صرافی ها

زمان مطالعه :

16 دقیقه

بهترین صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان در 2024

بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان

با شکایت sec از صرافی بایننس و کوین‌ بیس در حال حاضر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مهم معامله‌گران در بازار کریپتو یافتن یک صرافی ارز دیجیتال برای ترید است. این دغدغه برای کاربران ایرانی بیشتر است، زیرا یافتن بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی که امکان معامله کاربران ایرانی در آن فراهم باشد، دشواری‌های خاص خود را دارد. اکثر صرافی‌های خارجی امکان معامله و احراز هویت برای کاربران ایرانی را مسدود کرده‌اند، به همین دلیل قصد داریم در این مقاله به بررسی بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان، مقایسه صرافی‌های خارجی، امن‌ترین صرافی خارجی برای سرمایه گذاری و… بپردازیم.

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟

بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان

بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان در مهرماه ماه ۱۴۰۲ با توجه به اطلاعات موجود عبارتند از:

  • صرافی MEXC: صرافی MEXC نیز یکی از صرافی‌هایی که حساسیت خاصی بر روی IP ایرانیان ندارد؛ اما کاربران ایرانی نمی‌توانند در این صرافی احراز هویت کنند. کاربران ایرانی بدون احراز هویت می‌توانند از امکانات این صرافی به‌صورت محدود استفاده کنند. در زمان نوشتن این مقاله این صرافی به IP ایران حساسیت ندارد؛ اما فشار دولت‌ها ممکن است این موضوع را تغییر دهد.
  • صرافی HTX: صرافی HTX یک از صرافی‌های خارجی با حجم معاملات بسیار زیاد است که کاربران ایرانی می‌توانند به‌راحتی در آن اقدام به معامله کنند. باید توجه داشته باشید که این صرافی ایران را در لیست تحریمی خود قرار داده است و این موضوع باعث شده که استفاده از اپلیکیشن‌های تغییر IP برای این صرافی یکی از واجبات باشد.
  • اوکی اکس (OKEx): صرافی اوکی اکس ایران را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است و کاربران ایرانی نمی‌توانند در این صرافی احراز هویت کنند، در OKEx، ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به KYC، از امکانات محدودی برخوردار باشند.
  • صرافی کوینکس (Coinex): صرافی Coinex یکی از صرافی‌های محبوب بین ایرانیان است و می‌توان گفت که بیشتر کاربران ایرانی در این صرافی حساب دارند. صرافی کوینکس نیز تا مهر ۱۴۰۲ حساسیتی نسبت به کشورها تحریمی مخصوصا ایران نشان نداده است. این دو موضوع می‌تواند زنگ خطری برای ایرانیان باشد؛ زیرا باعث خواهد شد که دولت‌های مختلف برای قانون‌گذاری این صرافی آماده شوند. این قانون‌گذاری برای کاربران کشورهای تحریمی مخصوصا ایران می‌تواند خطرناک باشد، پس برای معامله در این صرافی از اپلیکیشن‌های تغییر آی پی استفاده کنید.
  • بینگ اکس (BingX): صرافی BingX نیز یکی از صرافی‌های محبوب بین ایرانیان است. کاربران ایرانی می‌توانند در این صرافی احراز هویت و معامله کنند. البته باید بدانید که این احراز هویت به معنی امنیت صددرصدی شما در این صرافی نیست. هر زمان که صرافی بخواهد، می‌تواند برخی از افراد و برخی از کشورها را در لیست تحریمی خود قرار دهد، پس سعی کنید که تمام دارایی خود را در این صرافی نگهداری نکنید.

مقایسه بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

بهترین صرافی‌های خارجی

برای بررسی و مقایسه بهترین صرافی‌های خارجی به سراغ سایت کوین مارکت کپ رفتیم. برای مقایسه راحت‌تر شما سعی کردیم در جدول زیر معروف‌ترین صرافی‌ها بین کاربران ایرانی را لیست و مقایسه کنیم. باید بدانید که صرافی‌ها هر روز دچار تغییرات خواهند شد، به همین دلیل این مقاله به‌صورت دوره‌ای توسط همکاران من در صرافی پول نو به‌روزرسانی خواهد شد.

