کیف پول موبایلی ارز دیجیتال چیست؟ | معرفی ۷ کیف پول موبایل رایگان

امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

10 دقیقه

اسم ارز دیجیتال باعث می‌شود تا افرادی که به تازگی با این فضا آشنا شده‌اند فکر کنند باید سرمایه زیادی به آن اختصاص دهند یا کار عجیب و غریب و سختی انجام دهند و متحمل ریسک زیادی شوند. در حالی که اصلا این‌طور نیست و هر فردی می‌تواند با کامپیوتر شخصی یا موبایل خودش وارد این دنیای پر رمز و راز شود. این اتفاق به کمک کیف پول موبایل امکان پذیر است که در مقایسه با کیف پول سخت افزاری، کیف پول کاغذی و حتی کیف پول‌ دسکتاپ، از پیچیدگی‌های کمتری برخوردار است.

تراکنش‌ها می‌توانند از طریق موبایل شما انجام شوند. از طریق همان موبایل هم می‌توانید از صرافی‌های ایرانی خرید کنید یا ارز دیجیتال خود را بفروشید. ما در پول نو این امکان را داریم که بتوانید با کیف پول موبایل خود فرآیند خرید و فروش را انجام دهید.

هدف از این مقاله وبسایت پول نو هم دقیقا همین است. اینکه ما چطور می‌توانیم ارزهای دیجیتال را در موبایل خود مدیریت کنیم. در ادامه خواهیم فهمید که کیف پول موبایل چیست و بهترین نرم افزارها برای نگهداری کلید خصوصی ما در موبایل کدام‌اند. اگر مقدمه این مقاله توجه شما را جلب کرد حتما تا آخر مقاله را با دقت بخوانید : )

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ (توضیح مختصر و مفید)

کیف پول موبایل چیست

بهتر است قبل از اینکه برویم سراغ بهترین کیف پول‌های موبایلی برای ارزهای دیجیتال با مفهوم بهترین کیف پول ارز دیجیتال آشنا شویم.

در تمامی سایت‌ها والت را مانند عکس بالا، مشابه کیف پول‌های پارچه‌ای و چرمی ما نشان می‌دهند. در صورتی که هیچ شباهتی بین این دو وجود ندارد!

ما در کیف پول ارز فیات خود، کارت اتوبوس و مترو و اسکناس نگه می‌داریم و شاید فکر کنید که خب در کیف پول ارز دیجیتال هم بیت کوین و دوج کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را قرار می‌دهیم ولی اصلا این طور نیست. این تعاریف کلیشه‌ای را دور بیندازید!

کیف پول ما (سخت افزاری و نرم افزاری) در واقع رابط ما و شبکه بلاک چین است. ما در کیف پول ارز دیجیتال خود، در واقع کلید خصوصی خود و حق امضای تراکنش‌ها را نگهداری می‌کنیم. ما با کیف پول این امکان را پیدا می‌کنیم که یک دارایی را بگیریم، بفرستیم و مدیریت کنیم.

کلید عمومی و کلید خصوصی چیست؟

اگر بخواهیم مثال بهتری بزنیم می‌توانیم بگوییم کیف پول برای ما کار موبایل بانک را انجام می‌دهد. شما همانطور که می‌توانید با موبایل بانک مبلغی را به حساب فرد دیگری بریزید، با مراجعه به نرم افزار کیف پول خودتان هم می‌توانید به کیف پول دوستتان ارز دیجیتال منتقل کنید. همچنین کیف پول شما یک شماره منحصر به فرد خواهد داشت که افراد دیگر می‌توانند از طریق آن به آدرس شما ارز دیجیتال ارسال کنند.

البته کار با کیف پول‌های ارز دیجیتال در سال‌های اولی که این ابزار ساخته شده بود، راحت نبود. شما برای کار با کیف پول‌ها در آن زمان باید سختی بیشتری را تحمل می‌کردید. اما امروزه با وجود کیف پول‌های متنوع و ساده، همه می‌توانند از کیف پول‌های ارز دیجیتال استفاده کنند و وارد بازار ارزهای دیجیتال شوند.

