آموزش کار با افزونه تراست والت (Trust Wallet Browser Extension)

آموزش کار با افزونه تراست والت
جمال نوری

زمان مطالعه :

4 دقیقه

امروزه برای دسترسی به کیف پول رمز ارزی دیگر نیازی به داشتن والت‌های سخت افزاری یا حتی نصب نرم افزار آن‌ها روی گوشی یا لپ تاپ نیست. بلکه تنها با اضافه کردن افزونه مرورگر (Browser Extension) کیف پول‌های کریپتویی، به سادگی می‌توانید به دارایی‌های دیجیتال خود دسترسی داشته باشید. کیف پول محبوب تراست والت نیز به تازگی امروز و در این مقاله قرار است با هم در مورد نحوه کار با افزونه تراست والت (Trust Wallet Browser Extension) صحبت کنیم. پس تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

کیف پول تراست والت

تراست والت (Trust Wallet) یک کیف پول نرم افزاری یا هات والت متعلق به صرافی بایننس است که ابتدا نرم افزار موبایل خود را منتشر کرده بود و افراد فقط از طریق این نرم افزار می‌توانستند به مدیریت دارایی‌های خود بپردازند؛ اما به تازگی تراست والت افزونه مروگر (Browser Extension) خود را نیز در اختیار کاربران قرار داده است. در این مقاله به بررسی و آموزش کار افزونه تراست والت می‌پردازیم.

دانلود کیف پول تراست Trust Wallet + لینک اصلی دانلود

آموزش نصب افزونه تراست والت (Trust Wallet Browser Extension)

قبل از هر چیز باید افزونه تراست ولت را نصب کنیم، برای نصب این افزونه می‌توانید از این لینک استفاده کنید.

ساخت کیف پول جدید در افزونه تراست والت

پس از ورود به این افزونه دو گزینه Create a new wallet و Import or recover wallet را مشاهده می‌کنید، اگر قبلا یک والت ساخته‌اید یا قصد دارید کیف پولی که روی موبایل خود ساخته‌اید را در افزونه هم بازیابی کنید کافی است که از گزینه Import or recover wallet استفاده کنید. ما در این آموزش به ساخت یک کیف پول جدید در افزونه تراست والت می‌پردازیم، برای همین گزینه Create a new wallet را انتخاب و به مرحله بعد می‌رویم.

مراحل ایجاد یک کیف پول در افزونه تراست والت

در این مرحله تراست والت از ما می‌خواهد که اگر امکان دارد، داده‌های ما را استخراج و برای بهبود افزونه خود استفاده کند؛ بهتر است به خاطر دلایل امنیتی این اجازه را به این کیف پول ندهیم. پس بر روی گزینه No thanks کلیک می‌کنیم.

انتخاب رمز در افزونه تراست والت

حال باید یک رمز عبور برای کیف پول تراست والت خود انتخاب کنیم، رمز عبور را بر اساس پارامترهای خواسته شده انتخاب می‌کنیم، تیک پذیرش قوانین را زده و بر روی Proceed کلیک می‌کنیم.

در مرحله بعد توضیحاتی برای کلمات بازیابی به شما نمایش داده می‌شود، در این توضیحات بیان شده که این ۱۲ کلمه که قرار است در مرحله بعد برای شما نمایش داده شود را در جایی امن نگهداری کنید؛ زیرا هر فردی که به کلمات بازیابی شما دست پیدا کند، به تمام دارایی‌های شما دسترسی خواهد داشت. اکنون برای مشاهده‌ کلمات بازیابی بر روی Start کلیک کنید.

نمایش کلمات بازیابی در ابتدای ساخت افزونه تراست والت

کلمات بازیابی را به ترتیب یادداشت و در جایی امن نگهداری کنید، حال بر روی گزینه Proceed کلیک کرده و به مرحله بعد بروید.

مرتب کردن کلمات بازیابی برای ساخت کیف پول در افزونه تراست والت

حال باید کلمات بازیابی را به ترتیب انتخاب کنید، پس از مرتب‌کردن کلمات، گزینه Next برای شما روشن می‌شود، حال گزینه Next را انتخاب کنید. تبریک!!! شما اکنون در این افزونه یک کیف پول ساختید. حال که کیف پول تراست والت خود را ساختید بهتر است در مورد نحوه اضافه‌کردن شبکه‌های بلاک چینی به افزونه تراست والت و نحوه بازیابی کیف پول در این افزونه صحبت کنیم.

نحوه اضافه‌کردن شبکه‌های بلاک چینی به افزونه تراست والت

برای اضافه‌کردن شبکه‌های بلاک چینی مختلف به افزونه تراست والت کافی است که وارد تنظیمات (Settings) شده و از این بخش وارد شبکه (Network) شوید.