نام صرافی تعداد کوین‌های لیست شده کپی تریدینگ دفتر مرکزی سال تاسیس معاملات آپشن معاملات فیوچر نیاز به تغییر آی پی حجم معاملات ماهانه امکان فعالیت کاربران ایرانی بدون احراز هویت
بایننس (Binance) ۳۸۶ دارد Hong Kong ۲۰۱۷ دارد دارد 210 میلیارد دلار ندارد
کوین بیس (Coinbase) ۲۴۴ ندارد United States ۲۰۱۲ ندارد دارد 25 میلیارد دلار ندارد
کوکوین (KuCoin) ۸۵۳ ندارد Seychelles ۲۰۱۷ ندارد دارد دارد 13 میلیارد دلار ندارد
بای بیت (Bybit)  ۳۹۰ دارد British Virgin Islands ۲۰۱۸ دارد دارد 13 میلیارد دلار ندارد
اوکی اکس (OKEx) ۳۴۲ دارد Seychelles ۲۰۱۳ دارد دارد دارد 27 میلیارد دارد
کراکن (Kraken) ۲۲۹ ندارد United States ۲۰۱۱ ندارد دارد 12.4 میلیارد دلار ندارد
کریپتو دات کام (Crypto.com) ۲۴۷ ندارد Cayman Islands ۲۰۱۶ ندارد دارد 3.4 میلیارد دلار ندارد
MEXC ۱۶۵۱ دارد Singapore ۲۰۱۸ ندارد دارد دارد 11.3 میلیارد دلار دارد
کوینکس (CoinEx) ۶۳۵ ندارد China ۲۰۱۷ ندارد دارد فعلا ندارد 200 میلیون دلار دارد
بینگ اکس(BingX) ۵۱۶ دارد Singapore ۲۰۱۸ ندارد دارد فعلا ندارد 2.8 میلیارد دلار دارد

احتمالا متوجه شده‌اید که در برخی از صرافی‌های خارجی امکان معامله برای کاربران ایرانی وجود ندارد، علت اصلی این موضوع تحریم بودن ایرانیان است. ایرانیان نمی‌توانند در این صرافی‌ها احراز هویت کنند و به دلیل فشار دولت‌ها برخی از صرافی‌ها نمی‌توانند به کاربرانی که احراز هویت ندارند، خدمات ارائه دهند. بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان پلتفرم‌هایی هستند که علاوه بر امنیت و حجم بالا، بتوان در آن‌ها بدون احراز هویت کامل معامله کرد. 

معرفی بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی

در این بخش قصد داریم به‌صورت خلاصه صرافی‌ خارجی را بررسی کنیم، پس اگر قصد دارید در مورد بهترین صرافی‌های خارجی بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

صرافی بایننس (Binance)

بررسی صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس یکی از بهترین صرافی‌های خارجی از نظر امنیت و حجم معاملات است. بایننس توسط چانگ پنگ ژائو (معروف به CZ) در سال ۲۰۱۷ ایجاد شد. در تا سال ۲۰۲۱ کاربران می‌توانستند در صرافی بایننس بدون احراز هویت معامله کنند؛ اما با فشار دولت‌ها این صرافی از کاربران خود خواست که برای انجام معامله حتما باید احراز هویت شوند. اگر بتوانیم احراز هویت در بایننس را انجام دهیم، می‌توان بایننس را یکی از امن‌ترین صرافی خارجی برای سرمایه‌گذاری دانست.

بررسی کامل صرافی بایننس از نگاه پول نو

برخی از کاربران ایرانی برای فعالیت در این صرافی از احراز هویت‌ فیک استفاده کردند و با ارسال اطلاعات فردی دیگر در این صرافی به معامله ادامه دادند. این کار بسیار خطرناک است و می‌تواند سرمایه این افراد را با خطر مواجه کند.

تازه‌ترین خبر در مورد بایننس دعوای حقوقی چانگ پنگ ژائو و دولت آمریکا برای قوانین و تحریم‌های ضد پول‌شویی است. این موضوع می‌تواند بر روی عملکرد صرافی بایننس تأثیرگذار باشد.

