راهنمای فعالسازی کد تایید ۲ مرحله‌ای (2FA) در صرافی پول نو

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

5 دقیقه

از دیرباز، امنیت یکی از مهمترین و چه بسا مهمترین خواسته ما بوده و اکنون هم در تلاشیم تا در تمامی ابعاد، آن را تضمین کنیم. تفاوتی ندارد که امنیت دارایی باشد و یا امنیت روانی؛ در هر صورت به دنبال آرامش و امنیت هستیم. در فضای اینترنت، نیاز داریم تا بیش از هر زمانی به امنیت توجه کنیم. یکی از اقدمات مورد نیاز برای تامین امنیت در فضای اینترنت (مثلا ایمیل)، چیزی نیست جز تایید ۲ مرحله‌ای یا two-factor-authentication.

همانطور که احتمالا در حساب‌های کاربری خود در پلتفرم‌هایی چون تلگرام، اینستاگرام و دیسکورد مشاهده کرده‌اید، احراز هویت دو مرحله ای (2FA) یک روش امنیتی برای مدیریت احراز هویت و دسترسی به حساب بوده که در آن، نیاز داریم تا اطلاعات خود را برای دو مرتبه تایید کنیم.

طبیعتا هر فردی به دارایی‌ها و اطلاعات خود اهمیت می‌دهد و تمایل ندارد تا فرد دیگری به آن‌ها دسترسی یابد. بنابراین در صرافی پول نو، امکان تایید دو عاملی را فراهم آورده‌ایم تا با خیالی آسوده، به خرید و فروش بپردازیم. در ادامه شیوه‌های مختلف فعالسازی این کد را توضیح خواهیم داد.

فعالسازی کد تایید ۲ مرحله‌ای (2FA) در صرافی پول نو

پیش از هر چیز، نیاز داریم تا حساب کاربری تایید شده خود را بسازیم. در صورت نداشتن حساب کاربری، می‌توانید این کار را در کمتر از ۲ دقیقه انجام دهید. ثبت نام و احراز هویت در پول نو

پس از تایید حساب کاربری، نیاز داریم تا به بخش امنیت حساب خود وارد شویم. انواع حساب کاربری در پول نو

امنیت حساب در پول نو

همانطور که مشاهده می‌کنید، کد تایید ۲ مرحله‌ای به دو شیوه قابل فعالسازی خواهد بود: ۱. با استفاده از ایمیل ۲. اپلیکیشن Google Authenticator. ابتدا شیوه فعالسازی این کد از طریق ایمیل را برای شما شرح می‌دهیم.

فعالسازی تایید دو مرحله‌ای با ایمیل

ابتدا گزینه فعالسازی با ایمیل را انتخاب می‌کنیم و اگر از قبل ایمیل خود را در حساب کاربری ثبت کرده باشیم، دیگر نیازی به وارد کردن ایمیل نیست. در غیر این صورت، می‌بایست اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش و ایمیل خود را اضافه کنیم. ویرایش حساب کاربری در پول نو

فعالسازی تایید دو مرحله‌ای در پول نو

در صورت تایید ایمیل، گزینه ارسال کد را انتخاب می‌کنیم تا کد شناسایی دو عاملی به ایمیل ما ارسال گردد.

فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای

در آخر، کد تایید ایمیل شده را وارد می‌کنیم تا به کد تایید دو مرحله‌ای دسترسی یابیم.

کد شناسایی دو عاملی حساب کاربری را دریافت می‌کنیم:

در صورت عدم دسترسی به ایمیل، می‌توانیم با استفاده از این کد، به حساب کاربری خود دست یابیم.

فعالسازی کد تایید دو عاملی با Google Authenticator

پس از ایمیل، نوبت به اپلیکیشن Google Authenticator می‌رسد. برای فعالسازی کد تایید دو عاملی از طریق این اپلیکیشن، نیاز داریم تا این برنامه را از گوگل پلی، کافه بازار و یا اپ استور نصب کنیم.

با کلیک روی گزینه شروع فعال‌سازی، به QR و یک کد دسترسی پیدا می‌کنیم که می‌توانیم با استفاده از هر یک، به کد Authenticator دسترسی یابیم.

در قسمت Account یا Account Name در این اپلیکیشن، نام حسابی که می‌خواهیم در برنامه ایجاد کنیم، و در قسمت Key هم، کدی که از پول نو دریافت کرده‌ایم را وارد می‌کنیم.

پس از تایید کد، می‌توانیم حساب‌های کاربری خود در Google Authenticator را مشاهده کنیم:

این عکس برای نمونه آورده شده تا با محیط اپلیکیشن آشنا شوید. کد تایید دو عاملی صرافی پول نو کدی ۶ رقمی خواهد بود.

در این مرحله، نیاز داریم تا کد ۶ رقمی ارسالی را در فیلد مشخص شده وارد کنیم.

تبریک! برای ورود به حساب خود در صورت عدم دسترسی به اپلیکیشن Google Authenticator، توصیه می‌شود تا کد درج شده در فیلد را کپی و نگهداری کنید.

غیر فعالسازی کد شناسایی دو عاملی

غیر فعال‌سازی کد شناسایی دو عاملی فرایندی است که تنها چند ثانیه زمان می‌برد!

برای غیر فعالسازی کد تایید دو عاملی از طریق Google Authenticator، نیاز داریم تا عکس پروسه قبل را طی کنیم. ابتدا غیرفعال سازی از طریق ایمیل:

سپس دریافت کد را انتخاب می‌کنیم و با وارد کردن کد ایمیل شده، به غیر فعالسازی کد تایید دو عاملی اقدام می‌کنیم.

غیر فعال‌سازی کد شناسایی دو عاملی

کد شناسایی دو عاملی غیر فعال شد و می‌توانیم همان گونه که پیش تر دیدیم، مجددا آن را فعال کنیم.

حال نوبت به بررسی فرایند غیر فعال‌سازی کد شناسایی دو عاملی از طریق Google Authenticator می‌رسد.

غیر فعالسازی کد شناسایی دو عاملی با Google Authenticator

تیک گزینه مد نظر را انتخاب می‌کنیم و پس از وارد کردن کدی که پیش تر در اپلیکیشن Google Authenticator ذخیره کردیم، می‌توانیم کد خود را غیرفعال کنیم. سپس این امکان وجود دارد تا در هر زمانی، مجددا به فعال‌سازی آن اقدام کنیم.

کد شناسایی دو عاملی شما غیر فعال شد!

در این مقاله، مراحل فعالسازی کد تایید دو عاملی صرافی پول نو را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه با سوال یا ابهامی مواجه شده‌اید، می‌توانید آن را در بخش نظرات مطرح کرده تا در اسرع وقت پاسخگوی شما باشیم.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مینو
مینو
9 ماه قبل
مصطفی
مصطفی
10 ماه قبل

سلام

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

5

نظر مخاطبان (2)