افزودن شبکه‌های بلاکچینی به افزونه تراست والت

در این بخش می‌توانید، یکی از چهار شبکه اتریوم (Ethereum)، پالیگان (Polygon)، آوالانچ (Avalanche) و بی ان بی چین (BNB Chain) را انتخاب کنید. اگر شبکه مورد نظر شما از در بین این چهار بلاک چین نیست نگران نباشید، شما می‌توانید شبکه مورد نظر خود را به‌صورت دستی نیز به تراست والت اضافه کنید، برای این کار کافی است بر روی گزینه Add custom network کلیک کرده و در بخش بعدی با وارد کردن مشخصات شبکه مورد نظر خود این بلاک چین را به افزونه Trust Wallet اضافه کنید.

نحوه افزودن شبکه بلاکچین به افزونه تراست والت به صورت دستی

اگر اطلاعات شبکه‌ بلاک چینی خود را ندارید، نگران نباشید. می‌توانید به وسیله سایت Chainlist بلاک چین‌های مختلف را به افزونه تراست والت اضافه کنید، برای این کار کافی است، کیف پول خود را به این سایت متصل کرده و هر شبکه بلاک چینی را که می‌خواهید به افزونه Trust Wallet خود اضافه کنید.

اد کردن بلاکچین‌های مختلف به تراست والت به وسیله سایت چین لیست

برای اضافه‌کردن شبکه بلاک چینی به افزونه تراست والت کافی است پس از اتصال این کیف پول، شبکه مورد نظر خود را در سایت Chainlist بیابید و بر روی گزینه Add To Trust Wallet کلیک کرده تا یک درخواست در Trust Wallet برای شما ظاهر شود، سپس Approve را انتخاب کنید تا شبکه به افزونه تراست والت شما اضافه شود.

نحوه بازیابی کیف پول در افزونه تراست والت

اگر کیف پول Trust Wallet را در تلفن همراه خود دارید، می‌توانید آن را در این افزونه نیز بازیابی کنید. برای این کار کافی است پس از نصب افزونه، گزینه Import or recover wallet را انتخاب کنید، در مرحله بعد دوباره مانند ساختن کیف پول جدید، تراست والت از شما اجازه می‌خواهد تا اطلاعات شما را استخراج کند که باز هم بهتر است روی گزینه No thanks کلید کرده و به بخش بعدی بروید.

بازیابی کیف پول تراست والت

اکنون برای بازیابی کافی است که عبارت ۱۲ کلمه‌ای خود را در بخش‌های مشخص شده وارد کرده و بر روی گزینه Proceed کلیک کنید. در مرحله بعد کافی است که برای کیف پول خود یک رمز عبور انتخاب کنید. پس از انتخاب رمز عبور، بازیابی کیف پول تراست والت شما با موفقیت به پایان می‌رسد.

امنیت کیف پول ارز دیجیتال | ۶ روش برای مهر و موم کردن کیف پول!

مشاهده کلمات بازیابی در افزونه تراست والت

شاید در ابتدای ساخت کیف پول خود کلمات بازیابی را یادداشت نکرده یا آن‌ها را گم کرده باشید، اگر به کیف پول خود دسترسی دارید، نیازی به نگرانی نیست و می‌توانید کلمات بازیابی کیف پول خود را مشاهده و یادداشت کنید. برای این کار کافی است دوباره وارد تنظیمات (Settings) شده و View Secret Phrase را انتخاب کنید. حال پس از وارد کردن رمز عبورتان، امکان مشاهده عبارت بازیابی وجود خواهد داشت.

البته اگر کیف پول خود را پاک کرده باشید و کلمات بازیابی را نداشته باشید، باید بگویم که متاسفانه شما دیگر نمی‌توانید به کیف پول خود دسترسی داشته باشید. اگر به کیف پول خود دسترسی دارید،

نحوه مشاهده کلمات بازیابی در افزونه تراست والت

جمع‌بندی

کیف پول‌های ارز دیجیتال، محل اتصال ما با دنیای غیرمتمرکز هستند، به همین دلیل بسیاری از کیف پول‌ها قصد دارند که این اتصال را برای کاربران خود راحت‌تر و سریع‌تر انجام دهند، یکی از این خدمات که برخی از کیف پول‌های نرم‌افزاری ارائه می‌دهند، افزونه‌ها هستند. به نظر شما افزونه تراست والت تا چه اندازه در پذیرش این کیف پول در بین کاربران دنیای کریپتو تاثیر گذار خواهد بود؟

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

2

نظر مخاطبان (0)