مزایا صرافی بایننسمعایب صرافی بایننس
حجم معاملات بالاعدم احراز هویت کاربران ایرانی
تیم قویدعوای حقوقی مدیرعامل این صرافی
امنیت بالامتمرکز بودن
پذیرش عمومی توسط اکثر کشورها 
لیست‌کردن کوین‌های معتبر 
ایجاد پیرهای مختلف 
امکان معامله با فیات و کریپتو 
کارمزد مناسب 
پشتیبانی از شبکه‌های بلاکچینی مختلف 

صرافی کوین بیس (Coinbase)

بررسی صرافی کوین بیس (Coinbase)

صرافی کوین بیس یکی از برترین صرافی‌های خارجی است که در دو نسخه Coinbase و Coinbase Pro به کاربران خود خدمات می‌دهد. کوین بیس در سال ۲۰۱۲ توسط برایان آرمسترانگ تاسیس شد. کوین بیس به‌عنوان یکی از صرافی‌های قدیمی که هنوز در حال فعالیت است، شناخته می‌شود. این پلتفرم را می‌توان یکی از امن‌ترین صرافی‌های خارجی برای خرید و فروش ارز دیجیتال دانست.

برای کار با این صرافی باید احراز هویت کنید که متاسفانه با توجه به مسائل تحریمی، امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی وجود ندارد. در حال حاضر صرافی کوین بیس در حال ایجاد یک بلاک چین لایه ۲ به نام Base است، البته این بلاک چین هنوز در مرحله تست نت است.

مزایا صرافی کوین بیسمعایب صرافی کوین بیس
امنیت بالاعدم دسترس بودن در بسیاری از کشورها
حجم معاملات بالاکارمزد نسبتا بالا
لیست‌کردن توکن‌های معتبرسیاست‌های سخت‌گیرانه برای احراز هویت
روش پرداختی متنوع 

صرافی کوکوین (KuCoin)

بررسی صرافی کوین بیس

صرافی کوکوین در سال ۲۰۱۷ توسط Michael Gan و Eric Don تاسیس شد. این صرافی یکی از صرافی‌های خارجی محبوب ایرانیان است که حاشیه‌های زیادی داشته است. این صرافی چندین بار دچار حملات سایبری شده و علاوه بر این، چندین بار امکان برداشت توکن‌های کاربران را برای چند روز مسدود کرده است. کوکوین اخیرا احراز هویت را برای کاربران خود اجباری کرده و بنابراین احتمالا دسترسی ایرانیان به این پلتفرم با مشکل مواجه شود.

بررسی کامل صرافی کوکوین از نگاه پول نو

صرافی کوکوین توکن اختصاصی خود با نام KCS را ایجاد کرده است و نکته مهم در مورد این صرافی این است که بیش از ۱۷ درصد از پشتوانه این صرافی توکن KCS است که می‌تواند باعث ورشکستگی کوکوین و مشکلاتی مانند صرافی FTX شود. پس در استفاده از این صرافی احتیاط لازم را داشته باشید.

مزایای صرافی کوکوینمعایب صرافی کوکوین
تنوع بالای در  توکن‌هاهک‌شدن صرافی
کارمزد مناسبعدم احراز هویت کاربران ایرانی
پشتیبانی مناسب۱۷ درصد از کل دارایی این صرافی توکن خودش یعنی KCS است
از بلاکچین‌های کمی پشتیبانی می‌کند

صرافی بای بیت (Bybit)

بررسی صرافی بای بیت (Bybit)

صرافی بای بیت یکی از صرافی‌‌های محبوب بین کاربران ایرانی بود که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. این صرافی تا چند ماه قبل (اواخر فروردین ۱۴۰۲) امکان معامله بدن احراز هویت را برای کاربران خود فراهم کرده بود. اما به‌تازگی این صرافی نیز برای ارائه خدمات نیازمند احراز هویت لول ۱ است که عملاً باعث شده کاربران ایرانی نتوانند از این صرافی استفاده کنند.

