0

0

حمایت تمام قد کوین اولری از سم بنکمن فرید در توییت اخیر خود

کوین اولری (Kevin O’Leary) سرمایه‌گذار و میلیاردر معروف، حمایت خود از سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) بنیانگذار FTX را از طریق یکی از توییت‌های اخیرش به‌وضوح نشان داد.

حمایت تمام قد کوین اولری از سم بنکمن فرید در توییت اخیر خود
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

کوین اولری یکی از سرمایه‌گذاران صرافی ارز دیجیتال FTX و سخنگوی سابق این شرکت است. وی همواره در طول مصاحبه‌های تلویزیونی خود، در جلسه استماع سنای ایالات متحده و یا در سایت مایکرو-بلاگینگ توییتر از محکوم کردن سم بنکمن فرید بنیانگذار  FTX خودداری کرده است. او باور ندارد که سقوط این صرافی ارز دیجیتال، ناشی از فعالیت‌های کلاهبردارانه‌‌ی مدیرعامل سابق آن باشد.

حمایت جانانه کوین اولری

اولری یکی از کوسه‌های (Shark) برنامه تلویزیونی محبوب  Shark Tank است و اخیراً حتی پس از دستگیری SBF بنیانگذار  FTX در ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) در توییتر خود به حمایت همه‌جانبه از وی پرداخته است.

کوین بیان کرد که ترجیح می‌دهد روی کارآفرینی سرمایه‌گذاری کند که در گذشته درد شکست را تجربه کرده باشد. دلیل او برای این اظهارنظر اخیر هم این است که چنین افرادی می‌توانند درک کنند که راه‌اندازی یک تجارت جدید چقدر چالش برانگیز است. او با انتشار توییتی از حساب کاربری رسمی خود (@kevinolearytv) در تاریخ ۱۷ دسامبر (۲۶ آذر) ۲۰۲۲ به همین موضوع اشاره کرد:

ترجیح می‌دهم روی کارآفرینی سرمایه‌گذاری کنم که تلخی شکست را چشیده باشد، زیرا آنها می‌توانند درک کنند که راه‌اندازی یک کسب‌وکار چقدر سخت است.

او پیش از این نیز روی آنتن برنامه‌های تلویزیونی به این نکته اشاره کرده بود که معتقد نیست مدیرعامل سابق FTX مغز متفکر کلاهبرداری در این صرافی ارز دیجیتال و تنها دلیل شکست آن باشد.

یک جمله از او در میان جامعه کریپتوکارنسی بسیار محبوب شده که می‌گوید:

برای من اصلاً قابل‌ درک نیست که قبل از محاکمه بگویید او قطعاً مجرم است.

کوین اولری بایننس را به باد انتقاد گرفت

اولری در حالی که روز چهارشنبه در مقابل مجلس سنا شهادت می‌داد به دفاع از سم بنکمن فرید پرداخت و در ادامه نیز به صرافی ارز دیجیتال بایننس به عنوان رقیب FTX و مدیرعامل آن چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) که عموماً از او به عنوان CZ نیز یاد می‌شود، حمله کرد.

طبق گفته اولری، ژائو در هنگام معامله با FTX از الزامات مربوط به داده‌ها که توسط تعدادی از حوزه‌های قضایی مختلف تحمیل شده است، پیروی نکرده و عمداً سعی بر خارج کردن رقیب خود از تجارت ارز دیجیتال داشته است.

او هنگامی که در مقابل مجلس سنای آمریکا شهادت می‌داد، گفت:

از دید من صرافی ارز دیجیتال بایننس درحال‌حاضر یک انحصار گسترده برای خود ایجاد کرده که هیچ گونه نظارتی هم بر آن صورت نمی‌گیرد.

این صحبت‌ها منجر به درگیری شدید بین CZ و اولری شد، تاجایی‌که مدیرعامل بایننس حتی اولری را به دلیل تحریف حقایق در مورد مبادله بایننس با FTX در مقابل مجلس سنا، محکوم کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)