آرشیو تحلیل تکنیکال بیت کوین تیر ماه ۱۴۰۱

تحلیل تکنیکال بیت کوین
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

14 دقیقه

این مقاله آرشیو تحلیل‌های بیت کوین در تیر ماه ۱۴۰۱ است. شما می‌توانید در مقاله جدیدترین تحلیل‌های روزانه بیت کوین، به‌روزترین آپدیت‌های این ارز دیجیتال را مشاهده کنید.

ما در مجموعه تحلیل‌های پول نو علاوه بر تحلیل قیمت لحظه‌ای بیت کوین و روند این ارز دیجیتال، نگاهی به وضعیت کلی بازار رمز ارزها نیز خواهیم انداخت. علاوه بر این در مقاله‌های جداگانه می‌توانید دامیننس بیت کوین و شاخص ترس و طمع بیت کوین را مشاهده و با استفاده از ابزارهای مختلف تحلیل کنید.

تحلیل بیت کوین ۳۰ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین در حال حاضر در مرز ۲۳ هزار دلار معامله می‌شود. البته روز گذشته قیمت این رمز ارز تا ۲۴ هزار دلار هم صعود کرد. فعلا BTC کمی ریزش کرده، اما آیا ریزش اخیر به عنوان پول بک در نظر گرفته می‌شود یا بار دیگر بیت کوین به حمایت‌های پایین‌تر سقوط خواهد کرد؟ با ما همراه باشید.

کراس بیت کوین

در حال حاضر ریزش فعلی بیت کوین شتاب کمی دارد، در نتیجه می‌توانیم آن را به عنوان پول بک و سیو سود معامله گران کوتاه مدت بازار کریپتوکارنسی در نظر بگیریم.

در چند روز گذشته به صورت کامل دلایل رشد و اهداف قیمتی این رمز ارز را بررسی کردیم. علاوه بر همه این موارد به نظر می‌رسد رشد اخیر بیت کوین باعث شده دو شاخص میانگین متحرک EMA هم یکدیگر را بعد از ماه‌ها به سمت بالا قطع (کراس) کرده‌اند.

در نتیجه این روزها برای روند آتی بیت کوین بسیار مهم است. در صورتی که چند کندل آینده بیت کوین شدیدا ریزشی باشند، روند آن باز هم نزولی برآورد می‌شود و رشدهای اخیر را می‌توان نوعی تله خرسی (Bear Trap) دانست.


تحلیل بیت کوین ۲۹ تیر ۱۴۰۱

اصلی‌ترین سوالی که سرمایه گذاران این روزها می‌پرسند این است که آیا روند صعودی بیت کوین ادامه خواهد داشت؟ در تحلیل امروز پول نو قصد داریم با بررسی چارت بیت کوین و شرایط کلی بازار رمز ارزها، به این سوال پاسخ دهیم.

بیت کوین امروز با قیمت ۲۳,۵۰۰ دلار در صرافی‌های رمز ارزی معامله می‌شود. رشد اخیر بیت کوین ارزش کل بازار را به یک تریلیون و ۶۸ میلیارد دلار رسانده است. شاخص ترس و طمع بازار کریپتوکارنسی نیز روی عدد ۳۱ قرار دارد.

تحلیل روند صعودی بیت کوین

رشد اخیر بیت کوین باعث شده تا احساسات بازار بار دیگر به سمت طمع رفته و این شاخصی بسیار مهم برای ادامه دار بودن روند یک دارایی محسوب می‌شود. طمع سرمایه گذاران باعث می‌شود تا حجم خرید بیت کوین افزایش پیدا کند و در نتیجه شاهد رشد بیشتر قیمت BTC باشیم.

یکی از موارد امیدوار کننده که در چارت فعلی بیت کوین اتفاق افتاده است، شکسته شدن خط روند نزولی روزانه است. بیت کوین با قدرت این خط روند را به سمت بالا شکسته و انتظار می‌رود در صورت ادامه دار بودن این روند، رشد آن تا محدوده ۲۵ هزار دلار (که یک ناحیه مقاومتی روانی محسوب می‌شود) ادامه داشته باشد.

البته عموما بعد از شکسته شدن یک سطح تکنیکالی، شاهد پول بک هم خواهیم بود. در این صورت احتمال ریزش موقت BTC هم دور از انتظار نیست. نکته حائز اهمیت این است که بازار رمز ارزها همیشه پر از شوک‌های ناگهانی بوده و در شرایط فعلی بازار حتما در معاملات باید مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک را در نظر داشت.


تحلیل بیت کوین ۲۸ تیر ۱۴۰۱

روند صعودی بیت کوین در روزهای اخیر هم ادامه داشته و قیمت این ارز دیجیتال تا مرز ۲۳ هزار دلار و به طور دقیق قیمت ۲۲,۹۶۱ دلار رشد کرد. آیا موج تازه‌ای در چارت بیت کوین آغاز شده است؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بیت کوین بعد از رشد ناگهانی خود فعلا در حال اصلاح است و در حال حاضر با قیمت ۲۱,۹۴۹ دلار معامله می‌شود. همچنین دامیننس BTC در بازار ارزهای دیجیتال حدودا ۴۱.۲ درصد برآورد می‌شود. نکته قابل توجه این است که امروز بعد از مدت‌ها ارزش کل بازار کریپتوکارنسی (Market Cap) به بالای محدوده ۱ تریلیون دلار برگشته است.

