ارز شیبا چیست؟ + هر آنچه باید از این ارز بدانیم!

ارز شیبا چیست
امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

11 دقیقه

ارز شیبا یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی ارز شیبا بپردازیم و همه چیز را در مورد ارز شیبا توضیح دهیم. شیبا اینو یک میم کوین مانند Dogecoin است ولی خود را قاتل این ارز می‌داند!

این مقاله در پول نو برای شما نوشته شده است تا با ارز شیبا آشنا شوید و به سوالاتی که در ذهنتان درباره ارز شیبا پیش آمده است پاسخ دهید. اگر شما هم در کوچه و خیابان و شبکه‌های اجتماعی اسم شیبا را می‌شنوید و مشتاقید که اطلاعات بیشتری را درباره این ارز پیدا کنید من را تا پایان این مقاله همراهی کنید 🙂

ارز شیبا چیست؟

میم کوین شیبا اینو (SHIB)، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که با استاندارد ERC-20 و بر بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده است. این رمزارز در آگوست ۲۰۲۰ و توسط یک فرد/گروه ناشناس با نام مستعار Ryoshi کار خود را آغاز کرد و از آن به عنوان «قاتل دوج کوین» هم یاد می‌شود.

ارز شیبا چیست. تصویر کارتونی سگ شیبااینو پشت لپتاپ

خاطرنشان کردیم که ارز دیجیتال شیبا با نماد SHIB، یک میم کوین است. این به این معناست که ارز شیبا هم مثل ارز دوج کوین بر اساس یک شوخی اینترنتی ساخته شده است. اسم این ارز از نژاد سگی به همین نام گرفته شده است. شاید جالب باشد بدانید نژادی که مد نظر ماست به علت لجباز بودن در ژاپن بسیار معروف و البته محبوب است. مردم این سگ را نمادی از غیر قابل مهار بودن می‌دانند.

برای آشنایی بیشتر با دوج کوین حاما این مقاله را بخوانید: دوج کوین چیست؟ شوخی‌ای که جدی شد!

Shiba coin یا به تلفظ درست Shib coin در آگوست ۲۰۲۰ از سوی شخص یا اشخاصی با نام مستعار Rioshy با هزینه صفر دلار عرضه شد. هدف سازنده این ارز دیجیتال بررسی رفتار ارز دیجیتال در شرایط غیرمتمرکز، بدون تبلیغات و حمایت مالی است. رمز شیبا اینو دارای بلاک چین انحصاری نیست بنابراین نباید آن را کوین دانست (البته استفاده از عبارت کوین شیبا رایج است). از نظر خود من این ارز باید با نام Shiba token و Shib token خوانده شود چون همانطور که بالاتر گفتیم بلاک چین اختصاصی ندارد و به همین دلیل توکن به حساب می‌آید.

این ارز دیجیتال در صرافی‌های معتبری مثل پول نو با نام SHIB معامله می‌شود.  شیبا مبتنی بر استاندارد ERC20 در بستر شبکه اتریوم ساخته شده و به نوعی رقیب دوج کوین به حساب می‌آید. دوج کوین، فورکی از لایت کوین است و به معنای دقیق کلمه «کوین» محیوب می‌شود.

تاریخچه ارز شیبا اینو

شیبا اینو با  یک کوادریلیون توکن وارد دنیای رمزنگاری شد. سپس ریوشی نیمی از آن‌ها را به یک پروتکل مالی غیرمتمرکز به نام Uni Swap منتقل کرد و نیم دیگر را با توکن‌هایی به ارزش یک میلیارد دلار به بنیانگذار اتریوم، بوترین داد. این موضوع بیش از آن که به نظر می‌رسد اهمیت داشت؛ بنابراین، اجازه دهید تا آن را در بخش بعدی مقاله مورد بررسی قرار دهیم!

در اوایل اکتبر ۲۰۲۱، شاهد اوج گیری قیمت و حجم معاملات SHIB بودیم. به طوری که تنها در یک هفته، ۲۴۰ درصد افزایش قیمت را به خود دید و سرانجام در ۲۸اُمین روز از همین ماه، قیمت هر واحد SHIB به ۰.۰۰۰۰۳۲ دلار افزایش یافت که سقف تاریخی (ATH) این میم کوین به حساب می‌آید.

