تحلیل تکنیکال ریپل (XRP) | آپدیت اختصاصی پول نو

تحلیل ارز ریپل
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

6 دقیقه

ارز دیجیتال ریپل که با نماد XRP در بازار شناخته می‌شود، از ارزهای قدیمی بازار کریپتوکارنسی به حساب می‌آید. شبکه ریپل در سال ۲۰۱۲ توسعه داده شده و برخلاف سایر پروژه‌های رمز ارزی به صورت متمرکز اداره می‌شود. این شبکه بستری برای تراکنش‌های مالی به حساب می‌آید و از این لحاظ رقیب شبکه سوئیفت محسوب می‌شود. در صرافی پول نو بدون نیاز به احراز هویت به خرید ریپل بپردازید.

این مقاله در تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۳ آپدیت شد

تحلیل ریپل امروز (۸ فروردین ۱۴۰۳)

ریپل در حال حاضر با قیمت ۰.۶۱ دلار در بازار معامله می‌شود و مدتی‌ست در حال درجا زدن است. در تحلیل امروز سعی می‌کنیم با پیش بینی وضعیت کلی ریپل، سطوح مناسب برای خرید آن را مشخص نماییم. با پول نو همراه باشید.

تحلیل ریپل

اگر به تایم فریم ۴ ساعته ریپل نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که بازار بین یک بیس دیمند و یک بیس سوپلای گیر افتاده است و نهایتا برای اینکه بار دیگر روند بگیرد و از وضعیت تریدینگ رنج فعلی خارج شود، باید یکی از این دو بیس را بشکند.

هم بیس Demand و هم بیس Supply چارت از اعتبار خوبی برخوردارند و هردو تعداد برخوردهای زیادی داشته‌اند در نتیجه ممکن است هرکدام در برخورد بعد شکسته شوند.

با این حال وضعیت تکنیکالی ریپل به نحوی است که به نظر می‌رسد امکان شکست بیس دیمند بیشتر است تا بیس سوپلای، در نتیجه باید مراقب پوزیشن‌های خود باشید.


تحلیل ریپل ۱۸ بهمن ۱۴۰۲

ریپل در هفته‌های اخیر روندی نزولی را در پیش گرفته و قیمت آن ریزش شدیدی را تجربه کرده است. اما آیا امکان شروع دوباره روند صعودی در چارت ریپل وجود دارد؟ یا باید منتظر ریزش بیشتر آن باشیم؟ با پول نو همراه باشید.

تحلیل امروز ریپل

اگر به چارت روزانه ریپل نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که بازار بعد از ریزش اخیر خود در هفته گذشته به یک بیس Demand روزانه مهم برخورد کرده و کمی هم حمایت شده است.

از آنجایی که قیمت در هفته‌های اخیر شدیدا ریزش کرده و بیس دیمند فعلی هم از اعتبار بالایی برخورد است، می‌توان در ناحیه مورد نظر ریسک خرید داشت، اما باید با رعایت مدیریت سرمایه و داشتن حد ضرر این سرمایه گذاری را انجام داد.

البته این صرفا یک تحلیل شخصی است و به هیچ وجه توصیه به سرمایه گذاری نیست، بنابراین با استفاده از تحلیل شخصی‌خودتان وارد معامله شوید.


تحلیل ریپل ۴ بهمن ۱۴۰۲

ریپل به وضوح در تایم فریم روزانه روندی نزولی داشته است و اکنون در حال نزدیک شدن به یک بیس دیمند هفتگی است. این بیس پیش از این نیز توانسته بود یکبار قیمت را به سمت بالا هدایت کند و انتظار داریم این بار هم بتواند باعث رشد ریپل شود.

در صورتی که ریپل بتواند از ناحیه فعلی رشد خوبی را تجربه کند، می‌تواند تا محدوده بیس سوپلای قبلی یعنی حوالی ۰.۶۱ دلار رشد کند. این قیمت البته تارگت بلند مدت ریپل است.

البته باید توجه داشته باشیم که اگر قیمت به زیر بیس مورد نظر ما برسد، سناریو صعودی باطل می‌شود و باید منتظر ریزش بیشتر قیمت ریپل باشیم.