در ضمن ما در مقاله‌ای جداگانه درباره کیف پول ارز دیجیتال نوشتیم که خواندن آن مقاله نیز خالی از لطف نیست. برای خواندن مقاله روی لینک کلیک کنید: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

در ادامه بهترین کیف پول‌های موبایلی ارز دیجیتال را به شما معرفی خواهیم کرد:

1. کوین بیس والت

اولین کیف پولی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم کوین بیس والت “coinbase wallet” است. این کیف پول درجه یک و کاربردی بیش از سی و پنج میلیون نفر کاربر در سرتاسر دنیا دارد. احتمالا متوجه شوید که جذب سی و پنج میلیون نفر کاربر بدون دلیل نیست و حتما دلیلی دارد.

کیف پول موبایلی کوین بیس والت

یکی از دلایلی که باعث شده تا این کیف پول تا این حد محبوب شود این است که امنیت واقعا بالایی دارد. طبق نظر بسیاری از کارشناسان این کیف پول از امن ترین کیف پول‌های موبایلی است که در بازار وجود دارد.

  • نکته بعدی که درباره این کیف پول وجود دارد این است که این کیف پول موبایلی رایگان است و با این وجود از ارزهای دیجیتال اصلی بازار پشتیبانی می‌کند. می‌توان گفت که این کیف پول از تمامی ارزهای معروف بازار پشتیبانی می‌کند پس از این لحاظ نباید نگران باشید.
  • این کیف پول رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. به همین دلیل برای تازه واردهای بازار ارزهای دیجیتال و کسانی که مطالب زیادی را درباره ارزهای دیجیتال از سایت‌های تخصصی مانند پول نو نخوانده‌اند، مناسب است.
  • برای شروع کار با این نرم افزار کافیست تا وارد وبسایت کوین بیس شوید و داخل سایت ثبت نام کنید. اگر گوشی شما اندروید است نرم افزار اندروید این برنامه را دانلود کنید و اگر آی او اس دارید نرم افزار آی او اس کوین بیس را دانلود کرده و به سرعت کار خودتان را شروع کنید.

برای رفتن به وبسایت کوین بیس روی لینک زیر کلیک کنید:

Coinbase.com

کیف پول Coinbase:

نسخه اندروید:

نسخه آی او اس:

رابط کاربری ساده:

تعداد نصب: ۳۵،۰۰۰،۰۰۰

2. متامسک

metamask ابزاری فوق العاده و به درد بخور است که جمعیتی برابر یک چهارم جمعیت ایران از آن استفاده می‌کنند. کیف پولی که هم برای ios ساخته شده هم برای اندروید هم برای کروم و هم برای فایرفاکس و عملا بهانه‌ای برای کاربر باقی نگذاشته تا از این نرم افزار استفاده نکنند.

متامسک

نکته‌ای که درباره این کیف پول وجود دارد این است که می‌توان به صورت دستی شبکه‌های دیگری مانند اسمارت چین را به آن اضافه کرد.

امنیت این کیف پول نسبت به دیگر رقبا کمتر است چون در مرورگر هم قابل استفاده است و دست و بال هکرها برای هک کردن حساب شما به هنگام استفاده از مرورگر خیلی بازتر است. اما اگر می‌خواهید در اندروید و آی او اس از این نرم افزار استفاده کنید مشکل خیلی زیادی نخواهید داشت و توسعه دهندگان کاردرست این کیف پول با قدرت، امنیت شما را تامین خواهد کرد.

با کیف پول متامسک می‌توانید به راحتی به صرافی پول نو هم متصل شوید و عملیات فروش ارز دیجیتال را انجام دهید. مقاله کیف پول متامسک را بخوانید.

برای دانلود متامسک و شروع کار با این کیف پول، نرم افزار را از طریق گوگل پلی دانلود کرده و استفاده کنید. برای دانلود این اپلیکیشن روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود متامسک از گوگل پلی

اگر هم سیستم عامل شما آی او اس است باید از اپ استور نرم افزار خودتان را دانلود کنید. لازم نیست تا وقت خود را برای پیدا کردن لینک دانلود تلف کنید. ما لینک دانلود برای آی او اس را برای شما قرار خواهیم داد:

دانلود متامسک از اپ استور

کیف پول Metamsask:

نسخه اندروید:

نسخه آی او اس:

رابط کاربری ساده:

تعداد نصب: ۲۱،۰۰۰،۰۰۰

3. تراست والت؛ محبوب همه!

trust wallet یک کیف پول مولتی کوین است که از شبکه‌های بسیار زیادی پشتیبانی می‌کند. کیف پول تراست است با بیش از ۱۰ میلیون نفر کاربر در جایگاه سوم بهترین کیف پول‌های موبایلی قرار دارد.