با این حال، شیبا اکنون بیش از ۹۰درصد از سقف تاریخی خود فاصله دارد و علی‌رغم تغییرات مثبتی چون معرفی متاورس و پروژه لایه دوم Shibarium، همچنان نتوانسته سقف جدیدی را به ثبت برساند.

ارتباط ویتالیک بوترین و ارز شیبا

در ۲۳ می ۲۰۲۱، خالق اتریوم یعنی ویتالیک بوترین، تعداد ۴۱۰ تریلیون توکن SHIB را به آدرس‌هایی نامشخص ارسال کرد تا یکی از بزرگترین تراکنش‌های زنجیره‌ای را به ثبت رساند. ویتالیک ۱۰ درصد از ذخیره SHIB خود را هم صرف کمک به یکی از موسسات خیریه مستقر در هند کرد تا به درمان کرونا اختصاص یابد.

شاید اگر توکن سوزی عظیم ویتالیک بوترین رخ نمی‌داد، هرگز شاهد پامپ تاریخی SHIB نبودیم و پس از مدتیف شیبا اینو هم به دفترچه خاطرات سپرده می‌شد!

در زمان اوج شیبا (SHIB)، ارزش توکن‌های سوزانده شده توسط ویتالیک بوترین به بالغ بر ۷ میلیارد دلار می‌رسید.

وایت پیپر شیبا

در وایت پیپر شیبا اینو، تیم توسعه‌دهنده از ۳ توکن به معرفی ۳ توکن در این اکوسیستم می‌پردازد:

  • شیبا اینو (SHIB): توکن اصلی اکوسیستم شیبا اینو است که به عنوان یک ارز ERC-20 بر بستر اکوسیستم اتریوم فعالیت خود را آغاز کرد. تعداد کل توکن‌های SHIB در گردش به ۱ کوادریلیون واحد می‌رسد که از آن به عنوان پاداشی در پلتفرم و ابزاری برای پرداخت استفاده می‌شود.
  • دوج کیلر (LEASH): کمیاب ترین توکن اکوسیستم است که حداکثر عرضه آن به ۱۰۷۶۴۶ توکن می‌رسد. دارندگان LEASH می‌توانند این ارز را در قالب جفت‌ارزی چون LEASH/ETH به عنوان سهام در شبکه قرار دهند و پاداشی را دریافت کنند.
  • بُون (BONE): سومین توکن اکوسیستم شیبا BONE نام دارد که از محدودیت عرضه ۲۵۰ میلیون توکن برخوردار است و به عنوان ارزی برای ارائه نقدینگی و استیک برای جفت‌ارز BONE/ETH در پلتفرم ShibaSwap مورد استفاده قرار می‌گیرد. استیک‌کنندگان پاداش خود را در قالب USDT یا DAI دریافت خواهند کرد.

شیبا و دوج کوین چه تفاوتی دارند؟

با وجود استفاده از نمادی تقریبا یکسان، دوج کوین و Shiba Inu token تفاوت‌های زیادی دارند:

  • دوج کوین دارای یک بلاک چین مخصوص است که شبیه شبکه بیت کوین است و برخلاف شیبا، کوین به حساب می‌آید. در حالی که شیبا اینو به دلیل فعالیت روی شبکه اتریوم یک توکن محسوب می‌شود.
  • خالق ارز شیبا ناشناس است و خود را با نام ریوشی معرفی کرده اما خالقان دوج کوین مشخص هستند: جکسون پالمر و بیلی مارکوس.
  • اهداف و کاربردهای این دو هم متفاوت است. دوج کوین به عنوان یک واسطه پرداخت مانند پول عمل می‌کند ولی شیبا در نظر دارد به شیباسواپ تبدیل شود و بستری برای تبادل ارزهای دیجیتال ایجاد کند. برای این کار، به جز SHIB دو توکن دیگر به نام‌های LEASH و ‌BONE هم عرضه کرده است. می‌توانید کاربردهای این دو و برنامه‌های آینده شیبا را از این لینک ببینید: وبسایت رسمی شیباسواپ

ایلان ماسک؛ این مرد چه پدر کشتگی‌ای با ارز شیبا دارد؟!

