بایننس از چه طریقی به کسب درآمد می‌پردازد؟

بایننس چگونه کسب درآمد می‌کند؟
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

3 دقیقه

بایننس یک صرافی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۷ توسط چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) و ای هه (Yi He) تاسیس شد. در طول یک بازی پوکر در سال ۲۰۱۳، ژائو برای اولین بار از پتانسیل بیت‌ کوین مطلع شد. بلافاصله پس از آن، او تصمیم گرفت که همه دارایی خود را برای خرید ارز‌ دیجیتال بفروشد و با فروش آپارتمان خود تمام پول حاصل از آن را صرف خرید بیت‌ کوین نماید. همچنین این صرافی یکی از ارزهای دیجیتال برتر بازار یعنی بایننس کوین (BNB) را به بازار عرضه کرده است که جزو ۱۰ رمز ارز برتر بازار کریپتوکارنسی از نظر ارزش بازار محسوب می‌شود.

کسب درآمد بایننس به طور کلی از شش حوزه کلیدی حاصل می‌شود: کارمزد معاملات، برداشت‌ و سپرده‌گذاری، کارمزد قرض دهی مارجین، کارمزد معاملات آتی و نرخ بهره وثیقه متقابل.

تاریخچه بایننس

تاریخچه بایننس

صرافی آنلاین بایننس در سال ۲۰۱۷  توسط دو فرد به نام چانپنگ ژائو و ای هه تاسیس شد. این دو نفر قبل از اینکه به فکر راه‌اندازی صرافی بایننس بیفتند، در صرافی OKCoin فعالیت داشتند، اما این شرکت به کشور دیگری انتقال پیدا کرد که باعث شد این دو صرافی بایننس را راه اندازی نمایند. در همان سال اولی که این صرافی تاسیس شد، مالکان این صرافی حدود ۱۵ میلیون دلار سود به دست آوردند.

ژائو به عنوان یک مهاجر چینی الاصل در کشور کانادا، از ابتدای حضورش در این کشور با مشکلات اقتصادی فراوانی روبه‌رو بود. او مجبور شد مشاغل مختلفی را برای تأمین مخارج خانواده‌اش انجام دهد، از جمله مدت کوتاهی در مک‌دونالد مشغول به کار بود.

ژائو پس از فارغ التحصیلی با مدرک علوم کامپیوتر از دانشگاه مک‌گیل، نرم‌افزار معاملاتی نوآورانه‌ای را برای پلتفرم تجارت بلومبرگ (Bloomberg Tradebook) و بورس توکیو ساخت.

چرا ژائو تصمیم به ایجاد صرافی بایننس گرفت؟

او در طول یک بازی پوکر در سال ۲۰۱۳ برای اولین بار از پتانسیل بیت‌کوین مطلع شد. ژائو سپس تصمیم گرفت با استفاده از تجربه‌ای که در ساخت پلتفرم‌های معاملاتی داشت، صرافی رمز ارزی خود را پایه ریزی کند و در نتیجه پلتفرم بایننس با یک عرضه اولیه‌ به ارزش ۱۵ میلیون دلار راه اندازی شد. چانگ پنگ ژائو یا CZ کیست؟ آشنایی با موسس بایننس و ثروتمندترین مرد کریپتو!

تنها شش ماه بعد، این صرافی تبدیل به برترین صرافی ارز‌های دیجیتال شد. البته رسیدن صرافی بایننس به این جایگاه عمدتاً نتیجه تجارت سریع، قابل اعتماد و کم کارمزد آن بود.

علیرغم این موفقیت آشکار صرافی بایننس، ژائو به واسطه موفقیت‌هایش عقب‌نشینی نکرد و به گسترش و ارتقا هرچه بیش‌تر این پلتفرم پرداخت. او معاملات آتی و مارجین را اضافه کرد تا با خدمات این‌ چنینی در بازار ارز‌های دیجیتال از فضای رقابتی موجود عقب نماند. ژائو همچنین بایننس‌کوین (BNB) را به بازار ارائه کرد تا به کاربران امکان داد و ستد و پرداخت کارمزد در پلتفرم بایننس را بدهد. بایننس کوین چیست؟

بایننس چگونه کسب درآمد می‌کند؟

درآمد بایننس

همانطور که اشاره شد، تولید درآمد صرافی بایننس از شش حوزه کلیدی مانند کارمزد معاملات، برداشت‌ و سپرده‌گذاری و … حاصل می‌شود. در ادامه نگاهی به هر کدام خواهیم داشت.

