تحلیل تکنیکال دوج کوین DOGE (۳۱ تیر ۱۴۰۳)

تحلیل تکنیکال دوج کوین
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

11 دقیقه

دوج کوین با نماد DOGE یا Ɖ یک ارز رمزنگاری شده در بازار کریپتو است. دوج کوین که یکی از رمز ارزهای بسیار محبوب دنیای ارزهای دیجیتال است، از جایگاه بالایی در میان سرمایه گذران ارز دیجیتال برخوردار است. این میم کوین، به دلیل پامپ‌های قدرتمند خود مورد علاقه معامله‌گران بوده و حجم معاملات روزانه بسیار بالایی دارد. در پول نو به‌روزترین تحلیل تکنیکال دوج کوین را دنبال کنید. برای خرید دوج کوین می‌توانید به سادگی در صرافی پول نو حساب کاربری خود را ایجاد کرده و خرید خود را بدون نیاز به احراز هویت انجام دهید.

این تحلیل در تاریخ ۳۱تیر ۱۴۰۳ آپدیت شد

تحلیل دوج کوین امروز (۳۱ تیر ۱۴۰۳)

ارز دیجیتال دوج کوین در دو هفته گذشته، الگوی تحلیل قبل را کامل کرد و تا محدوده ۰.۰۹۱ ریزش داشت. پس از آن مجددا تا سطح ۰.۱۳۵ رشد کرد.

نمودار هفتگی دوج کوین- 31 تیر
نمودار هفتگی دوج کوین- ۳۱ تیر

با وجود رشد اخیر، فعلا دوج کوین از نظر تکنیکالی وضعیت خوبی ندارد. همانطور که در تصویر می‌بینید، ۳ سطح مقاومتی مختلف مقابل قیمت فعلی قرار گرفته است. اولین مقاومت مربوط به میانگین متحرک نمایی در تایم فریم هفتگی‌ست. پس از شکست خط میانگین متحرک، دوج کوین مجددا به سمت این خط برگشته و تا زمانی که از آن عبور نکند، مقاومت محسوب می‌شود.

دومین مقاومت، ناحیه PRZ استاتیک است. ۳ تراز فیبوناچی در حال حاضر دیده می‌شوند که ۲ تراز کاملا روی هم افتاده‌اند. تراکم این سطوح مقاومت استاتیک، کار را برای دوج کوین سخت می‌کند.

سومین سطح، خط روند نزولی اخیر دوج کوین است! برخورد با این خط هم می‌تواند منجر به اصلاح بیشتر شود.

سناریوهای احتمالی:

در حالت اول می‌توانیم منتظر اصلاح قیمت دوج کوین باشیم. تارگت‌های ۰.۱۲ و ۰.۱۰۶ اهداف خوبی به نظر می‌رسند.

در حالت دوم، می‌توانیم به اصل احساسات در میم‌کوین‌ها امیدوار باشیم. شاخص OI که نشان دهنده میزان قراردادهای آتی و مشتقات دوج کوین است، به بالاترین میزان ماهانه خود رسیده است. OI با ۱۹% رشد، افزایش قراردادهایی را نشان می‌دهد که تسویه نشده یا تاریخ سررسید آن نرسیده است. این مساله سنتیمنت صعودی را در معاملات این میم‌کوین محبوب نشان می‌دهد. در صورت وقوع این سناریو، دوج کوین ممکن است از سد مقاومت‌های نام برده عبورد کند.


تحلیل دوج کوین امروز (۱۰ تیر ۱۴۰۳)

الگوی هد اند شولدر بلندمدت دوج کوین هنوز به صورت کامل تشکیل نشده است، ولی همچنان در سطوح بحرانی به سر می‌بریم.

نمودار 4ساعته دوج کوین 10 تیر

در حال حاضر در یک سطح PRZ بسیار مهم قرار داریم. این سطح آستانه تشکیل یک الگوی نزولی است و می‌تواند قیمت دوج کوین را تا محدوده ۰.۰۸ دلاری به پایین بکشد. اما نگران نباشید، الگو هنوز کامل نشده و در دو برخورد قبلی، خط گردن همچنان حفظ شده است. در اولین سناریوی پش روی ما، با شکست کامل خط گردن و پولبک به آن، قیمت با ریزش همراه خواهد بود. در سناریوی دوم می‌توانیم تا سطح مهم PRZ بعدی در ناحیه ۰.۱۴ دلاری بالا بیاییم و مومنتوم بازار در آن سطح، جهت روند را مشخص کند.