ارز شیبا و دوج کوین و ایلان ماسک

امیدوارم با ایلان ماسک آشنا باشید. فردی که در دوران کرونا تبدیل به ثروتمندترین مرد جهان شد. صاحب شرکت اسپیس ایکس و تسلا که قصد دارد سیاره مریخ را برای زندگی انسان‌ها آماده کند. خب اگر توییتر ندارید پیشنهاد می‌کنم که همین الان این برنامه را نصب کنید و صفحه ایلان ماسک را دنبال کنید. چون دیگر نیازی ندارید تا اخبار را دنبال کنید هر توییتی که ایلان ماسک می‌زند می‌تواند قیمت یک ارز را چندین برابر کند یا همان ارز را به سقوط قیمت وا دارد.

شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا عنوان این بخش مقاله را به این صورت نوشته‌ام. این سوال جواب خوبی دارد، ایلان ماسک عاشق دوج کوین است و هیچ علاقه‌ای به شیبا ندارد. اما این نظر را فقط در ذهن خودش نگه نمی‌دارد و با یک توییت ساده و انتقاد از شیبا باعث افت ۲۷ درصدی شیبا می‌شود.

بله درست است! ایلان ماسک با توییتی که متن آن را پایین‌تر گذاشته‌ام باعث شد تا افراد زیادی سرمایه کلانی را از دست بدهند:

من هیچ توکن شیبایی نخریدم.

فقط همین پنج کلمه. این مرد در توییت‌های مختلفی این مفهوم را رسانده و هر بار هم تاثیر خودش را در این بازار گذاشته است. این اتفاق هم دلیل ساده‌ای دارد، او در دنیای سرمایه گذاری بدون شک مهم ترین فرد است و به نوعی یک اینفلوئنسر به حساب می‌آید. او در هنگام نگارش این مقاله حدود ۵۰ میلیون نفر فالوئر دارد.

با توجه به تفاوت‌هایی که برای دوج کوین و شبا اینو ذکر شد، می‌توان گفت که مقایسه این دو ارز دیجیتال اساساً نادرست است و رقیب هم محسوب نمی‌شوند و فقط میم کوین بودن و لوگوها به هم شبیهشان کرده!

روند قیمتی شیبا در سال 2021 و 2022

از ATH شیبا در اکتبر ۲۰۲۱ گفتیم و دیدیم که درحال حاضر، فاصله قابل توجهی را با سقف تاریخی خود دارد. با این حال، بد نیست اگر داده‌های پلتفرم آماری Statista را هم بررسی کنیم.

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌کنید، قیمت ۱ میلیون واحد SHIB در سال‌های ۲۰۲۰-۲۰۲۲ دستخوش تغییراتی شده که اوج این تغییرات را می‌توان از زمان ثبت ATH توسط شیبا به بعد دانست.

به عبارتی در اکتبر ۲۰۲۱، ارزش یک میلیون واحد SHIB به ۶۵ دلار می‌رسید. این درحالی است که یک سال بعد و در اکتبر ۲۰۲۲، ارزش این میزان شیبا به ۱۰ دلار کاهش یافته است. نظرات مختلف درباره آینده شیبا اینو؛ آیا قیمت شیبا به ۱ دلار می‌رسد؟

سازندگان شیبا اینو

شاید نتوانیم در نگاه اوّل حتی کوچک‌ترین وجه اشتراکی را میان بیت کوین و شیبا اینو متصور شویم. امّا بهتر است کمی در دیدگاه خود تجدید نظر کنیم! چرا که یکی از مهم ترین وجوه اشتراک بیت کوین و شیبا اینو، خالقان مرموزی است که به ترتیب با نام‌های ساتوشی ناکاموتو و Ryoshi شناخته می‌شوند.

سازندگان شیبا اینو

در روزهای آغازین معرفی شیبا اینو، ریوشی خود را به شیوه جالبی معرفی کرد:

من هیچکس نیستم. فرد مهمی هم نیستم. حتی اگر موفق به برملا کردن هویت من شوید، کار چندان موثری را صورت نداده‌اید! من قابل جایگزین هستم. به عبارتی، من Ryoshi هستم.

جالب است بدانید که همین فرد “بی اهمیت”، توانست تنها با ۳ هزار دلار سرمایه، پروژه شیبا اینو را روی UniSwap راه‌اندازی کند که اکنون در جایگاه ۱۵ بزرگترین دارایی‌های کریپتویی براساس ارزش بازار قرار دارد.