صرافی بای بیت یک از صرافی‌های خارجی است که امکانات زیاد را برای کاربران خود فراهم کرده است. در صرافی بای بیت کاربران می‌توانند اقدام به معاملات فیوچر، معاملات آپشن، معامله توکن‌های لوریج دار و… کنند.

مزایا صرافی بای بیتمعایب صرافی بای بیت
تنوع بالا در توکن‌هانیاز به احراز هویت دارد
امکان انجام معاملات آپشن 
پشتیبانی از بلاک‌چین‌های مختلف 
کارمزد مناسب 
امکان تبدیل‌شدن به مستر تریدر (تبدیل‌شدن به فردی که دیگران از معاملات آن کپی می‌کنند) 

صرافی اوکی اکس (OKEX)

بررسی صرافی اوکی اکس (OKEX)

صرافی OKEx یکی از صرافی‌های معروف خارجی است که در سیشل (Sychelles) واقع شده است. این صرافی در سال ۲۰۱۳  توسط مجموعه‌ای به نام OK Group تاسیس شد. این صرافی ریسک بالایی برای استفاده دارد؛ زیرا نسبت به ip کاربران ایرانی حساس است. برای مقابله با این حساسیت کاربران ایرانی می‌توانند، با تغییر ip به‌صورت محدود در این صرافی فعالیت کنند.

مزایای صرافی OKExمعایب صرافی OKEx
امکانات بسیار زیاد و متنوع برای کاربرانعدم احراز هویت کاربران ایرانی
امکان معامله به‌صورت محدود برای کاربران بودن احراز هویتحساسیت بسیار زیاد بر روی ip کاربران کشورهای تحریمی
حجم معاملاتی بالا 

صرافی HTX (هیوبی سابق)

بررسی صرافی هیوبی (Huobi)

صرافی HTX (هیوبی سابق) یکی از صرافی‌های برتر خارجی محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۳ توسط لیان لی (Leon Li) و دو جون (Du Jun) در سنگاپور تاسیس شد. این صرافی یک دفتر در سیشل (Sychelles) نیز دارد که در برخی از مطالب و سایت‌ها سیشل (Sychelles) به‌عنوان محل تاسیس این صرافی نام برده شده است.

مزایا صرافی HTXمعایب صرافی HTX
امنیت مناسبعدم احراز هویت کاربران ایرانی
حجم بالاحساسیت بالا به IP کاربران ایرانی

صرافی کراکن (Kraken)

صرافی کراکن

صرافی کراکن بر اساس لیستی که سایت کوین مارکت کپ ارائه داده است یکی از سه صرافی برتر در دنیا محسوب می‌شود که در سال ۲۰۱۱ در آمریکا توسط فردی به نام جسی پاول (Jesse Powell) تاسیس شد. کاربران ایرانی نمی‌توانند از این صرافی خارجی استفاده کنند؛ زیرا در این پلتفرم امکان معامله بدون احراز هویت وجود ندارد و کاربران ایرانی نیز نمی‌توانند با مدارک خود در این صرافی احراز هویت کنند.

مزایا صرافی کراکنمعایب صرافی کراکن
امنیت بالاعدم دسترسی کاربران ایرانی به این صرافی
حجم معاملات زیاد 

صرافی کریپتو دات‌کام (Crypto.com)

بررسی صرافی کریپتو دات‌کام (Crypto.com)

صرافی کریپتو دات‌کام (Crypto.com) در لیست بهترین صرافی‌های خارجی قرار دارد. این صرافی در سال ۲۰۱۶ توسط کریس مارسالک (Kris Marszalek)، گری اور (Gary Or)، رافائل ملو (Rafael Melo) و بابی بائو (Bobby Bao) با نام Monaco در هنگ کنگ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۸ به Crypto.com تغییر نام داد. صرافی کریپتو دات کام در سنگاپور و جزایر کیمن دفتر دارد.

صرافی کریپتو دات کام کاربران ایرانی را در لیست تحریمی خود قرار داده است و این موضوع باعث شده که کاربران ایرانی نتوانند در این صرافی خارجی معامله کنند.

