نحوه خرید ارز شیبا؛ راحت‌ترین روش خرید شیبا را «اینجا» یاد بگیرید!

نحوه خرید ارز شیبا آموزش خرید شیبا
امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

4 دقیقه

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که شیبا را جدی نمی‌گیرند و روی آن حساب باز نمی‌کنند چون میم‌کوین‌ها را پروژه‌های جدی‌ای نمی‌دانند و ترجیح می‌دهند روی پروژه‌های جدی‌تر با آینده مشخص و برنامه‌ریزی شده سرمایه‌گذاری کنند. چه موافق باشیم چه مخالف، الان شیبااینو و دوج کوین توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند و در میان ۱۵ ارز اول بازار جا خوش کرده‌اند. پس اگر تصمیم دارید بخشی از سرمایه خود را روی شیبا بگذارید بهتر است اول با خود این ارز و سپس با راحت‌ترین نحوه خرید شیبا آشنا شوید.

کوتاه و مختصر درباره شیبا اینو

اول از همه این را بگوییم که ارز شیبا به اختصار shib خوانده می‌شود. در وهله دوم هم باید به این موضوع اشاره کنیم که ارز شیبا یک میم کوین است. یعنی کل ارز شیبا به خاطر یک شوخی ساده اینترنتی ایجاد شده است. در حقیقت میم کوین‌هایی مثل شیبا و دوج کوین برای این ایجاد شدند که فضای کریپتو کارنسی را از یک فضای خشک و ساده به یک فضای صمیمی تبدیل کنند.

شیبا اینو بلاک چین اختصاصی خودش را ندارد و روی بلاک چین اتریوم و با استاندارد ERC20 توسعه داده شده است. برای اینکه بیشتر و کامل‌تر درباره شیبا بدانید خواندن این مطلب را پیشنهاد می‌کنیم: ارز شیبا چیست؟ هرچه باید درباره شیبا بدانید.

سازنده ارز شیبا چه کسی است؟

کلا سازندگان ارزهای دیجیال علاقه زیادی دارند که هویت خود را به یک معما تبدیل کنند. سر دسته این افراد را هم می‌توان ساتوشی ناکاموتو معرفی کرد که باعث شد سازندگان ارزهای دیجیتال با نام مستعار به انتشار توکن‌های خود بپردازند. البته شاید این حرکت به غیر از یک پیروی بی منطق معنای دیگری هم داشته باشد. درباره معنی این حرف باید بگوییم که بعضا معلوم بودن هویت سازنده یک ارز دیجیتال می‌تواند به ضرر آن شبکه تمام شود.

به طور مثال سازنده ارز دیجیتال اتر و شبکه اتریوم، هویتش مشخص است و ویتالیک بوترین نام دارد. او به خاطر ساخت شبکه اتریوم بسیار معروف شد. اما چند سال قبل مخالفان اتریوم شایعه‌ای مبتنی بر مرگ ویتالیک بوترین را مطرح کردند. از آنجا که ویتالیک بوترین محبوبیت زیادی داشت و یکی از علل اصلی سرمایه گذاری در اتر بود، شایعه مرگ ویتالیک بوترین باعث شد تا افراد دیگر به سمت سرمایه گذاری در اتر نروند. این موضوع باعث شد اتر افت قیمت زیادی داشته باشد حتی موقت!

حالا که کامل توضیح دادیم چرا سازندگان ارزهای دیجیتال چرا به معما علاقه‌مندند بهتر است با سازنده شیبا نیز آشنا شویم.

سازنده ارز شیبا فردی است که با نام مستعار ریوشی فعالیت می‌کند. او در آگوست سال ۲۰۲۰ ارز شیبا را منتشر کرد. اگر بخواهم این تاریخ را به تاریخ خودمان تبدیل کنیم می‌شود مرداد سال ۱۳۹۹.

ایلان ماسک و شیبا؛ این بشر به همه چیز کار دارد!

شاید از دیدن عنوان تعجب کردید ولی این حقیقت است و ایلان ماسک یکی از دلایل اصلی پیشرفت شیبا به حساب می‌آید. البته شاید آن‌هایی که به مطالب ما دقت بیشتری می‌کنند و آموزش‌های ارز دیجیتال وبلاگ و پیج اینستاگرامی ما را دنبال می‌کنند بدانند که ایلان ماسک از حامیان اصلی دوج کوین است. همانطور که می‌دانید دوج کوین هم یک میم کوین است و شیبا از رقیبان اصلی دوج کوین به حساب می‌آید. پس چرا ایلان ماسک باعث افزایش قیمت شیبا شده است؟

از آنجا که ایلان ماسک از شریکان تجاری سازندگان دوج کوین به حساب می‌آید، شاید دعوت او به خرید دوج کوین کار منطقی باشد. اما او در توییتی که در اپلیکیشن توییتر منتشر کرده بود، نوشته بود که:

دارم شیبا اینو می‌خرم!

