آموزش جامع کار با صرافی Bybit؛ چگونه در بای بیت احراز هویت کنیم؟

جمال نوری

زمان مطالعه :

14 دقیقه

امروزه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های تریدرها، انتخاب یک صرافی امن است که به آن‌ها امکان معاملات فیوچرز را بدهد. البته این دغدغه برای کاربران ایرانی که در بیشتر صرافی‌های خارجی امکان معامله ندارند، بیشتر است. در این مقاله قصد داریم در مورد صرافی بای بیت (bybit) و اینکه آیا کاربران ایرانی می‌توانند در آن معامله کنند، صحبت کنیم. پس اگر مایلید در مورد صرافی بای بیت، کارمزدهای صرافی بای بیت، امنیت صرافی ByBit، مهم‌ترین مزیت‌های این پلتفرم و… بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

آشنایی با صرافی بای بیت

آشنایی با صرافی بای بیت

صرافی بای بیت (bybit) در سال ۲۰۱۸ تاسیس شد و یکی از صرافی‌های محبوب بین کاربران ایرانی بود؛ زیرا ایرانیان می‌توانستند، بودن احراز هویت در آن معامله کنند. این موضوع تا اوایل سال ۲۰۲۳ برقرار بود؛ اما صرافی بای بیت احراز هویت را برای کاربران اجباری کرد و بسیاری از کاربران ایرانی از این صرافی کوچ کردند. پس اگر ساکن ایران هستید، باید بگویم که صرافی بای بیت برای شما مناسب نیست. اکنون اگر ساکن ایران نیستید یا می‌توانید با استفاده از ارتباطات خود در خارج مانند دوستان یا اقوام، در این صرافی احراز هویت کنید با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی ۲۰۲۴ برای ایرانیان

ثبت نام در صرافی بای بیت

برای ثبت نام در صرافی بای بیت ابتدا وارد سایت صرافی bybit شوید. باید تاکید کنم که به دلیل قرارداشتن ایران در لیست تحریمی باید از نرم‌افزارهای تغییر IP برای کار با این صرافی استفاده کنید.

پس از ورود به بخش ثبت نام در صرافی بای بیت باید یک ایمیل و یک رمز عبور وارد کنید؛ اگر کد معرفی هم دارید در بخش مربوطه وارد کنید. البته واردکردن کد معرف اجباری نیست.

آموزش ثبت نام در صرافی بای بیت

پس از واردکردن ایمیل و رمز عبور بر روی گزینه SIGN UP کلیک کنید. در مرحله بعد یک کد به ایمیلی که وارد کرده‌اید ارسال می‌شود که باید آن را در بخش مربوطه وارد کنید. پس از وارد کردن کد تایید ثبت نام شما تکمیل و حساب کاربری شما در صرافی بای بیت ساخته خواهد شد و شما وارد صرافی می‌شوید.

آموزش احراز هویت در صرافی بای بیت

آموزش احراز هویت در صرافی بای بیت

پس از ساخت حساب کاربری، صرافی بای بیت بخش‌های مختلف خود را به‌صورت کوتاه به شما آموزش می‌دهد که با توجه به این موضوع که ما قرار است به‌صورت کامل و بخش به بخش تمام ابزارهای صرافی بای بیت را به شما آموزش دهیم، این بخش را می‌بندیم و به سراغ آموزش احراز هویت در بای بیت می‌رویم. دوباره باید تاکید کنم که احراز هویت برای کاربران ایرانی غیرممکن است ولی اگر شما ملیت دیگری دارید یا ساکن کشور دیگری هستید به‌راحتی می‌تواند این فرایند را انجام دهید.

آموزش احراز هویت در صرافی بای بیت

نکته قابل‌توجه این است که صرافی بای بیت بالای صفحه تاکید کرده است که برای استفاده از خدمات این صرافی باید احراز هویت لول ۱ این صرافی را انجام دهید. برای احراز هویت بر روی Verify Now کلیک کرده و وارد صفحه احراز هویت می‌شویم.

