0

0

اظهارنظر ایلان ماسک درباره مصادره ۷۰۰ میلیون دلاری اموال SBF

اظهارنظر ایلان ماسک و بیلی مارکوس درباره مصادره ۷۰۰ میلیون دلاری فدرال رزرو از سم بنکمن‌فرید
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مطلبی اخیراً توسط رویترز گزارش شده که نشان می‌دهد قضات وزارت دادگستری ۷۰۰ میلیون دلار از خالق صرافی ورشکسته FTX یعنی سم بنکمن‌فرید مصادره کرده‌اند. منبع این خبر به گزارش رویترز پرونده‌ای است که روز جمعه به دادگاه ارائه شده است.

بیلی مارکوس (Billy Markus)، یکی از بنیانگذاران دوج کوین (Dogecoin)، این خبر را در توییتر خود به اشتراک گذاشت و جمله‌ای طعنه‌آمیز به آن افزود که در واقع به حرف خود SBF استناد کرده بود که به دادگاه گفته بود از میلیاردها دلار پول فقط صد هزار دلار برایش باقی مانده است. مبلغ ذکرشده برای مصادره عمدتاً در قالب سهام رابینهودش از وی ستانده خواهد شد.

ایلان ماسک (Elon Musk)، رئیس تسلا و توییتر، در این باره با دو ایموجی ROFL واکنش نشان داد. زمانی که این صرافی ورشکست شد و SBF به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران متهم شد، هم ماسک و هم مارکوس به‌شدت از FTX و مؤسس آن انتقاد کردند.

🤣🤣

ایلان ماسک، ۲۱ ژانویه ۲۰۲۳

سهام رابینهود، بایننس و سپرده‌های بانکی SBF

SBF به کلاهبرداری از سپرده‌های مشتریانش در صرافی FTX برای نجات شرکت کریپتویی خود یعنی Alameda Research متهم شده است، اما او نسبت به این اتهامات اظهار بی‌گناهی می‌کند. بنکمن‌فرید پاییز امسال قرار است در رابطه با این اتهامات پای میز محاکمه برود.

ارز دیجیتال

در اوایل سال جاری نیز وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) از توقیف دارایی‌های بنکمن‌فرید خبر داد. قسمت اعظم این دارایی‌ها در قالب سهام رابینهود (HOOD) بود، و علاوه‌بر آن وجوهی در چندین بانک و تعدادی سپرده‌های کریپتویی در صرافی ارز دیجیتال بایننس داشت.

در هفته‌ای که گذشت دادستان‌های فدرال نزدیک به ۱۰۰ میلیون دلار را از حساب‌های SBF که آن را در بانک Silvergate نگهداری می‌کرد و به شعبه‌ای از FTX در باهاما مرتبط بود، ضبط کردند.

ایلان ماسک پیشنهاد ۵ میلیارد دلاری SBF را رد کرد

خیلی قبل‌تر از اینکه ورشکستگی FTX در بازار برای همه آشکار شود، SBF با ایلان ماسک تماس گرفت تا به او پیشنهاد سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد دلاری برای کمک به خرید تویتتر را بدهد. او همچنین به ماسک پیشنهاد داد تا در تبدیل تویتتر به بلاک چین ریلز (blockchain rails) با او همکاری کند.  

ماسک به او توضیح داد که توییتر بر بستر بلاک چین کاری غیرممکن است و پیشنهاد او را با این پول رد کرد. به طور کلی، ماسک ۴۴ میلیارد دلار برای تبدیل شدن به تنها مالک توییتر پرداخت کرد، این معامله در اواخر اکتبر سال گذشته نهایی شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)