تحلیل روزانه نات کوین NOT (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)

تحلیل روزانه نات کوین
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

12 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

نات کوین ارز دیجیتالی روی شبکه بلاکچین TON است. توکن NOT متعلق به یک بازی تلگرامی است که روی ربات تلگرامی انجام می‌شود. این بازی از بازی‌های (Tap to earn) است و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده. در این مطلب قصد داریم که تحلیل تکنیکال نات کوین را بررسی و مسیر حرکات احتمالی آینده این ارز محبوب را مشخص کنیم. در مجموعه گزارش‌های تحلیلی پول نو، می‌توانید تحلیل نات کوین را دنبال کنید. همچنین برای خرید و فروش نات کوین بدون نیاز به احراز هویت، حساب کاربری خود را در صرافی ارز دیجیتال پول نو ایجاد کنید.

این مقاله در تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ به‌روز شد.

تحلیل نات کوین امروز (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)

نات کوین همچنان به کانال نزولی‌اش پایبند است. قیمت در ریزش اخیر مجددا به سمت میدل پیش رفت و برای پنجمین بار پیاپی، موفق به شکست آن نشد.

نمودار یک ساعته نات کوین- 17 شهریور
نمودار یک ساعته نات کوین- ۱۷ شهریور

حالا قیمت در حوالی سقف کانال به سر می‌برد. از آنجایی که حمایت داینامیک میدل با چندین برخورد تضعیف شده است؛ احتمال شکست سقف کمتر است. یعنی انتظار داریم که مجددا به سمت میدل بازگردیم و تارگت نزولی PRZ در حوالی ۰.۰۰۶۷ دلار پرایس شود.

در سناریوی دوم، چنانچه قیمت بخواهد کمی رشد داشته باشد؛ می‌تواند تا مقاومت ۰.۰۰۶۷ دلاری پیش برود. توجه داشته باشید که این اتفاق به معنای آغاز روند صعودی نیست. هرگونه افزایش قیمت نات کوین و خروج از سقف کانال، احتمالا با هدف اکستند کردن سقف است.


تحلیل نات کوین امروز (۱۷ شهریور ۱۴۰۳)

حمایت ۰.۰۰۸۵ دلاری از دست رفت و مطابق تحلیل ۵ شهریور، تارگت محدوده حمایتی ۰.۰۰۷۱ دلار تاچ شد. نات کوین هنوز هم در کانال نزولی پس از اسپایک نزولی قرار دارد.

نمودار 1 ساعته نات کوین-15 شهریور
نمودار ۱ ساعته نات کوین-۱۵ شهریور

مادامی که نات کوین در این کانال قرار گرفته باشد، همانطور که در روزهای قبل هم گفته شد، روند نزولی خواهد بود. یعنی روند نزولی نات کوین تا زمان شکسته شدن سقف داینامیک کانال ادامه دارد.

تارگت باقی‌مانده نزولی از تحلیل‌های قبلی، در محدوده حمایت PRZ و استاتیک ۰.۰۰۶۷ دلاری قرار دارد. همچنین، تارگت‌های صعودی احتمالی پس از شکست سقف کانال، نقاط برخورد نمودار با سقف است.


تحلیل نات کوین امروز (۱۰ شهریور ۱۴۰۳)

ارز دیجیتال نات کوین طبق پیش‌بینی قبلی در صدد مصرف ناحیه نقدینگی برآمد و فعلا مطابق انتظارات، پایین‌تر از سطح ۰/۰۰۸۶ دلاری prz قرار دارد. روند کلی نات کوین همچنان نزولی است. این روند در کوتاه مدت تا زمان شکست سقف داینامیک ادامه خواهد داشت.

با توجه به وضعیت نمودار نات کوین، ممکن است ناحیه prz دچار فیک بریک اوت شود. در صورت مشاهده چنین حرکتی، تا تثبیت کامل در تایم فریم ۴ ساعته صبر کنید. اگر سیگنال و تاید ریزش روی سطح prz مشاهده شد، تاییدی بر ادامه روند نزولی نات کوین خواهد بود. ناحیه احتمالی فیک بریک اوت روی تصویر مشخص شده است.

در صورتی‌که سقف کانال جدید شکسته شود، این تحلیل منقضی خواهد شد. در این حالت مهم‌ترین مقاومت پیش روی نات کوین در ناحیه ۰.۰۰۹۳$ قرار دارد.