تراست ولت

این کیف پول توسط صرافی بزرگ بایننس ساخته شده تا کاربران بتوانند به راحتی ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنند. با وجود پشتیبانی تیم فنی بایننس هک شدن این نرم افزار توسط هکرها احتمال خیلی کمی دارد. امنیت ارزهای دیجیتال شما توسط بایننس تامین می‌شود که از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه کریپتوکارنسی است.

در خصوص امنیت این کیف پول این نکته نظر من را جلب کرد که رمزهای کیف پول شما در هیچ سروری ذخیره نمی‌شود و فقط روی موبایل ذخیره خواهد شد. اطلاعات بیشتر درباره تراست والت و نحوه پشتیبان گیری

قابلیت دیگر این کیف پول این است که شما می‌توانید به صورت لحظه‌ای قیمت ارزهای دیجیتال گوناگون را دنبال کنید که قابلیتی بسیار کاربردی به حساب می‌آید. در ضمن برای افراد حرفه‌ای تر هم این مژده را بدهیم که تراست والت از وب سه نیز پشتیبانی خواهد کرد.

کیف پول Trust Wallet:

نسخه اندروید:

نسخه آی او اس:

رابط کاربری ساده:

تعداد نصب: ۱۰،۰۰۰،۰۰۰

4. کیف پول اتمیک

چهارمین کیف پول لیست با بقیه کیف پول‌ها کمی متفاوت است. تفاوت این کیف پول با کیف پول‌های دیگر این است که کیف پول atomic، داخل اپلیکیشن خود بخش صرافی را راه اندازی کرده است. این بخش به کاربران کمک می‌کند تا ارزهای دیجیتال مختلف را خریداری کنند و داخل اپلیکیشن اتمیک نگهداری کنند.

اتمیک والت

شاید اصلی ترین مزیت این کیف پول این است که بیشتر از ۵۰۰ ارز دیجیتال توسط اتمیک والت پشتیبانی می‌شوند. همین موضوع باعث شده تا افراد زیادی از کیف پول اتمیک استفاده کنند.

اتمیک والت تقریبا برای تمامی سیستم عامل‌ها در دسترس است و به همین خاطر برای اکثر کاربران مناسب است.اتمیک والت بیشتر از سه میلیون نفر کاربر دارد که در سیستم عامل‌های مختلف از اتمیک والت استفاده می‌کنند.

برای استفاده از اتمیک والت شما می‌توانید از نسخه‌های ویندوز، مک، آی او اس و اندروید اتمیک استفاده کنید. برای دانلود نسخه مورد نیاز به لینک زیر بروید:

atomicwallet.io/downloads

ما آموزش کار با اتمیک والت را برای شما در پول نو قرار داده‌ایم. برای خواندن این مقاله به لینک زیر بروید و کار با اتمیک والت را شروع کنید:

کیف پول اتمیک چیست؟

کیف پول Atomic Wallet:

نسخه اندروید:

نسخه آی او اس:

رابط کاربری ساده:

تعداد نصب: ۳،۰۰۰،۰۰۰

5. کیف پول کوینومی

کیف پول بعدی که در این لیست به شما معرفی خواهیم کرد، coinomi نام دارد. این کیف پول که به اندازه یک کلانشهر کاربر دارد برای سیستم عامل‌های مختلف در دسترس است. این کیف پول هم برای آی او اس در دسترس است و هم اندروید.

کوینومی

یکی از نقدهایی که بر این اپلیکیشن وارد است این است که کوینومی به جای استفاده از کلمه بازیابی ۱۲ کلمه‌ای از کلمه بازیابی ۲۴ کلمه‌ای استفاده می‌کند که باعث می‌شود بازیابی سخت‌تر شود. این نرم افزار متن باز نیست و کد آن برخلاف بقیه نرم افزارهای مطرح در بازار در هیچ جایی قرار ندارد.

کوینومی در حدود ۸ سال قبل و در سال ۲۰۱۴ وارد دنیای کریپتوکارنسی شد. از آن زمان تاکنون حتی یکبار هم هک نشده است و اطلاعات هیچ کاربری در اختیار هکرها قرار نگرفته است. ناگفته پیداست که هک نشدن این اپلیکیشن نشان دهنده امنیت بالای این نرم افزار است. همانطور که در وبسایت کوینومی هم به این موضوع اشاره شده است، کوینومی برنامه بسیار متنوعی برای آینده خود دارد.