نحوه انجام احراز هویت در بای بیت

در صفحه بعد اطلاعات مربوط به احراز هویت لول ۱ و ۲ برای شما نمایش داده می‌شود. باید توجه داشت که لول بیسیک (Basic) فقط با ثبت ایمیل انجام می‌شود و کاربران قبلا می‌توانستند با همین لول در صرافی بای بیت معامله کنند. برای شروع احراز هویت بر روی Verify Now کلیک کنید.

شروع فرایند احراز هویت در صرافی بای بیت

در بخش بعد به شما اخطار می‌دهد که از اطلاعات صحیح استفاده کنید و در صورتی که این موارد را رعایت نکنید، صرافی هیچ مسئولیتی در قبال سرمایه شما نخواهد داشت. در بخش مشخص شده کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال من کشور آرژانتین را انتخاب می‌کنم تا ادامه فرایند احراز هویت را با هم پیش برویم؛ اما شما کشوری که در آن ساکن هستید را انتخاب کنید. حال باید مدرک مورد نظری که قصد دارید با آن احراز هویت خود را تکمیل کنید، مشخص کنید. شما می‌توانید آی‌دی کارت (ID CARD)، پاسپورت (Passport)، گواهینامه (Driver license) و… را به‌عنوان مدرک برای احراز هویت انتخاب کنید. در مرحله بعد به شما نحوه عکس صحیح برای احراز هویت آموزش داده می‌شود و در آخر شما باید عکس مدرک خود را به همراه یک سلفی برای صرافی بای بیت ارسال کنید.

فعال‌کردن احراز هویت دوعاملی در صرافی بای بیت

برای افزایش امنیت حساب کاربری خود در صرافی بای بیت باید احراز هویت دوعاملی را فعال کنید، برای این کار از سربرگ Main Account گزینه Account & Security را انتخاب کنید.

آموزش فعال‌کردن 2FA در صرافی بای بیت

در صفحه بعد می‌توانید اطلاعات مربوط به پروفایل خود در صرافی بای بیت، ایمیل و… را مشاهده کنید؛ اما ما در این بخش به دنبال فعال‌کردن احراز هویت دوعاملی هستیم، به همین دلیل بر روی گزینه Google Two Factor Authentication کلیک کنید.

آموزش فعال‌کردن احراز هویت دوعاملی در صرافی بای بیت

حال باید کد ارسال شده به ایمیل خود را وارد کنید. در بخش بعد به لینک فعال‌سازی گوگل اتنتیکیتور دسترسی خواهید داشت و می‌توانید با نصب گوگل اتنتیکیتور بر روی گوشی خود، به‌راحتی احراز هویت دوعاملی را در صرافی بای بیت فعال کنید. باید به یاد داشته باشید در اولین فعال‌سازی به شما یک عبارت برای بازیابی گوگل اتنتیکیتور داده می‌شود که باید آن را در جای امنی یادداشت کنید.

معرفی سربرگ‌های صرافی بای بیت

معرفی و آموزش امکانات صرافی بای بیت

در این بخش به بررسی سربرگ‌ها و امکاناتی که صرافی بای بیت در اختیار کاربران خود قرار داده است می‌پردازیم. در تصویر بالا سربرگ‌های مهم در صرافی بای بیت مشخص شده است که در ادامه در مورد آن‌ها به‌صورت کامل توضیح خواهیم داد.

  • خرید رمز ارز (Buy Crypto)
معرفی بخش Buy Crypto در صرافی بای بیت

در این بخش کاربران می‌توانند با کمک کارت‌های اعتباری و ارزهای فیات اقدام به خرید ارز دیجیتال مورد نظر خود کنند، این بخش بیشتر برای افرادی که قصد دارند، دارایی‌های فیات خود را به کریپتو تبدیل کنند؛ اما دانش و زمان کافی برای ترید ندارند ساخته شده است. در این بخش از صرافی بای بیت می‌توانید به‌راحتی ارزهای فیات را به کریپتو سوآپ کنید.