توکنومیکس شیبا اینو

همانطور که می‌دانید، مجموع توکن‌های موجود در اکوسیستم شیبا، ۱ کوادریلیون واحد SHIB می‌رسد. از این میزان توکن، حدود ۵۹۰ تریلیون توکن (تقریبا ۵۹درصد کل ذخیره) در گردش بازار قرار دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های SHIB، طبیعت ضدتورمی (Deflationary) این دارایی است. به عبارتی، در طولانی مدت شاهد کاهش تعداد توکن‌های در گردش خواهیم بود. چرا که تدبیراتی برای توکن سوزی انجام شده است.

اجتماع Shibburn، یکی از مشهورترین انجمن‌هایی است که به صورت اختصاصی در زمینه توکن‌سوزی شیبا فعالیت می‌کند. تا کنون بیش از ۴۱۰ تریلیون توکن SHIB توسط این اجتماع که به صورت مستمر در یوتیوب و توییتر فعالیت دارد، سوزانده شده است.

همچنین در رابطه با توزیع توکن‌های SHIB، می‌توان گفت که نیمی از ذخیره شیبا در اختیار ویتالیک بوترین و نیمی دیگر از آن در اختیار یونی‌سواپ قرار داشت. البته که اکنون شرایط متفاوتی را شاهد هستیم.

صرافی شیبا سواپ چیست؟

شیبا سواپ (ShibaSwap) یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز (DEX)، خدماتی از جمله استیکینگ، تبدیل دارایی‌ها، تامین نقدینگی و ییلدفارمینگ را فراهم می‌کند.

علاوه بر موارد مذکور، در این سایت پورتالی هم برای توکن سوزی طراحی شده که می‌تواند نقش بسزایی را در افزایش نرخ توکن‌سوزی ایفا کند.

تا کنون مجموع ارزش قفل شده در این پلتفرم مالی، به مرز ۲۱ میلیون دلار می‌رسد. یکی دیگر از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و جذاب شیباسواپ، امکان رای‌دهی به پروپوزال‌های مختلف اکوسیستم است که با استفاده از توکن tBONE انجام می‌پذیرد.

tBONE، نمادی است که برای توکن‌های BONE استیک شده به کار می‌رود. همچنین، پاداش تامین نقدینگی در پلتفرم‌ هم در قالب BONE اعطا خواهد شد.

توکن‌های صرافی شیبا سواپ

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، مهم‌ترین توکن‌های اکوسیستم شیبا اینو SHIB$، توکن LEASH$ و BONE$ هستند که مطابق انتظار در صرافی شیبا سواپ هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

امّا دارایی‌های قابل معامله در ShibaSwap به این سه توکن محدود نیستند و مهم ترین برگ برنده این صرافی، پشتیبانی از خرید و فروش NFTهای اختصاصی شیبا اینو هستند که به Shiboshis شهرت دارند.

این کالکشن NFT، از ۱۰ هزار توکن غیرمثلی تشکیل شده که نکته قابل توجه درباره آن‌ها، به کاربرد NFTها مرتبط می‌شود. به عبارتی، در صورت خرید یک ان‌اف‌تی با هر خصوصیتی، همان توکن در بازی Shoiboshi هم برای ما قابل استفاده خواهد بود.

شیبا اینو و دنیای متاورس

پس از پیوستن بسیاری از برندهای بزرگ به دنیای متاورس، شیبا اینو هم از این راه بی نصیب نماند و به لطف یکی از توسعه‌دهندگان پلتفرم متاورسی خود یعنی Eric M، اکوسیستم شیبا اینو حوزه نفوذ خود را گسترش داد و این متاورس با هدف ایجاد فضای مناسبی برای ارتباطات اجتماع پروژه، بازیکنان، هولدرهای NFT و فعالان صرافی شیبا سواپ کار خود را ادامه می‌دهد.

پلتفرم متاورسی شیبا اینو بر بستر SHIB.io توسعه یافته و از ۱۰۰۵۹۵ قطعه (Plot) زمین تشکیل شده که قابل خرید و فروش خواهند بود. تمامی این قطعه‌ها روی نقشه و در امتداد خیابان‌هایی با نام مرتبط با Shiba قرار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که دارندگان NFTهای Shiboshi، از یک منطقه اختصاصی در متاورس شیبا برخوردار هستند. این محدوده، Shiboshi Zone نام دارد.