بازار تا حد زیادی در انتظار بسته شدن کندل هفتگی و ماهانه به سر می‌برد. بنابراین در حوالی زمان بسته شدن کندل هفتگی و ماهانه، احتمالا نوساناتی را شاهد خواهیم بود. توصیه می‌شود که بامداد روز آینده و در زمان بسته شدن کندل هفتگی و ماهانه معامله نکنید. بهتر است در چنین وضعیتی منتظر تثبیت روند و مشخص شدن سنتیمنت بازار بمانید.


تحلیل دوج کوین امروز (۲ تیر ۱۴۰۳)

در آپدیت امروز تحلیل دوج کوین، بازار را با نگاه دراز مدت می‌نگریم. سناریوهای احتمالی رو بررسی می‌کنیم و همه‌ی حالات ممکن را شرح می‌دهیم. پس از این آپدیت، هر هفته بعد از بسته شدن کندل هفتگی، می‌توانید در انتظار آپدیت تحلیل تکنیکال دوج کوین باشید. بنابراین، با داشتن ذهنیت کلی حرکت دوج کوین پیش می‌رویم و در هفته‌های آتی، چارت را در بازه‌های زمانی کوتاه‌تری بررسی می‌کنیم.

نمودار 4 ساعته دوج کوین

سناریوی اول تحلیل دوج کوین

دوج کوین در تایم فریم ۴ ساعته، در حال تشکیل الگوی هد اند شولدر است. با شکست خط گردن و پولبک به آن، امکان اصلاح قیمت تا ناحیه ۰/۰۸ دلاری وجود خواهد داشت. اگر دوج کوین الگو را کامل نکند و یا شکست خط گردن به‌صورت فیک بریک انجام شود، این احتمال منضی می‌شود.

از نظر فیبوناچی، نواحی PRZ بسیاری در مقابل دوج کوین قرار دارند. تجمع سطوح مختلفی از فیبوناچی که به روی هم افتاده‌اند، در بسیاری از قیمت‌های پیش روی دوج کوین دیده می‌شود.

سطوح فیبوناچی نمودار دوج کوین

هانطور که در تصویر می‌بینید، در قیمت‌های ۰/۱۴ دلاری، ۰.۱۶۵ دلاری، ۰.۱۹ دلاری و ۰.۲۳ دلاری؛ PRZها به وضوح قابل مشاهده هستند. این حجم از تراکم مقاومت‌های پیش رو، کار را برای دوج کوین سخت‌تر می‌کند. در مقابل، نواحی حمایتی تنها در سطوح ۰.۰۸۶ دلاری، ۰.۰۹۵ دلاری و ۰.۱۱ دلاری قرار دارند که تراکم کمتری نسبت به مقاومت‌ها به شمار می‌رود.

سطوح تقاضا در نمودار دوج کوین

از طرف دیگر، دوناحیه تقاضای مهم در تصویر می‌بینید که احتمال بالایی برای تست دوباره دارند. در صورت مومنتوم منفی بیشتر در بازار، در طولانی مدت می‌بایست این دوناحیه مهم را نیز، زیر نظر داشته باشید. ورود به بازار در این نواحی فرصت‌های خوبی را در اختیار شما خواهد گذاشت.

سناریوی دوم تحلیل دوج کوین

تارگت‌های صعودی دوج کوین

دوج کوین خط روند نزولی خود را در تایم فریم هفتگی شکسته است. در این مواقع، تارگت‌های احتمالی، نقاط برخورد نمودار با خط روند است. از آنجایی که تارگت اول محقق شده است، در سناریوی اول احتمال اصلاح بیشتر را شرح دادیم. اگر دوج کوین مایل به تحقق تارگت دیگری باشد، سقف ناحیه رنج فعلی در قیمت ۰.۲۴ دلاری اولین هدف ماست. هدف طولانی مدت دوج کوین نیز می‌تواند نقطه برخورد بعدی نمودار و چارت باشد.


