0

4

ویتالیک بوترین: CBDC‌ها در جهت اشتباه درحرکت‌اند و فقط ظاهری جدید برای بانک‌ها هستند!

ویتالیک بوترین، یکی از خالقان اتریوم (ETH) می‌گوید ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDCs) به روشی که او قبلاً انتظارش را داشته، توسعه نمی‌یابند.

نظر ویتالیک بوترین در مورد cbdc ها
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ویتالیک بوترین در مصاحبه‌ای جدید با CNBC اظهار کرده یک زمانی نسبت به CBDC‌ها خوش بین بوده، اما اکنون معتقد است آنها عمدتاً به «رونمایی» برای سیستم بانکداری سنتی تبدیل شده‌اند.

«طرح [CBDC] طوری بود که پنچ سال پیش به خیال خام خودم امید بیشتری نسبت به آن داشتم، زیرا افراد زیادی بودند که می‌خواستند کارهایی مانند سازگاری با بلاک چین، تضمین شفافیت و تایید واقعی و نوعی از سطح حریم خصوصی واقعی را انجام دهند».

«وقتی هر یک از این پروژه‌ها به بلوغ خاصی می‌رسند و به ۱ دلار شدن نزدیکتر می‌شوند، همه آنها به نوعی از بین می‌روند. ما سیستم‌هایی را دریافت می‌کنیم که در واقع خیلی بهتر از سیستم‌های پرداخت موجود عمل نمی‌کنند و تنها ظاهری متفاوت برای سیستم بانکی فعلی هستند».

خرید ارز دیجیتال

به گفته بوترین، CBDCها احتمالا دارایی‌های دیجیتال خصوصی نخواهند بود. در عوض آنها به دولت و شرکت‌ها اجازه می‌دهند تا تراکنش‌های مالی افرادی که از آن‌ها استفاده می‌کنند را نظارت کنند.

ارزهای دیجیتال ملی (CBDCها) در نهایت بیشتر ماهیتی عمومی خواهند داشت و اساساً همه موانع موجود مابین شرکت‌ها و دولت را به طور همزمان از بین می‌برند.

بوترین در ادامه سخنانش می‌گوید اتریوم ممکن است در برابر دخالت‌های دولت مقاومت بیشتری از خود نشان دهد، به‌ویژه اکنون که این پروتکل قرارداد هوشمند پیشرو در حال اجرای مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) است.

«اثبات سهام در واقع در ناشناس‌‌سازی ساده‌تر و در بسته ‌شدن سخت‌تر از الگوریتم اثبات کار  (PoW) عمل می‌کند. اثبات کار به مقدار زیادی تجهیزات فیزیکی و برق نیاز دارد؛ اینها دقیقاً همان چیزهایی هستند که سازمان‌های مجری در کشف آنها سال‌ها تجربه دارند».

منبع: دیلی هودل

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)