مزایا و معایب شیبا اینو

تفاوتی ندارد از آن به عنوان یک میم کوین بی ارزش یاد کنیم و یا یک ارز آینده‌‌دار با پشتوانه‌ای منسجم! در هرصورت برای سرمایه‌گذاری یا صرفا شناخت بهتر پروژه، نباید مزایا و معایب شیبا اینو را نادیده گرفت.

در جدول زیر، خلاصه‌ای از مهم‌ترین مزایا و معایب شیبا اینو را آورده‌ایم:

مزایای شیبا اینو (SHIB)معایب شیبا اینو (SHIB)
برندسازی قدرتمند و اعتبار بالانوسانات بالا
راه‌اندازی پروژه لایه دومعدم کاربرد گسترده در دنیای واقعی
اجتماع گستردهعدم شفافیت توکنومیکس
فعالیت در متاورسرقابت با دیگر میم‌کوین‌ها
صرافی اختصاصی

استخراج ارز شیبا

شیبا اینو بر خلاف دوج کوین بلاک چین خاصی ندارد و توکنی روی پلتفرم اتریوم است. بنابراین امکان استخراج شیبا اینو وجود ندارد.

اگر کمی با اصول بلاک چین آشنایی داشته باشید، از دیدن برنامه‌های استخراج شیبا شگفت زده خواهید شد زیرا می‌دانید که آن‌ها کلاهبرداری، دروغ و بدافزار هستند! ولی دوج کوین قابل استخراج است و روش ماینیگ آن مانند بیت کوین با مکانیزم PoW انجام می‌شود.

چه شرکت هایی شیبا اینو را به عنوان یک ارز دیجیتال پذیرفته‌اند؟

شرکت‌های متعددی شیبا اینو (SHIB) را به عنون ابزاری برای پرداخت پذیرفته‌اند که از مهم‌ترین‌های آن‌ها، می‌توان به کمپانی‌های زیر اشاره نمود:

  • Crypto Emporium
  • eGiffer
  • Nordstrom
  • Newegg
  • Gamestop
  • AMC

البته لازم به ذکر است که با استفاده از برخی کارت‌ها تحت عنوان Crtypto Card،افراد می‌توانند به طور مستقیم، در تمامی پلتفرم‌ها از SHIB به عنوان ابزاری برای پرداخت استفاده کنند.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو چه خواهد بود؟

تا اینجای مقاله اطلاعات کلی درباره ارز شیبا اینو به دست آوردیم. اما یک سوال که شاید برای شما هم پیش بیاید این است که ارز شیبا چه آینده‌ای خواهد داشت.

به طور کلی دو دیدگاه متفاوت در مورد آینده رمزارز شیبا وجود دارد:

برخی معتقدند افزایش قیمت شیبا اینو نتیجه استقبال مردمی بوده و این روند تا ۶ تا ۷ سال دیگر (۲۰۲۸) ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر، برخی دیگر به صعود به این رمزنگاری ها خوش بین نیستند و معتقدند که هیجان عاطفی در خرید شیبا اینو کوتاه مدت خواهد بود.

ارزهای مبتنی بر بلاک چین اتریوم، به ویژه ارزهای دیجیتالی مانند Shiba Inu اخیرا روندی نزولی داشتند، اما قیمت شیبا اینو می‌تواند همراه با موج بازار افزایش یابد. برخی کارشناسان رشد ۸۰ درصدی را برای شیبا اینو پیش بینی می‌کنند. با این حال، برعکس، هیچ تضمینی برای تغییرات آینده بازار وجود ندارد.

قیمت ارز شیبا اینو در هنگام نگارش این مقاله ۲ تومان است. این ارز به دلیل اینکه پشتیبانی فرد قدرتمندی مثل بوترین را دارد آینده خوبی خواهد داشت. اگر با ویتالیک بوترین آشنا نیستید باید بگویم که این فرد از توسعه دهندگان اتریوم است و در دنیای ارزهای دیجیتال یک ابر قهرمان به حساب می‌آید. (از نظر من تونی استارک😃)

آینده ارز شیبا

البته در یکی از مقالات وبسایت لانگ فور تکست به این موضوع اشاره شده است که این ارز در بلندمدت حدود ۵۰۰ درصد سود خواهد داشت. پس اگر برای دریافت سود خود عجول نیستید و اصولا آدم صبوری هستید پیشنهاد می‌کنم که خرید این ارز را مد نظر داشته باشید.

