را با تاخیر چند روزه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • سایت intotheblock: شما می‌توانید با ثبت نام در این سایت یک اکانت تست به مدت ۷ روز داشته باشید. بعد از تمام‌شدن این ۷ روز می‌توانید با یک ایمیل دیگر در این سایت ثبت نام کنید. سایت‌هایی که ایمیل فیک ارائه می‌کنند، برای ثبت نام شما بسیار کمک‌کننده خواهند بود.
  • سایت nodecharts: این سایت دقیقا مشابه سایت گلسنود است و شما با ثبت نام در این سایت می‌توانید با تاخیر ۱ روزه به نمودارهای آنچین این سایت دسترسی داشته باشید.
  • سایت chainexposed: این سایت نیز می‌تواند جایگزین خوبی برای سایت گلسنود باشد. در این سایت می‌توانید به داده‌های آنچین با تاخیر ۲ الی ۳ روزه دسترسی داشته باشید.
  • سایت lookintobitcoin: این سایت نیز داده‌های آنچین را به‌صورت رایگان و با تاخیر ۱ روزه در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.
  • سایت کوین متریک (coinmetrics): در این سایت برخی از داده‌های آنچین مربوط به بیت کوین و دیگر آلت‌کوین‌ها به‌صورت رایگان در دسترس است.

جمع‌بندی

تحلیل آنچین یکی از جدیدترین روش‌های تحلیلی در مارکت کریپتو محسوب می‌شود. انجام تحلیل آنچین نیازمند دسترسی به داده‌ها و شاخص‌های آنچین است. در این مقاله سعی کردیم که به بررسی یکی از سایت‌ها مهم در زمینه تحلیل آنچین یعنی سایت گلس نود (Glassnode) بپردازیم. در این مقاله در مورد نحوه ثبت نام در سایت گلس نود، نحوه کار با سایت گلس نود، بررسی سایت‌های جایگزین برای گلس نود و… صحبت کردیم. امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

سایت گلس نود (Glassnode) چیست؟

گلس نود یک سایت جمع‌آوری و پردازش داده‌های آنچین است. گلسنود داده‌هایی که درون هر بلاک یک بلاکچین مانند بیت‌کوین یا اتریوم را استخراج، پردازش و دسته‌بندی می‌کند. بسیاری از تحلیل‌گران آنچین از این سایت استفاده می‌کنند.

گلس نود چه کاربردی دارد؟

پلتفرم آنچین گلس نود برای بررسی داده‌های درون زنجیره‌ای شبکه‌های بلاک چینی مختلف مانند بیت کوین، اتریوم و … کاربرد دارد. کاربران می‌توانند با ایجاد حساب در این سایت، داده‌های آنچین را بررسی و تحلیل کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

8

نظر مخاطبان (0)