تحلیل دوج کوین امروز (۵ خرداد۱۴۰۳)

روند دوج کوین در روز قبل دستخوش نوسانات زیادی شد. این ارز دیجیتال تقریباً از ۲ روز پیش و  به دنبال اکثر بازار در روزهای گذشته اصلاح جدیدی را آغاز کرد اما خبر مربوط به مرگ سگی به اسم کابوسو (Kabosu) که نماد این میم کوین محسوب می‌شد، نوسانات جدیدی را در بازار DOGE ایجاد کرد. 

نوسانات بعدی دوج کوین هم زمانی شروع شد که حامی قدیمی آن، یعنی ایلان ماسک در یک توییت به مرگ کابوسو اشاره کرد. در هر صورت انتشار این اخبار باعث شد دوج کوین دوباره به محدوده ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی نزدیک شود اما DOGE دوباره در عبور از آن شکست خورد. دوج کوین حالا هم در نزدیکی این محدوده در نوسان است و در تلاش است تا از آن عبور کند.

هرچه این مسئله بیشتر طول بکشد، احتمال شکسته شدن آن کاهش می‌یابد. در این صورت قیمت دوج کوین ممکن است تا ناحیه ۷۸.۶٪ فیبوناچی اصلاحی کاهش یابد.

 نمودار روزانه قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

از طرف دیگر اگر دوج کوین از مقاومت مذکور عبور کند، در ادامه می‌تواند خود را به بالای ناحیه ۳۸.۳٪ فیبوناچی اصلاحی و یا حتی ناحیه ۲۳.۶٪ فیبوناچی اصلاحی برساند. در این صورت دوج کوین دوباره ممکن است مقاومت ۰.۲ دلار را آزمایش کند.


تحلیل دوج کوین امروز (۲ خرداد ۱۴۰۳)

رشد اتریوم به رشد میم کوین‌ها هم کمک کرده است. دوج کوین هم در این مدت دقیقاً تا ناحیه ۵۰٪ فیبوناچی اصلاحی رشد کرد و حالا در تلاش است تا در نزدیکی رکوردهای جدید خود تثبیت شود.

علاوه بر این به نظر می‌رسد که دوج کوین از مقاومت خط روند نزولی خود (خط روند نزولی نقطه چین شده در تصویر پایین) عبور کرده است. احتمال این وجود دارد که روند اصلاحی DOGE تا ناحیه ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی ادامه داشته باشد. دوج کوین قبلاً دو بار تلاش کرده بود از مقاومت این ناحیه عبور کند اما در نهایت شکست خورده بود. در نتیجه حالا می‌تواند آن را به یکی از حمایت‌های خود تبدیل کرده و سپس به روند صعودی‌اش ادامه دهد.

 نمودار  قیمت دوج کوین ۲ خرداد
نمودار قیمت دوج کوین ۲ خرداد

با این حال اگر فشار فروش دوج کوین همچنان ادامه داشته باشد، قیمت آن ممکن است تا ناحیه ۷۸.۶٪ فیبوناچی اصلاحی کاهش یابد. شایان ذکر است که این ناحیه در نزدیکی خط روند نزولی مذکور قرار دارد. در هر صورت، تایید یا رد صندوق‌های قابل‌معامله در بورس اسپات اتریوم می‌تواند روی قیمت آلت کوین‌ها از جمله دوج کوین تاثیر بگذارد.


تحلیل دوج کوین امروز (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)

دوج کوین همچنان در تلاش است خط روند نزولی موجود در نمودار روزانه‌اش را آزمایش کرده و آن را به عنوان حمایتش تایید کند.  اگر کندل روزانه دوج کوین بالای این خط روند نزولی بسته شود، قیمت آن ممکن است تا محدوده ۰.۱۶ دلار (ناحیه ۳۱.۸% سطح فیبوناچی اصلاحی) افزایش یابد. عبور از این مقاومت هم می‌تواند قیمت DOGE را به ۰.۱۷ دلار برساند.