کریپتو دات کام توکن اختصاصی خود با نام کرونوس (Cronos) را ایجاد کرده است. توکن cro تنها ۱.۹۲ درصد از کل دارایی‌های صرافی کریپتو دات‌کام را تشکیل داده است و این موضوع ریسک این صرافی را کاهش می‌دهد. اگر به یاد داشته باشید، صرافی FTX که دومین صرافی بزرگ در مارکت کریپتو محسوب می‌شد، به دلیل نگهداری درصد زیادی از توکن خود به‌عنوان پشتوانه دچار ورشکستگی شد. ۱.۹۲ درصد مقدار بسیار کمی است و ریسک اتفاقات مشابه FTX را برای صرافی Crypto.com به‌شدت کاهش خواهد داد.

مزایا صرافی Crypto.comمعایب صرافی Crypto.com
امنیت بالاعدم احراز هویت کاربران ایرانی
ذخیره دارایی‌هایی با ریسک پایین 
کارمزد مناسب 

 صرافی MEXC

 بررسی صرافی MEXC

صرافی MEXC یکی از صرافی‌های خارجی محبوب بین ایرانی‌هاست که به کاربران اجازه خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت را می‌دهد. صرافی MEXC در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور تاسیس شد و در دفتر مرکزی آن در سیشل قرار دارد. این صرافی توکن اختصاصی خود با نام MX را ایجاد کرده است و در حال حاضر (مهر ۱۴۰۲) ۲۵ درصد از کل پشتوانه این صرافی توکن MX است. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مانند مشکلات صرافی FTX و ورشکستگی این صرافی شود. این صرافی مانند صرافی کوکوین بین کاربران ایرانی بسیار محبوب است؛ اما این دو صرافی خارجی با توجه به Token Allocation منتشر شده توسط سایت کوین مارکت کپ، ریسک بالایی دارند.

مزایا صرافی MEXCمعایب صرافی MEXC
امکان معامله بدون احراز هویت برای کاربران ایرانی۲۵ درصد از دارایی‌های این صرافی توکن خود این صرافی است
حجم معاملات مناسبکارمزد انتقال بالا
ابزارها و بازارهای معاملاتی متنوع 

صرافی کوینکس (CoinEx)

بررسی صرافی کوینکس (CoinEx)

صرافی کوینکس یکی از صرافی‌های خارجی محبوب بین ایرانیان است که توانسته بسیاری از کاربران ایرانی را به سمت خود جذب کند. این صرافی در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد. کاربران ایرانی می‌توانند با مدارک خود در این صرافی احراز هویت و اقدام به معامله کنند. باید دقت داشت که صرافی کوینکس می‌تواند به دلیل خدمات دادن به ایرانیان یکی از اهداف دولت‌های مختلف باشد، پس برای استفاده از این صرافی خارجی نیز احتیاط لازم را داشته باشید.

صرافی کوینکس مانند دیگر صرافی‌ها توکن مخصوص به خود را دارد. این توکن با نام CET در حال معامله است و فقط ۳.۸ درصد از پشتوانه این صرافی را به خود اختصاص داده است که ریسک‌های این صرافی را کمی کاهش می‌دهد.

مزایا صرافی کوینکسمعایب صرافی کوینکس
امکان احراز هویت کاربران ایرانیبه دلیل استفاده کاربران ایرانی از این صرافی می‌تواند مورد هدف برخی از دولت‌ها قرار گیرد
امکان معامله بدون احراز هویت 
حجم معاملاتی مناسب 

صرافی بینگ اکس (BingX)

بررسی صرافی بینگ اکس (BingX)

صرافی بینگ اکس (BingX) یکی از صرافی‌های خارجی است که به‌تازگی بین کاربران ایرانی بسیار محبوب شده است. این صرافی در سال ۲۰۱۸ تاسیس شده است. اگر به لینکدین صرافی بینگ اکس سری بزنیم متوجه خواهیم شد که بسیاری از کارمندان این صرافی ساکن ایران یا افرادی ایرانی خارج از کشور هستند. این موضوع می‌تواند دولت‌هایی مانند آمریکا را حساس کند و حساس شدن بر روی یک صرافی می‌تواند به خود صرافی و کاربران آن ضربه بزند.