  • بازارها (Markets)
معرفی بخش مارکت در صرافی بای بیت

در این بخش کاربران می‌توانند اطلاعات کل ارزهایی که در صرافی بای بیت لیست شده‌اند مانند قیمت ارزهای دیجیتال به همراه درصد رشد یا کاهش، توکن‌های جدید لیست شده، پیرهای جدیدی که به صرافی بای بیت اضافه شده و… را مشاهده کنند. اگر مایلید که در مورد کلیت ارزهای دیجیتال در صرافی بای بیت در بازار اسپات و فیوچر اطلاعاتی را به دست آورید، این بخش برای شما مناسب است.

  • معامله (Trade)
بررسی سربرگ ترید در صرافی بای بیت

این سربرگ در صرافی بای بیت به شما امکاناتی زیادی ارائه می‌دهد که به ترتیب عبارت‌اند از:

  1. اسپات تریدینگ (Spot Trading): در این بخش شما می‌توانید به‌راحتی اقدام به معامله اسپات کنید. در بخش‌های بعدی نحوه انجام معامله اسپات در صرافی بای بیت را آموزش خواهیم داد.
  2. کانورت (Convert): با کمک این بخش به‌راحتی و فقط با چند کلیک می‌توانید ارزهای دیجیتال مختلف را به هم تبدیل (سوآپ) کنید. این بخش را نیز در ادامه مقاله آموزش خواهیم داد.
  3. مارجین تریدینگ (Margin Trading): در این بخش کاربران صرافی بای بیت می‌تواند، برخی از توکن‌های را به‌صورت اهرمی معامله کنند، اگر در مورد معاملات مارجین و تفاوت معاملات مارجین و معاملات فیوچرز اطلاعاتی ندارید، مقاله زیر را از دست ندهید.

آشنایی با معاملات مارجین؛ سودده اما پر ریسک!

  1. لوریج توکن (Leveraged Tokens): در این بخش شما می‌توانید توکن‌های لوریج دار را معامله کنید. باید توجه داشته باشید که معاملات اهرمی و توکن‌های لوریج دار در کنار سود بیشتری که نصیب شما می‌کنند، در صورتی که تحلیل اشتباهی داشته باشید، ضرر بیشتری هم به شما وارد می‌کنند، پس در رابطه با این نوع معاملات احتیاط بیشتری به خرج دهید.
  2. تریدینگ بات (Trading Bot): در این بخش شما می‌توانید از ربات‌های معامله‌گر برای ترید استفاده کنید. در این بخش از صرافی بای بیت کاربران می‌توانند ربات اختصاصی خود را ایجاد کنند یا از ربات‌های ساخته شده توسط دیگر کاربران برای معامله استفاده کنند. باید بدانید که ربات‌ها هر کدام بر اساس یک الگو اقدام به معامله می‌کنند و هر کدام از آن‌ها ممکن است که در بازه‌ای سوده باشند و در بازه‌ای از زمان ضرر ده، پس در استفاده از این ربات‌ها احتیاط لازم را داشته باشید و قبل از استفاده آن‌ها را تست کنید.
  3. لانچ پد (Launchpad): در بخش لانچ پد صرافی بای بیت، کاربران می‌توانند با انجام برخی از فعالیت‌ها در پیش‌فروش برخی از توکن‌هایی که هنوز لانچ نشده‌اند، شرکت کنند. این بخش با توجه به تقاضای زیادی که دارد یک از بخش‌های محبوب در صرافی بای بیت محسوب می‌شود. لانچ پد یکی از راه‌های کسب درآمد بدون ترید کردن است.
  4. بای وت (ByVotes): در این بخش کاربران می‌توانند با نگهداری توکن‌هایی مانند BIT، USDT، USDC، USDD، DAI، CUSD، BUSD در رای‌گیری‌های این بخش شرکت کنند و پاداش دریافت کنند.
  5. بای استارتر (ByStarter): در این بخش کاربران واجد شرایط می‌توانند در پیش‌فروش توکن برخی از پروژه‌ها شرکت کنند. برای واجد شرایط بودن باید در وایت لیست توکن مورد نظر باشید.
  • مشتقات (Derivatives)
بررسی معاملات مشتقه در صرافی بای بیت

