آشنایی با بهترین سایت‌های ایردراپ ارز دیجیتال در سال 2023

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

7 دقیقه

با شنیدن نام ارزهای دیجیتال، به صورت ناخودآگاه خرید و فروش ارز دیجیتال به ذهن ما خطور می‌کند. امّا این پایان ماجرا نیست! چرا که با شرکت در ایردراپ‌ ارز دیجیتال، شانس خود را برای کسب ارز دیجیتال رایگان افزایش می‌دهیم.

به عبارتی، ما می‌توانیم با انجام برخی فعالیت‌ها همچون انجام تراکنش، مشارکت در امور یک پروژه کریپتویی یا تعامل در شبکه‌های اجتماعی، به لیست برندگان ایردراپ‌های احتمالی بپیوندیم. پروژه‌ها در تلاش هستند تا با برگزاری ایردراپ، حجم تراکنش‌ها و کاربران خود را افزایش دهند تا در راه گسترش اکوسیستم خود قدمی برداشته باشند.

تا کنون همه چیز به خوبی پیش می‌رود. امّا ممکن است با سوال دیگری مواجه شویم:«چگونه می‌توانیم ایردراپ‌های معتبر را پیدا و در آن‌ها مشارکت کنیم؟». در این مقاله به این موضوع پاسخ خواهیم داد و بهترین سایت های شناسایی ایردراپ را معرفی خواهیم کرد!

ایردراپ کریپتویی چیست؟

ایردراپ ارز دیجیتال به یک استراتژی بازاریابی اطلاق می‌شود توسط پروژه‌های بلاک چینی به کار گرفته می‌شود و در طی آن، تیم پروژه بخشی از توکن‌های خود را به صورت رایگان میان افراد واجد شرایط توزیع می‌کند تا کاربران را به مشارکت در فعالیت‌های اکوسیستم تشویق کند.

ایردراپ ارز دیجیتال چیست؟

البته که افراد همیشه به صورت رایگان صلاحیت مشارکت در ایردراپ‌ها را کسب نمی‌کنند و گاهی اوقات، به انجام اقداماتی چون مینت NFT و انجام تراکنش‌های ارز دیجیتال نیاز داشته باشند.

براساس شیوه برگزاری، نوع و تعداد توکن‌های اعطا شده، ایردراپ‌ها به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند که هر پروژه بسته به میزان بودجه خود یکی از انواع آن را برای شناساندن پروژه خود انتخاب می‌کند.

بهترین وبسایت‌های ایردراپ

با مفهوم ایردراپ آشنا شدیم و اکنون زمان آن رسیده تا بهترین مراجع ایردراپ‌ها را بشناسیم. در ادامه، برخی از کاربردی ترین وب سایت های ایردراپ را معرفی خواهیم کرد.

– Airdrops.io

آشنایی با بهترین سایت ایردراپ، از جمله آیتم‌های مورد نیاز برای پیدا کردن ایردراپ‌های مهم به شمار می‌آید. یکی از مشهورترین وبسایت‌هایی که به جمع‌آوری اطلاعات ایردراپ‌ها می‌پردازد، Airdrops.io نام دارد. این وبسایت رایگان، ایردراپ‌ها را به 3 گروه جدیدترین، داغ‌ترین و ایردراپ‌های مخصوص هولدرها تقسیم‌بندی می‌کند.

همچنین، این وبسایت که از قدیمی‌ترین وبسایت‌های ایردراپ محسوب می‌شود، امتیازاتی را برای ایردراپ‌های مهم در نظر می‌گیرد که می‌تواند برای سنجش اعتبار آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد. پروژه‌های مختلفی از جمله پروژه‌های حوزه دیفای (DeFi) از جمله موارد معرفی شده در Airdrops.io هستند.

سایت Airdrops.io

به طور کلی، Airdrops.io پروژه‌هایی که تا کنون به توزیع توکن اقدام نکرده‌اند را در لیست ایردراپ‌های احتمالی قرار می‌دهد.

– Airdrop King

همانند وبسایت قبلی، این مرجع هم ایردراپ‌های قطعی و احتمالی مهم را معرفی می‌کند تا امکان کسب ارز دیجیتال رایگان را برای کاربران فراهم کند.

همچنین، Airdrop King ایردراپ‌ها را به 4 گروه کلی ایردراپ‌های جدید (New)، بیشترین امتیاز (Best Rated)، باارزش‌ترین‌ها (High Value) و ایردراپ‌هایی که به زودی پایان می‌یابند (Ending Soon) تقسیم‌بندی می‌کند.

وبسایت Airdrop King

از دیگر ویژگی‌های جالب ایردارپ‌کینگ، می‌توان به گردآوری آمار مربوط به ایردراپ‌های فعال، ایردراپ‌های منقضی شده و ایردراپ‌های انجام‌شده بر بستر اتریوم به صورت تفکیک شده اشاره کرد.