تحلیل شما از وضعیت فعلی ریپل چیست؟ بنظرتان قیمت فعلی XRP برای خریداران بلند مدت این ارز دیجیتال می‌تواند جذاب باشد؟ منتظر خواندن نظرات و تحلیل‌های شما هستیم.


تحلیل ریپل ۱۳ دی ۱۴۰۲

ریپل در روزهای اخیر بیشتر در حال رنج زدن بوده است و در یک محدوده مشخص معامله می‌شده است. اما آیا احتمال رشد دوباره ریپل در روزهای پیش رو وجود دارد؟ در تحلیل امروز سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

تحلیل ریپل

ریپل در تایم فریم روزانه خود به خوبی کف سازی کرده و یک ناحیه حمایتی قدرتمند تشکیل داده است. از طرف دیگر قیمت اکنون شدیدا به تریگر لاین خود نزدیک شده و اکنون دو سناریو برای آن قابل تصور است.

در حالت اول اگر بازار بتواند خط روند نزولی خود را به سمت بالا بشکند، قیمت ریپل می‌تواند رشد بسیار بیشتری را تجربه کند و حداقل خود را تا سقف قبلی برساند.

این در حالی است که در سناریو دوم ممکن است بازار بعد از برخورد به تریگر لاین بار دیگر ریزش کرده و به حمایت روزانه برسد. در این صورت اگر حمایت شکسته شود، ریزش بسیار شدیدتری را در چارت این رمز ارز شاهد خواهیم بود.


تحلیل ریپل ۲۹ آذر ۱۴۰۲

ریپل در روزهای اخیر بیشتر فاز نزولی داشته اما با این حال به نظر می‌رسد احتمال رشد بیشتر قیمت آن وجود داشته باشد. در ادامه با تحلیل امروز ریپل همراه پول نو باشید.

تحلیل امروز ریپل

همانطور که در چارت قابل مشاهده است، این ارز دیجیتال یک فیلیپ زون تشکیل داده که به عنوان حمایت ریپل کاربرد دارد. در روزهای اخیر بعد از نزدیک شدن قیمت به این فیلیپ زون شاهد واکنش قدرتمندی از سمت XRP بوده‌ایم؛ در نتیجه به نظر می‌رسد احتمال رشد بیشتر این رمز ارز وجود داشته باشد.

با این حال برای آنکه بتوانیم در محدوده خوبی وارد شویم باید منتظر شکسته شدن خط تریگر نزولی بازار باشیم. خط روند نزولی بازار در تایم فریم روزانه قابل مشاهده است، با این حال برای ورود زودهنگام می‌توان با شکست خط روند ۴ ساعته وارد شد.

این در حالی است که اگر بازار در روزهای پیش رو فاز نزولی به خود بگیرد و شاهد رسیدن قیمت به زیر فیلیپ زون باشیم، احتمال ریزش بیشتر ریپل وجود خواهد داشت.


تحلیل ریپل ۱۵ آذر ۱۴۰۲

ریپل بار دیگر فاز صعودی به خود گرفته و از انجایی که بیت کوین و بطور کلی مارکت کریپتو در حال تجربه یک هایپ قدرتمند است، احتمال رشد بیشتر XRP نیز وجود خواهد داشت. در ادامه با تحلیل ریپل همراه پول نو باشید.

تحلیل امروز ریپل

همانطور که در چارت هفتگی ریپل قابل مشاهده است، این ارز دیجیتال یک ناحیه فیلیپ زون شکل داده و اکنون بازار پول بک خود را به محدوده فیلیپ شده تکمیل کرده و در حال رشد است.

انتظاری که داریم این است که بازار به سمت گره‌های معاملاتی بالاتر حرکت کرده و به خصوص شدوهای بلندی که در طول مسیر شکل داده است را به طور کامل پر کند. البته باید سناریو نزولی را نیز در نظر داشته باشیم.

از آنجایی که این یک تحلیل بلند مدت به شمار می‌رود، باید با سیستم معاملاتی شخصی‌تان وارد بازار شوید. در صورت ریزش دوباره مارکت و بسته شدن کندل هفتگی زیر فیلیپ زون، این تحلیل باطل خواهد شد.