چند ماه پیش خبر رسید که شیبا اینو قرار است پلتفرم متاورس خود را نیز راه اندازی کند، این مسئله در وهله اول منجر به یک رشد قیمتی در نمودار شیبا شد که البته به دلیل وضعیت نامناسب کل بازار ارزهای دیجیتال، ادامه دار نبود. چند هفته پیش متاورس شیبا به طور رسمی معرفی شد و SHIB: The Metaverse نام گرفت.

متاورس شیبا تماما بر پایه توکن‌های خانواده SHIBA INU یعنی ارزهای SHIB، LEASH و رمز ارز BONE تمرکز یافته است. یعنی تنها هولدرهای این ۳ ارز دیجیتال می‌توانند زمین‌های متاورسی شیبا را خریداری کنند.

بنابر اعلام وب سایت رسمی متاورس شیبا یعنی shib.io دقیقا ۱۰۰,۵۹۵ زمین قرار است در این متاورس وجود داشته باشند که در فاز اول ۳۶,۴۳۱ عدد از این زمین‌ها قابل خریداری خواهند بود. البته متاورس شیبا این زمین‌ها را در حالت قفل شده قرار می‌دهد و زمین‌ها کم کم باز خواهند شد.

کاربران برای خرید زمین در این پلتفرم باید ابتدا درخواست خود را ایجاد کنند و هر کس که بالاترین درخواست (Bid) را ارائه کند، پیروز مزایده خواهد بود. برای ایجاد درخواست خرید زمین باید کیف پول متامسک خود را به متاورس شیبا متصل کرده و مقداری توکن LEASH یا Shiboshis در آن قفل کنید.

البته باید دید آیا اضافه شدن پلتفرم‌های این چنینی به اکوسیستم شیبا می‌تواند در جهش‌های قیمتی بیشتر این ارز دیجیتال تاثیر مثبت بگذارد یا خیر.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

بهترین کیف پول‌های شیبا کدام‌اند؟

کیف پول ارز شیبا

گفته می‌شود که توکن شیبا اینو بر اساس استاندارد ERC20 در شبکه اتریوم ساخته شده است و در تمامی کیف پول‌هایی که اتریوم را پشتیبانی می‌کند، قابل استفاده است. از سوی دیگر، به دلیل زمان کوتاهی که از ظهور این ارز دیجیتال می‌گذرد، تعداد کیف پول‌هایی که از این ارز پشتیبانی می‌کنند کمتر است.

تراست والت

Trust Wallet یکی از شناخته شده‌ترین تلاش‌ها برای محافظت از رمزهای عبور Shiba Ino است. این والت رابط کاربری ساده و کاربردی دارد و از رمزنگاری‌های زیادی پشتیبانی می‌کند به همین دلیل به آن مولتی کوین می‌گویند. تراست والت یکی از بهترین و مطمئن‌ترین کیف پول‌های موجود در بازار ارز دیجیتال است و اپلیکیشن آن را می‌توانید از لینک‌های معتبر این نوشته دانلود کنید: همه چیز درباره کیف پول تراست

متامسک

Metamask یکی از کیف پول‌های رسمی و صحیح اتریوم است. علاوه بر اپلیکیشن، در مرورگرهایی مانند کروم، فایرفاکس و بریو نصب می‌شود و می‌توانید این کیف پول را از طریق وب سایت رسمی متامتسک دریافت کنید.

در ضمن ما مقاله‌ای برای آموزش این کیف پول منتشر کرده‌ایم که حتما برای شما کاربردی خواهد بود. برای خواندن مقاله به لینک زیر بروید: آموزش کار با متامسک

لومی والت

کیف پول لومی یک کیف پول امن با رابط کاربری ساده است. سریع کار می‌کند و می‌تواند علاوه بر اپلیکیشن موبایل روی دسکتاپ نیز استفاده شود. در این والت، اگر دستگاه را گم کردید، می‌توانید والت خود را با استفاده از ۱۲ کلمه اختصاصی که به شما داده شده بازیابی کنید. کیف پول لومی را می‌توانید از طریق سایت رسمی لومی والت دریافت کنید.

نکته مهم❗: خواهشا از کیف پول‌های مطمئن برای خرید و فروش شیبا استفاده کنید. شاید تعجب کنید که چندین ماه قبل فردی با انتشار یک اپ فیک در گوگل پلی استور توانست از افراد زیادی کلاهبرداری کند. پس حتما از کیف پول‌ها و صرافی‌های مطمئنی مثل پول نو استفاده کنید تا امنیت ارزهای شما تامین شود.