بهترین حالت برای دوج کوین این است که کندل روزانه آن در پایین خط روند نزولی مذکور بسته نشود. در این صورت دوج کوین می‌تواند تا محدوده ۳۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در محدوده ۰.۱۶ دلار رشد کند. عبور از این مقاومت هم DOGE را به محدوده ۰.۱۷ دلار می‌رساند.

با این حال اگر حمایت خط روند نزولی مذکور از دست برود، دوج کوین ممکن است تا محدوده ۰.۱۳ دلار سقوط کند.البته محکم‌ترین حمایت دوج کوین در محدوده ۰.۱۲ دلار قرار دارد.


تحلیل دوج کوین ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوج کوین در روزهای قبل با موفقیت توانست خود را به بالای خط روند نزولی‌اش برساند اما همچنان در محدوده ۰.۱۵ دلار در نوسان است. ۴ کندل قبلی دوج کوین نشان می‌دهد که این میم کوین مدت‌ها است تلاش می‌کند از مقاومت مذکور عبور کند. با این حال به نظر می‌رسد هولدرهای DOGE هنوز از روند آتی آن مطمئن نیستند. همین مسئله پیش‌بینی آینده دوج کوین را سخت می‌کند.

به همین خاطر قبل از معامله دوج کوین بهتر است منتظر تعیین جهت آن بمانیم. در هر صورت اگر حرکت صعودی DOGE ادامه داشته باشد، این میم کوین باید در ادامه با مقاومت ناحیه ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در بالای مرز ۰.۱۶ دلار دست‌وپنجه نرم کند. 

عبور از این مقاومت هم می‌تواند دوج کوین را به محدوده ۰.۱۸ دلار در نزدیکی ناحیه ۳۸.۳٪ فیبوناچی اصلاحی برساند.

تحلیل امروز دوج کوین

با این حال اگر معامله‌گران از رشد دوج کوین ناامید شوند و فشار فروش این ارز دیجیتال افزایش یابد، قیمت آن احتمالاً دوباره به محدوده ۰.۱۴ دلار بر می‌گردد. علاوه بر این اگر فشار فروش DOGE ادامه داشته باشد، قیمت آن ممکن است به محدوه ۰.۱۲ دلار برگردد. این محدوده اهمیت زیادی برای دوج کوین دارد چون اگر حمایت آن از دست برود، حرکت نزولی جدیدی در نمودار روزانه آن به وجود می‌آید و قیمت این ارز دیجیتال ممکن است به زیر سطح مهم ۰.۱ دلار سقوط کند.


تحلیل دوج کوین ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

در ۲ روز قبل سهام شرکت گیم‌استاپ (GameStop) به طور عجیبی حدود ۱۵۰ درصد رشد کرد. رشد سهام گیم‌استاپ در بازار سهام آمریکا انتقادات زیادی در پی داشت و بیشتر از ۱ میلیارد دلار از معاملات سرمایه‌گذاران را لیکویید کرد. با وجود این به لطف رشد سهام این شرکت، میم کوین‌های مثل دوج کوین هم توانستند افزایش یابند.

دوج کوین در این مدت تلاش کرد خود را به ناحیه ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی برساند اما به نظر می‌رسد که یک خط روند نزولی (خط روند نزولی نقطه چین شده در تصویر پایین) جلوی رشد آن را گرفته است. در نتیجه این میم کوین برای آغاز یک حرکت صعودی جدید، ابتدا باید از خط روند مذکور عبور کند. دوج کوین با عبور از این مقاومت می‌تواند تا محدوده ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در محدوده ۰.۱۶ دلار رشد کند. این ارز دیجیتال در ادامه هم باید با مقاومت ناحیه ۰.۱۷ دلاری دست‌وپنجه نرم کند.