تحلیل نات کوین امروز (۸ شهریور ۱۴۰۳)

نات کوین همچنان در نواحی روز قبل است، اما تمایل بیشتری نسبت به سناریوی دومی که در روز قبل محتمل‌تر دانستیم؛ نشان می‌دهد. زیرا در تایم فریم ۴ ساعته تاییدی برای شکست سقف کانال قبلی تا کنون مشاهده نشده است. با فرض درست بودن سناریوی دوم، کمی سقف را اکستند می‌کنیم. سقف جدید پس از کمی حرکت چارت بهتر نمایان خواهد شد.

نمودار ۳۰ دقیقه نات کوین-۸ مرداد

انتظار داریم که قیمت نات کوین به سمت کف داینامیک ترسیم شده حرکت کند، اما پیش از آن ممکن است نیاز به مصرف ناحیه نقدینگی تا ناحیه PRZ داشته باشد. ناحیه PRZ دقیقا بالای سر نمودار و با تجمع ۳ تراز فیبوناچی در تصویر مشخص است.

اگرچه این سناریو را برای نات کوین محتمل‌تر می‌دانیم، اما در صورت شکست کامل PRZ در تایم فریم ۴ ساعته و تثبیت در بالای این سطح، تحلیل منقضی خواهد شد.


تحلیل نات کوین امروز (۸ شهریور ۱۴۰۳)

نات کوین در تایم فریم ۱ ساعته دقیقا مطابق تحلیل روز قبل حرکت کرده است. پس از برخورد با سقف کانالی که در تایم فریم کوتاه مدت ترسیم کرده بودیم، به سمت میدل حرکت کردیم. سپس با حمایت میدل، سقف کانال شکست و تارگت اول محقق شد. همانطور که در تحلیل قبل گفتیم، نقاط برخورد نمودار با سقف کانال تارگت‌های پس از شکست سقف بودند.

نمودار 1 ساعته نات کوین- 7 شهریور
نمودار ۱ ساعته نات کوین- ۷ شهریور

حالا دو سناریو پیش روی نات کوین است.

  • در سناریوی اول، نات کوین برای تحقق تارگت دوم یا سوم که کادرهای قرمز در تصویر هستند پیش خواهد رفت.
  • در سناریوی دوم، شکست فعلی تنها به دلیل اکستند کردن سقف کانال اتفاق افتاده و نات کوین مجددا به ریزش خود ادامه خواهد داد.

اگر می‌خواهید بدانید که کدام سناریو محتمل‌تر است، باید بگوییم فعلا سناریوی دوم! زیرا در تایم فریم ۴ ساعته عملا شکستی صورت نگرفته و صعود قبلی به سایه تبدیل شده. مادامی که در تایم فریم‌های بالاتر شکست به رسمیت شناخته نشود، باید به همان تارگت اول اکتفا کنیم و روند را نزولی ببینیم. در صورت تایید شکست در تایم فریم ۴ ساعته، می‌توان روی سناریوی دوم حساب کرد.


تحلیل نات کوین امروز (۶ شهریور ۱۴۰۳)

نات کوین در تایم فریم ۴ ساعته مجددا تارگت روز قبل ما را محقق کرد. پس از برخورد با سطح ۰.۰۰۸۵ دلاری، قیمت نات کوین برای لحظاتی به ۰.۰۰۸۳ دلار رسید.

نمودار 4ساعته نات کوین-6 شهریور
نمودار ۴ساعته نات کوین-۶ شهریور

برای درک روند کوتاه مدت نات کوین، باید کمی تایم فریم را کوچک‌تر کنیم.

نمودار 30 دقیقه نات کوین- 6 شهریور
نمودار ۳۰ دقیقه نات کوین- ۶ شهریور

در تایم فریک ۳۰ دقیقه‌ای، پس از یک اسپایک نزولی وارد کانال نزولی شدیم. از نظر پرایس اکشن، قیمت می‌تواند به کف و سقف این کانال واکنش نشان دهد. بنابراین فعلا تا زمانی که بازار از این کانال خارج نشود، می‌توانیم در نواحی کف و سقف کانال وارد پوزیشن شویم. البته از آنجایی که روند اخیر نزولی است، بهتر است فعلا وارد معامله لانگ نشوید و تنها در زمان برخورد نمودار با سقف کانال، پوزیشن شورت داشته باشید. پوزیشن لانگ تنها زمانی مجاز است که سقف کانال شکسته شود. در این شرایط می‌توانید انتظار افزایش قیمت تا نواحی برخورد نمودار با سقف کانال را داشته باشید. (الزامی برای تحقق تارگت همه نقاط برخورد وجود ندارد.)

