0

2

آیا قیمت بیت کوین دوباره کاهش می‌یابد؟

قیمت بیت کوین تنها سه روز پس از رسیدن به پایین‌ترین قیمت دو ماه اخیر در حوالی 56،550 دلار، بیش از 12.50% افزایش یافت و بار دیگر از 64،000 دلار عبور کرد. در حالی که بسیاری معتقدند ممکن است فاز اصلاحی بیت کوین به پایان خود رسیده باشد، برخی دیگر از تداوم ریزش این ارز دیجیتال خبر می‌دهند.

پیش بینی قیمت بیتکوین
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

3 دقیقه

فاکتورهای مختلفی را می‌توان به بهبود دوباره قیمت بیت کوین نسبت داد. یکی از این موارد، سیاست ثابت فدرال رزرو در طول سال 2024 بوده است. علیرغم باور برخی که معتقدند بالا ماندن نرخ بهره به ضرر بیت کوین است، تعهد فدرال رزرو در حفظ نرخ بهره و عدم تغییر آن در طول سال 2024 به بازگشت دوباره قیمت این ارز دیجیتال منجر شده است. علاوه بر این، آمار بازار کار آمریکا که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد ادعای بیکاری در این کشور به پایین‌ترین سطح خود از اواسط ماه فوریه رسیده است.

سرنوشت روند فعلی بیت کوین چه خواهد شد؟ آیا قیمت بیت کوین دوباره کاهش می‌یابد؟

ممکن است بیت کوین دوباره حمایت ۶۰ هزار دلاری را آزمایش کند

برای پاسخدهی به این سوال ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین را بررسی می‌کنیم که نشان می‌دهد احتمال اصلاح متوسط قیمت در ماه می وجود دارد.

قیمت بیت کوین روز گذشته کندل خود در تایم فریم 1 روزه را بالاتر از میانگین متحرک نمایی 50 روزه در حوالی 63،966 دلار به ثبت رساند. پیش از این تحلیلگران گفته بودند بسته شدن قاطعانه کندل بیت کوین بالاتر از این میانگین متحرک می‌تواند قیمت را تا سطح 0.786 فیبوناچی اصلاحی، نزدیک به خط مقاومت کانال نزولی رسم شده در حوالی 69،650 دلار بکشاند.

نمودار بیت کوین تایم فریم 1 روزه - منبع: TradingView
نمودار بیت کوین تایم فریم 1 روزه – منبع: TradingView

علیرغم عبور بیت کوین از میانگین متحرک نمایی 50 روزه خود، این ارز دیجیتال نتوانست از مقاومت در نزدیکی سطح 0.50 فیبوناچی اصلاحی خود در حوالی 64،895 دلار عبور و مومنتوم صعودی خود را حفظ کند.

در صورتی که بیت کوین نتواند از این مقاومت عبور کند، ممکن است شاهد یک دوره تثبیت قیمت یا حتی اصلاح باشیم. در این سناریو بیت کوین می‌تواند خط روند صعودی که در چند ماه اخیر نقش حمایت را ایفا کرده را در حوالی 60،500 دلار آزمایش کند.

خرید ارز دیجیتال

اگر این خط روند به سمت پایین شکسته شود، قیمت بیت کوین ممکن است تا سطح 0.0 فیبوناچی اصلاحی در حوالی 56،580 دلار سقوط و بار دیگر کف ماه مارس را آزمایش کند.

کردیبول کریپتو (CrediBULL Crypto)، تحلیلگر مطرح بازار رمزارزها نیز معتقد است اگر بیت کوین از ناحیه مقاومتی 62،000 تا 64،450 دلار پس زده شود، ممکن است بار دیگر کف ماه مارس خود را آزمایش کند.

نمودار بیت کوین تایم فریم 1 ساعته - منبع: X
نمودار بیت کوین تایم فریم 1 ساعته – منبع: X

بررسی بازار از دید دیتای آنچین

در حال حاضر شاخص سود/زیان تحقق نیافته خالص (NUPL) بیت کوین به 0.54 رسیده که نشان می‌دهد بخش زیادی از هولدرهای این ارز دیجیتال در سود قرار گرفته‌اند.

شاخص NUPL بیت کوین - منبع: Glassnode
شاخص NUPL بیت کوین – منبع: Glassnode

به طور معمول، مقادیر بالای 0.5 شاخص NUPL به احساسات صعودی در بازار اشاره دارد که مسیر را برای افزایش بیشتر قیمت هموار می‌کند. با این حال، باید توجه داشت که این شاخص در حال حاضر نسبت به اوج 0.68 خود در ماه مارس به طور قابل توجهی کاهش یافته است.

کاهش NUPL اغلب به عنوان نشانه‌ای از کاهش سرخوشی (Euphoria) و احساسات صعودی در بازار کریپتو در نظر گرفته می‌شود که معمولا پیش یا همزمان با اصلاحات قیمت بیت کوین رخ می‌دهد. در نتیجه، ممکن است این سیگنال آنچین، از کاهش احتمالی قیمت بیت کوین در ماه‌های آتی خبر داده باشد.

نیمه پر لیوان؛ هدف صعودی تحلیلگران کجاست؟

علیرغم پیش‌بینی‌ها از ریزش بیت کوین، تحلیلگران همچنان به روند صعودی این ارز دیجیتال در ماه‌های آتی خوش‌بین هستند. تحلیلگری با نام مستعار SHIB Knight معتقد است قیمت بیت کوین ممکن است بر اساس الگوی پرچم صعودی در نمودار خود تا 85،000 دلار افزایش یابد.

الگوی پرچم صعودی در نمودار بیت کوین
الگوی پرچم صعودی در نمودار بیت کوین

تحلیلگر دیگری با نام Steph is Crypto نیز معتقد است با توجه به شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین، این ارز دیجیتال می‌تواند به زودی از 100،000 دلار عبور کند.

شاخص RSI روزانه بیت کوین اخیرا خط روند نزولی خود را به سمت بالا شکست، اتفاقی که پیش از این در ژانویه 2024 و اکتبر 2023 نیز همراه شده بود و قیمت بیت کوین را به شدت افزایش داده بود.

نمودار RSI بیت کوین
نمودار RSI بیت کوین

این تحلیلگر در این باره می‌گوید:

شاخص RSI روزانه بیت کوین به تازگی یک سیگنال خرید جدید صادر کرده که می‌تواند آغازی برای رالی به سمت 100 هزار دلار باشد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)