– AirdropAlert

و امّا یکی از بهترین سایت های ایردراپ برای کسب ارز دیجیتال رایگان!

وبسایت Airdrop Alert، از پلتفرم‌هایی است که اطلاعات گسترده‌ای را از ایردراپ‌های حوزه‌های مختلف از جمله دیفای و NFT با کاربران به اشتراک می‌گذارد. همچنین، ایردراپ‌های گذشته، درحال برگزاری و آتی را هم مورد بررسی قرار می‌دهد.

جالب است بدانید که علاوه بر معرفی ایردراپ‌ها، ایردراپ‌آلِرت مقالات آموزشی و اخبار مختلف مرتبط با ایردراپ‌ها را هم در اختیار ما قرار می‌دهد.

وبسایت Airdrop Alert

علاوه بر ایردراپ‌ها، Airdrop Alert اطلاعات گسترده‌ای را در رابطه با رویدادهای عرضه اوّلیه (ICO) در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می‌تواند به عنوان ابزاری برای رصد ایردراپ‌های مهم، مورد استفاده قرار گیرد.

– AirdropsMob

پس از معرفی منابع قبلی، نوبت به یکی دیگر از ابزارهای مهم حوزه ایردراپ‌ها یعنی AirdropsMob می‌رسد.

این وبسایت هم به صورت رایگان، به معرفی ایردراپ‌های مختلف همچون ایردراپ‌های ان‌اف‌تی و ایردراپ‌های Fork بر بستر بلاک چین‌های مختلفی چون اتریوم، پالیگان و زی‌کی سینک می‌پردازد.

از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد این مرجع، می‌توان به تفکیک ایردراپ‌ها براساس سطح دشواری (به عنوان مثال آسان، متوسط و دشوار) اشاره نمود. علاوه بر این، در ایردراپ‌های معرفی شده در این وبسایت، امکان مشاهده شرایط مورد نیاز شرکت در ایردراپ‌ها هم وجود دارد.

وبسایت Airdropsmob

همانند ایردراپ‌آلرت، این وبسایت هم برخی اطلاعات مرتبط با ایردراپ‌ و ICOها را در قالب مقالات و اخبار در اختیار کاربران قرار می‌دهد که در بخش Blog قابل مشاهده هستند.

– Airdropter

Airdropter یک پلتفرم روسی است که در حوزه معرفی ایردراپ‌های فعالیت می‌کند و همانند وبسایت‌های قبلی، به معرفی ایردراپ‌های قطعی و احتمالی می‌پردازد.

در این وبسایت که از محبوب‌ترین سایت‌های ایردراپ ارز دیجیتال به حساب می‌آید، کاربران این امکان را دارند که ایردراپ‌های مد نظر خود را براساس معیارهایی چون شبکه‌های اجتماعی، امتیازات، ارزش، تاریخ پایان و تعداد بازدیدها مرتب کنند.

وبسایت Airdropter

لازم به ذکر است که صرافی‌های مهمی از جمله بایننس، کوکوین و BitMart از جمله صرافی‌هایی هستند که به پشتیبانی از این پلتفرم پرداخته‌اند.

– Airdropster

طبق توضیحات درج شده در سایت رسمی Airdropster، وظیفه این سایت در اطلاع‌رسانی سریع ایردراپ‌ها به کاربران کنجکاو خلاصه می‌شود. همانند پلتفرم‌های قبلی، این وبسایت هم به طور اختصاصی از ایردراپ مشخصی پشتیبانی نمی‌کند و تنها وظیفه آن در اطلاع‌رسانی رویدادهای ایردراپ و ICO خلاصه می‌شود.

وبسایت Airdropster

در این پلتفرم، کاربران می‌توانند ایردراپ‌های مد نظر خود را با توجه به زمان برگزاری، امتیاز و میزان بازدید آن رویداد طبقه‌بندی کنند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت آدرس ایمیل خود در این وبسایت، از اخبار آخرین ایردراپ‌ها و عرضه‌های اوّلیه مطلع شوند.

– Aridrops.live

از سایت‌های منحصربه‌فرد در زمینه‌ ایردراپ، می‌توان به Airdrops.live اشاره نمود. در این وبسایت، افراد می‌توانند علاوه بر اطلاع از آخرین ایردراپ‌های برگزارشده یا درحال برگزاری، به ثبت ایردراپ‌های پروژه‌های خود نیز، بپردازند. همچنین با عضویت در دیسکورد Airdrops.live، می‌توانید از اخبار آخرین ایردراپ‌ها مطلع شوید.