تحلیل رشد بیت کوین

حجم معاملات بیت کوین در چند روز گذشته افزایش یافته و قیمت بیت کوین هم بعد از مدت‌ها فاز صعودی به خود گرفته است. البته امروز بیت کوین به دلیل برخورد با یک سطح مقاومتی کمی ریزشی است.

مقاومتی که فعلا بیت کوین با آن درگیر شده، سقف کانال صعودی روزانه آن است. همچنین یکی دیگر از دلایل ریزش اخیر را می‌توان سیو سود معامله گران کوتاه مدت BTC دانست. البته ریزش فعلی بیشتر فاز اصلاحی دارد و انتظار می‌رود بار دیگر معامله گران بتوانند قیمت این رمز ارز را به سقف‌های قبلی بازگردانند.

در صورتی که بیت کوین بار دیگر حمایت شود و سقف کانال را به سمت بالا بشکند، مقصد بعدی قیمت آن محدوده ۲۵ هزار دلار خواهد بود. این در حالی است که در صورت افزایش ریزش‌های فعلی، بیت کوین احتمالا در محدوده ۲۱ هزار دلار حمایت شود.


تحلیل بیت کوین ۲۶ تیر ۱۴۰۱

در تحلیل روز گذشته بیت کوین با اشاره به رشد اخیر آن، به بررسی دو سناریو که ممکن است در آینده نزدیک این ارز دیجیتال به وقوع بپیوندد، پرداختیم. فعلا تمایل چارت BTC به سمت سناریو صعودی است، اما امکان ریزش بازار همچنان وجود دارد، با پول نو همراه باشید.

بیت کوین با رشد اخیر خود محدوده ۲۱ هزار دلار را پس گرفت و همین مسئله باعث افزایش ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال نیز شد. شاخص ترس و طمع (Fear & Greed) بازار رمز ارزها نیز کمی بازیابی شده است.

باند بولینگر بیت کوین

دیروز در تحلیل بیت کوین یک کانال نزولی ترسیم کردیم و احتمال برخورد قیمت BTC به این محدوده و سپس امکان ریزش آن را بررسی کردیم. در حال حاضر بیت کوین شدیدا به سقف کانال نزدیک شده است، اما هنوز نشانه‌ای از ریزش آن وجود ندارد.

بر اساس اندیکاتور باند بولینگر هم بیت کوین در سطوح بالایی این شاخص معامله می‌شود و بنابراین به دلیل خاصیت مقاومتی بالای این نواحی، امکان افزایش حجم فروش و در نتیجه ریزش قیمت بیت کوین وجود خواهد داشت.

البته یک فرض دیگر که امکان وقوع آن در حال حاضر بسیار بیشتر از گذشته مطرح است، افزایش حجم خرید و شکستن سقف کانال توسط بیت کوین است. در این صورت می‌توان بار دیگر به آینده این رمز ارز امیدوار شد.


تحلیل بیت کوین ۲۵ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین چند روزی است که فاز صعودی گرفته و در ۴ روز اخیر رشدی حدودا ۱۱ درصدی را تجربه کرده است. این دارایی دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۲۰,۶۰۰ دلار در صرافی‌های رمز ارزی معامله می‌شود.

رشد اخیر بیت کوین باعث افزایش ارزش کل بازار کریپتوکارنسی شده و دامیننس BTC در حال حاضر به ۴۲.۵ درصد رسیده است. همچنین در این چند روز شاهد بازیابی محدود شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ایم.

کانال روزانه بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین فاز صعودی به خود گرفته و به نظر می‌رسد در حال حمله به سقف‌های قیمتی بالاتر است. اما آیا این رشد در میان مدت و بلند مدت هم ادامه خواهد داشت؟ در این تحلیل قصد داریم سناریوهای مختلفی که ممکن است در روند آتی بیت کوین شکل بگیرند را بررسی کنیم. با پول نو همراه باشید.

در چارت روزانه بیت کوین یک کانال قیمتی معتبر به چشم می‌خورد و BTC در حال نزدیک شدن به سقف این کانال است. بر اساس این ابزار تکنیکالی و همچنین اندیکاتور ایچیموکو، این محدوده مقاومتی مهم برای بیت کوین محسوب می‌شود.

بنابراین در صورت برخورد بیت کوین با این محدوده، انتظار می‌رود شاهد ریزش بیشتر قیمت این رمز ارز باشیم. سناریوی دیگر شکستن سقف کانال به سمت بالا و شروع یک روند قیمتی تازه است. البته با نگاه به روند کلی بیت کوین در چند ماه اخیر، سناریوی اول محتمل‌تر به نظر می‌رسد.


تحلیل بیت کوین ۲۳ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین روز گذشته شدیدا حمایت شد و در حالی که قیمت آن به زیر ۱۹ هزار دلار نیز سقوط کرده بود، تا محدوده ۲۰,۴۰۰ دلار هم رشد کرد. در حال حاضر این رمز ارز با قیمت ۲۰,۰۷۹ دلار در بازار معامله می‌شود. دلیل رشد ناگهانی بیت کوین چه بود؟ با پول نو همراه باشید.

