0

0

معرفی ۳ فرصت بالقوه بزرگ برای بازار کریپتوکارنسی توسط ویتالیک بوترین

به گفته ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) یکی از بنیانگذاران اتریوم، هنوز فضای زیادی برای نوآوری در این صنعت وجود دارد. او سه فرصت بزرگ برای آینده صنعت دارایی‌های دیجیتال به اشتراک گذاشته است که به تصور او به‌زودی محقق خواهند شد: پذیرش کیف پول انبوه (Mass Wallet)، استیبل کوین‌های مقاوم در برابر تورم و لاگین در وبسایت‌های مبتنی بر اتریوم.

معرفی ۳ فرصت بالقوه بزرگ برای بازار کریپتوکارنسی توسط ویتالیک بوترین
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بوترین در طی مصاحبه‌ای با دیوید هافمن (David Hoffman) یکی از مالکان بانک‌لس (Bankless)، چشم‌انداز خود را برای صنعت کریپتو در سال ۲۰۲۳ به اشتراک گذاشت و به نگرانی مطرح‌شده هافمن مبنی بر اینکه موج پذیرش برای برنامه‌های غیرمتمرکز اکنون پایان یافته است و فرصت کمتری برای توسعه‌دهندگان در ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز جدید وجود دارد، پاسخ داد.

بنیانگذار اتریوم وضعیت فعلی بازار کریپتوکارنسی را دوره برزخی گذرا نامید که هافمن از اشاره به آن طفره رفته بود. او در ابتدا پیشنهاد کرد که باید پیشرفت‌های بیشتری در زیرساخت کیف پول به وجود بیاید تا استفاده از ارزهای دیجیتال برای مردم عادی آسان‌تر شده و اطمینان حاصل شود که این حوزه می‌تواند میلیاردها کاربر را به خود جذب کند.

ویتالیک بوترین در ادامه‌ی صحبت‌های خود گفت:

اگر بتوانید کیف پولی بسازید که یک میلیارد نفر از آن استفاده کنند، این قطعاً یک فرصت بسیار بزرگ خواهد بود.

ثانیاً بوترین گفت که ایجاد یک استیبل کوین مقاوم در برابر تورم و قابل‌ دسترسی به‌صورت جهانی که بتواند در برابر انواع شرایط چه در بلاک چین و چه در اقتصاد گسترده‌تر کلان مقاومت کند، انقلابی برای این صنعت خواهد بود:

اگر بتوانید یک استیبل کوین بسازید که در واقع بتواند از هر چیزی حتی از تورم دلار آمریکا جان سالم به در ببرد، این فرصت بزرگی است و این دستاورد قطعاً برای کسانی که در شرایط سخت اقتصادی تحت فشارهای همه ‌جانبه قرار دارند همچون یک راه نجات عمل خواهد کرد.

البته او هیچ‌گونه پیشنهاد فنی برای چگونگی محقق کردن این ایده‌ها ارائه نکرد.

در نهایت بوترین گفت هر گونه پیشرفت فنی‌ای که منجر به گرفتن قدرت ورود به اینترنت (Log In Power) از فیس‌بوک، گوگل، توییتر و سایر انحصارات متمرکز و انتقال آن به بلاک چین اتریوم بشود، در نهایت این شبکه را قادر می‌سازد تا تسلط بیشتری بر بازار برنامه‌های مبتنی بر وب بدست بیاورد:

اگر بتوانید به وسیله‌ی اتریوم Sign In کنید و فیس‌بوک و گوگل و توییتر را به‌عنوان صاحبان ورود به اینترنت (login overlords) کنار بگذارید، این خود فرصت بزرگی است، درست است؟

با این حال بوترین اظهار داشت که فرصت برای پر کردن شکاف‌های بازار به دلیل رقابت فزاینده و به بلوغ رسیدن آن کمتر پیش می‌آید.

به نظر می‌رسد بنیانگذار اتریوم چند هفته گذشته را صرف به اشتراک گذاشتن آموخته‌ها و توصیه‌های خود در مورد فضای کریپتو کرده و با نگاهی خوش‌بینانه در مورد آینده صنعت دارایی‌های دیجیتال، مخاطبین خود را ترغیب به استفاده از پتانسیل‌های این حوزه کرده است.

بوترین در ۵ دسامبر (۱۴ آذر) اعلام کرد که هویت مبتنی بر بلاک چین، سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و برنامه‌های کاربردی ترکیبی نیز او را در مورد آینده اتریوم و فناوری‌های غیرمتمرکز هیجان‌زده می‌کند.

چند روز قبل از آن در ۳ دسامبر، او تأکید کرد که معامله‌گران با دیدگاه بلندمدت باید تمرکز خود را به‌جای قیمت‌ها بر تحولات فنی این حوزه بگذارند.

پس از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال FTX، بوترین در ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران توصیه کرد که سطح نفوذ انسانی که روی یک پروتکل اعمال شده را در نظر بگیرند و به‌جای اعتماد کردن به اشخاص، به کدهای متن باز و شفاف تکیه کنند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)