در این سربرگ از صرافی بای بیت تمام امکانات مربوط به معاملات مشتقه قرار گرفته است که در ادامه در مورد مهم‌ترین آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

  1. یو‌اس‌دی‌تی پرپچوال (USDT Perpetual): در این بخش کاربران می‌توانند معاملات دوطرفه و اهرمی را انجام دهند. بسیاری از کاربران صرافی‌های متمرکز مانند بای بیت از این بخش استفاده می‌کنند. نحوه انجام معاملات فیوچرز و پرپچوال در بخش‌های بعدی توضیح خواهیم داد.
  2. کپی تریدینگ (Copy Trading): در این بخش کاربران می‌توانند، از معاملات مستر تریدرها کپی کنند یا خود به یک مستر تریدر تبدیل شوند. برای تبدیل شدن به یک مستر تریدر باید حداقل مبلغ ۱۰۰ دلار به صرافی واریز کرده و ۳۰ معامله انجام دهید و یک حداقل سود در این معاملات به دست آورید.
  3. یو‌اس‌دی‌سی کانترکت (USDC Contracts): این بخش از صرافی بای بیت مشابه یو‌اس‌دی‌تی پرپچوال است و تنها تفاوت آن پایه معاملات در این بخش usdc است در صورتی که در یو‌اس‌دی‌تی پرپچوال پایه معاملات usdt است.
  4. یو‌اس‌دی‌سی آپشن (USDC Options): در این بخش از صرافی بای بیت کاربران می‌توانند اختیار خرید و اختیار فروش سه ارز دیجیتال بیت کوین (BTC)، اتر (ETH) و سول (SOL) را در این بخش معامله کنید. نحوه معاملات آپشن در صرافی بای بیت را در بخش‌های بعد توضیح خواهیم داد.

دیگر بخش‌های سربرگ Derivatives مورد نیاز و مورد استفاده اکثر کاربران نیست به همین دلیل از توضیح دیگر بخش‌های خودداری می‌کنیم.

  • ابزارها (Tools)
بررسی سربرگ tools در صرافی بای بیت

در این سربرگ ابزارهایی که برای معامله‌کردن کاربران مفید است مانند کپی تریدینگ، تریدینگ بات، متاتریدر۴ و… که همگی در سربرگ‌های قبلی وجود داشت را در یک جا جمع آوری کرده است.

  • فایننس (Finance)
معرفی و بررسی  سربرگ Finance در صرافی بای بیت

در این سربرگ از صرافی بای بیت، کاربران می‌توانند وام بدهند و وام بگیرند و از این طریق کسب سود کنند. البته علاوه بر وام کاربران می‌توانند با شرکت در استخرها نقدینگی، استیکینگ و… در صرافی بای بیت کسب سود کنند.

  • وب ۳ (WEB3)
معرفی و آشنایی با سربرگ WEB3 در صرافی بای بیت

در این سربرگ می‌توانید به کیف پول بای بیت، صرافی غیرمتمرکز بای بیت و مارکت NFT دسترسی داشته باشید. صرافی بای بیت برای بهبود تجربه کاربران خود با صرافی غیرمتمرکز apex به کاربران خود خدمات غیرمتمرکز ارائه می‌دهد که با توجه به طولانی شدن مقاله به توضیح این صرافی غیرمتمرکز نمی‌پردازیم.

  • دارایی‌ها (Assets)
بررسی سربرگ دارایی‌ها در صرافی بای بیت

شما می‌توانید از این سربرگ برای مشاهده کل دارایی‌های خود، تفکیک دارایی‌های موجود در هر بخش، واریز و برداشت از صرافی بای بیت و… استفاده کنید. در ادامه در مورد بخش‌های مهمی همچون واریز و برداشت به صرافی بیشتر توضیح خواهیم داد.