سایت Airdrops.live

مرجع Airdrops.live، ایردراپ‌های مهم و معتبر را به لیست رویدادهای مهم اضافه می‌کند و اطلاعاتی چون بازخورد کاربران، شبکه مرجع و وایت پیپر پروژه‌ها را به وبسایت خود اضافه می‌نماید.

– Airdrop Rating

همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد، پلتفرم Airdrop Rating به صورت اختصاصی Ratingها و امتیازاتی را برای ایردراپ‌های مختلف منظور می‌کند و همزمان با اطلاع‌رسانی زمان برگزاری ایردراپ‌ها، توضیحاتی را در رابطه با آن‌ها ارائه می‌دهد.

همچنین علاوه بر معرفی ایردراپ‌های مهم، این وبسایت از یک بلاگ اختصاصی جذاب نیز برخوردار است که اخبار و مقالات کریپتویی (به ویژه مرتبط با ایردراپ‌ها) را در آن قرار می‌دهد که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

وبسایت Airdrop Rating

به علاوه، ایردراپ‌ریتینگ اخبار اضافه شدنِ برخی توکن‌ها در صرافی‌های معتبر را هم پوشش می‌دهد که می‌تواند به پروسه بررسی این ارزها به منظور خرید و فروش کمک شایانی کند.

چگونه از برگزاری ایردراپ‌ها آگاه شویم؟

احتمالا تا کنون به این نتیجه دست پیدا کرده باشید که برای مشارکت در ایردراپ‌های معتبر، به پیگیری مراجع معتبر نیاز داریم که در مقاله امروز به معرفی مهم‌ترینِ آن‌ها پرداختیم. با این حال، این مراجع به تنهایی کافی نیستند.

به منظور اطلاع از برگزاری آخرین ایردراپ‌ها، می‌بایست علاوه بر پیگیری وبسایت‌ها، در خبرنامه (ایمیل، دیسکورد، توییتر، تلگرام و…) اختصاصی پروژه‌ها عضویت داشته باشیم تا بتوانیم در بهترین زمان از ایردراپ‌های درحال برگزاری آگاه شویم.

چگونه در ایردراپ‌ها شرکت کنیم؟

به طور کلی، برای مشارکت در ایردرا‌ها و قرارگیری در لیست افراد واجد شرایط، نیاز داریم و تا مراحل مختلفی را طی کنیم:

  • اطلاع از برگزاری ایردراپ‌ها
  • ایجاد کیف پول مورد نیاز برای ایردراپ
  • انجام تراکنش/مینت ان‌اف‌تی (در صورت نیاز)
  • مشارکت در شبکه‌های اجتماعی (تعامل در توییتر، عضویت در دیسکورد، رِدیت و…)
  • شرکت در ایردراپ
  • تکمیل فرایند احراز هویت (در صورت لزوم)

البته نباید فراموش کنیم که قرارگیری در لیست افراد واجد شرایط برای ایردراپ، همواره یک امر احتمالی است و علاوه بر انجام برخی اقدامات، بخت و اقبال هم از فاکتورهایی است که روی احتمال کسب توکن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

سوالات متداول

حال که به انتهای مطلب امروز رسیدیم، لازم دانستیم تا به برخی از سوالات متداول در رابطه با بهترین سایت‌های ایردراپ پاسخ دهیم.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ ارز دیجیتال به یک استراتژی بازاریابی اطلاق می‌شود توسط پروژه‌های بلاک چینی به کار گرفته می‌شود و در طی آن، تیم پروژه بخشی از توکن‌های خود را به صورت رایگان میان افراد واجد شرایط توزیع می‌کند تا کاربران را به مشارکت در فعالیت‌های اکوسیستم تشویق کند.

هدف از ایردراپ چیست؟

مواردی چون ارتقای آگاهی از پروژه، گسترش اجتماع و افزایش توکن‌های در گردش، از مهم ترین هدف پروژه‌ها از برگزاری ایردراپ به حساب می‌آیند.

کسب درآمد رایگان از ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود؟

با مشارکت در ایردراپ‌های ارز دیجیتال، می‌توان به کسب درآمد رایگان از ارز دیجیتال اقدام کرد. به منظور اطلاع از برزگاری ایردراپ‌ها، می‌بایست سایت‌های معرفی ایردراپ چون Airdrops.io، AirdropAlert، AirdropKing و Airdrops.live را رصد کنیم.

چگونه در ایردراپ شرکت کنیم؟

برای شرکت در ایردراپ ارز دیجیتال، کاربران می‌بایست اقداماتی چون عضویت در شبکه‌های اجتماعی، انجام تراکنش، مینت ان اف تی و نصب کیف پول مورد نظر بلاک چین مرجع را صورت دهند تا در ایردراپ‌ها شرکت کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

2

نظر مخاطبان (0)