در میان‌مدت، همچنان حمایت استاتیک ۰.۰۰۶۷، مهم‌ترین حمایت نات کوین محسوب می‌شود.


تحلیل نات کوین امروز (۵ شهریور ۱۴۰۳)

همانطور که در روزهای قبل پیش‌بینی کرده بودیم، نات کوین کف ناحیه TR (ناحیه تراکم یا رِنج) خود را شکست. تارگت محدوده ۰.۰۰۹ دلاری محقق شد و اکنون در همین حوالی قیمتی قرار دارد.

نمودار 4ساعته نات کوین-5 مرداد
نمودار ۴ساعته نات کوین-۵ مرداد

ناحیه فعلی برای نات کوین یک PRZ محسوب می‌شود. به همین دلیل در برخورد اولیه با این سطح، قیمت با کمی بازگشت همراه شده بود. اکنون به نظر می‌رسد که نات کوین به سمت کادر قرمز حوالی ۰.۰۰۸۵ دلار حرکت کند. این سطح قیمتی از تجمع ۳ تراز فیبوناچی تشکیل شده است. اگر این سطح بتواند قیمت را حمایت کند؛ انتظار بازگشت تا $۰.۰۱ را خواهیم داشت. در صورتی که حمایت ۰.۰۰۸۵ دلاری هم از دست برود، اولین حمایت استاتیک ۰.۰۰۷۱ دلار و مهم‌ترین حمایت استاتیک پیش روی نات کوین، کادر نارنجی در تصویر، یعنی $۰.۰۰۶۷ است.


تحلیل نات کوین امروز (۳ شهریور ۱۴۰۳)

نات کوین در تایم فریم ۴ ساعته همچنان در ناحیه رنج به سر می‌برد. همانطور که پیش‌بینی می‌شد، قیمت نات کوین پس از برخورد با محدوده ۰.۰۱ دلاری با واکنش همراه بود؛ اما در حال حاضر نه مقاومت در سقف TR شکسته شده و نه حمایت در کف TR. بنابراین هنوز باید منتظر انتخاب جهت بازار برای این میم کوین محبوب باشیم.

نمودار 4ساعته نات کوین-3 شهریور
نمودار ۴ساعته نات کوین-۳ شهریور

در صورت شکست کف رِنج، محدوده ۰.۰۰۹ دلاری تارگت نات کوین خواهد بود. اگر سقف شکسته شود، ۰.۰۱۴۵ هدف مناسبی برای قیمت به نظر می‌رسد. اگر قیمت از همین حوالی بازگردد و به سمت سقف حرکت نکند، احتمال شکست کف بیشتر خواهد بود.


تحلیل نات کوین امروز (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)

نات کوین مطابق تحلیل قبل ما، تا کف کادر زرد رنگ ریزش کرد و به سمت ۰.۰۱ دلار رفت. حال باید دید که کف TR برای تحقق تارگت دوم شکسته می‌شود و یا به سمت سقف خواهیم رفت؟ از آنجایی که تعداد دفعات تست کف ۴ بار است و سقف ناحیه رنج تنها ۲ بار تست شده، به نظر می‌رسد که شکست کف محتمل‌تر باشد. از سمت دیگر، در تایم فریم روزانه قیمت زیر میانگین متحرک نمایی ۲۱ روزه قرار دارد. این مساله تایید مضاعفی بر احتمال شکست کف تراکم است. البته ممکن است که پیش از شکست کف، کمی واکنش بازگشتی نسبت به حمایت ۰.۰۱ دلاری داشته باشیم. سایر موارد مطابق تحلیل روزهای قبل خواهد بود. (برای اطلاع از تحلیل روزهای گذشته، ادامه مطلب را مطالعه کنید)

نمودار 1ساعته نات کوین-31 مرداد
نمودار ۱ساعته نات کوین-۳۱ مرداد

تحلیل نات کوین امروز (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)

نات کوین همچنان در ناحیه TR تحلیل قبل به سر می‌برد. بنابراین کلیه تارگت‌های تحلیل قبلی برای تایم‌فریم ۴ ساعته پابرجاست. (برای اطلاع از تحلیل قبل، ادامه همین مطلب را مطالعه کنید)

نمودار 4ساعته نات کوین-30 مرداد
نمودار ۴ساعته نات کوین-۳۰ مرداد

تحلیل نات کوین امروز (۲۷ مرداد ۱۴۰۳)

نات کوین مطابق پیش‌بینی‌ ما، برای مصرف نقدینگی پشت ناحیه ۰.۰۱۳ دلاری اقدام کرد. پس از آن با اصلاح همراه شد تا تارگت حمایت استاتیک ۰.۰۱۰ دلاری تحلیل قبل را محقق کند.