رشد ناگهانی بیت کوین

بیت کوین به طور کلی به سطوح تکنیکال کلاسیک مانند حمایت و مقاومت‌های استاتیک به خوبی واکنش نشان می‌دهد. رشد روز گذشته این رمز ارز را هم می‌توان واکنش مثبت BTC به حمایت مهم این محدوده دانست.

در گذشته بیت کوین بعد از برخورد به این سطح رشد کرده بود و این بار هم بعد از ریزش‌های اخیر در همین محدوده حمایت شد. با همین منطق احتمالا در صورت رشد قیمت، مقاومت قبلی BTC باعث ریزش ارزش آن شود.

البته بعد از چندین بار رفت و برگشت در بین دو سطح این محدوده حمایتی/مقاومتی، انتظار می‌رود بیت کوین با قدرت از یک سمت خارج شود. باید امیدوار بود که این بار این محدوده به سمت بالا شکسته شود و بار دیگر شاهد یک روند صعودی در چارت BTC باشیم.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۲۲ تیر ۱۴۰۱

در تحلیل دیروز بیت کوین به ریزش‌های اخیر این ارز دیجیتال اشاره کردیم. در حال حاضر شتاب این ریزش‌ها در تایم فریم‌های پایین‌تر مانند ۴ ساعته، کاهش یافته است. در این تحلیل دلایل تکنیکالی این مسئله را بررسی خواهیم کرد.

در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۱۹,۵۰۰ دلار معامله می‌شود و سلطه آن در بازار ارزهای دیجیتال حدود ۴۲.۷ درصد است. ریزش‌های اخیر باعث کاهش ارزش کل بازار کریپتو تا محدوده ۸۷۳ میلیارد دلار شده است.

آپدیت تحلیل بیت کوین

در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین می‌توان یک کانال صعودی پیدا کرد که قیمت فعلی بازار را نیز شامل می‌شود. این کانال باعث کاهش شتاب ریزش‌های بیت کوین شده و به نظر می‌رسد قدرت حمایتی بالایی – حداقل در تایم فریم‌های پایین – دارد.

البته یک نکته که کمی نگران کننده است، نفوذ قیمت به کف کانال است که می‌توان آن را نوعی شکست کاذب هم دانست. این اتفاق به دلیل شتاب بالای ریزش‌ها اتفاق افتاده و هنوز هم احتمال از دست رفتن کف کانال وجود دارد.

فعلا کمی اوضاع بیت کوین مساعدتر به نظر می‌رسد و در صورت رشد احتمالا بتواند تا میانه‌های کانال خود را بالا بکشد. اما در صورت از دست رفتن کف کانال،‌ حجم فروش بازار شدیدا افزایش خواهد یافت. در این صورت اولین حمایت بیت کوین محدوده ۱۸ هزار دلار خواهد بود.

تحلیل بیت کوین ۲۱ تیر ۱۴۰۱

روز گذشته شتاب ریزش‌های بیت کوین افزایش یافت و قیمت این رمز ارز برتر بازار به زیر ۲۰ هزار دلار سقوط کرد. در حال حاضر بیت کوین با قیمت ۱۹,۸۴۸ دلار معامله می‌شود. این ریزش‌ها چه زمانی متوقف خواهند شد؟ با پول نو همراه باشید.

ریزش‌های بیت کوین بار دیگر باعث کاهش ارزش کل بازار کریپتوکارنسی شده و مارکت کپ بازار را به ۸۸۹ میلیارد دلار رساند. همچنین شاخص ترس و طمع ارزهای دیجیتال نیز چند واحد کاهش یافته است.

ریزش بیت کوین

در تایم فریم روزانه بیت کوین می‌توان یک محدوده حمایتی مهم و یک منطقه مقاومتی معتبر پیدا کرد. همانطور که مشخص است بیت کوین بعد از نزدیک شدن به مقاومت شدیدا ریزش کرده و در حال نزدیک شدن به حمایت اصلی خود است.

فعلا انتظار می‌رود با نزدیک شدن قیمت BTC به محدوده حمایتی از شتاب ریزش‌ها کاسته شود، در این صورت بیت کوین می‌تواند در این محدوده حمایت شود و بار دیگر فاز صعودی به خود بگیرد.

اگر این حمایت از دست برود، اوضاع بیت کوین بیشتر از قبل حساس می‌شود. در این صورت احتمال ریزش قیمت آن تا ۱۵ هزار دلار نیز وجود خواهد داشت.


تحلیل بیت کوین ۲۰ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین بار دیگر محدوده ۲۱ هزار دلار را از دست داده و در حال حاضر با قیمت ۲۰,۵۰۰ دلار معامله می‌شود. آیا بیت کوین ممکن است بار دیگر به سقف‌های قیمتی بالاتر حمله کند؟ در این تحلیل با پول نو همراه باشید.

امروز سلطه (Dominance) بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال کمی کاهش داشته و به ۴۲.۸ درصد رسیده است. ارزش کل بازار کریپتوکارنسی نیز با افت ۳ درصدی مواجه شده و ۹۱۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

کانال روزانه بیت کوین

در تایم فریم روزانه بیت کوین می‌توان برای موج فعلی یک کانال صعودی پیدا کرد که قیمت چند بار به آن واکنش نشان داده است. واکنش کندل‌های قیمت به یک کانال نشان دهنده اعتبار این ابزار مهم تکنیکالی است.