علاوه بر این موضوع کاربران ایرانی در صرافی بینگ اکس می‌توانند با مدارک خود احراز هویت کنند و این موضوع نیز می‌تواند حساسیت برخی از دولت‌ها را به دنبال داشته باشد.

مزایا صرافی بینگ اکسمعایب صرافی بینگ اکس
امکان احراز هویت کاربران ایرانیارائه خدمات به کاربران ایرانی می‌تواند حساسیت برخی دولت‌ها را به دنبال داشته باشد
امکان معامله بدون احراز هویتاطلاعات در مورد این صرافی محدود است
لیست توکن‌های متنوع 

صرافی‌های خارجی که امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی را فراهم کرده‌اند، می‌توانند هدف‌های بعدی برای برخی از دولت‌ها باشد، پس بهتر است در این صرافی‌ها با مدارک ایرانی احراز هویت نکنید. این صرافی‌ها به شما این امکان را می‌دهند تا حجم مشخصی را بدون احراز هویت معامله کنید، پس بهتر است برای کاهش خطرات احتمالی در این صرافی‌ها احراز هویت نکنید و با اپلیکیشن‌های تغییر IP و به‌صورت ناشناس در این صرافی‌ها معامله کنید.

یک صرافی ارز دیجیتال باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

امنیت بالا یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک صرافی است. کاربران باید مطمئن شوند که دارایی آن‌ها درون صرافی امنیت دارد. به همین دلیل امنیت را می‌توان مهم‌ترین ویژگی یک صرافی ارز دیجیتال دانست. پس از امنیت مهم‌ترین ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال عبارت‌اند از:

  • حجم معاملات بالا
  • تیم توسعه‌دهنده قوی
  • پشتیبانی قوی
  • امکانات مناسب برای معامله
  • توکن‌ها و پیرهای متنوع برای معامله
  • پشتیبانی از شبکه‌های بلاک چینی مختلف
  • پشتیبانی از روش‌های مختلف کسب درآمد

این موارد بخش از ویژگی‌های یک صرافی ارز دیجیتال است که هر فرد باید بر اساس اولویت‌های مخصوص به خود آن‌ها را بررسی کند.

صرافی ارز دیجیتال ایرانی و خارجی چه تفاوتی دارند؟

تفاوت اصلی صرافی‌های ایرانی و خارجی در نوع معاملات آن‌ها است. صرافی‌های ایرانی به دلیل قوانین نمی‌توانند، معاملات فیوچرز و اهرمی را به کاربران خود ارائه دهند و این موضوع باعث شده که تریدرهای ایرانی به سمت صرافی‌های خارجی متمایل شوند. 

یکی دیگر از تفاوت‌های صرافی‌های ایرانی و خارجی را می‌توان امکان احراز هویت در صرافی‌های ایرانی و امکان دسترسی به درگاه‌های واریز ریالی دانست. صرافی‌های خارجی اکثرا امکان واریز دلار و کریپتو را دارند و کاربران ایرانی برای فعالیت با این صرافی‌ها ابتدا ریال خود را تبدیل به یک ارز دیجیتال کرده و آن را به صرافی‌های خارجی انتقال می‌دهند. این فرایند برای برداشت دارایی نیز به‌صورت معکوس انجام می‌شود.

امن‌ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی کدام است؟

قبل از این که به این سوال جواب دهیم باید بگویم که حتی امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال نیز امنیت صددرصدی ندارند. هر صرافی امکان هک‌شدن، امکان بلوکه کردن دارایی کاربران و… را دارد؛ اما اگر بخواهیم بین تمام صرافی‌های خارجی لیستی از امن‌ترین صرافی‌ها نام ببریم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • صرافی بایننس
  • صرافی کوین بیس
  • صرافی کراکن
  • صرافی بای بیت
  • صرافی اوکی اکس

دوباره تاکید می‌کنم که حتی امن‌ترین صرافی‌ها هم ریسک‌هایی دارند، به‌عنوان مثال صرافی FTX به‌عنوان دومین صرافی بزرگ در مارکت کریپتو به یکباره نابود شد و بسیاری از افراد دارایی‌های خود را از دست دادند.