نمودار 4 ساعته بیت کوین- 27 مرداد
نمودار ۴ ساعته بیت کوین- ۲۷ مرداد

در حال حاضر قیمت میان دو سطح مهم در حال رِنج زدن است. طبق ماهیت تریدینگ رنج، پس از هر برخورد با کف، انتظار بازگشت به سمت سقف را داریم. همچنین هر برخورد با سقف، فرصتی برای فروش محسوب می‌شود. تا زمانی‌که نات کوین بتواند یکی از این نواحی را بشکند. در صورت شکست ناحیه از هر طرف، ۲ تارگت وجود دارد. اولین تارگت به اندازه نصف ارتفاع ناحیه TR و دومین تارگت به اندازه ارتفاع TR است.

مادامی که قیمت در همین ناحیه باشد؛ تارگت‌ احتمالی نزولی ما همچنان حوالی ۰.۰۱۰ دلار است. سقف قیمتی فعلی نات کوین نیز، همان ۰.۰۱۳ دلار در نظر گرفته می‌شود.

از نظر تکنیکالی، احتمال شکست کف و برخورد با کادر زرد رنگ دوم محتمل‌تر است.


تحلیل نات کوین امروز (۲۱ مرداد ۱۴۰۳)

نمودار ۴ساعته نات کوین - ۲۱ مرداد
نمودار ۴ساعته نات کوین – ۲۱ مرداد

با توجه به سطوح PRZ نات کوین، مقاومت استاتیک ۰.۰۱۳ دلاری و حمایت استاتیک ۰.۱۰ دلاری سطوح مهم این ارز دیجیتال هستند.

از طرف دیگر، شکست میانگین متحرک نمایی ۹ دوره گذشته نات کوین به وضوح در تصویر قابل مشاهده است. بنابراین، اولین تارگت نزولی ما محدوده ۰.۱۰ دلار است. در تارگت دوم نیز حوالی کف قبلی مد نظر خواهد بود. اگر نات کوین به سمت ۰.۱۳ دلار حرکت کند، ممکن است با هدف مصرف نقدینگی پشت این ناحیه باشد.

در تایم فریم هفتگی، نات کوین بیشتر ریزش اخیر را به سایه تبدیل کرده است. اگر امشب با بسته شدن کندل هفتگی این وضعیت پا بر جا بماند، دو سناریو در پیش داریم:

سناریوی اول: در سناریوی صعودی، نات کوین باید پس از بسته شدن کندل پین بار فعلی تا بخشی از سایه کندل اصلاح کند. اما در نهایت نیاز دارد تا کندل هفتگی بعدی را بالاتر از بیشترین مقدار کندل فعلی ببندد.

سناریوی دوم: نات کوین پس از مصرف نقدینگی ۰.۰۱۳ مجددا ریزش خواهد داشت و کف قبلی را تست خواهد کرد.


تحلیل نات کوین امروز (۳۰ تیر ۱۴۰۳)

قیمت نات کوین در تایم فریم روزانه با تارگت مقاومت داینامیک برخورد کرد و آن‌ را شکست. پس از شکست، کندل‌های سیگنال و تایید روزانه خود را هم ثبت کرد. در حال حاضر اصلاحی تا همان محدوده دارد که تا به اینجای کار پولبک محسوب می‌شود.

نمودار روزانه نات کوین - 30 تیر
نمودار روزانه نات کوین – ۳۰ تیر

اگر نات کوین این مقاومت را که حالا تبدیل به حمایت شده، حفظ کند؛ می‌توانیم سطوح مشخص شده در تصویر را تارگت‌های احتمالی قیمت بدانیم.

پس از شکست میانگین متحرک نمایی نیز، دو بار تا کنون به خط میانگین متحرک پولبک زده‌ایم. طبق قاعده‌ای که دو پولبک را برای میانگین متحرک معتبرتر از ۱ پولبک می‌داند، احتمال صعود وجود دارد.