در حال حاضر بیت کوین در حال نزدیک شدن به کف کانال روزانه است. فعلا انتظار می‌رود بعد از برخورد قیمت با کف کانال بار دیگر گاوها (Bulls) با افزایش حجم خرید از آن حمایت کنند.

در صورتی که کف کانال به سمت پایین شکسته شود، قیمت شدیدا فاز نزولی به خود خواهد گرفت. در حالی که اگر بیت کوین در کف کانال حمایت شود، ابتدا باید به محدوده مقاومتی میانه کانال حمله کرده و سپس به سمت سقف این کانال حرکت کند.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۱۸ تیر ۱۴۰۱

در روزهای گذشته بیت کوین بعد از هفته‌ها ریزش بار دیگر یک روند صعودی را آغاز کرد که توانست قیمت این دارایی دیجیتال را تا محدوده قیمتی ۲۲,۵۰۰ دلار بالا ببرد. البته در حال حاضر به دلیل سیو سود معامله گران کوتاه مدت، قیمت این رمز ارز کمی کاهش یافته است.

فعلا بیت کوین با قیمت ۲۱,۵۱۳ دلار در بازار معامله می‌شود و سلطه (Dominance) آن به ۴۳.۱ درصد رسیده است. افزایش قیمت BTC باعث شده ارزش کل بازار رمز ارزها نیز افزایش یابد. اما دلیل رشد اخیر بیت کوین چه بوده است؟ در این تحلیل با ما همراه باشید.

تحلیل هندسی بیت کوین

بر اساس تحلیل هندسی، می‌توان یک مثلث بالارونده در تایم فریم ۴ ساعته BTC ترسیم کرد. بیت کوین با قدرت سقف این مثلث را به سمت بالا شکسته و در حال حاضر در فاز پول بک روی این محدوده است.

ریزش‌های اخیر قیمت BTC را فعلا می‌توان به عنوان پول بک در نظر گرفت. در صورتی که این پول بک تکمیل شود باید انتظار حمایت دوباره بیت کوین را داشت. اما نکته اصلی این است که این مثلث به دلیل شکل گرفتن در تایم فریم کوتاه مدت، شاید نتواند برای سرمایه گذاران بزرگ بازار کافی باشد.

در حقیقت این مثلث توسط معامله گران کوتاه مدت شکل گرفته و رشد خود را نیز انجام داده است. بنابراین با سیو سود این افراد و عدم استقبال معامله گران اصلی بازار ممکن است روند صعودی شکل گرفته باطل شود و فاز نزولی بیت کوین بار دیگر ادامه‌ پیدا کند.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۱۶ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین بار دیگر حمایت ۲۰ هزار دلاری خود را پس گرفته است. هرچند اخیرا نوسانات قیمت آن کمی افزایش داشته است،‌ اما به نظر می‌رسد با به دست آوردن دوباره این محدوده حمایتی، توانسته کمی به سرمایه گذاران خود امیدواری بدهد.

تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین

در حال حاضر بیت کوین با قیمت حدود ۲۰,۳۰۰ دلار در صرافی‌های ارز دیجیتال معامله می‌شود و دامیننس آن تفاوت چشمگیری با قبل پیدا نکرده است. آیا BTC در حال آماده شدن برای حمله به سقف‌های قیمتی بالاتر است؟ در این تحلیل با پول نو همراه باشید.

در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین، که به وسیله آن می‌توان تحرکات قیمتی کوتاه مدت را بررسی کرد، یک محدوده حمایتی و مقاومتی وجود دارد که در حال حاضر BTC در حال حمله به سقف این ناحیه است.

این سقف محدوده مهمی در کوتاه مدت محسوب می‌شود و در صورت شکسته شدن آن می‌توان انتظار رشد بیشتر بیت کوین را داشت. البته برعکس، در صورت ریزش قیمت از این محدوده احتمالا شتاب ریزش‌ها افزایش پیدا کند.


تحلیل بیت کوین ۱۵ تیر ۱۴۰۱

نوسانات شدید بیت کوین و حرکات غیر قابل پیش بینی آن در روزهای اخیر باعث ترس هر چه بیشتر سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال شده است. دیروز قیمت این رمز ارز تا محدوده ۲۰,۷۰۰ رشد کرد، اما در همان روز قیمت آن به ۱۹,۳۵۰ دلار هم رسید.

این ارز دیجیتال در حال حاضر با قیمت ۲۰,۰۵۰ دلار در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. دامیننس آن نسبت به روز گذشته تغییر خاصی نداشته و شاخص ترس و طمع بازار ارزهای دیجیتال عدد ۱۸ را نشان می‌دهد.

کانال نزولی بیت کوین

بعد از نوسانات شدید اخیر به نظر می‌رسد معامله گران دنبال یک دلیل تکنیکالی برای این حرکات ناگهانی بازار هستند. در تحلیل امروز پول نو، سعی می‌کنیم روند آتی قیمت این رمز ارز را پیش بینی کنیم.

در تایم فریم روزانه بیت کوین می‌توان یک کانال معتبر نزولی پیدا کرد که بیت کوین با یک حرکت شارپ میانه این کانال را به سمت بالا شکست. در حال حاضر قیمت در حال برگشت به محدوده میانی کانال است.