این توییت باعث شد تا قیمت شیبا اینو به شکل صعودی نه، بلکه به صورت عمودی رو به بالا رشد کند! شاید دلیل این موضوع این است که ایلان ماسک در توییتر ۵۰ میلیون نفر فالوور دارد. یعنی حدودا ۲۵ برابر جمعیت کلانشهری مثل تبریز یا چهار برابر جمعیت تهران! این را هم در نظر بگیرید که شبکه اجتماعی توییتر که کلا حدود ۳۰۰ میلیون کاربر دارد!

البته طبق توییتی که چند وقت بعد ایلان ماسک منتشر کرد، منظور ایلان ماسک از این توییت این بود که او می‌خواهد یک سگ شیبا اینو بخرد. ولی باز همان توییت قبلی باعث شده بود تا شیبا به محبوبیت زیادی دست پیدا کند.

فلوکی، سگ معروف ایلان ماسک با نژاد شیبااینو. او در این توییت گفته: فلوکی رسید!

مراحل و نحوه خرید ارز شیبا

بعد از این مقدمه نسبتا طولانی که به خاطر این نوشته شد که شما قبل از یاد گرفتن نحوه خرید ارز شیبا، به طور کامل با این ارز آشنا شوید، قدم به قدم و به صورت کاملا تصویری به شما یاد می‌دهیم که چطوری ارز شیبا را خریداری کنید. شاید فکر کنید که خرید ارز شیبا در ایران ممکن نیست چون ایران در این بخش هم مانند بسیاری از بخش‌های دیگری تحریم است اما این موضوع درست نیست و شما به کمک پول نو می‌توانید خرید ارز شیبا را شروع کنید.

قدم اول: احراز هویت در صرافی پول نو

اولین قدمی که باید برای خرید ارز شیبا وردارید این است که در صرافی پول نو ثبت نام کنید. علت این ثبت نام و احراز هویت این است که امنیت تمامی کاربران به صورت کامل تامین شود و راه سوءاستفاده از حساب کاربری شما برای هیچ کس باز نباشد.

این روند احراز هویت بسیار راحت است و فقط کافیست تا شما عکسی از کارت شناسایی عکس‌دار خودتان با کد ملی، متن دستنویس و چهره خودتان را قرار دهید تا بتوانید خرید و فروش را شروع کنید.

برای احراز هویت و ثبت نام در پول نو به لینک زیر بروید و شماره خود را در این بخش وارد کنید و پیامک حاوی کد تایید را وارد کنید. بعد از این مرحله دیگر تمام مراحل به صورت قدم به قدم برای شما توضیح داده می‌شوند و اگر سوالی داشتید می‌توانید از پشتیبانی مجرب سایت پول نو کمک بگیرید. ثبت نام در صرافی پول نو

قدم دوم: رفتن به صفحه خرید ارز شیبا پول نو

بیش از ۱۰۰ ارز در صرافی قابل خرید و فروش است.برای راحتی بیشتر، نام ارز مورد نظرتان را به فارسی یا انگلیسی در کادر جست‌وجو وارد کنید و روی آن کلیک کنید.

فعلا برای راحتی شما من لینک مستقیم خرید ارز شیبا را برای شما قرار می‌دهم تا بدون نیاز به انجام کاری مستقیم وارد صفحه خرید ارز شیبا شوید. البته مطمئن باشید که در سایت ثبت نام کرده باشید و بعد وارد این صفحه شوید چون بدون ثبت نام و احراز هویت خرید و فروش شیبا ممکن نخواهد بود. در ضمن تا یادم نرفته این را هم بگویم که ثبت نام و احراز هویت در پول نو کاملا رایگان است. خرید و فروش شیبا در پول نو

قدم سوم: ورود به صفحه شیبا اینو

در صفحه اختصاصی شیبا اینو می‌توانید اطلاعات کافی درباره این ارز به دست بیاورید.

۱. در این بخش می‌توانید وایت پیپر شیبا اینو را به صورت پی دی اف بخوانید.

۲. آدرس توکن شیبا روی شبکه اتریوم و اسمارت چین برای کپی کردن در کیف پول شما آماده است!

۳. نمودار قیمت شیبا اینو در بازه‌های مختلف زمانی و با واحد تومان و دلار قابل مشاهده است.

۴. حالا شبکه مورد نظرتان را انتخاب و روی خرید کلیک کنید.