  • سفارشات (Orders)
بررسی سربرگ Orders در صرافی بای بیت

در این سربرگ از صرافی بای بیت به‌راحتی می‌توانید به سفارشات خود در بازار اسپات، فیوچر، آپشن و… را به‌راحتی با انتخاب بازار مورد نظر مشاهده کنید. علاوه بر سفارشات باز با انتخاب بازار مورد نظر می‌توانید به تاریخچه معاملات خود در آن بازار، مقدار سود و زیان و دیگر اطلاعات موجود در آن مارکت دسترسی داشته باشید.

  • حساب اصلی (Main Account)
بررسی سربرگ Main Account در صرافی بای بیت

با کمک سربرگ Main Account به‌راحتی می‌توانید به تنظیمات حساب کاربری خود، بخش‌های امنیتی و… دسترسی داشته باشید. علاوه بر این تنظیمات اگر قصد دارید مقدار کارمزد پرداختی حساب خود را مشاهده کنید و یا پاداش‌های دریافتی خود را ببینید، این سربرگ به شما کمک می‌کند.

کارمزدها در صرافی بای بیت چقدر است؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب صرافی توسط تریدرها کارمزد پایین است. در صرافی بای بیت افراد به ۱۰ سطح تقسیم می‌شوند و کارمزد بر اساس سطح کاربران متغیر است. کارمزدها در صرافی بای بیت ۰.۱ درصد برای معاملات اسپات، ۰.۰۶ و ۰.۰۱ درصد برای معاملات مشتقه و ۰.۰۳ درصد برای معاملات آپشن است. این درصدها برای یک کاربر با پایین‌ترین سطح است و اگر سطح کاربری شما افزایش پیدا کند درصد کارمزد پرداختی شما کاهش پیدا خواهد کرد. کارمزدها در صرافی بای بیت را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.

بررسی کارمزد معاملات در صرافی بای بیت

واریز ارز دیجیتال به صرافی بای بیت

برای واریز ارز دیجیتال به صرافی بای بیت بر روی سربرگ Assets کلیک کنید و وارد بخش Assets Overview شوید. در این بخش از صرافی علاوه بر مشاهده میزان کل دارایی و مشاهده دارایی خود می‌توانید اقدام به واریز یا برداشت ارز دیجیتال کنید. برای واریز ارز دیجیتال به صرافی بای بیت بر روی گزینه Deposit کلیک کنید.

واریز ارز دیجیتال به صرافی بای بیت

پس از انتخاب گزینه Deposit با صفحه‌ای مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد.

آموزش واریز ارز دیجیتال به صرافی بای بیت

همان‌طور که در تصویر بالا مشخص شده برای واریز ارز دیجیتال به صرافی بای بیت باید ابتدا ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب، سپس شبکه بلاکچینی که قرار است از طریق آن انتقال را انجام دهید، انتخاب کنید. به‌عنوان مثال من در تصویر بالا اتر (ETH) در شبکه آپتیمیزم را انتخاب کرده‌ام. پس از انتخاب ارز دیجیتال و شبکه مورد نظر کافی است؛ آدرسی که صرافی در اختیار شما قرار داده است را کپی کنید و وارد کیف پول خود شده و از طریق آن واریز به صرافی بای بیت را انجام دهید.

برداشت ارز دیجیتال از صرافی بای بیت (ByBit)

برای برداشت ارزهای دیجیتال خود از صرافی بای بیت مانند واریزکردن ارز دیجیتال بر روی سربرگ Assets کلیک کنید و وارد بخش Assets Overview شوید. حال باید گزینه Withdraw را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه صفحه‌ای مانند تصویر زیر برای شما نمایش داده می‌شود.

آموزش برداشت از صرافی بای بیت

همان‌طور که در تصویر بالا هم مشخص شده است شما باید ارز دیجیتال مورد نظر خود برای انتقال، آدرس کیف پول مقصد، شبکه مورد نظر برای انتقال و مقدار مورد نظر برای انتقال را مشخص کنید.