فعلا می‌توان ریزش‌ها را به عنوان پول بک به محدوده میانی کانال نزولی در نظر گرفت. در صورتی که ریزش‌ها پر شتاب‌تر شوند، امکان برگشت قیمت به زیر سطح تکنیکالی میانه کانال وجود خواهد داشت. همچنین با اتمام پول بک، در صورت مناسب بودن شرایط بازار، امکان رشد دوباره قیمت نیز وجود دارد.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۱۴ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین بار دیگر سرمایه گذاران خود را سورپرایز کرد! روز گذشته در حالی که بسیاری از شاخص‌های تکنیکالی بر نزولی بودن روند این رمز ارز تاکید داشتند، قیمت آن از محدوده ۱۹,۱۵۰ دلار تا ۲۰,۳۳۰ دلار رشد کرد.

دلیل رشد بیت کوین

این رشد اخیر باعث شد ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال به ۹۱۴ میلیارد دلار برسد و همچنین سلطه (Dominance) بیت کوین بر آلت کوین‌ها تقریبا ۴۲.۴ درصد شده است. اما دلیل تکنیکالی رشد ناگهانی قیمت بیت کوین در روز گذشته چه بود؟ با پول نو همراه باشید.

در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین می‌توان یک خط روند صعودی ترسیم کرد که قیمت BTC به آن چندین بار واکنش نشان داده است. این بار هم بیت کوین بعد از لمس این خط روند، به سمت بالا پرتاب شده است. بنابراین بر اساس تحلیل تکنیکال کلاسیک این یک خط روند بسیار معتبر است زیرا چندین بار توسط کندل‌ها لمس شده و هر دفعه توانسته قیمت را بالا ببرد.

در حال حاضر قیمت بیت کوین بعد از برخورد با این خط روند فاز صعودی به خود گرفته ولی مقاومت‌های مینوری زیادی در سر راه آن قرار دارد. بنابراین امکان ریزش دوباره قیمت یا حداقل کاسته شدن از شتاب این ریز موج صعودی وجود دارد.


تحلیل بیت کوین ۱۳ تیر ۱۴۰۱

روز گذشته نهایتا کندل هفتگی بیت کوین زیر ۲۰ هزار دلار بسته شد و با اینکه در ساعات نهایی روز کمی حمایت شد، اما به دلیل ترس شدید سرمایه گذاران قیمت آن به ۲۰ هزار دلار نرسید.

در حال حاضر دامیننس بیت کوین حدود ۴۲.۲ درصد از کل ارزهای دیجیتال را در دست دارد. ارزش کل بازار کریپتوکارنسی هم تغییر چندانی نسبت به روز گذشته نداشته و ۸۶۴ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

نزدیک‌ترین حمایت‌ و مقاومت استاتیکی بیت کوین در چارت مشخص شده است. فعلا به نظر می‌رسد روند بیت کوین بیشتر نزولی است و در حال نزدیک شدن به حمایت خود است.

بر اساس تحلیل تکنیکال کلاسیک این سطح حمایتی از اعتبار بالایی برخوردار است و احتمالا بتواند جلوی ریزش بیشتر قیمت را – حداقل برای مدت کوتاهی – بگیرد. همچنین بیت کوین در صورت رشد مقاومت‌های زیادی سر راه خود دارد.

علاوه بر مقاومت استاتیک، خطوط روند نزولی مختلفی را می‌توان برای چارت BTC رسم کرد که سد راه صعود قیمت بیت کوین خواهند شد.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم هفتگی ۱۲ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین امروز با ریزش بیشتر تا مرز ۱۹ هزار دلار عقب نشینی کرده است و در حال حاضر با قیمت ۱۹,۰۵۹ دلار معامله می‌شود. کندل هفتگی بیت کوین امشب بسته می‌شود و در صورتی که با قدرت حمایت نشود، احتمال بسته شدن آن زیر ۲۰ هزار دلار وجود دارد.

مارکت کپ بازار ارزهای دیجیتال به ۸۶۶ میلیارد دلار رسیده است و سلطه (Dominace) بیت کوین بر سایر کریپتوکارنسی‌ها حدود ۴۲.۱ درصد برآورد می‌شود. اما سرنوشت کندل این هفته بیت کوین چه خواهد شد؟ با پول نو همراه باشید.

تحلیل تایم فریم هفتگی بیت کوین

هفته پیش جزو معدود هفته‌های بیت کوین بود که کندل آن صعودی بسته شد. این هفته آن طور که فعلا به نظر می‌رسد یک کندل نزولی خواهیم داشت که احتمالا زیر ۲۰ هزار دلار بسته خواهد شد.

آخرین باری که کندل هفتگی بیت کوین زیر این محدوده بسته شد، دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ماه سال ۱۳۹۹) بود؛ یعنی نزدیک به ۲ سال پیش! بنابراین این پایین‌ترین قیمت بسته شدن کندل بیت کوین در دو سال اخیر محسوب می‌شود.

