0

0

حمایت ادامه‌دار بانک‌های بزرگ از شرکت‌های کریپتویی علیرغم حذف شدن SVB و Silvergate

طی هفته گذشته، سقوط سه تا از بزرگترین بانک‌های حامی عرصه کریپتو -بانک Silicon Valley، بانک Silvergate و بانک Signature – بسیاری از کارشناسان این صنعت را متعجب کرده است که شرکت‌های ارزهای دیجیتال مستقر در ایالات متحده پس از چنین ضررهایی چگونه عمل خواهند کرد.

حمایت ادامه‌دار بانک‌های بزرگ از شرکت‌های کریپتویی
هستی تاری

زمان مطالعه :

3 دقیقه

در حالی که گفته می‌شود «دیگر بانکی که حامی شرکت‌های رمزارزی باشد باقی نمانده»، عده‌ای در فضای کریپتو تعدادی از بانک‌های برجسته را که هنوز طرفدار چنین شرکت‌هایی هستند، ذکر کردند.

در پی تکذیب این حرف، کاربران مختلف شروع به جمع‌آوری لیست از بانک‌هایی کردند که هنوز هم می‌توانند گزینه‌های بلندمدتی برای فعالیت‌های کریپتویی باشند. اگرچه وضعیت پیرامون بانک‌ها، ارزهای دیجیتال و استیبل کوین‌ها اکنون آسیب‌پذیر شده، اما گزینه‌های اصلی برای کسانی که در این فضا کار می‌کنند همچنان باقی است.

بانک New York Mellon

در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۲۲، بانک نیویورک ملون از راه‌اندازی رسمی پلتفرم حضانت دیجیتالی خود را برای مشتریان نهادی جهت نگهداری بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) خبر داد.

به گزارش BNY Mellon، این بانک ۴۳ تریلیون دلار دارایی دیجیتال تحت حضانت خود دارد، اما مشخص نیست که چه مقدار از آن بیت کوین (BTC) و چه مقدارش اتر (ETH) است. در مارس ۲۰۲۲، سیرکل BNY Mellon را به عنوان یکی از متولیان خود برای ذخایر USD Coin (USDC) انتخاب کرد.

در تاریخ ۹ فوریه، با حضور پنلی از کریپتوکارنسی در هفتمین کنفرانس سالانه فین‌تک و مقررات Afore Consulting، رئیس راه‌حل‌های پیشرفته بانک، مایکل دمیس  (Michael Demissie)، گفت که دارایی‌های دیجیتال «آمده‌اند تا بمانند (پذیرش دائمی)».

با توجه به رویدادهای اخیر مربوط به SVB، سیرکل اعلام کرد که در حال ایجاد «روابط گسترده‌تری» با شرکایی چون BNY Mellon است.

کمپانی JP Morgan

جی‌پی مورگان پلتفرم Onyx Digital Assets خود را در نوامبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی کرد که از آن زمان تاکنون بیش از ۴۳۰ میلیارد دلار تراکنش را پردازش کرده است.

اخیراً، این شرکت شروع به بررسی گزینه «توکن های سپرده» به عنوان جایگزینی برای استیبل کوین‌های صادرشده خصوصی و ارزهای دیجیتال بانک مرکزی در بلاک چین های بانک‌های تجاری کرده است.

توکن‌های سپرده، در تئوری، می‌توانند در محیط‌های بلاک چین عمومی و مجاز برای استفاده در پرداخت‌های همتا به همتا، پشتیبانی از قابلیت برنامه‌ریزی قرارداد هوشمند یا به عنوان وثیقه نقدی وجود داشته باشند.

JPMorgan استفاده آزمایشی از بلاک چین، از جمله تسویه وثیقه، معاملات قرارداد بازخرید و تراکنش‌های فرامرزی را نیز اجرا کرده است.

کمپانی Cross River

کراس ریور، یک شرکت خدمات مالی مستقر در ایالات متحده است که راه‌حل‌های کریپتویی به شرکت‌های فین‌تک ارائه می‌دهد. این سرویس هم در داخل و هم در خارج از فضای کریپتو به مشتریانی چون صرافی Coinbase و غول‌های خدمات مالی ویزا و مسترکارت خدمت‌رسانی کرده است.

در ۱۳ مارس، چند روز پس از دی پگ شدن USDC، سیرکل Cross River را به عنوان  یکی از شرکای بانکی جدید خود برای تولید و بازخرید USDC معرفی کرد.

بانک BCB Group

این بانک بریتانیایی راه‌حلی حضانتی برای کیف پول‌های بیت کوین و اتریوم ارائه می‌دهد و از وقتی که در ژانویه ۲۰۲۰ توسط اداره رفتار مالی بریتانیا برای ارائه خدمات دیجیتال تأیید شد، به شرکت‌هایی مانند Coinbase و Bitstamp خدمات ارائه کرده است.

پس از سقوط SVB، اولیور فون لندسبرگ‌سادی (Oliver von Landsberg-Sadie)، مدیرعامل Group BCB، توییت کرد که این گروه هیچ ارتباطی با SVB یا Signature، و هیچ ذخیره پولی به USDC ندارد.

بانک Customers

این بانک در پلتفرم «TassatPay» خود، پرداخت‌های فوری برای تراکنش‌های بین کسب‌وکار و تسویه فوری را برای شرکت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، صرافی‌ها، ارائه‌دهندگان نقدینگی، دسک‌های خارج از بورس، بازارسازان و سرمایه‌گذاران نهادی ارائه می‌کند.

طبق گزارش‌های اخیر، TassatPay از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۹، بیش از ۱ تریلیون دلار تراکنش را پردازش کرده است که تنها ۱۵۰ میلیارد دلار آن در ماه ژانویه بوده است.