تحلیل ریپل ۱ آذر ۱۴۰۲

ریپل در روزهای اخیر عموما فاز نزولی داشته و در حال تجربه یک اصلاح عمیق است. اما آیا بار دیگر روند صعودی این ارز دیجیتال آغاز خواهد شد؟ یا باید منتظر ریزش بیشتر قیمت XRP باشیم؟ در تحلیل امروز سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

تحلیل امروز ریپل

اگر به چارت روزانه ریپل نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که بازار بعد از رشد اخیر خود، یک فیلیپ زون تشکیل داده که بازار اکنون در حال تکمیل پول بک به این ناحیه است. منظور از فیلیپ زون این است که بازار یک محدوده مقاومتی را شکسته و در نتیجه حالا محدوده مورد نظر می‌تواند به عنوان حمایت کاربرد داشته باشد.

انتظاری که اکنون داریم، رسیدن قیمت ریپل به این فیلیپ زون است در نتیجه فعلا احتمال اینکه ریزش بیشتری را در چارت شاهد باشیم وجود دارد. اما بعد از رسیدن به این ناحیه می‌توانیم منتظر فرصت خرید باشیم.

البته باید حتما با تاییدیه و ستاپ شخصی‌مان در این محدوده برای خرید ریپل اقدام کنیم و صددرصد مدیریت سرمایه را رعایت کنیم. در صورتی که بازار زیر فیلیپ زون بسته شود، این سناریو نقض خواهد شد.


تحلیل ریپل ۱۷ آبان ۱۴۰۲

ریپل در یک ماه گذشته چیزی در حدود ۵۰ درصد رشد کرده است و به نظر می‌رسد احتمال ادامه این روند وجود داشته باشد. اما تارگت‌های پیش روی قیمت XRP در کدام نواحی هستند و چه پیش بینی‌ای می‌توانیم از آینده این رمز ارز داشته باشیم؟ با پول نو همراه شوید.

اگر نگاهی به چارت روزانه ریپل بیندازیم، متوجه می‌شویم که قیمت این ارز دیجیتال به یک بیس سوپلای مهم در این تایم فریم برخورد کرده و واکنش قدرتمندی نیز از خود نشان داده است.

اکنون دو سناریوی کلی پیش روی قیمت XRP خواهد بود: در حالت اول بازار به دلیل تعداد برخوردهای زیادی که به این بیس وجود داشته و همچنین ممنتوم بالای رشد اخیر قیمت، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ریپل بار دیگر به سمت بالا برگشته و این بیس را حذف کند.

در سناریو دوم، از آنجایی که ریپل رشد زیادی را تجربه کرده می‌توانیم انتظار داشته باشیم که معامله‌گران کم کم شروع به سیو سود کرده و در نتیجه قیمت ریزش کند.

به طور کلی به نظر می‌رسد احتمال اصلاح محدود قیمت در این ناحیه وجود دارد و بهتر است صبر کنیم تا در نواحی پایین‌تر وارد بازار شویم. تحلیل شما از وضعیت ریپل چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما هستیم.


تحلیل ریپل ۳ آبان ۱۴۰۲

در هفته گذشته بالاخره کمیسیون SEC از شکایت خود علیه ریپل صرف نظر کرد و قیمت این رمز ارز هم رشد خوبی را تجربه کرد. همزمان با پامپ بیت کوین و بازار کریپتو نیز شاهد رشد توکن XRP بودیم. اما اکنون چه سرنوشتی در انتظار ریپل است؟ با ما همراه باشید.

همانطور که در چارت ریپل قابل مشاهده است، این ارز دیجیتال رشد خوبی را تجربه کرده و در حال حاضر کمی ریزش کرده است که به دلیل ذخیره سود توسط خریداران کوتاه مدت اتفاق افتاده است.

انتظاری که اکنون داریم این است که بازار در هنگام برگشت، به گره‌های تکشیل شده واکنش نشان داده و حرکت صعودی خود را ادامه دهد. این محدوده را در چارت مشخص کرده‌ایم و در این حوالی می‌توان ریسک ورود داشت.