اما مکدی درحال نشان دادن یک واگرایی منفی در تایم فریم ۴ ساعته است.

واگرایی منفی مکدی در نمودار نات کوین - 30 تیر
واگرایی منفی مکدی در نمودار نات کوین – ۳۰ تیر

پس از این واگرایی، ۳ کندل ۴ساعته نزولی تا کنون ثبت شده. از آن‌جایی که واگرایی در تایم فریم پایین‌تر اتفاق افتاده، می‌تواند به دلیل ریزش ناشی از پولبک باشد. ادامه ریزش و ادامه واگرایی نشان می‌هد که پولبکی در کار نبوده و شکست اخیر با موفقیت همراه نیست. باید کندل هفتگی را هم تا روز دوشنبه زیر نظر داشته باشیم. در تایم فریم هفتگی هنوز سیگنال و تاییدیه‌ای برای صعود نداشتیم و بالعکس، صعود اخیر نات کوین به سایه تبدیل شده است!

تا زمانی‌که سطوح حمایت استاتیک و میانگین متحرک حفظ شود، طبق سناریوی اول در انتظار رشد قیمت هستیم. اگر کندل روزانه و یا هفتگی زیر این نواحی بسته شود، احتمال اصلاح وجود دارد.


تحلیل نات کوین امروز (۱۷ تیر ۱۴۰۳)

پس از اصلاح اخیر بازار، با کمی برگشت روند در ارزهای دیجیتال مواجه شدیم. اما این برگشت روند برای نات کوین متفاوت بود! در همین دو روز گذشته، نات کوین بیش از ۸۰% رشد کرده است! پس برویم سراغ تحلیل تکنیکال تا ببینیم این صعود تا کجا ادامه خواهد داشت؟

 تحلیل نات کوین در تایم فریم ۴ ساعته و ۱۵ دقیقه

نات کوین در تایم فریم ۴ ساعته، میانگین متحرک ۹ دوره اخیر را در تایم فریم ۴ ساعته شکست و در حال حمله به سمت مقاومت داینامیک خود است. بنابراین تارگت اول نات کوین همین سطح خواهد بود. (خط مورب آبی رنگ در تصویر)

نمودار 4ساعته نات کوین، 17 تیر
نمودار ۴ ساعته نات کوین (۱۷ تیر)

نمودار تکنیکال نات کوین در تایم فریم ۱۵ دقیقه

در تایم فریم ۱۵ دقیقه، انتظار یک حرکت در قالب کانال صعودی به سمت سقف داینامیک تراکم را داریم. سپس ممکن است در این ناحیه با مقاومت روبرو شده و کمی اصلاح داشته باشیم. احتمال حرکت مجدد پس از اصلاح وجود دارد و درصورتی‌که نات کوین موفق به شکست این سطح بشود، سطوح ۰.۰۲۱۴ و ۰.۲۶ اهداف دوم و سوم نات کوین خواهند بود. در صورت عدم شکست خط آبی رنگ، تحلیل منقضی خواهد شد.

 میانگین­‌های متحرک (Moving Averages) در تحلیل نات کوین

میانگین‌های متحرک MA، EMA و SMA از مهم‌ترین میانگین‌های متحرکی هستند که در تحلیل نات کوین، سیگنال‌های خوبی عرضه می‌کنند. تحلیلگران معتقدند که تقاطع میانگین‌های متحرک ۹روزه، ۲۱ روزه، ۵۰ روزه و ۱۰۰ روزه اهمیت بالایی در تعیین قیمت یک دارایی دارند. بنابراین در هر آپدیت از تحلیل تکنیکال نات کوین سعی خواهیم کرد تا داده‌های به‌روزی از مسیر میانگین‌های متحرک نات کوین در اختیارتان بگذاریم.

نوسانگرها (Oscillators) در تحلیل نات کوین

در تحلیل تکنیکال نات کوین، از اوسلاتورهای MACD و RSI استفاده بیشتری می‌شود. این دو اوسیلاتور با توجه به نمایش ساده میزان نوسان و انواع واگرایی، اطلاعات روشنی از محدوده‌های اشباع خرید و اشباع فروش به ما می‌دهند. ترکیب داده‌های اندیکاتورها و اوسیلاتورها، یک استراتژی معاملاتی مرسوم است که در میان تریدرها رایج است. کافی‌ست در تریدینگ ویو و از بخش اندیکاتورها، اسامی نام برده شده را سرچ کنید تا روی نمودار شما هم ظاهر شوند. در هر آپدیت از تحلیل نات کوین سعی خواهیم کرد تا سیگنال‌های اوسیلاتورها را نیز برای‌تان در نظر بگیریم.