پس از پر کردن تمام قسمت‌ها بر روی گزینه Submit کلیک کنید. در مرحله بعد باید کد تاییدی که به آدرس ایمیل شما ارسال شده به همراه کدی که گوگل اتنتیکیتور ایجاد کرده است را وارد کنید. پس واردکردن این دو کد و تایید تراکنش، درخواست شما پس از چند دقیقه انجام و برداشت شما از صرافی بای بیت با موفقیت انجام می‌شود.

آشنایی با انواع اکانت‌ها در صرافی بای بیت و انتقال دارایی بین اکانت‌ها

در صرافی بای بیت برای معامله در بازارهای مختلف باید دارایی خود را به اکانت مربوط به همان بازار انتقال دهید. اکانت‌های موجود در صرافی بای بیت عبارت‌اند از:

  • Funding: تمام دارایی‌های شما که شامل دارایی‌هایی کریپتویی و دارایی‌های فیات می‌شود به‌صورت تفکیک شده در این بخش نمایش داده می‌شود.
  • اسپات (Spot): اگر قصد داشته باشید به‌صورت اسپات و مارجین معامله کنید باید دارایی خود را به این اکانت انتقال دهید.
  • مشتقات (Derivatives): این حساب مربوط به معاملات مشتقه با پایه USDT است. اگر قصد داشته باشید معاملات اهرمی با پایه USDT داشته باشید باید بخشی از دارایی خود را به این اکانت انتقال دهید.
  • USDC Derivatives: اگر قصد داشته باشید که معاملات مشتقه با پایه USDC انجام دهید باید دارایی خود را به این حساب منتقل کنید. برای انجام معاملات آپشن نیز باید دارایی خود را به‌صورت USDC به این اکانت انتقال دهید.

برای انتقال دارایی کافی است که بر روز گزینه Transfer در سمت راست تصویر یا در روبه‌روی هر اکانت کلیک کنید.

نحوه انتقال دارایی بیا اکانت‌های مختلف در صرافی بای بیت

پس از انتخاب گزینه Transfer باید مبدا و مقصد این انتقال، ارز دیجیتال و مقدار آن را مشخص و سپس بر روی گزینه Confirm کلیک کنید.

نحوه انتقال دارایی بین اکانت‌های مختلف در صرافی بای بیت

آموزش نحوه انجام معاملات اسپات (Spot) در صرافی بای بیت

در این بخش قرار است در مورد نحوه انجام معامله اسپات در صرافی bybit صحبت کنیم. برای انجام معامله اسپات ابتدا باید مقداری از دارایی خود را به‌حساب Spot خود که در بخش قبل آموزش دادیم، منتقل کنید. پس از انتقال دارایی از سربرگ Trade گزینه Spot Trading را انتخاب کنید.

نحوه انجام معاملات اسپات در صرافی بای بیت

در تصویر بالا تمام بخش‌های مهم در معاملات اسپات را برایتان مشخص کرده‌ایم. ابتدا باید ارز دیجیتالی مورد نظر خود را جستجو کنید و پس از انتخاب آن نمودار این ارز برای شما نمایش داده می‌شود. حال می‌توانید به سه صورت زیر معامله‌ی خرید یا فروش خود را ثبت کنید.

  • لیمیت (Limit): با این گزینه به‌راحتی می‌توانید یک شرط به معامله خود اضافه کنید، یعنی بگویید که اگر قیمت به عددی خاص رسید برای شما خرید یا فروش را انجام دهد.
  • مارکت (Market): با این گزینه شما با قیمت لحظه‌ای اقدام به خرید یا فروش می‌کنید.
  • TP/SL: با این گزینه شما می‌توانید دو شرط به معامله خود اضافه کنید، یعنی بگوید که اگر قیمت به عدد X رسید برای شما یک معامله خرید یا فروش در قیمت Y ثبت کند. این بخش برای حد ضرر و حد سود گذاشتن عالی است.