 نمودار روزانه قیمت دوج کوین
نمودار روزانه قیمت دوج کوین

برعکس اگر هایپ موجود از بین برود و دوج کوین با فشار فروش زیادی مواجه شود، در ادامه ممکن است دوباره به سطح ۰.۱۴ دلار برسد. این حمایت اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر دوج کوین آن را از دست بدهد، احتمالاً تا محدوده ۰.۱۲ دلار کاهش می‌یابد. از دست رفتن حمایت ۰.۱۲ دلاری هم روند نزولی جدیدی را برای DOGE ایجاد می‌کند.


تحلیل دوج کوین ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوج کوین همچنان در تلاش است با استفاده از محدوده ۷۸.۶٪ فیبوناچی اصلاحی رشد کند. احتمال این وجود دارد که یک الگوی سر و شانه معکوس در نمودار روزانه این ارز دیجیتال به وجود بیاید. اگر این اتفاق بیفتد، هدف بعدی دوج کوین محدوده ۰.۱۶ دلار خواهد بود. ناحیه ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی هم دقیقاً در همین محدوده قرار دارد. این مقاومت تا به حال ۲ بار جلوی رشد دوج کوین را گرفته است اما اگر الگوی سر و شانه معکوس تایید شود، دوج کوین می‌تواند خود را به مقاومت‌های ۰.۱۸ دلار و یا حتی ۰.۲۰ دلار برساند.

تحلیل امروز دوج

با این حال اگر دوج کوین با فشار فروش جدیدی مواجه شود، قیمت آن ممکن است دوباره تا سطح ۰.۱۲ دلار کاهش یابد. این حمایت اهمیت بسیار زیادی دارد و دوج کوین برای رشد خود در هفته‌های آینده باید آن را حفظ کند.


تحلیل دوج کوین ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت دوج کوین در روزهای گذشته کاهش یافته و این ارز دیجیتال در حال حاضر به حمایت مهم ناحیه ۷۸.۶٪ فیبوناچی اصلاحی در محدوده ۰.۱۴ دلار رسیده است. دوج کوین در شرایط سختی قرار دارد و اگر هر چه سریع‌تر با فشار خرید قابل‌توجهی مواجه نشود، در ادامه ممکن است تا محدوده ۰.۱۳ دلار و یا حتی ۰.۱۲۶ دلار سقوط کند. 

شایان ذکر است احتمال این وجود دارد که دوج کوین یک الگوی سر و شانه را در نمودار روزانه خود تشکیل دهد. خط گردن این الگو در محدوده ۰.۱۲۶ دلار قرار دارد و اگر قیمت دوج کوین به زیر این حمایت مهم برسد، روند آن به طور کلی نزولی می‌شود.

از طرف دیگر دوج کوین تاکنون بارها به حمایت ۰.۱۴ دلاری خود برخورده و به لطف آن افزایش یافته است. در نتیجه احتمال این وجود دارد که دوباره چنین اتفاقی بیفتد. در این صورت قیمت DOGE باید با مقاومت مهم ۰.۱۵ دلار دست‌وپنجه نرم کند. عبور از این مقاومت هم دوج کوین را به مقاومت محکم ۰.۱۷ دلار خواهد رساند.

تحلیل دوج کوین ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوج کوین در حال حاضر در محدوده سرنوشت‌سازی قرار دارد. این ارز دیجیتال در روزهای قبل ۲ بار تلاش کرد تا از مقاومت ناحیه ۶۱.۸٪ فیبوناچی اصلاحی در محدوده ۰.۱۶۵ دلار عبور کند اما در نهایت موفق نشد. علاوه بر این احتمال این وجود دارد که دوج کوین یک الگوی سر و شانه را تکمیل کند اما این الگو هنوز به طور کامل تایید نشده‌ است.

در هر صورت DOGE برای حفظ روند صعودی خود، باید از حمایت ۰.۱۴ دلار دفاع کند. در این صورت این میم کوین می‌تواند خود را دوباره به محدوده مقاومتی ۰.۱۶۵ تا ۰.۱۷ دلار برساند. 

با این حال بازار میم کوین‌ها در حال حاضر تقاضای زیادی ندارد و به نظر می‌رسد هیجانات مربوط به آن تا حدودی کاهش یافته‌ است. تقاضای این ارزهای دیجیتال در بازار فیوچرز هم چندان جالب نیست. علاوه بر این بازار ارزهای دیجیتال هم از روز قبل با فشار فروش جدیدی مواجه شده‌ و روی بازار میم کوین‌ها تاثیر گذاشته‌ است. 

