0

5

ترس و فروش هولدرهای بلندمدت آزوکی؛ رشد ۸۱۷ درصدی فروش NFTهای Azuki

با فروش تمام ان‌اف‌تی‌های مجموعه «Azuki Elementals»، چنین اتفاقی برای مجموعه اصلی آزوکی هم رخ داد. این فروش‌ها عمده توسط بسیاری از هولدرها باعث شد تا قیمت NFTهای این کالکشن‌ها افت چشمگیری پیدا کند و بر کل مارکت NFT تاثیر بگذارد.

ترس و فروش هولدرهای بلندمدت آزوکی؛ رشد ۸۱۷ درصدی فروش NFTهای Azuki
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

پس از انتشار «Azuki Elementals»، این مجموعه سریعا و به طور کامل فروش رفت. همین هم باعث کاهش قیمت پایه (Floor Price) مجموعه‌های آزوکی و ایجاد ترس شدید در بازار شد. این مجموعه پروسه مینت ناموفقی هم داشت و در این حین، با مشکلات فنی روبرو شد. به هر روی، ۲۰ دقیقه ابتدایی مینت، به هولدرهای آزوکی اختصاص داشت که در این مدت، تمام ۱۰٬۰۰۰ المنتال خود را به فروش رساندند. به دنبال آن تمام ۱۰٬۰۰۰ المنتال دیگر این مجموعه هم به فروش رسیدند.

خرید ارز دیجیتال

کالکشن «Azuki Elementals» شامل ۲۰٬۰۰۰ ان‌اف‌تی بود که نیمی از آن‌ها به طور عمومی مینت می‌شدند. نیم دیگر آن‌ها هم به هولدرهای Azuki ایردراپ شدند.

فروش کامل Elementals باعث شد تا قیمت پایه تمام کالکشن‌های اکوسیستم آزوکی (مجموعه‌های «Beanz»، «Azuki» و «Elementals») افت شدیدی پیدا کنند. به دنبال این اتفاق هم بنیان‌گذار آزوکی، «Zagabond» و تیمش، جلسه‌ای در دیسکورد با اعضای کامیونیتی خود برگزار کردند تا درباره عواقب این اتفاق و اقدامات متقابل تصمیم‌گیری کنند.

آزوکی

افت شدید قیمت پایه کالکشن Azuki

پس از انتشار کامل مجموعه Elementals و فروش تمام NFTهای آن که باعث شد افت قیمت شدیدی پیدا کنند، هولدرهای بلندمدت مجموعه اصلی Azuki هم تصمیم به فروش NFTها خود گرفتند، که نتیجه آن افت Floor Price این مجموعه بود. در این فروش ۱۳۲ هولدر بلندمدت این مجموعه تصمیم به فروش گرفتند. این رقم به معنای افزایش ۸۱۷ درصدی این شاخص است! به دنبال فروش هولدرهای آزوکی، هولدرهای «بینز Beanz» هم چنین اقدامی کردند. بررسی‌ها نشان می‌دهند ۸۹ هولدر این مجموعه نیز بعد از لانچ پروژه Elementals، دارایی‌های خود را به فروش رساندند.

این اتفاقات روی پلتفرم وام‌دهی ان‌اف‌تی «Blend» هم تاثیرگذار بودند. حدود ۵۰٪ وام‌های فعال این پلتفرم لیکویید یا بازپرداخت شدند؛ رقمی که شدیدا قابل توجه است!

مجموعه NFT آزوکی

آزوکی، دیسکورد و کامیونیتی

بعد از این اتفاقت آزوکی در دیسکورد، برنامه‌های خود را برای المنتالز و آینده مشخص کرد. همچنین درباره ساز و کارهای اشتباه مینت Elementals، شباهت‌های هنری این پروژه با پروژه‌های قبلی و ارتباطش با آن‌ها صحبت کرد.

تیم آزوکی اعلام کرد که قصد دارند در آینده ترکیبی از ایونت‌ها و تریلرهای باکیفیت را به کار بگیرد تا مخاطبان بیشتری را درگیر کنند. همچنین اذعان کردند که هدف انتشار المنتالز، جذب مخاطبان بیشتری به کامیونیتی آزوکی بوده است.

با تمام این‌ها، تیم ازوکی اعلام کرده که مشتاق است نظر اعضای کامیونیتی خود را بشنود  و از آن‌های برای بهبود اتفاقات آینده استفاده کند.

سریال انیمه‌ای آزوکی؛ فرشته نجات؟

اما خبر جذابی که در این بین به گوش رسید، تولید سریال انیمه‌ای آزوکی بود که فعلا در مراحل پیش‌تولید است. تیم آزوکی قرار است که با بودجه خودش این پروژه را تهیه کند. این تیم به دنبال دریافت حق استفاده از NFTهای هولدرهای مجموعه آزوکی‌ست تا از آن‌ها در این پروژه استفاده کند.

مجموعه «Green Beans» هم کالکشنی‌ست که در آینده منتشر خواهد شد و مختص به هولدرهای آزوکی‌ست. علاوه بر این، تیم آزوکی از سیستم جدید خود تحت عنوان “وضعیت کلکسیونرها” رونمایی کرد. این سیستم بر اساس عواملی مثل هولدکردن آزوکی‌های اصلی، مدت زمان هولد و رفتارشان به آن‌ها پاداش می‌دهد. سیستمی که کاربردهای (Utility) ویژه‌ای برای مجموعه اصلی آزوکی به‌وجود می‌آورد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)