چرا قیمت نات کوین افزایش یافت؟

نات کوین در همان ابتدای لیست شدن، یک روند صعودی را در پیش گرفت. سپس با فشار فروش توکن‌های بازیکنان همراه شد، اما مجددا تا نزدیکی سقف قبلی خود حرکت کرد. هم‌زمان با افزایش محبوبیت بازی‌های تلگرامی مانند همستر ‌کامبت و یس‌ کوین، صعود مجددی برای نات کوین رقم خورد.

تصور کنید به این تب داغ بازی‌های تلگرامی، انتشار اعلامیه‌های نات کوین هم اضافه شود! از مهم‌ترین موارد اطلاعیه‌ها، می‌توان برنامه‌های جدید، فیچرهای متنوع مانند طرح کاوشگر نات کوین، جزئیات پذیرش قابل توجه کاربر و مشوق‌های تعاملی تازه‌ را عنوان کرد. هرچه جامعه طرفداران پیرامون یک ارز دیجیتال بیشتر باشد، تقاضا را بالاتر می‌برد. افزایش تقاضا منجر به افزایش قیمت می‌شود. پس شبیه به حلقه‌های یک زنجیر، هر اطلاعیه و آپدیت نات کوین به حلقه هواداران می‌رسد، سپس حلقه تقاضا شکل می‌گیرد و بعد شاهد حلقه افزایش قیمت هستیم.

 آیا ATH جدید در راه است؟

با بررسی پرایس اکشن در نمودار، به نتایج جالبی در مورد ATH احتمالی جدید نات کوین می‌رسیم. پس از حرکت اسپایک، یک ناحیه تراکم دیده می‌شود که نات کوین همچنان به آن متعهد باقی مانده است. در ریزشی که پس از فشار فروش اخیر ایجاد شد، تا حمایت ۰.۰۰۹۱ دلاری پیش رفتیم. شکست سقف این ناحیه ممکن است به ATH جدید منجر شود. در صورت شکست کف، این تحلیل منقضی می‌شود.

ATH جدید نات کوین

آموزش استفاده از نمودار عقربه ای تحلیل تکنیکال نات کوین

تحلیل نمودار عقربه ای در تحلیل تکنیکال نات کوین بسیار ساده است. نتیجه نمودار عقربه‌ای ۵ حالت دارد:

  1. Buy: پیشنهاد خرید
  2. Sell: پیشنهاد فروش
  3. Neutral: پیشنهاد هولد
  4. Strong Buy: پیشنهاد خرید تاکیدی
  5. Strong Sell: پیشنهاد فروش تاکیدی

به‌طور مثال، فرض کنید که شما تایم فریم ۴ساعته را انتخاب کنید و نتیجه Buy بود. یعنی احتمالا قیمت نات کوین در کندل‌های ۴ ساعته بعدی، با افزایش همراه خواهد بود. همین حالت را به هر ۵ حالت بالا بسط بدهید و از این روش تحلیلی ساده لذت ببرید.

 نات کوین مستعد پامپ

اگر هنوز نات کوین ندارید و به بررسی‌های پیش از خرید هستید، اول باید بدانید که نات کوین چیست و آینده نات کوین چگونه خواهد بود؟ پس از آن به خوبی درک خواهید کرد که به چند دلیل، نات کوین همچنان مستعد پامپ است:

  • افزایش حجم معاملات
  • حرکت در تراکم ادامه دهنده
  • افزایش میزان تقاضا
  • کاهش عرضه با فروش گسترده بازیکنان و مشارکت کنندگان در ایردراپ
  • فعالیت‌های مثبت تیم نات کوین

حال اگر در این میان عوامل فاندامنتالی و تکنیکالی دیگری نیز با نات کوین همراه شود، تایید مضاعفی برای پامپ خواهد بود. در غیر این صورت، با آپدیت داده‌های جدید، مجددا باید مورد بررسی قرار بگیرد.

رسیدن قیمت نات کوین به سطوح طلایی فیبوناچی

از نظر سطوح طلایی فیبوناچی و محدوده‌های PRZ، سه مقاومت در بالای قیمت نات کوین وجود دارد.