  • کارمزد‌ معاملاتی

برای کاربرانی که از BNB برای پرداخت هزینه‌های معاملاتی خود استفاده نمی‌کنند، بایننس ۰.۱ درصد کارمزد معاملاتی نقدی دریافت می‌کند. همچنین امکان خرید و فروش فوری نیز در این پلتفرم فراهم است که کارمزد آن ۰.۵ درصد است.

کارمزد دقیق با ارزیابی حجم معاملات ۳۰ روزه و میانگین نگه‌داری ۲۴ ساعته رمز‌ارز BNB توسط مشتری مربوطه محاسبه می‌شود. با استفاده از مدل سفارش‌گذاری و سفارش برداری (Maker-Taker Model) حجم معاملات و میانگین نگه‌داری به یازده سطح با کارمزدی برای هر یک در مقیاس متغیر منطبق با هر سطح تقسیم می‌شود. کاربرانی که مایل به پرداخت این هزینه‌ها با BNB هستند، ۲۵ درصد تخفیف دریافت خواهند کرد. بهترین کیف پول‌های BNB در سال 2023 + واریز BNB به تراست والت

  • کارمزد برداشت

علاوه بر کارمزد تراکنش‌ها، هزینه تراکنش انتقال ارز دیجیتال به خارج از حساب بایننس نیز از کاربران دریافت می‌شود. هزینه‌های برداشت توسط شبکه بلاک‌ چین تعیین می‌شود و عواملی مانند تراکم شبکه می‌تواند در مقدار آن تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، بیت‌ کوین را می‌توان از چندین شبکه برداشت کرد که برای هر شبکه محدودیت و کارمزد خاصی در نظر گرفته شده است.

  • کارمزد سپرده‌گذاری

افرادی که می‌خواهند با استفاده از کارت اعتباری و به صورت دلاری حساب خود را شارژ کنند نیز باید بابت این تراکنش ۴.۵ درصد کارمزد به صرافی بایننس پرداخت کنند. البته سپرده‌‌گذاری‌های انجام شده از طریق سیستم انتقال خودکار (ACH) یا به وسیله حواله الکترونیکی پول، رایگان است.

صرافی ارز دیجیتال پول نو
  • کارمزد قرض‌دهی مارجین

صرافی بایننس همچنین بر اساس رسیدن کاربر خود به سطح VIP و بسته به ارز‌ دیجیتال مورد معامله، نرخ بهره مارجین تریدینگ دریافت می‌کند. مارجین تریدینگ یکی از انواع روش‌های معامله است که در آن معامله‌گر از طریق دریافت وام از یک شخص ثالث اقدام به خرید یا فروش می‌کند.

  • کارمزد معاملات آتی و مارجین کوین (Coin-M) آتی

معاملات آتی به صورت دائمی و سه ماهه و با اهرم تا ۱۲۵ برابر ارائه می‌شود. در اینجا هم کارمزدها بر اساس حجم معاملات ۳۰ روزه، میانگین نگه‌داری ۲۴ ساعته رمزارز BNB و رسیدن کاربر به سطح VIP است. معاملات آتی Coin-M نیز با همان اهرم و ساختار کارمزد معاملات آتی معمولی در دسترس کاربران قرار دارد.

  • نرخ بهره وثیقه متقابل

بایننس از چهار ارز دیجیتال به عنوان وثیقه پشتیبانی می‌کند که عبارت‌اند از: بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، استیبل کوین دلار بایننس (BUSD) و یورو (EUR). نرخ بهره روزانه بر اساس کوین انتخابی، مبلغ وام گرفته شده و سطح VIP مشتری است.

سخن نهایی

صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگترین کسب‌ و کارهای جهان که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد دارد خود دارد. این صرافی از نظر حجم معاملات در حال حاضر اولین پلتفرم معاملات ارز دیجیتال جهان است که بیشترین امکانات را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

1

نظر مخاطبان (0)