کیف پول اتمیک | راهنمای دانلود، راه‌اندازی و نصب Atomic Wallet

کیف پول اتمیک چیست Atomic Wallet
محمد خزائی

زمان مطالعه :

5 دقیقه

کیف پول Atomic یک نرم‌افزار صرافی و کیف پول رمزارز غیرمتمرکز است که بیش از ۵۰۰ توکن و ارز مختلف را پشتیبانی می‌کند. مهم‌ترین قابلیت این کیف پول صرافی غیرمتمرکز آن است که با اسم Atomic Swap شناخته می‌شود. این کیف پول را موسس و مدیر عامل شرکت Changelly در سال ۲۰۱۷ ایجاد کرد. اتمیک والت از سیستم عامل‌های مختلفی مثل ویندوز، MacOS، اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌‌توانند با استفاده از کارت‌های بانکی خودشان و بدون نیاز به صرافی‌های متمرکز، رمزارزهای مختلفی مثل لایت کوین، بیت کوین و اتریوم را خریداری کنند. البته این ویژگی در ایران در دسترس نیست و فقط کاربران خارجی می‌توانند از آن استفاده کنند. در ادامه این مقاله معایب و مزایای مختلف کیف پول اتمیک والت را با هم بررسی می‌کنیم و سپس آموزش نصب کیف پول Atomic روی گوشی‌های اندرویدی را به شما آموزش خواهیم داد.

درباره کیف پول ارز دیجیتال بیشتر بدانید: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

مزایای کیف پول اتمیک والت

  • پشتیبانی از بیش از ۵۰۰ ارز و توکن مختلف.
  • کلیدهای خصوصی رمزنگاری شده و قابل نگهداری روی دستگاه.
  • راحتی استفاده و رابط کاربری مناسب.
  • سازگاری با دستگاه‌های مختلفی مثل ویندوز، مکینتاش، اندروید، لینوکس و iOS.

معایب کیف پول اتمیک والت

  • پشتیبانی متوسط.
  • عدم پشتیبانی از کیف پول سخت افزاری.

آموزش دانلود کیف پول Atomic برای اندروید

بهترین روش برای دانلود کیف پول اتمیک والت، مراجعه به سایت رسمی این کیف پول (https://atomicwallet.io/downloads) است. در صفحه باز شده روی نسخه متناسب با سیستم عامل گوشی تلفن همراهتان کلیک کنید تا به اپ استور آن منتقل شوید. همچنین کاربران اندروید می‌توانند با انتخاب گزینه‌ی Download APK for Android نسخه نصبی برنامه را به صورت مستقیم دانلود کنند. در این صفحه ما روی گزینه Google Play کلیک می‌کنیم:

دانلود کیف پول اتمیک

برای دانلود کیف پول اتمیک به سایت اصلی آن مراجعه کنید.

کیف پول اتمیک برای اندروید

با این کار به گوگل پلی منتقل خواهید شد. در این صفحه کافیست روی Install کلیک کنید و منتظر بمانید تا دانلود و نصب کیف پول اتمیک والت آغاز شود.

آموزش نصب کیف پول Atomic

اتمیک والت

پس از اینکه کیف پول نصب شد، آن را باز کنید. صفحه آغازین برنامه شبیه به شکل زیر است. در این صفحه فقط کافیست روی گزینه‌ی Create New Wallet کلیک کنید.

نصب و راه اندازی اتمیک والت

در صفحه بعدی از شما رمز عبور خواسته می‌شود. آن را در کادر مشخص شده وارد کنید و روی گزینه‌ Set کلیک کنید تا به صفحه بعد منتقل شوید. با کلید Paste هم می‌توانید پسوردی که از قبل کپی کرده‌اید را وارد کنید.

آموزش کیف پول اتمیک

در این صفحه نیز، رمز عبوری که در مرحله قبلی وارد کرده‌اید را دوباره عینا تایپ کنید و روی گزینه Confirm کلیک کنید.

دانلود کیف پول اتمیک برای اندروید

در این مرحله تمامی کیف پول‌ها Load خواهند شد. منتظر بمانید که لودینگ تمام شود و به مرحله بعدی منتقل شوید.

ریکاوری کیف پول اتمیک

پس از اتمام Loading کیف پول یک عبارت امنیتی را به شما نمایش می‌دهد. این عبارت ۱۲ کلمه‌ای برای بازیابی کیف پول کاربرد دارد پس بهتر است آن را یادداشت و در یک مکان امن نگهداری کنید. ابتدا روی گزینه Copy to clipboard کلیک کنید و عبارت امنیتی را در جای امنی ذخیره کنید. سپس کلید Start Using Atomic را لمس کنید تا به مرحله بعدی منتقل شوید.

کیف پول اتمیک

اکنون مراحل راه‌اندازی و نصب اتمیک والت پایان یافته و می‌توانید صفحه اصلی کیف پول را مشاهده کنید.