در نتیجه اگر دوج کوین نتواند از حمایت مهم ۰.۱۴ دلار دفاع کند، در ادامه ممکن است تا سطح ۰.۱۲ کاهش یابد. از دست رفتن‌ حمایت ۰.۱۲ دلار هم می‌تواند دوج کوین را به زیر محدوده ۰.۱ دلار برساند.


تحلیل دوج کوین ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوج کوین در روزهای اخیر فاز نزولی به خود گرفته و در حال رسیدن به سمت سطوح حمایتی خود است. اما ریزش فعلی دوج در چه ناحیه‌ای متوقف خواهد شد؟ در این تحلیل سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

همانطور که در چارت مشخص است، دوج کوین یک ساختار حمایتی مهم در حوالی کادر سبز رنگ مشخص شده در چارت دارد که از اعتبار بالایی برخوردار است و اولین ناحیه‌ای است که بازار می‌تواند از آن برگردد.

در صورتی که بازار در این ناحیه حمایت شود، می‌توانیم انتظار رشد بیشتر دوج و شروع یک روند صعودی در چارت را داشته باشیم. البته این سناریو در صورت ریزش شدید بیت کوین ممکن است باطل شود.


تحلیل دوج کوین ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوج کوین در روزهای اخیر روندی نزولی به خود گرفته و به نواحی حمایتی خود بازگشته است. به همین دلیل در تحلیل امروز قصد داریم بررسی کنیم که آیا امکان شروع یک حرکت صعودی مجدد در چارت دوج وجود دارد یا خیر پس با پول نو همراه باشید.

همانطور که در چارت مشخص است، قیمت دوج کوین در تایم فریم ۴ ساعته به یک ناحیه حمایتی رسیده و به آن واکنش داده است. اکنون تنها دو سناریو قابل تصور است.

در حالت اول اگر بازار با قدرت بیشتری بار دیگر به سمت حمایت فعلی حرکت کند، احتمال شکست آن وجود دارد. این در حالی‌ست که اگر میزان حمایت از دوج خوب باشد، این رمز ارز می‌تواند به سمت تارگت اولیه خود حرکت و در صورت شکست آن به سمت مقاومت‌های بالاتر پیشروی کند.

فعلا باید منتظر وقوع یکی از این سناریوها و سپس تریگر گرفتن برای ورود به بازار باشیم. بنابراین بهترین کار فعلا صبر کردن است.

تحلیل دوج کوین ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

دوج کوین نیز مانند سایر رمز ارزهای بازار در دو روز گذشته ریزش شدیدی را تجربه کرده، اما این بار به ناحیه خوبی برای خرید رسیده است که ارزش بررسی برای ورود را دارد. در این تحلیل با بررسی چارت روزانه دوج همراه ما باشید.

تحلیل امروز دوج کوین

همانطور که در چارت مشخص شده، بازار با ریزش اخیر خود اکنون به یک بیس Demand روزانه مهم رسیده و یک واکنش خوب نیز به آن نشان داده است. از آنجایی که این ناحیه یک بیس معتبر است، احتمال اینکه قیمت از آن برگشته و به سمت سقف‌های بالاتر حرکت کند نیز وجود دارد.

در سقف فعلی، یک بیس Supply نیز به چشم می‌خورد که پیش از این بازار یک بار به آن برخورد کرده و ریزش کرده است. بنابراین تارگت فعلی قیمت نیز دقیقا در همین ناحیه قرار دارد.

به نظر شما دوج می‌تواند از قیمت فعلی با قدرت رشد کرده و خود را به محدوده مقاومتی مشخص شده برساند؟ یا باید منتظر ریزش بیشتر بازار باشیم؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


تحلیل دوج کوین ۱۹ فروردین ۱۴۰۳

دوج کوین طبق تحلیل پیش رفته و توانسته رشد خوبی را تجربه کند. اکنون از آنجایی که در چارت روزانه اطلاعات چندان تازه‌ای قابل رویت نیست، به سراغ تایم فریم ۴ ساعته دوج می‌رویم، با پول نو همراه باشید.