اگر قیمت بیت کوین همچنان زیر حمایت ۲۰ هزار دلار به روند نزولی خود ادامه دهد، می‌توان یک خط روند صعودی در تایم فریم هفتگی آن پیدا کرد که احتمالا بتواند مانع ریزش بیشتر قیمت BTC شود. فعلا باید دید امشب این کندل در چه قیمتی بسته خواهد شد.


تحلیل بیت کوین ۱۱ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین چند روز اخیر نوسانات شدیدی را پشت سر گذاشته و نواحی قیمتی مختلفی را در طی همین چند روز به خود دیده است. روز گذشته قیمت این ارز دیجیتال تا حوالی ۲۱ هزار دلار افزایش یافت، اما نهایتا با فروش‌های شدید خرس‌های بازار تا مرز ۱۹ هزار دلار هم سقوط کرد.

با ریزش‌های اخیر بیت کوین ارزش کل بازار کریپتوکارنسی‌ها تا محدوده ۸۶۵ میلیارد دلار کاهش یافته است. همچنین دامیننس بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۲.۴ درصد برآورد می‌شود. نوسانات شدید بیت کوین در روزهای اخیر باعث ترس بیشتر معامله گران نیز شده است. شاخص ترس و طمع بازار کریپتوکارنسی در حال حاضر روی عدد ۱۴ قرار دارد.

باند بولینگر بیت کوین

با استفاده از اندیکاتورهایی مانند باند بولینگر، مناطق حمایتی و مقاومتی بیت کوین برای ما ترسیم می‌شود. همانطور که در چارت می‌توان دید در حال حاضر بیت کوین تا کف این اندیکاتور ریزش کرده است.

بر اساس اندیکاتور باند بولینگر، بیت کوین برای رشد نواحی مقاومتی زیادی را سر راه دارد. اصلی‌ترین مقاومت آن خط میانی این باند است که بیشترین خاصیت تکنیکالی را نسبت به سطوح دیگر دارد. از آنجایی که محدوده فعلی یک ناحیه حمایتی معتبر است، انتظار می‌رود بتواند قیمت بیت کوین را برای بار دیگر به سمت بالا برگرداند.

البته فعلا به دلیل ترس شدید سرمایه گذاران بعید به نظر می‌رسد که شتاب حرکات صعودی این رمز ارز مانند ریزش‌ها قوی باشد. اما در هر حال رشدهای آرام این رمز ارز باز هم می‌تواند کمی امید را در دل سرمایه‌گذاران خود زنده کند.


تحلیل بیت کوین ۹ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین روز گذشته به مرز ۲۰ هزار دلار نزدیک شد و به دلیل ترس شدید معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال، قیمت آن برای بار دیگر تا زیر این ناحیه فرو ریخت. در حال حاضر این رمز ارز با قیمت ۱۹,۵۴۰ دلار معامله می‌شود.

با از دست رفتن دوباره حمایت ۲۰ هزار دلاری بیت کوین، ارزش کل بازار کریپتوکارنسی نیز بار دیگر از ۹۰۰ میلیارد دلار تا محدوده ۸۸۸ میلیارد دلار ریزش کرد. همچنین دامیننس بیت کوین در حال حاضر حدود ۴۲.۹ درصد برآورد شده است.

کانال روزانه بیت کوین

یکی از معتبرترین کانال‌های حال حاضر بیت کوین، همین کانال روزانه است که در چارت BTC می‌توان مشاهده کرد. این کانال اطلاعات بسیار خوبی از وضعیت بیت کوین در اختیار تحلیل‌گران و معامله‌گران BTC قرار می‌دهد.

بر اساس این کانال دلیل ریزش اخیر بیت کوین را می‌توان برخورد قیمت با مقاومت میانی کانال دانست. بیت کوین بعد از برخورد با این ناحیه فاز نزولی گرفته و تا قیمت فعلی عقب نشینی کرده است.

اگر روند نزولی ادامه داشته باشد، مقصد قیمت بیت کوین در کف کانال خواهد بود. برای اینکه شاهد رشد بیشتر قیمت بیت کوین باشیم، این ارز دیجیتال باید بتواند میانه کانال را قدرت به سمت بالا بشکند و یک روند صعودی پایدار را آغاز کند.


تحلیل بیت کوین ۸ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین برای چهارمین روز متوالی نزولی است و بار دیگر قیمت آن نزدیک به مرز ۲۰ هزار دلار رسیده است. آیا این حمایت بار دیر از دست خواهد رفت؟ در این تحلیل با پول نو همراه باشید.

در حال حاضر قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۹۰ دلار رسیده است و ارزش کل بازار (Market Cap) به محدوده ۹۰۰ میلیارد دلار برگشته است. همچنین Dominance بیت کوین نزدیک به ۴۲.۶ درصد از بازار رمزارزها را در دست دارد.

حمایت و مقاومت بیت کوین

سناریویی که فعلا می‌توان برای BTC متصور شد، نوسان قیمت بین کف و سقف محدوده فعلی است. این محدوده که در چارت مشخص شده، ناحیه‌ای مناسب برای کف سازی بیت کوین است.

قبلا هم اشاره کرده بودیم که بدون کف سازی BTC نمی‌تواند رشدی پایدار داشته باشد. در نتیجه بهتر است این ریزش اخیر را به عنوان تلاش بیت کوین برای تشکیل یک کف حمایتی معتبرتر در نظر بگیریم.