مدت کوتاهی پس از سقوط صرافی FTX، این بانک اعلام کرد که هیچ ارتباطی با FTX ندارد و «موجودی سپرده مربوط به CBIT» آن، همان ۱.۸۵ میلیارد دلار دست‌نخورده باقی مانده است. این شرکت در آن زمان ادعا می‌کرد بیش از ۲۰ میلیارد دلار دارایی دارد.

بانک DBS

این بانک سنگاپوری پلتفرم حضانتی خود، تحت عنوان DBS Digital Custody را به مشتریانی ارائه می‌دهد که می‌توانند BTC، ETH، XRP (XRP)، بیت کوین کش (BCH)، پولکادات (DOT) و Cardano (ADA) را از صرافی DBS Digital Custody خریداری کنند.

DBS همچنین یک ابزار مالی جداگانه ارائه می‌دهد که آن را DBS Digital Exchange می‌نامد و توسط این بانک پشتیبانی می‌شود.  این ابزار مالی گزینه «Members-Only Exchanges» را اجرا می‌کند که از طریق آن کاربران به دارایی‌های دیجیتال، از جمله توکن‌های امنیتی و ارزهای دیجیتال خود دسترسی دارند.

بانک OCBC

مشتریان بانک OCBC مستقیماً نمی‌توانند دارایی‌های دیجیتالی را از این پلتفرم خریداری کنند. با این حال، حساب‌های بانکی OCBC را می‌توان به یک پلتفرم تجاری دارای مجوز که با آن شریک است، مانند eToro، برای خرید دارایی‌های دیجیتال متصل کرد.

بانک Mercury

بانک مرکوری به ارائه خدمات بانکی خود به استارت‌آپ‌های وب۳، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز و صندوق‌ها می‌بالد. با این حال، به صراحت بیان می‌کند که نمی‌تواند با «کسب‌وکارهای خدمات پولی» یا صرافی‌ها کار کند.

در حالی که خود ارزهای دیجیتال را نمی‌توان در حساب مرکوری نگه داشت، در بخش پرسش‌های متداول خود می‌گوید محدودیتی برای خرید ارزهای دیجیتال از طریق حساب مرکوری وجود ندارد.

این شرکت از زمانی که تعدادی از بانک‌های ایالات متحده ورشکست شدند، در توییتر فعال بوده و گفته که آماده است تا مشتریانی را که تحت تأثیر این حادثه قرار گرفته‌اند، پذیرش کند.

بانک Axos

یکی دیگر از بانک‌های دوستدار کریپتو، Axos است که در ماه می ۲۰۲۲ اقدام به ارائه دسترسی مشتریان تجاری خود به پلتفرم TassatPay کرد.  TassatPay یک درگاه پرداخت دیجیتال در یک پلتفرم خصوصی و مجاز مبتنی بر بلاک چین است که امکان پرداخت بی‌درنگ شبانه‌روزی را فراهم می‌کند، و توسط یکی از ناظران اصلی بأنک تایید شده است. این درگاه تا به امروز بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار تراکنش انجام داده است.

Axos همچنین دسترسی به چندین صندوق قابل معامله در مبادلات رمزارزی (ETFs) از جمله صندوق شاخص بیت کوین 10 (BITW)، ETF نوآوری صنعت ارز دیجیتال (BITQ)، ProShares Bitcoin Strategy ETF (BITO) و  ProShares Short Bitcoin Strategy ETF (BITI) را در بین دیگر بانک‌ها ارائه می‌دهد.

بانک‌های سوئیس

بر اساس گزارش اخیر رویترز، بانک‌های سوئیس پس از رویدادهای اخیر، شاهد هجوم  شرکت‌های کریپتویی آمریکایی بوده‌اند.

بانک SEBA که فقط بر ارزهای دیجیتال تمرکز دارد، اعلام کرد ترافیک وب‌سایتش با بازدیدکنندگانی از ایالات متحده افزایش محسوسی داشته است.

 بانک Arab مستقر در سوئیس، پس از تشدید شک و تردیدها پیرامون Silveragte، از افزایش شرکت‌های آمریکایی، عمدتاً در حوزه رمزنگاری گزارش داد که به دنبال افتتاح حساب در این بانک هستند. بر اساس این گزارش، ۸۰ درصد آنها مشتریان Silvergate بوده‌اند.

بانک سوئیسی Sygnum نیز یک بانک حامی رمزارز است که مدعی است «اولین بانک دارایی دیجیتال در جهان» است. اگرچه این بانک به دلیل قوانین نامشخص خود، سیاستی برای عدم پذیرش مشتریان از ایالات متحده دارد.

بانک‌های دیگری که به شرکت‌های کریپتویی خدمات ارائه می‌دهند

اگرچه این لیست، لیست جامعی از بانک‌هایی نیست که به مشتریان کریپتویی خود خدمات ارائه می‌دهند، اما همکاری ادامه‌دار آنها مایه دلگرمی و امیدواری است.

بانک‌های دیگری که حامی صنعت کریپتو هستند عبارتند از Jewel، Series، State Street Bank، Goldman، Capital Union، First Digital و … .

جیک چروینسکی (Jake Chervinsky)، مدیر ارشد سیاست‌گذاری در انجمن بلاک چین، ضمن توییتی اعلام کرد که با سقوط SVB، Silvergate و Signature، اکنون شکاف بزرگی در فضای «بانکداری دوستدار کریپتو» به وجود آمده است.

او ادامه داد که با توجه به اینکه شرکت‌های کریپتویی به حساب‌های جدید نیاز خواهند داشت، بانک‌های دیگر می‌توانند از این فرصت استفاده کنند، اما این بار بدون ریسک‌ کردن‌های مشابه این سه بانکی که ورشکسته شدند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)