0

0

افت ۱۲.۵ درصدی BNB در اثر تعلیق همکاری مزارس (Mazars) با بایننس

ارز دیجیتال BNB (توکن بومی صرافی بایننس) در ۲۴ ساعت گذشته با انتشار اخباری مبنی بر تعلیق روابط با شرکت Mazars Group که در بخش حسابرسی این صرافی فعال بود، ۱۲.۵ درصد کاهش یافته است. رمزارز BNB در حال حاضر با قیمت ۲۳۰ دلار معامله می‌شود و با این قیمت در نمودار هفتگی خود ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

افت ۱۲.۵ درصدی BNB در اثر تعلیق همکاری مزارس (Mazars) با بایننس
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

سوالات اخیر در مورد سلامت مالی صرافی ارز دیجیتال بایننس منجر به اصلاح بیش از ۲۰ درصدی قیمت BNB در هفته گذشته شده است.

در میان هرج و مرج ناشی از سقوط صرافی FTX، بایننس اخیرا گزارش اثبات ذخیره (PoR) خود را با مشارکت شرکت حسابداری Mazars Group منتشر کرده بود. با این حال بسیاری از فعالان حوزه‌ی دارایی‌های دیجیتال این گزارش را مبهم دانستند و در کل سلامت مالی این صرافی را نیز زیر سوال بردند.

همه چیز اکنون جالب شده است، زیرا Mazars Groups روابط خود را با تمام شرکت‌های رمزنگاری به حالت تعلیق درآورده است. این شامل قطع رابطه با صرافی‌های KuCoin ،Binance و Crypto.com است. در بیانیه‌ای به CNBC، گروه Mazars در ارتباط با قطع همکاری خود با شرکت‌های رمزنگاری توضیح داد:

ما فعالیت خود را در رابطه با ارائه گزارش‌های اثبات ذخایر (PoS) برای نهادهای موجود در بخش ارزهای دیجیتال به دلیل نگرانی‌های موجود در مورد نحوه درک این گزارش‌ها توسط عموم متوقف کرده‌ایم.

با این حال، این مؤسسه حسابرسی اضافه کرد که گزارش‌های آنها بر اساس استانداردهای گزارش‌دهی مرتبط با گزارش رویه‌های توافقی انجام می‌شود.

Mazars گزارش حسابرسی Binance را حذف می‌کند

بلافاصله پس از اعلام این خبر در روز جمعه، گزارش اثبات ذخایر بایننس از وبسایت رسمی Mazars حذف شد. یکی از سخنگویان بایننس گفت:

شرکت حسابرسی Mazars اعلام کرده است که به‌طور موقت کار خود را با تمام مشتریان کریپتویی خود در سطح جهانی متوقف می‌کند. متأسفانه این بدان معناست که ما فعلاً نمی‌توانیم با این شرکت کار کنیم.

با این حال چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس بدون نام بردن از شرکت خاصی عنوان کرد که همکاری آن‌ها فقط با این شرکت نبوده و فعالیت‌شان با سایر شرکت‌های حسابرسی ادامه دارد. وی در ادامه‌ی صحبت‌هایش افزود که شرکت‌های حسابرسی درک روشنی از نحوه حسابرسی کاربران حوزه‌ی بلاک چین و رمز ارز ندارند. او گفت که بسیاری از شرکت‌های حسابرسی از فعالیت در کسب‌وکارهای مرتبط با دارایی‌های رمزنگاری‌شده می‌ترسند:

تعداد محدودی شرکت به حسابرسی صرافی FTX پرداختند و این شرکت‌ها هم به دلیل تأیید سلامت فعالیت‌های این صرافی در حال منحل شدن هستند. من نمی‌دانم که آن‌ها چگونه FTX را حسابرسی کردند، ولی ممیزی‌ها معمولاً همه مشکلات را آشکار نمی‌کنند.

در هفته گذشته چندین سوال در مورد سلامت مالی صرافی ارز دیجیتال بایننس مطرح شده که همین مسأله منجر به فروش عمده توکن BNB  شده است. با این حال، این صرافی تاکنون به‌طور مؤثر خروجی‌های ۴ میلیارد دلاری را مدیریت کرده است. CZ نیز در این رابطه گفت که صرافی او از نظر مالی قوی است و دلیلی برای نگرانی وجود ندارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)