قدم چهارم: انتخاب ارز و شبکه  

بعد از اینکه وارد لینک بالا شدید و روی گزینه خرید کلیک کردید با چنین صفحه‌ای روبه‌رو خواهید شد:

خرید ارز شیبا از پول نو

به صورت خودکار ارز شیبا انتخاب شده است. می‌توانید شبکه مورد نظرتان را در اینجا تغییر دهید. برای پرداخت کارمزد کمتر می‌توانید شبکه اسمارت چین را انتخاب کنید. ما در اینجا روی شبکه اسمارت چین مراحل را پیش می‌رویم.

قدم پنجم: ورود اطلاعات خرید

این بخش مهم‌ترین قدم خرید محسوب می‌شود. شما در بخش تبدیل تومان باید قیمتی که می‌خواهید پرداخت کنید را وارد کنید تا با توجه به آن مبلغ شیبایی که می‌توانید دریافت کنید را در کادر پایین‌تر مشاهده کنید. یا می‌توانید عکس این قضیه عمل کنید و تعداد شیبایی که می‌خواهید را وارد کنید تا قیمت آن محاسبه شود و برای شما نشان داده شود.

در بخش بعدی این مرحله باید آدرس کیف پول خود را وارد کنید. شما در این بخش مشخص می‌کنید که شیبا به کدام والت منتقل شود. پس با دقت به این موضوع توجه کنید که ادرس کیف پول خود را به دقیق‌ترین شکل ممکن وارد کرده باشید. پیشنهاد ما این است که از قابلیت کپی پیست استفاده کنید و همیشه آدرس کیف پول خود را روی هر شبکه در دفترچه ذخیره کنید. یا از اسکن QR کد استفاده کنید.

در آخرین بخش این مرحله هم باید کارت بانکی که قصد دارید هزینه خرید شیبا را توسط حساب پرداخت کنید مشخص کنید. این کارت بانکی در همان قدم اول احراز هویت باید وارد می‌کردید و مشخص می‌شد که آن کارت بانکی به شخص شما تعلق دارد.

قدم ششم: مشاهده پیش فاکتور

در این قدم شما باید به دقت پیش فاکتور خرید خودتان را چک کنید و از همه اجزای آن مطمئن شوید و بعد از آن در صورتی که همه چیز مطابق میل شما بود روی گزینه پرداخت کلیک کنید تا به صفحه بانک منتقل شوید.

درباره اجزای این پیش فاکتور هم باید توضیح دهیم که این بخش کاملا با اطلاعات دقیق پر می‌شود و بر اساس قیمت لحظه‌ای است. بخش هزینه انتقال در بلاک چین هم کارمزدی است که خود شبکه بایننس اسمارت چین بابت خرید شیبا از شما دریافت می‌کند.

دقت کنید که پس از یک دقیقه قیمت‌ها به روز می‌شوند و تغییرات قیمتی که طی این مدت صورت گرفته با فشردن دکمه به روز رسانی اعمال می‌شوند.

همان طور که می‌بینید، قیمت اندکی تغییر می‌کند و دریافتی نهایی را مشاهده می‌کنید. بعد از به روز رسانی، دکمه پرداخت را بزنید.

قدم هفتم: پرداخت نهایی

این بخش هم که کاملا مشخص است برای چه چیزی ایجاد شده است. اینجا رابط امن خود بانک است که توسط سیستم بانکی که شما در آن حساب کردید ساخته شده است. پس در اینجای کار شما مانند یک پرداخت ساده بانکی و کارت به کارت ساده عمل کنید. فقط کافیست تا اطلاعات بانکی خودتان را وارد کنید و گزینه پرداخت را بزنید.

بعد از انجام این کار شما ارزهای دیجیتال خود را دریافت خواهید کرد. اگر چه ممکن است به خاطر شلوغی شبکه بلاک چین اندکی طول بکشد ولی دیگر در کمتر از یک ساعت شما ارزهای دیجیتال خود را در والت خود دریافت خواهید کرد.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت پول نو با یکدیگر درباره ارز شیبا اطلاعات جامعی کسب کردیم. همچنین نحوه خرید ارز شیبا را با یکدیگر مرور کردیم تا کاربرانی که با پول نو آشنا نیستند با نحوه خرید ارز شیبا در پول نو آشنا شوند. امیدواریم که شما نیز بتوانید از این مقاله نهایت استفاده ممکن را بکنید.

در آخر هم از شما می‌خواهیم که نظر خود را درباره این مقاله برای ما در بخش نظرات بنویسید. یا اگر موافق بودید به جای این کار نظر خودتان را در مورد ارز شیبا با ما به اشتراک بگذارید. مثلا بگویید که ارز شیبا ارز مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می‌شود یا خیر.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

3

نظر مخاطبان (0)