آموزش کیف پول اتمیک

برای دریافت و ارسال هر کدام از ارزها، کافیست اسم آن را لمس کنید تا به صفحه‌ آن ارز منتقل شوید. در صفحه باز شده هم می‌توانید بسته به نیاز خودتان، یکی از گزینه‌های Send یا Receive را انتخاب کنید.

دریافت بیت کوین در اتمیک

در صورتی که گزینه Receive را برای دریافت بیت کوین یا ارزهای دیگر انتخاب کنید با صفحه زیر مواجه خواهید شد. در این صفحه کافیست گزینه Share را انتخاب کنید و آدرس کیف پول خودتان را برای ارسال کننده بفرستید. با انتخاب کلید Copy هم می‌توانید آدرس کیف پول را داخل کلیپبورد گوشی خودتان کپی کنید.

نحوه ارسال بیت کوین در اتمیک

در صورتی هم که قصد دارید برای فرد دیگر ارز دیجیتال بفرستید، باید گزینه Send را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه صفحه مقابل را مشاهده خواهید کرد.

استفاده از این بخش هم خیلی ساده است؛ کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در کادر شماره ۱ آدرس کیف پول مقصد را وارد کنید. این آدرس را می‌توانید از دریافت کننده بگیرید.
  2. در کادر شماره ۲ نیز مقدار ارزی که می‌‎خواهید ارسال کنید را وارد کنید. در قسمت پایین کادر مبلغ تقریبی برحسب دلار نمایش داده می‌شود.
  3. در نهایت روی کلید Send کلیک کنید تا تعداد موردنظر برای کاربر ارسال شود.

ویژگی جالب کیف پول اتمیک والت این است که شما می‌توانید با استفاده از کلید Set Fee مبلغ کارمزد شبکه را تعیین کنید. برای مثال در صورتی که می‌خواهید تراکنش خیلی سریع انجام شود می‌توانید کارمزد بیشتری را به آن تخصیص دهید تا ماینرها زودتر آن را پردازش کنند.

نحوه استفاده از صرافی اتمیک والت

یکی دیگر از قابلیت‌های کیف پول Atomic Wallet صرافی داخلی آن است. با استفاده از این صرافی شما می‌توانید به راحتی انواع ارزهای دیجیتالی را به راحتی تبدیل کنید.

اتمیک سواپ

برای استفاده از صرافی، کافیست در پایین صفحه، روی تب Exchange کلیک کنید.

صرافی اتمیک والت

با کلیک روی این تب صفحه مقابل برای شما باز خواهد شد.

مثلا در این قسمت ما قصد داریم اتریوم را با بیت کوین معاوضه کنیم؛ کافیست در قسمت You Send مقدار اتریومی که قصد فروش آن را دارید وارد کنید. در کادر پایین نیز مقدار بیت کوین دریافتی به شما نمایش داده خواهد شد. همچین می‌توانید با انتخاب گزینه Send All تمام اتریومی که داخل کیف پول دارید را به بیت کوین تبدیل کنید.

با لمس کردن فلش کنار هر کدام از کادرها نیز می‌توانید رمزارزهای ارسالی یا دریافتی را نیز تغییر دهید.

در نهایت کافیست روی کلید Exchange در پایین صفحه کلیک کنید تا عملیات تبدیل ارزها به سادگی انجام شود.

سخن نهایی

استفاده از کیف پول اتمیک والت خیلی راحت است. فقط کافیست مراحل را طبق راهنما دنبال کنید و بلافاصله قادر خواهید بود که از امکانات متعدد این کیف پول استفاده کنید. در صورتی که در مورد نحوه کار این کیف پول سوال خاصی دارید، از طریق قسمت نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید. کارشناسان پول نو در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

9
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
علی
2 ماه قبل

سلام من کیف پول اتمیک ساختم و بعد حذفش کردم حالا کد ۱۲رقمی هم ندارم برای بازیابی باید چکار کنم

پوریا دولت‌آبادی
مدیر
پوریا دولت‌آبادی
2 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام و وقت به خیر خدمت شما
آیا پسورد کیف پولتون رو در اختیار دارید؟ اگر دارید می‌تونید به وسیله اون عبارت ۱۲ کلمه‌ای خودتون رو بازیابی کنید.

Mohammad khalil dashti nezhad
Mohammad khalil dashti nezhad
1 سال قبل

درود
ممنونم از راهنمایی کامل و جامع شما

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل

سلام محمد عزیز
ممنونیم از توجهتون به مقاله

معین
معین
1 سال قبل

سلام میخوام که این برنامه رو از اپ استور نصب کنم میگه توو کشور شما نیستش لطفا کمک کنین این برنامه رو از کجا میتونم نصبش کنم

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل
پاسخ به  معین

سلام معین عزیز
اتمیک والت اخیرا اعلام کرده که روی ios امکان نصب نسخه جدید وجود نداره. بهتره حتما از کیف پولتون بک آپ بگیرین و از ۱۲ کلمه پشتیبانتون برای ساخت کیف پول جدید استفاده کنین یا از گوشی اندروید برای استفاده از اتمیک استفاده کنین.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

9

1

نظر مخاطبان (9)