برای شروع کار با کیف پول کوینومی شما باید نرم افزار کوینومی را روی موبایل خودتان نصب کنید. برای این کار وارد لینک زیر شوید و اپلیکیشن کوینومی را دانلود کنید.

دانلود کوینومی

کیف پول Coinomi:

نسخه اندروید:

نسخه آی او اس:

رابط کاربری ساده:

تعداد نصب: ۱،۰۰۰،۰۰۰

6. سیف پال (safepal)

Safepal همانطور که از نامش پیداست روی امنیت تاکید زیادی دارد و به همین دلیل یکی از امن‌ترین کیف پول‌های موبایلی به حساب می‌آید. شرکت سازنده سیف پال در ابتدا یک کیف پول سخت افزاری عرضه کرده بود که safepal s1 نام داشت و اتفاقا یکی از کیف پول‌های سخت افزاری خوب به حساب می‌آمد.

سیف پال والت

سیف پال به خاطر پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال هم محبوب است و از تمامی ارزهای دیجیتالی که روی اتریوم و بایننس اسمارت چین ساخته شده‌اند پشتیبانی می‌کند.

بعد از اینکه که کیف پول سخت افزاری سیف پال عرضه شد سازندگان این کیف پول تصمیم گرفتند تا کیف پول اندروید سیف پال را نیز بسازند. در نهایت آن‌ها در سال ۲۰۲۰ میلادی نسخه نهایی سیف پال را برای اندروید و آی او اس منتشر کردند.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که رد پای صرافی بزرگ بایننس در این اپلیکیشن هم دیده می‌شود. بایننس یکی از سرمایه گذاران اصلی پروژه سیف پال است و بنیانگذاران بایننس امید زیادی به پروژه جدید سیف پال دارند.

برای استفاده از سیف پال باید نسخه آی او اس یا اندروید سیف پال را نصب کنید. ما لینک دانلود اپ اندروید و آی او اس سیف پال را پایینتر برای شما قرار دادیم تا به راحتی این نرم افزار را پیدا کنید.

دانلود اپ اندروید سیف پال

دانلود اپ آی او اس سیف پال

کیف پول Safepal:

نسخه اندروید:

نسخه آی او اس:

رابط کاربری ساده:

تعداد نصب: ۱،۰۰۰،۰۰۰

7. انجین والت

شاید برای خود شما هم امنیت کیف پول یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب کیف پول باشد. خب اگر معیار شما برای انتخاب کیف پول امنیت است بهتر است همین الان کمی پایین‌تر بروید و اپلیکیشن را دانلود کنید. چون این اپلیکیشن از نظر امنیت بسیار مناسب است.

انجین والت

از این والت برای ذخیره nft‌ها هم استفاده می‌شود و تقریبا از تمامی توکن‌های بایننس چین و شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که انجین والت اجازه اسکرین شات گرفتن از گوشی در هنگام استفاده را نمی‌دهد. همچنین از تمامی ویژگی‌های امنیتی برای حفظ امنیت والت شما استفاده می‌کند. از جمله کیبورد ایمن و رمزنگاری Aes که باعث ارتقای سطح امنیت کیف پول شما می‌شود.

برای استفاده از این والت می‌توانید دو سیستم عامل اندروید و آی او اس را در نظر بگیرید. برای دانلود اپلیکیشن اندروید و آی او اس روی لینک‌های زیر کلیک کنید تا به راحتی روی گوشی شما نصب شوند.

دانلود انجین والت برای اندروید

دانلود انجین والت برای آی او اس

کیف پول Engine wallet:

نسخه اندروید:

نسخه آی او اس:

رابط کاربری ساده:

تعداد نصب: ۱،۰۰۰،۰۰۰

گفتار پایانی با خوانندگان

در این مقاله از وبسایت پول نو با همدیگر مفهوم کیف پول موبایل را بررسی کردیم و هفت اپلیکیشن برتر نگهداری ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

شما چه نظری درباره کیف پول‌های موبایلی دارید؟ به نظر شما بهترین کیف پول موبایلی برای استفاده کدام است؟ نظر خود را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید، خوشحال می‌شویم که نظرات شما را بشنویم 🙂

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اکرم
اکرم
2 سال قبل

متامسک به نظرم از همه شون بهتره و بهترین کیف پول موبایل به حساب میاد

مرتضی
مرتضی
1 سال قبل
پاسخ به  اکرم

البته نباید فراموش کنیم که با ایرانیها طرف هستند و این یک زنگ خطر حساب میشه

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

1

نظر مخاطبان (2)