0

1

حمله تعویض سیم کارت دلیل هک اخیر اکانت ایکس ویتالیک بوترین!

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم که چند روز پیش خبر هک شدن اکانت ایکس (توییتر) او پخش شده بود، اعلام کرد قربانی حمله هکری از نوع تعویض سیم کارت (SIM swap attack) شده و در مورد خطرات فزاینده مرتبط با امنیت تلفن همراه توضیحاتی داد.

دلیل هک اکانت ایکس ویتالیک بوترین
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

ویتالیک بوترین اظهار داشت اکانت T-Mobile خود را پس گرفته و بر اهمیت حذف شماره‌های تلفن همراه از فرآیند احراز هویت تاکید کرد.

 این افشاگری پس از آن صورت گرفت که حساب ایکس بوترین هک شده بود و مهاجم لینک‌های فیشینگی را از طریق اکانت او منتشر کرده بود. این لینک مخرب از کاربران خواسته بود کیف پول خود را برای ضرب توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) متصل کنند که در نهایت منجر به وارد شدن خسارات مالی قابل‌توجهی به قربانیان شد.

این حادثه خطرات هک تعویض سیم‌کارت را آشکار می‌کند؛ مخصوصاً زمانی که مهاجمان با هدف قرار دادن اکانت‌هایی با تعداد فالوورهای زیاد، سود بردن از طرح‌های فیشینگی برایشان آسان‌تر می‌‌شود.

خرید ارز دیجیتال

این حمله ممکن است کار یک اسکمر به نام Pink Drainer بوده باشد که آدرس کیف پولش با نشان  0x4e…b3f3 شناسایی شده است. مجموع ضرر ناشی از این حمله بیش از ۶۹۱ هزار دلار برآورد شده که بخش اعظم آن مربوط به NFT‌های کریپتو پانکز (CryptoPunks) بوده است.

با وقوع چنین حوادثی بوترین اشتیاق خود را برای پیوستن به شبکه اجتماعی غیرمتمرکز فارکستر (Farcaster) ابراز کرد؛ جایی که از طریق آدرس‌های اتریوم می‌توان بازیابی حساب را مدیریت کرد و به طور بالقوه خطرات مرتبط با احراز هویت سنتی مبتنی بر شماره تلفن همراه را کاهش داد.

این حادثه باگ‌های امنیتی تلفن همراه و نیاز به افزایش آگاهی کاربران را متذکر می‌شود. از آنجایی که حملات تعویض سیم‌کارت همچنان تهدیدی کم‌هزینه محسوب می‌شود، از افراد خواسته می‌شود اقدامات پیشگیرانه را برای محافظت از حساب‌ها و دارایی‌های خود در دنیایی که روزبه‌روز در حال دیجیتالی شدن است، انجام دهند.

منبع: کوین کو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)