پس از انتخاب نوع معامله (خرید یا فروش) و ثبت معامله می‌توانید در انتهای صفحه اطلاعات و تاریخچه معاملات خود را بر روی ارز دیجیتال مورد نظر مشاهده کنید. در تصویر بالا این بخش را با اعداد ۱ تا ۳ مشخص شده است. این بخش‌ها به ترتیب عبارت‌اند از:

  1. سفارشات باز (Current Orders): در این بخش می‌توانید معاملات خرید یا فروش باز بر روی ارز دیجیتال انتخاب شده را ببینید.
  2. تاریخچه سفارشات (Order History): در این بخش می‌توانید تمام سفارشات خرید یا فروش، سفارشات کنسل شده یا فعال شده بر روی ارز دیجیتال مورد نظر خود را مشاهده کنید.
  3. تاریخچه معاملات (Trade History): در این بخش تاریخچه معاملات انجام شده بر روی ارز دیجیتال مورد نظر خود را به همراه میزان سود یا ضرر مشاهده خواهید کرد.

در این بخش سعی کردیم به‌صورت خلاصه در مورد نحوه انجام معاملات اسپات در صرافی بای بیت توضیح دهیم. اگر با کارکردن با این بخش مشکل دارید خوشحال خواهیم شد که مشکل خود را در کامنت‌ها با ما مطرح کنید. تمام سعی من و همکارانم این است که در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهیم.

نحوه کار با کانورت (Convert) در صرافی بای بیت

اگر قصد داشته باید که ارزهای دیجیتال خود را تبدیل به ارز دیجیتال دیگری کنید، ولی زمان کافی ندارید یا دانش کافی برای استفاده از بخش اسپات را ندارید، کانورت (Convert) می‌تواند برای شما بسیار کمک‌کننده باشد.

برای کار با این بخش از سربرگ ترید گزینه Convert را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه وارد صفحه‌ای مانند تصویر زیر خواهید شد.

اموزش کار با Convert در صرافی بای بیت

برای Convert یا سوآپ کردن کافی است که حسابی که در آن دارایی مورد نظر خود را دارید انتخاب کنید. پس از آن ارز دیجیتال پرداختی و دریافتی را مشخص و بر روی گزینه Convert کلیک کنید. پس از چند لحظه تبدیل شما انجام خواهد شد.

آموزش معاملات فیوچرز در صرافی بای بیت

یکی از دلایل مهم که کاربران ایرانی به سمت صرافی‌های خارجی سوق می‌دهد، انجام معاملات فیوچرز است. صرافی بای بیت یکی از بهترین صرافی‌های موجود برای انجام معاملات فیوچر است. برای انجام معامله فیوچر در صرافی بای بیت باید از سربرگ derivatives گزینه یو‌اس‌دی‌تی پرپچوال (USDT Perpetual) را انتخاب کنید. البته باید تاکید کنم که قبل از واردشدن به این بخش باید مقداری دارایی به‌حساب derivatives انتقال دهید، آموزش این انتقال را در بخش‌های قبلی داده‌ایم.

آموزش نحوه معامله در صرافی بای بیت

نحوه کار با بازار مشتقه یا derivatives بسیار شبیه به بخش اسپات است و فقط چندین تفاوت جزعی دارد. در بخش derivatives کاربران می‌توانند معاملات دوطرفه و اهرمی داشته باشند و تفاوت دیگر این است که در معاملات اسپات شما در واقعا ارز دیجیتال مورد نظر را خریداری می‌کنید؛ اما در بازار derivatives شما در حال معامله یک فیش یا رسید از ارز دیجیتال مورد نظر هستید و خود ارز دیجیتال را معامله نمی‌کنید.