تحلیل دوج

اگر به چارت ۴ ساعته دوج کوین نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که قیمت یک واگرایی تشکیل داده و بعد از آن خط روند نزولی خود را نیز شکسته است.

اکنون انتظاری که داریم این است که بازار حداقل تا سقف قبلی خود رشد کند و خود را به این ناحیه برساند. البته باید توجه کنیم که ممکن پیش از این اتفاق شاهد یک پول بک به ترند لاین شکسته شده باشیم.

تحلیل شما از وضعیت فعلی دوج چیست؟ روند دوج را در کوتاه مدت صعودی ارزیابی می‌کنید یا نزولی؟ منتظر خواندن تحلیل‌های شما هستیم..


تحلیل دوج کوین ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

دوج کوین بعد از اصلاح قیمتی اخیر خود، چند روزی است که بار دیگر با قدرت در حال رشد است و به نظر می‌رسد احتمال صعود بیشتر آن نیز وجود داشته باشد. با پول نو در تحلیل امروز دوج کوین همراه باشید.

تحلیل دوج کوین

همانطور که در چارت دوج قابل مشاهده است، بازار بعد از شروع اصلاح خود، یک مقاومت مهم تشکیل داده که قیمت چندین بار به آن برخورد کرده ولی نتوانسته بالای ناحیه مقاومتی برسد.

ناتوانی خریداران از شکست مقاومت فعلی، سیگنالی‌ست برای احتمال توقف رشد فعلی قیمت در این ناحیه و ریزش مجدد آن، هرچند نباید فراموش کنیم که برخوردهای پشت سرهم بازار به این مقاومت تا حد زیادی آن را تضعیف کرده است.

از آنجایی که وضعیت کلی مارکت صعودی است و سفارش‌های فروش در مقاومت فعلی دوج نیز مصرف شده‌اند، به نظر می‌رسد احتمال شکست آن در رشد فعلی بازار وجود داشته باشد.


چرا باید تحلیل تکنیکال دوج کوین را دنبال کنیم؟

دوج کوین یک ارز دیجیتال بسیار پر طرفدار است که در سال ۲۰۱۳ ابتدا به عنوان یک شوخی با مفهوم بیت کوین و ارزهای دیجیتال، توسط بیلی مارکوس و جکسون پالمر توسعه داده شد. اما بعد از مدتی این رمز ارز جامعه‌ای از طرفداران را شکل داد و منجر به پدید آمدن مفهوم «میم کوین» شد.

چگونه دوج کوین را تحلیل کنیم؟

رمز ارز DOGE به عنوان یک دارایی بسیار پر نوسان در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. تعداد کسانی که تنها با سرمایه گذاری در دوج درآمدهای کلان داشته‌اند، کم نیست. البته این افراد قطعا بدون تحلیل بازار نمی‌توانستند موفق شوند. اکنون که کمی درباره ضروریات دانستن تحلیل صحبت کردیم، باید به انواع تحلیل دوج کوین بپردازیم.

  • تحلیل تکنیکال دوج کوین

دوج کوین یک رمز ارز تحلیل پذیر است به این معنی که با استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال، می‌توانیم پیش بینی‌های قیمت دوج را با ضریب خطای پایین‌تر تجربه کنیم. این تحلیل‌ ها را می‌توان در تایم فریم روزانه دوج کوین نیز پیاده سازی کرد. مثلا تحلیل فیبوناچی دوج کوین یا استفاده از خط روند دوج کوین می‌تواند آنالیز‌های پیشرفته‌تری را به ما ارائه کند.

  • تحلیل فاندامنتال دوج کوین

همچنین دوج یک رمز ارز فوق العاده فاندامنتالی نیز محسوب می‌شود. شاید از پامپ‌های این ارز که تا به حال بارها توسط توییت‌های ایلان ماسک اتفاق افتاده با خبر باشید. بنابراین دنبال کردن خبرهای دوج کوین نیز می‌تواند بسیار در تصمیم گیری‌های جدید تاثیرگذار باشد.

