0

0

بر اساس داده‌های آن‌چینی، قیمت بیت کوین در آینده نزدیک پر نوسان خواهد بود

قیمت بیت کوین در آینده نزدیک پر نوسان خواهد بود
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

با توجه به اعداد و ارقام منتشرشده در وبسایت Glassnode، سود باز (Open interest) در قرارداد‌های آتی بیت کوین (BTC) و نسبت تخمینی بدهی به دارایی در سرمایه‌گذاری به بالاترین سطح خود در بیش از یک ماه رسیده است که نشان‌دهنده نوسانات آینده بیت‌کوین است.

سود باز در قرارداد‌های آتی (Futures open interest)

سود باز در قرارداد‌های آتی منعکس‌کننده ارزش دلاری کل وجوه تخصیص‌یافته در قراردادهای آتی باز در هر دارایی است.

نمودار بالا، سود باز معاملات آتی بیت کوین را به‌صورت روزانه از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) امسال نشان می‌دهد. از تاریخ ۳۰ دسامبر (۹ دی)، این معیار از بیش از ۵۰۰ هزار بیت کوین (BTC) فراتر رفت و بالاترین سطح خود را در بیش از یک ماه نشان داد.

نسبت تخمینی بدهی به دارایی در سرمایه‌گذاری آتی (Futures estimated leverage ratio)

نسبت تخمینی بدهی به دارایی در سرمایه‌گذاری آتی معیاری است که نشان‌دهنده نسبت بین سود باز در قراردادهای آتی و بالانس مبادله مربوطه است.

با توجه به نمودار بالا، نسبت اهرمی تخمینی در ۵ دسامبر (۱۴ آذر) پس از سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX به ۰.۳ کاهش یافت. بااین‌حال، این نسبت پس از ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) به‌سرعت شروع به بهبود کرد. اکنون مقدار آن در ۲۰ روز تقریباً ۱۰ درصد افزایش یافته است و در ۳۰ دسامبر (۹ دی) به ۰.۳۴ رسید.

تسویه‌حساب‌های صرافی بایننس

علاوه‌بر معیارهایی که نوسانات بالقوه را نشان می‌دهد، داده‌های بدست آمده از صرافی ارز دیجیتال بایننس نشان می‌دهد فعالیت‌های موجود در این صرافی به نوسانات قیمت بیت کوین کمک می‌کند.

یک خوشه نقدینگی با محدوده کوچک (Short Liquidations Cluster) بین قیمت‌های ۱۶۶۵۰ تا ۱۶۹۴۰ دلار در بایننس تشکیل شده است. قیمت فعلی بیت کوین در زمان نگارش این مقاله حدود ۱۶۵۴۷ دلار قرار گرفته است که این مقدار تنها ۱۰۰ دلار با ورود به منطقه خوشه فاصله دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)