باید دقت داشته باشید که در معاملات فیوچرز می‌توانید از اهرم استفاده کنید و این کار باعث افزایش ریسک و افزایش سود شما خواهد شد. اهرم بالا ممکن است سود شما را افزایش دهد؛ اما باعث زیان بیشتری هم خواهد شد. برای کاهش ریسک در این بخش باید حد ضرر و حد سود را در معاملات فیوچر مشخص کنید. برای این کار تیک بخش Take Profit / Stop Loss را فعال کرده و حد ضرر و حد سود خود را به‌صورت دقیق وارد کنید.

آموزش انجام معاملات آپشن در صرافی بای بیت

صرافی بای بیت امکان انجام معاملات آپشن (option) را برای کاربران صرافی خود فراهم کرده است. کاربران می‌توانند ۳ ارز دیجیتال اتر، سول و بیت کوین را در این بازار معامله کنند. برای انجام معاملات اختیار خرید و فروش یا همان آپشن در صرافی بای بیت ابتدا مقداری USDC به اکانت USDC Derivatives انتقال دهید و سپس از سربرگ Derivatives گزینه USDC Options را انتخاب کنید. اکنون به صفحه‌ای مانند تصویر زیر وارد خواهید شد.

آموزش معاملات آپشن در صرافی بای بیت

ابتدا باید تاریخ سررسید قرارداد آپشن خود را مشخص کنید و پس از آن بر اساس استراتژی و قیمت اعمال قرارداد آپشن خرید یا فروش مورد نظر خود را معامله کنید. باید توجه داشت که انجام معاملات آپشن خود یک دنیای بزرگ است و در این مقاله فرصت پرداختن به آن را نداریم، پس بهتر است که قبل از معامله کمی در مورد نحوه معاملات آپشن تحقیق کنید.

مزایا و معایب صرافی بای بیت

اگر قبل از سال ۱۴۰۲ این مقاله را می‌نوشتم مطمئناً مهم‌ترین مزیت صرافی بای بیت امکان معامله بدون احراز هویت بود؛ اما این صرافی در ابتدای سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که دیگر به کاربرانی که احراز هویت نکرده‌اند، امکاناتی ارائه نمی‌دهد. این موضوع باعث شد که یکی از بهترین مزیت‌های صرافی بای بیت به یکی از معایب آن البته برای کاربران ایرانی تبدیل شود. در ادامه در مورد مزایا و معایب صرافی بای بیت صحبت خواهیم کرد.

مزایای صرافی بای بیت

  • تنوع بالا در ارزهای دیجیتال
  • پشتیبانی از اکثر شبکه‌های بلاکچینی
  • امکان انجام معاملات آپشن
  • کارمزد مناسب

معایب صرافی بای بیت

  • عدم احراز هویت کاربران ایرانی
  • امکان انجام معامله بدون احراز هویت برای کاربران وجود ندارد

آیا صرافی بای بیت برای ایرانیان امن است؟

صرافی بای بیت یک صرافی متمرکز است و تمام مشکلات و خطرات یک صرافی متمرکز را دارد؛ اما این صرافی را می‌توان جزو ۱۰ صرافی برتر در جهان دانست و از نظر امنیت تا زمان نوشتن این مقاله (خرداد ۱۴۰۲) مشکلی نداشته است. مشکل اصلی برای فعالیت کاربران ایرانی در صرافی بای بیت عدم امکان احراز هویت کاربران ساکن ایران است و این موضوع باعث می‌شود که امکان مسدودشدن حساب کاربران ایرانی که احراز هویت فیک کرده‌اند، بسیار زیاد باشد. در مجموع باید گفت که صرافی بای بیت مانند دیگر صرافی‌های معروف با کاربران ایرانی مشکل دارد، پس اگر توانستید در این صرافی احراز هویت کنید بهتر است که تمام سرمایه خود را در این پلتفرم نگهداری نکنید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم که به بررسی صرافی بای بیت (bybit) بپردازیم و همچنین در مورد بخش‌های مختلف صرافی بای بیت، مزایا و معایب آن، انواع روش‌های ترید در صرافی بای بیت و… صحبت کنیم. امیدواریم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

10

نظر مخاطبان (0)