تحلیل شما از وضعیت فعلی ریپل چیست؟ بنظرتان بازار می‌تواند بار دیگر حرکات صعودی جذابی را تجربه کند یا باید منتظر ریزش بیشتر قیمت XRP باشیم؟


تحلیل ریپل ۱۹ مهر ۱۴۰۲

قیمت ارز ریپل در حال حاضر در محدوده کلیدی‌ای قرار گرفته و دو سناریو کلی برای آینده آن قابل ترسیم است. در تحلیل امروز با بررسی وضعیت تکنیکالی ریپل همراه ما باشید.

همانطور که در چارت این رمز ارز قابل مشاهده است، ریپل در روزهای اخیر به وضوح فاز نزولی به خود گرفته است و ممنتوم ریزش آن نسبتا بالا است. از طرف دیگر خط روند صعودی بازار نیز شکسته شده و بنابراین باید انتظار ریزش بیشتر قیمت را داشته باشیم.

در کنار موارد بالا، این نکته را هم باید یادآوری کنیم که معمولا بازار کندل‌های اسپایک با شدوهای بلند را در دفعات بعد به طور کامل پر می‌کند و از آنجایی یک کندل با این مشخصات در چارت ریپل قابل مشاهده است، تارگت ما در این روند نزولی، نقدینگی زیر این شدو خواهد بود.

از طرف دیگر اگر بازار وضعیت صعودی بگیرد و بخواهد یک حرکت رو به بالا را شروع کند، تارگت اصلی آن در بیس سوپلای بسیار مهم پیش رو خواهد بود که البته قیمت فاصله زیادی با آن دارد. بنابراین به طور کلی سناریو نزولی برای ما پررنگ‌تر است.

تحلیل ریپل ۵ مهر ۱۴۰۲

ریپل در دو هفته اخیر چندان تغییرات قیمتی زیادی را تجربه نکرده است، اما تحرکات آن باعث شده که اکنون چشم انداز خوبی از آینده آن در ذهن داشته باشیم، پس در ادامه با تحلیل امروز ریپل همراه پول نو بمانید.

اگر نگاهی به چارت روزانه ریپل داشته باشیم، متوجه می‌شویم که قیمت این ارز دیجیتال در چند هفته اخیر در حال تشکیل یک الگوی مثلث در چارت بوده است و این مسئله می‌تواند در پامپ XRP بسیار تاثیرگذار باشد.

به طور کلی دو سناریو می‌توانیم برای وضعیت فعلی دوج متصور شویم. در حالت اول احتمالا قیمت این ارز دیجیتال سقف الگو را شکسته و سپس می‌تواند به اندازه فاصله دو پیوت اصلی مثلث حرکت کرده و رشد خود را ادامه دهد.

اما در سناریو نزولی اگر بازار از کف الگو خارج شود، می‌توانیم انتظار ریزش بیشتری از ریپل داشته باشیم و احتمالا خریدارها نیز به فروشنده تبدیل شده و قیمت را پایین‌تر خواهند آورد.


آیا ریپل برای سرمایه گذاری مناسب است؟

ریپل یک ارز شناخته شده در بازار کریپتوکارنسی است و حجم معاملات بسیار بالایی را نیز به خود اختصاص داده است. به زعم برخی کارشناسان، خرید ریپل به چشم نوسان گیری مناسب‌تر است تا سرمایه گذاری‌های بلند مدت. این افراد در توجیه صحبت‌های خود به ماهیت ذاتی این رمز ارز اشاره کرده و معتقدند ریپل یک ارز پرداختی است. علاوه بر این ریپل هرچند سقف عرضه محدودی دارد، اما قابل استخراج نیست.

استخراج ریپل

برای ریپل سقف عرضه ۱۰۰ میلیاردی در نظر گرفته شده است، اما این ارز دیجیتال قابلیت استخراج ندارد. همه توکن‌های ریپل از پیش استخراج شده‌اند، اما تنها حدود ۵۰ درصد آن در بازار توزیع شده است.

دادگاه ریپل

در دسامبر ۲۰۲۰، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از شرکت ریپل به دلیل جذب سرمایه با استفاده فروش ریپل شکایت کرد، در حالی که این رمز ارز به عنوان سهام (Security) ثبت نشده است. این دادگاه همچنان برقرار است و پیروزی یکی از دو طرفین دعوی در این محکمه می‌تواند قیمت XRP را شدیداً تحت تاثیر قرار دهد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

25

نظر مخاطبان (0)