چطور شیبا بخریم؟ آموزش خرید شیبا از پول نو

پول نو راهنمای مطمئنی برای خرید، فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال از جمله شیبا اینو است. با ثبت نام در پول نو امکانات کیف پول رایگان و جذابی خواهید داشت و می‌توانید به راحتی ارز خود را دریافت یا ارسال کنید.

در ادامه مقاله روشی را به شما یاد می‌دهیم تا به راحتی خرید شیبا را شروع کنید:

  1. مرحله اول؛ در پول نو ثبت نام کنید

وبسایت پول نو برای شما ایجاد شده تا به راحتی از ارزهای دیجیتال استفاده کنید. در اولین مرحله برای آموزش کامل ثبت نام در پول نو به لینک زیر بروید:

آموزش ثبت نام در پول نو

  • مرحله دوم؛ وارد صفحه خرید و فروش شیبا شوید

در این مرحله باید وارد صفحه خرید و فروش شیبا شوید. برای ورود به این صفحه به این لینک بروید: خرید شیبا

  • مرحله سوم؛ مقدار مورد نظر خود را وارد کنید و با انتخاب شبکه، تعیین کنید که ارز شیبا در چه شبکه‌ای و روی چه کیف پولی به شما منتقل شود. با ورود آدرس کیف پول و تعیین کارت بانکی خرید را به اتمام برسانید.
خرید ارز شیبا

مطابق عکسی که بالاتر مشاهده می‌کنید مبلغ یا تعداد توکنی که مد نظر دارید را وارد کنید تا سیستم هوشمند پول نو بر اساس قیمت لحظه‌ای این ارز قیمت را محاسبه کند. بعد از آن می‌توانید با تمامی کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب خرید خود را انجام دهید.

قبل از سخن آخر

خب دیگه به آخر مقاله رسیدیم ولی من یکسری منبع عالی برای شروع خرید و فروش در زمینه شیبا سراغ داشتم و گفتم که با شما به اشتراک بگذارم:

سایت رسمی شیبا

صفحه رسمی توییتر شیبا

صفحه ردیت هواداران شیبا یا همان شیبا آرمی

اکانت رسمی تلگرام شیبا

سخن آخر

در این مقاله از پول نو باهم ارز شیبا را بررسی کردیم و متوجه شدیم که این ارز چه مزایایی دارد. حالا ما از شما یک سوال داریم.
آیا تا به حال ارز شیبا خریداری کرده‌اید؟ سود یا ضرر شما به چه صورت بوده است؟ آیا خرید ارز شیبا را به دیگران توصیه می‌کنید؟ حتما تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

ارز شیبا اینو چیست؟

میم کوین شیبا اینو (SHIB)، یک ارز دیجیتال غیرمتمرکز است که با استاندارد ERC-20 و بر بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده است. این رمزارز در آگوست ۲۰۲۰ و توسط یک فرد/گروه ناشناس با نام مستعار Ryoshi کار خود را آغاز کرد و از آن به عنوان «قاتل دوج کوین» هم یاد می‌شود.

آیا ارز شیبا برای سرمایه گذاری مناسب است؟

در رابطه با ارزیابی شیبا به عنوان یک دارایی مناسب برای سرمایه‌گذاری بلندمدت،دیدگاه‌های متفاوتی وجود دارد. برخی معتقدند که با گسترش امکانات این اکوسیستم، SHIB می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت به حساب بیاید. با این حال از آنجایی که این ارز یک میم کوین به حساب می‌آید، همواره می‌تواند از اخبار و حواشی مختلف تاثیر بپذیرد.


آینده شیبا چگونه است؟

برخی معتقدند افزایش قیمت شیبا اینو نتیجه استقبال مردمی بوده و این روند تا ۶ تا ۷ سال دیگر (۲۰۲۸) ادامه خواهد داشت. از سوی دیگر، برخی دیگر به صعود به این رمزنگاری ها خوش بین نیستند و معتقدند که هیجان عاطفی در خرید شیبا اینو کوتاه مدت خواهد بود.

3
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هانابل
هانابل
2 سال قبل

خیلی مفید بود مرسی

اکرم
اکرم
2 سال قبل

عالی ممنون از تیم پول نو

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

3

8

نظر مخاطبان (3)