چه تعداد صرافی ارز دیجیتال خارجی وجود دارد؟

با توجه به محبوبیت ارزهای دیجیتال در چند سال اخیر تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال نیز بسیار رشد کرده‌اند و نمی‌توان به‌صورت دقیق تعداد این صرافی‌ها را اعلام کرد؛ اما بر اساس اطلاعات سایت کوین مارکت کپ تعداد صرافی‌هایی که این سایت لیست کرده است برابر ۲۲۶ صرافی است. البته تعداد کل صرافی‌های خارجی بسیار بیشتر از این عدد است زیرا بسیاری از صرافی‌های خارجی در سایت کوین مارکت کپ لیست نشده‌اند.

جمع‌بندی

اگر با تریدرها هم صحبت شوید، این جمله را زیاد خواهید شنید: «یافتن یک صرافی خوب از نان شب هم واجب‌تر است». شاید با خود بگوید که همه‌ی صرافی‌ها مانند هم هستند؛ اما این‌گونه نیست. برای یک تریدر یک صرافی خوب باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. در این مقاله سعی کردیم به بررسی بهترین صرافی‌های خارجی بپردازیم و در مورد بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان صحبت کردیم. امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

آیا کاربران ایرانی می‌توانند در صرافی بایننس معامله کنند؟

خیر کاربران ایرانی در صرافی بایننس نمی‌توانند احراز هویت و معامله کنند.

آیا صرافی کوینکس برای ایرانیان مناسب است؟

کاربران ایرانی می‌توانند در صرافی کوینکس احراز هویت و معامله کنند؛ اما بهتر است که در این صرافی با مدارک ایرانی احراز هویت نکنید و فقط از امکانات سطح صفر آن که بدون احراز هویت به کاربران ارائه می‌شود استفاده کنید.

بهترین صرافی‌های خارجی برای ایرانیان کدام‌اند؟

بیشتر صرافی‌های خارجی برای ایرانیان چندان امن نیستند، اما در برخی از صرافی‌ها مانند کوینکس و بینگ اکس کاربران ایرانی امکان معامله کردن دارند. بهترین پیشنهاد برای ایرانیان استفاده از صرافی‌های ایرانی معتبر مانند پول نو است.

10
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
5 روز قبل

حتی باینانس هم امن نیست من یک مبلغ بسیار بالا در باینانس داشتم یک اس ام اس از خود باینانس دریافت کردم که آی پی ات تغییر کرده و باید خودت را تایید کنی والا حسابت بسته میشه و چون این اس ام اس از شماره خود باینانس بود که همیشه برای من کد میفرستاد من شک نکردم وارد لینک شدم از من کد ایمیل خواست دادم به من پیام داد که اوکی شد حسابت اما تا ۴۸ ساعت بعد نمیتونی وارد اکانت بشی بعد از ۴۸ ساعت که خواستم وارد اکانتم بشم به من پیام داد ایمیلت ناشناخته است خلاصه بعد ساعت ها چت با پشتیبانی و دوباره ساختن ایمیل جدید و دوباره احراز هویت آنلاین وارد اکانت شدم اما حسابم خالی بود این را گفتم که تجربه باشه واسه دوستان

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
5 روز قبل
پاسخ به  رضا

سلام رضای عزیز
ممنونیم که تجربه‌تون رو با بقیه خوانندگان به اشتراک گذاشتید. بهتره تا جای ممکن از صرافی های معتبر ایرانی استفاده کنید و اگر از صرافی‌های خارجی استفاده می‌کنید کار با صرافی‌های غیرمتمرکز رو آموزش ببینید. چون در نهایت صرافی‌های خارجی ممکنه شرایط احراز هویت خودشون رو تغییر بدن و دارایی شما مسدود بشه.

محمد
محمد
4 ماه قبل

پول گذاشتم نمیتونم از صرافی اچ تی ایکس یردارم راهنمایی کنید

محمد
محمد
4 ماه قبل

سلام از صرافی htx چگونه بدون احراز هویت برداشت کنم

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

10

30

نظر مخاطبان (10)