البته این تحلیل در صورتی معتبر خواهد بود که کف جدید ساخته شده هم سطح با کف قبلی باشد تا محدوده نوسانی بیت کوین به درستی شکل بگیرد. اگر این کف از دست برود، احتمال افزایش شتاب ریزش‌ها وجود دارد.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۷ تیر ۱۴۰۱

در تحلیل روز گذشته یک ناحیه مقاومتی که متشکل از هم‌پوشانی دو اندیکاتور EMA بود را در چارت بیت کوین ترسیم کردیم و گفتیم که احتمال ریزش BTC از این منطقه وجود دارد. در نهایت قیمت از این محدوده ریخت و حمایت ۲۱ هزار دلاری بیت کوین نیز از دست رفت.

بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۲۰,۸۳۰ دلار معامله می‌شود و سلطه (Dominance) آن ۴۲.۵ درصد از کل بازار رمز ارزها را تشکیل می‌دهد. همچنین ارزش بازار کریپتوکارنسی با کمی ریزش به ۹۳۷ میلیارد دلار رسیده است.

در تایم فریم ۴ ساعته بیت کوین می‌توانیم یک کانال نزولی پیدا کنیم که قیمت بعد از برخورد با سقف توانسته آن را با موفقیت به سمت بالا بشکند. بنابراین در حال حاضر قیمت در کانال بالایی قرار دارد.

البته باید در نظر داشت که این کانال به دلیل اینکه در تایم فریم روزانه رسم نشده است، از اعتبار پایینی برخوردار است. در حقیقت با یک نگاه دیگر می‌توان گفت که این کانالی است که معامله گران کوتاه مدت بازار ساخته‌اند.

فعلا به نظر می‌رسد قیمت در حال برخورد به کف کانال بالایی است. در صورتی که معامله گران کوتاه مدت باز هم مایل به نوسان گیری باشند، BTC می‌تواند از کف کانال یک جهش به سمت بالا داشته باشد، اما اگر معامله گران خرسی روند را در دست بگیرند، احتمال از دست رفتن این کانال وجود دارد.


تحلیل بیت کوین ۶ تیر ۱۴۰۱

روز گذشته قیمت بیت کوین یک رشد ناگهانی تا مرز ۲۲ هزار دلار را تجربه کرد، اما بعد از آن به سرعت فرو ریخت و بار دیگر روی حمایت ۲۱ هزار دلار فرود‌ آمد. اما دلیل این صعود و افول ناگهانی چیست؟ با تحلیل امروز بیت کوین با پول نو همراه باشید.

در حال حاضر ارزش بازار ارزهای دیجیتال به صورت تقریبی ۹۵۴ میلیارد دلار برآورد می‌شود و دامیننس بیت کوین تغییری نسبت به روز گذشته نداشته و ۴۲.۵ درصد است. همچنین شاخص ترس و طمع بازار عدد ۱۲ را نشان می‌دهد که نشانه‌ای از ترس شدید معامله گران است.

میانگین متحرک بیت کوین

بر اساس دو اندیکاتور EMA، می‌توان یک محدوده مقاومتی در چارت زنده بیت کوین پیدا کرد. این محدوده که متشکل از دو میانگین متحرک نمایی است، نزدیک‌ترین مقاومت بیت کوین در تایم فریم روزانه است.

همانطور که به وضوح در این چارت قابل مشاهده است، بیت کوین روز گذشته با رشد ناگهانی خود به درون این محدوده وارد شد اما به دلیل خاصیت مقاومتی بالای آن نتوانست بیشتر رشد کند و ریزش کرد.

به نظر می رسد فعلا بیت کوین در حال جمع کردن انرژی برای حمله دوباره به این مقاومت است. در صورتی که مقاومت شکسته شود، در میان مدت قیمت بیت کوین فاز صعودی خواهد گرفت. اما باید دید در روزهای آتی چه اتفاقی خواهد افتاد.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۵ تیر ۱۴۰۱

در حال حاضر قیمت بیت کوین در مرز ۲۱,۴۰۰ دلار معامله می‌شود. چند روزی است که شتاب ریزش‌های BTC کاهش یافته و حجم معاملات آن نیز افزایشی به نظر می‌رسد. آیا این محدوده حمایتی می‌تواند سکوی پرتابی برای بیت کوین باشد؟ با پول نو همراه باشید.

تحلیل ایچیموکو بیت کوین

ارزش بازار ارزهای دیجیتال با نزدیک به ۱ درصد افزایش به ۹۶۲ میلیارد دلار رسیده است. همچنین دامیننس بیت کوین بر اساس داده های کوین مارکت کپ، ۴۲.۵ درصد برآورد می‌شود.

بر اساس اندیکاتور ایچیموکو می‌توانیم اطلاعات بسیار جالبی از چارت بیت کوین استخراج کنیم. در تایم فریم ۴ ساعته، بیت کوین با قدرت درون محدوده مقاومتی ابر ایچیموکو پیشروی کرده و در حال خارج شدن از سقف این ناحیه است.

به نظر می‌رسد بعد از خروج از این محدوده و تثبیت قیمت، در تایم فریم ۴ ساعته روند بیت کوین بیشتر صعودی باشد تا نزولی. از طرفی در تایم فریم روزانه، محدوده ابر ایچیموکو با قیمت فعلی بیت کوین فاصله زیادی دارد که این مسئله نشان می‌دهد در میان مدت و بلند مدت، این ارز دیجیتال هنوز راه زیادی تا شروع یک روند صعودی قدرتمند دارد.