  • مقاومت‌ ۰.۰۱۸۴ دلاری
  • سطح ۰.۰۲۱۴ دلار
  • ناحیه ۰.۰۲۶ دلاری

حمایت‌های PRZ نیز در سطوح ۰.۰۱۱۵ و ۰.۰۰۹۱ دلاری هستند.

سطوح فیبوناچی نات کوین

آماده باش برای موج صعودی سوم در نات کوین

موج صعودی اول نات کوین در زمان لیست شدن این ارز دیجیتال محبوب رخ داد و برای لحظاتی به محدوده قیمتی ۰.۰۳۶ رسید. پس از آن فشار فروش بازیکنان، قیمت راتا محدوده حمایتی ۰.۰۰۵ دلاری به پایین کشید. این محدوده‌ حمایت خوبی را به همراه داشت، زیرا دو تراز فیبوناچی روی هم افتاده‌اند. پس از آن نات کوین صعود مجددی را تا ۰.۰۲۹۴ دلار تجربه کرد. از نظر پرایس اکشن، چارت NOT در یک تراکم قرار دارد که می‌تواند با شکستن سقف آن، رکوردهای جذاب جدیدی را ثبت کند.

 آیا قیمت نات کوین می‌تواند به ۰.۰۳ دلار برسد؟

 با انتشار اعلامیه‌ای که جزئیات پذیرش قابل توجه کاربر و مشوق‌های تعاملی تازه‌ای را عنوان کرد، نات کوین رشد خوبی داشت. در تاریخ ۹ ژوئن، تیم نات کوین در یک پست شبکه X اعلام کرد که به ۴۰ میلیون کاربر در سراسر جهان رسیده است. به‌طور هم‌زمان، با وجود اصلاح بیت کوین، موج صعودی دیگری از این ارز دیجیتال را شاهد بودیم که قیمت NOT را تا ۰.۰۲۱۸ تتر افزایش داد. قیمت ۰.۰۳ دلاری پیش‌تر توسط قیمت تاچ شده و تارگت دور از ذهنی نخواهد بود. نات کوین برای رسیدن به تارگت ۰.۰۳ دلاری سه مقاومت در پیش دارد. اولی سقف تراکم داینامیک است. مقاومت‌های ۰.۰۲۱۴ و ۰.۰۲۶ دلاری، سدهای بعدی نات کوین هستند. با عبور از این سه منطقه، نات کوین در آستانه تاچ شدن تارگت ۰.۰۳ دلاری قرار می‌گیرد.

آیا نات کوین رکورد ۱ دلار را می‌زند؟

استقبال عمومی از این ارز دیجیتال به قدری بالا رفته است که در برخی از روزهای اخیر، حجم معاملات نات کوین در جمع ۱۰ لیدر بازار قرار گرفت. تناسب عرضه و تقاضا همواره عامل بسیار مهمی در قیمت‌گذاری یک ارز دیجیتال محسوب می‌شود. اگر تقاضا برای خرید توکن نات کوین همچنان به روال موجود پیش برود، مشاهده‌ی قیمت یک دلاری نیز برای آن دور از انتظار نخواهد بود.

از طرف دیگر، اطلاعیه‌ها و برنامه‌های تیم توسعه دهنده نات کوین می‌تواند اثرات بسیاری برای محقق شدن چنین قیمتی داشته باشد. مثلا ویژگی Explore در حال حاضر در مرحله بتا به سر می‌برد. توسعه دهندگان پیش‌بینی می‌کنند که پس از اجرای کمپین‌های خودکار، توکن‌های دریافتی ماهانه ده برابر افزایش یابد. این مساله عرضه و تقاضا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در این میان، بازی‌های کریپتویی دیگری نیز مانند یس کوین، همستر کامبت، تپ سواپ و … در حال فراگیر شدن هستند. همه این بازی‌ها مانند نات کوین در بستر تلگرام فعالیت دارند. در این پروژه‌ها، توکن‌ها ایردراپ می‌شوند و از طریق اتصال یک کیف پول‌ها تلگرامی مانند تون کیپر، در دسترس قرار می‌گیرند. حال باید منتظر باشیم و ببینیم کدام پروژه می‌تواند سهم بازار بیشتری به خود اختصاص دهد. آیا نات کوین به‌عنوان پیشگام، احتمال موفقیت بیشتری دارد یا خیر؟

خرید و فروش سریع و آسان نات کوین در پول نو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

15

نظر مخاطبان (0)