0

1

آیا علاقه جدید ایلان ماسک به حوزه AI جای علاقه‌اش به کریپتو را خواهد گرفت؟

توییت اخیر بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین طرفدار ارز دیجیتال دوج‌کوین یعنی ایلان ماسک، ۱۳۰.۴ میلیون فالوور او را شگفت‌زده کرده است.

علاقه جدید ایلان ماسک به هوش مصنوعی
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ماسک اخیراً اظهار کرده که با اینکه به حوزه کریپتو علاقه دارد، اما اکنون دامنه علاقمندی‌هایش بیشتر شده و هوش مصنوعی را نیز در بر می‌گیرد. بسیاری از اکانت‌های کریپتویی برجسته‌ی توییتر، مانند بیبی دوج کوین، بایننس، تریدر معروف اسکات ملکر (Scott Melker) و بسیاری دیگر به این توییت ایلان ماسک واکنش نشان دادند.

بایننس و ملکر توییت کردند: «چرا هر دو نه؟». برخی نظرشان این است که ایلان ماسک شاید در آینده محصولی با ترکیب دوج و هوش مصنوعی به بازار عرضه کند.

من قبلاً در حوزه کریپتو فعال بودم، اما حالا به هوش مصنوعی علاقه‌مند شدم.

ایلان ماسک، ۳ مارس ۲۰۲۳
خرید ارز دیجیتال

دلیل ارسال این توییت

اخیراً این میلیاردر معروف انتقاداتی را در مورد ChatGPT مطرح کرده که در پایان سال گذشته منتشر شد. او آن را «هوش مصنوعی آگاه» نامیده است. در ماه دسامبر، ماسک با اشاره به موضوع ChatGPT که اغلب اطلاعات نادرست را به کاربر ارئه می‌دهد، توییت کرد: «استفاده از هوش مصنوعی برای آگاهی فاجعه است.»

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۵ کمپانی سازنده ChatGPT یعنی Open AI را با بنیانگذارانی دیگر تأسیس کرد و در سال ۲۰۱۸ به دلیل اختلاف‌نظر با رویکردی که شرکت در پیش گرفته بود، آن را ترک کرد. اکنون او از Open AI به دلیل تولید محصولی که اساساً به کاربران اطلاعات دروغین و نادرست ارائه می‌دهد، انتقاد کرده است.

او اوایل این هفته طی یکی از ایونت‌های تسلا در مورد چیزهایی که به AI مربوط می‌شوند، اظهار نگرانی کرد.  به اعتقاد ماسک «این چیزی است که باید نگران آن باشیم. این یک فناوری بسیار خطرناک است» و بیم این را دارد که شاید خود در سرعت بخشیدن به این فناوری نقش داشته است.

بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از منابع مختلف، ماسک در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی شرکت AI خود برای رقابت با کمپانی هوش مصنوعی Open AI است.

بر اساس سایت CoinMarketCap، قیمت Dogecoin به انتشار این خبر واکنش نشان داد و نسبت به یک ساعت گذشته خود ۰.۱۱٪ کاهش یافت، اما طی ۲۴ ساعت دوباره ۰.۵۴٪ افزایش یافت.

طرفداران DOGE نگران نباشند

ماسک در حال حاضر تجربه و مهارت بسیار بالایی در اداره‌ی همزمان شرکت‌های گوناگون دارد. طرفداران کریپتو نباید هراس این را داشته باشند که حالا که ایلان ماسک از علاقه‌اش به فعالیت در حوزه هوش مصنوعی سخن گفته، دیگر از حامیان DOGE نخواهد بود، باید گفت که سخت در اشتباهند.

این کارآفرین و مبتکر حوزه فناوری ممکن است در آینده محصولی ترکیبی از کریپتو و هوش مصنوعی عرضه کند. با توجه به اینکه او مالک توییتر است، ممکن است طبق صلاح‌دید خود برنامه‌های گسترده‌ای برای DOGE و AI در نظر داشته باشد.

خرید دوج کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)