تحلیل بیت کوین ۴ تیر ۱۴۰۱

در روزهای اخیر بیت کوین در یک محدوده کوچک در حال نوسان بوده و در حال حاضر قیمت آن در بالای محدوده ۲۱ هزار دلار و به طور دقیق با قیمت ۲۱,۲۲۰ دلار معامله می‌شود. در تحلیل امروز این ارز دیجیتال با پول نو همراه باشید.

فعلا سلطه (Dominance) بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال حدود ۴۲.۴ درصد است و ارزش بازار کریپتوکارنسی‌ها حدود ۹۵۵ میلیارد دلار برآورد شده است. شاخص ترس و طمع نیز هنوز در محدوده ترس شدید (Extreme Fear) قرار دارد.

تحلیل باند بولینگر بیت کوین

بر اساس اندیکاتور باند بولینگر (Bolinger Band)، بیت کوین بعد از ریزش سنگین هفته قبل و برخورد به کف حمایتی این اندیکاتور،‌ بار دیگر با حمایت خریداران به بالای سطح اول باند برگشت.

به نظر می‌رسد برای اینکه این ارز دیجیتال بتواند کمی بیشتر رشد کند، باید بتواند سطح بعدی این باند را به سمت بالا بشکند و بعد از کندل تثبیتی به مقاومت‌های بعدی حمله کند.

البته فعلا که بیت کوین با نزدیک شدن به سطح دوم این اندیکاتور ریزش کرده و از ارزش آن تا حدودی کاسته شده است. باید دید در یکی دو روز آینده حرکت این رمز ارز به چه سمتی متمایل خواهد شد.


تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته ۲ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین در روزهای اخیر در مز ۲۰ هزار دلار در حال نوسان بوده، البته دیروز برای یک مدت کوتاه این حمایت را از دست داد ولی گاوها (Bulls) بازار با حمایت‌ از قیمت بیت کوین باعث برگشت آن به بالای حمایت مهم ۲۰ هزار دلاری شدند.

تحلیل واگرایی مکدی بیت کوین

از نظر تکنیکالی و بر اساس اندیکاتور MACD در حال حاضر نمودار BTC یک واگرایی تشکیل داده است. اما آیا این واگرایی می‌تواند باعث چرخش روند بیت کوین به سمت بالا شود؟ در تحلیل امروز پول نو قصد داریم این مسئله را بررسی کنیم.

واگرایی‌ها یکی از شاخص‌های مهم تغییر روند در بازار هستند، اما قطعیت ندارند. یعنی به صرف وجود واگرایی، روند قیمت یک دارایی تغییر نمی‌کند، بنابراین نمی‌توان با قطعیت انتظار رشد قیمت BTC را داشت.

همانطور که در چارت یبت کوین می‌توان مشاهده کرد، بعد از اینکه مکدی محرز شده بلافاصله قیمت ریزش کرده است و از آنجایی که احساست غالب بازار احساس ترس شدید است، ممکن است این واگرایی نتواند به خوبی عمل کند و قیمت را به سمت بالا برگرداند.


تحلیل بیت کوین ۱ تیر ۱۴۰۱

بیت کوین بار دیگر از محدوده ۲۱ هزار دلار ریزش کرده و در حال حاضر با قیمت ۲۰,۴۰۰ دلار در بازار ارزهای دیجیتال معامله می‌شود. در تحلیل امروز بیت کوین با پول نو در آنالیز و بررسی نمودار این ارز دیجیتال همراه باشید.

شاخص ترس و طمع بازار هنوز در محدوده ترس شدید قرار دارد و علاوه بر آن سلطه (دامیننس) بیت کوین بر بازار کریپتوکارنسی چندان تفاوت چشمگیری با روز گذشته نداشته است. همچنین ارزش بازار (مارکت کپ) نیز با نزدیک به ۳ درصد ریزش، در حدود ۸۹۸ میلیارد دلار برآورد شده است.

آپدیت لحظه‌ای بیت کوین

کانال‌های قیمتی می‌توانند محدوده‌های مهمی که قیمت با برخورد به آن‌ها واکنش می‌دهد را نشان دهند. در تایم فریم روزانه بیت کوین نیز چندین کانال مختلف می‌توان پیدا کرد که یک نمونه آن را می‌توانید در نمودار BTC مشاهده کنید.

همانطور که به وضوح قابل مشاهده است، بیت کوین کف کانال اصلی را مدت‌ها پیش شکسته و با شتاب بسیار زیاد به سمت کف کانال پایینی حمله ور شده و توانسته آن را هم بشکند.

فعلا قیمت به کف کانال فعلی برخورد کرده و بعد از آن یک رشد موقت از محدوده ۱۷,۷۰۰ دلار تا بالای ۲۱ هزار دلار انجام داده است. به نظر می‌رسد فعلا در صورت رشد هدف قیمت BTC میانه کانال فعلی بوده و در صورت ریزش بیشتر این ارز دیجیتال در کف کانال حمایت خواهد شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

4

نظر مخاطبان (0)