0

5

پاسخ مدیر عامل بایننس به خروج میلیاردها دلار از این صرافی

به گفتهٔ چانگ پنگ ژائو مدیرعامل صرافی بایننس، پلتفرم‌های تجزیه و تحلیل داده‌ها میلیاردها دلار جریان خروجی از بایننس را طی هفته گذشته گزارش کرده‌اند که می‌تواند به اشتباه تفسیر شود.

خروج میلیاردها دلار از صرافی بایننس
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در حالی که داده‌ها حاکی از آن است که دارایی‌های کریپتو در هفته گذشته با سرعتی بالا از مبادلات متمرکز خارج شده‌اند، سی زی (CZ)، مدیرعامل بایننس، استدلال می‌کند وضعیت ممکن است آنقدرها هم که به نظر می‌رسد بد نباشد.

پلتفرم‌های تحلیل‌کنندهٔ پیشرو مانند Nansen و DeFiLlama همگی پس از انتشار اخبار مربوط به شکایت SEC علیه این شرکت، افزایش خروجی مبادلات از بایننس را طی هفت روز گذشته نشان داده‌اند.

خرید ارز دیجیتال

به گفته نانسن، در هفت روز گذشته ۲.۳۶ میلیارد دلار خروجی خالص از Binance و ۱۲۳.۷ میلیون دلار از Binance.US وجود داشته است.

پلتفرم DeFiLlama حتی رقم بزرگتر ۳.۳۵ میلیارد دلار خروج از بایننس را گزارش کرده است. داده‌های Glassnode نیز نشان می‌دهد موجودی بیت کوین این صرافی طی هفت روز گذشته حدود ۵.۷٪ (حدود ۱ میلیارد دلار ) کاهش یافته است.

با این حال سی زی با انتشار پستی در توییتر  استدلال کرد که برخی از داده‌های خروجی مبادلات می‌توانند منحرف‌کننده باشند، زیرا برخی از تحلیل‌های شخصی، تغییر در AUM (دارایی‌ تحت مدیریت) را به‌عنوان «خروج» دارایی در نظر می‌گیرند که شامل زمان‌هایی است که قیمت آن ارز دیجیتال کاهش یافته است.

طبق داده‌های ما در ۲۴ ساعت گذشته، خروجی خالص صرافی بایننس حدود ۳۹۲ میلیون دلار بوده است.

آدرس کیف پول ما عمومی است. برخی تجزیه و تحلیل‌ها از سوی نهادهای دیگر، تغییر در AUM را به عنوان خروجی در نظر می‌گیرند. این تغییر شامل افت قیمت رمزارز نیز می‌شود (که AUM را کاهش می‌دهد) ولی آنها از آن به عنوان «خروجی» یاد می‌کنند.…

سی زی، ۱۰ ژوئن ۲۰۲۳

این میزان خروج ارز از صرافی بایننس در مقایسه با خروج ۷ میلیارد دلار در عرض یک روز در زمان سقوط صرافی FTX که در نوامبر سال گدشته رخ داد، بسیار ناچیز است.  

سی زی در ادامه توضیح داد حجم بالای ورود و خروج دارایی در شرایط پر نوسان کاملاً طبیعی است.

حتی برخی فقط خروجی را اندازه‌گیری می‌کنند، ورودی را نه. مثلاً در روزی مانند امروز که شاهد حرکات قیمتی شدید بودیم، بسیاری از معامله‌گران آربیتراژ وجوه زیادی را بین صرافی‌ها جابه‌جا کردند که معمولاً به طور تصاعدی بیشتر از روزهای عادی است.

طبق گزارش سایت CoinGecko، از تاریخ ۶ ژوئن، زمانی که SEC حملات خود را به صرافی‌های کوین بیس و بایننس آغاز کرد، ارزش بازار ارزهای دیجیتال۷٪ (بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار) کاهش یافته است.

طبق اخباری که در تاریخ ۹ ژوئن منتشر شده حجم مبادلات حوزه مالی غیرمتمرکز (DeFi) پس از دو پروندهٔ قضایی‌ای که صرافی‌های متمرکز بایننس و کوین بیس را هدف قرار داد، بیش از ۴۰۰ درصد افزایش یافته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)