چگونه از اندیکاتورها در دوج کوین استفاده کنیم؟

اندیکاتورها و اوسیلاتورها یکی از انواع ابزارهای تحلیل در بازار هستند که به ما در شناختن روند بازار کمک می‌کنند. البته برخی نیز معتقدند که اندیکاتورها، تاخیر دارند و به همین دلیل از آن‌ها استفاده نمی‌کنند. باید در نظر داشته باشیم که هرکس سبک معاملاتی خاص خود را دارد و همانقدر که پرایس اکشن در دوج کوین یا سایر دارایی‌ها کاربرد دارد، اندیکاتورها نیز بی‌فایده نیستند. در ادامه چند مورد از اندیکاتورهای پرکاربرد دوج را بررسی می‌کنیم.

اندیکاتور MACD دوج کوین

مکدی جدای از اینکه ممنتوم را به ما نشان می‌دهد، واگرایی‌های آن نیز کاربردهای زیادی برای ما دارند. به طور مثال تشکیل واگرایی در چارت دوج می‌تواند نشانه‌ای از تغییر روند در قیمت DOGE باشد.

اندیکاتور RSI دوج کوین

دوج یک میم کوین نوسانی است و به همین دلیل نواحی اشباع خرید و فروش RSI آن می‌تواند در برخی مواقع به کمک ما بیاید. البته RSI به تنهایی برای ترید مناسب نیست ولی ترکیب آن با استراتژی معاملاتی می‌تواند درصد برد ما را در بازار افزایش دهد.

اندیکاتور میانگین متحرک دوج کوین

میانگین متحرک نیز یکی دیگر از اندیکاتورهای کاربردی است که در شناخت روند دوج می‌تواند به ما کمک کند. اندیکاتور MA تنظیمات خاص خود را دارد و باید با بالا و پایین برد بازه‌های زمانی آن یک محدوده مناسب که در ترید جواب می‌دهد، پیدا کنیم.

21
اشتراک در
اطلاع از
guest
21 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی امیری
علی امیری
2 ماه قبل

استاد تحلیل آخرتون عالی بود، دوج کوین دقیقا به ناحیه‌ای که گفته بودین واکنش نشون داد و یک روند صعودی جدید رو آغاز کرده. بنظرتون نگه دارم دوجو بالاتر میره؟ یا بفروشم؟
ممنون از شما

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
2 ماه قبل
پاسخ به  علی امیری

سلام دوست عزیز، احتمال رشد بیشترش وجود داره پیشنهاد شخصی من این هست که نصف حجم رو بفروشید و باقی‌ش رو نگهدارید. به این صورت معامله‌تون ریسک فری هم خواهد شد. البته اگر بلند مدت‌ نگاه می‌کنید، می‌تونید کامل هولد کنید. موفق باشید.

ایلان ماسک
ایلان ماسک
3 ماه قبل

بنظر بنده هم دوج کویین امسال با رشد باور نکردنی خودش بدلیل توکن سوزی و حمایت مجدد ایلان ماسک ۴۰ هزارتومان را هم خواهد دید

مریم موسوی
مریم موسوی
4 ماه قبل

تورا خدا به بنده هم تقلب برسونید الان بخرم یا نه

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
4 ماه قبل
پاسخ به  مریم موسوی

دوست عزیز بستگی به خودتون داره واقعا اگر که آدم ریسک پذیری هستید می‌تونید به هوای احتمال رشد بیشتر خرید کنید ولی خب قیمت رشد زیادی داشته و بهتر هستش که صبر کنین تا یک پول بکی بزنه و در قیمت‌های پایین‌تر وارد شید.
موفق باشین

الی
الی
2 ماه قبل
پاسخ به  سینا شمس آور

سلام قیمت دوج خیلی نزولی شده به نظرتون بالا میره

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
2 ماه قبل
پاسخ به  الی

درود بر شما، بستگی به وضعیت بیت کوین داره بیشتر. فعلا یک حمایت کوچیک داره توی قیمت فعلی باید ببینیم واکنش میده یا خیر.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

21

138

نظر مخاطبان (21)