پکس گلد (PAXG)؛ یک تیر با دو نشان! + آموزش خرید

امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

4 دقیقه

هنوز بازار طلا و فلزهای گرانبها پر رونق است. بسیاری از ما ایرانیان بهترین بستر سرمایه‌گذاری را طلا می‌دانیم و آن را قابل اعتماد حس می‌کنیم. اگر بشود بین طلا و ارزهای دیجیتال پلی زد و این دو را به هم مرتبط کرد چه؟ در این صورت دو نشان را با یک تیر زده‌اید و طلا را به صورت ارز دیجیتال خریده‌اید.

حتما درباره ارزهای دیجیتالی که پشتوانه‌ای غیر از ارزهای فیات دارند شنیده‌اید؛ پشتوانه‌هایی مانند طلا، نفت و حتی دیگر ارزهای دیجیتال. در این نوشته به یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا می‌پردازیم: ارز دیجیتال پکس گلد.

اکنون که بازار ارزهای دیجیتال داغ است و فناوری بلاک چین وارد زندگی روزمره انسان شده است، زمان آن رسیده که پروژه‌های بیشتری را بررسی کنیم. در این مقاله از بلاگ پول نو ارز پکس گلد را بررسی خواهیم کرد. اگر به این موضوع علاقه‌مندید این مقاله را بخوانید.

ارز دیجیتال پکس گلد چیست؟

طبق اطلاعات سایت رسمی پکس گلد، ارز PAX Gold یک دارایی دیجیتال مبتنی بر طلا است که توسط یکی از پایدارترین شرکت‌های طلا در بازار ارائه می‌شود. هدف تیم Paxos Gold بهبود اکوسیستم اقتصادی و ایجاد یک شبکه جهانی هماهنگ برای مبادلات فعال آسان و سریع است.

Pax Gold که در سال ۲۰۱۹ توسط Paxos راه اندازی شد، اولین ارز دیجیتال پشتیبانی شده با طلا است که توسط اداره خدمات مالی نیویورک تایید شده است. بنابراین، دارندگان رمزارز می‌توانند دارایی‌های دیجیتال خود را با پول واقعی و حتی طلای واقعی معامله کنند.

این ارز دیجیتال با استاندارد ERC-20 توسعه یافته است. بنابراین می‌توانید از این توکن در تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال و همچنین بلاک چین‌هایی که از این استاندارد پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید.

ارز دیجیتال Pax Gold به ۱۸ رقم اعشار تقسیم می‌شود و حتی کوچک‌ترین مقدار طلا را می‌توان از طریق این رمزارز خریداری کرد. بنابراین از طریق صرافی‌ها می‌توانید به جای طلای واقعی ارز دیجیتال paxg را خریداری کنید. هر Pax Gold برابر با یک اونس طلای تروا (تقریباً ۳۱.۵ گرم) است.

هر اونس تروی یا تروا یک معادل وزنی و دقیقا برابر است با ۰٫۰۳۱۱۰۳۴۷۶۸ کیلوگرم یا ۳۱٫۱۰۳۴۷۶۸ گرم. پس قیمت هر واحد پکس گلد به نسبت تغییر قیمت طلا متغیر است. ولی با این حال ارز دیجیتال پکس گلد یک استیبل کوین (stable coin) به حساب می‌آید و تا حدودی شبیه به ارز دیجیتال تتر گلد است. (استیبل کوین به زبان ساده: استیبل کوین چیست؟)

با توجه به نوسانات زیاد طلا در سال ۲۰۲۰، این توکن در بازار سرمایه رشد قابل توجهی داشته و توجه‌ها را به خود جلب کرده است. تا تاریخ ۱ ژوئن ۲۰۲۱، تعداد توکن‌های ارائه شده توسط پکس گلد ۸۴۱۵۰ واحد و تعداد توکن‌های در گردش ۶۰۱۶۱ واحد است.

نماد ارز پکس گلد

مزایای خرید پکس گلد چیست؟

تمام مزایای خرید طلا را اضافه کنید به مزیت‌های ارز دیجیتال! در ادامه برخی از این مزایا را مرور می‌کنیم:

دسترسی سریع

PAXG که به عنوان یک توکن ERC-20 روی بلاک چین اتریوم ساخته شده است، می‌تواند به راحتی در هر نقطه از جهان و در هر ساعت از شبانه‌روز جابه‌جا یا معامله شود. با حداقل سرمایه گذاری هم هر کسی می‌تواند کسری از شمش طلای لندن Good Delivery معتبر LBMA را داشته باشد.

قابل اعتماد

Paxos یک شرکت امانی و کاستودین است که وزارت خدمات مالی نیویورک آن را تنظیم می‌کند. PAXG از سوی DFS تأیید و تنظیم می‌شود و به طور کامل با طلای اختصاص یافته‌ای که در امن ترین و پیشروترین انبارهای جهان نگهداری می‌شود، پشتیبانی می‌شود. یک حسابرس رتبه‌بندی ملی، عرضه مشابه توکن‌های PAXG و طلای پایه را هر ماه تأیید می‌کند.

قابل تبدیل

به راحتی و در هر صرافی ارز دیجیتال معتبری می‌توانید پکس گلد را به ارزهای دیجیتال دیگر تبدیل کنید. این کار را با طلای فیزیکی به راحتی نمی‌توانید انجام دهید!

بدون کاهش اجرت

شما وقتی طلا را به صورت فیزیکی و در قالب کاربردی مثل زیور آلات خریداری می‌کنید، برای فروش قیمت کمتری دریافت می‌کنید چون بهایی را بایت اجرت پرداخته‌اید با خرید پکس گلد این اتفاق نمی‌افتد و می‌توانید با اسپرد قیمت کمتری آن را خرید و فروش کنید.

کارمزد اندک

ساختار کارمزد پکس گلد برای ایجاد و بازخرید توکن‌های PAXG (0.03-1٪ بر اساس ردیف‌های حجمی) بسیار رقابتی است. در کیف پول Paxos، کارمزد تراکنش‌های زنجیره‌ای اتریوم کم (0.02 درصد) و هزینه‌های ذخیره‌سازی صفر است. ولی مانند سایر توکن‌های ERC-20، هزینه‌های گس فی اتریوم برای تراکنش‌های زنجیره‌ای اعمال می‌شود.

پکس گلد چگونه کار می‌کند؟

پکس گلد در بلاک چین اتریوم کار می‌کند و عملیات آن از قوانین قرارداد هوشمند نوشته شده توسط این شبکه پیروی می‌کند.

لازم به ذکر است که Paxos تمامی تراکنش‌های Pax Gold را با کمک ابزارهای تحلیل خارجی رصد می‌کند. دلیل این امر جلوگیری از پولشویی و کلاهبرداری در زمینه خرید و فروش طلا است. قانونی از قراردادهای هوشمند وجود دارد که در آن توسعه دهندگان کدهای نوشته شده در قراردادها را برای شناسایی نقص یا کاستی در کد نگه می‌دارند و به این ترتیب امنیت آن را تضمین می‌کنند.

هم اکنون برنامه‌ها و پروژه‌های زیادی با پکس گلد همکاری می‌کنند که شامل بیش از ۲۰ صرافی، پلتفرم وام‌دهی، کیف پول و مخزن یا انبار نگهداری است.

شرکت های همکار با پکس گلد

تاریخچه و اهداف پکس گلد

Pax Gold توسط چارلز کاسکاریلا تاسیس شد. خالق ارز پکس گلد می‌گوید:

معاملات طلا از بسیاری جهات دشوار است و رمز ارز پکس گلد به خوبی توانسته این مشکل را حل کند. تیمی از متخصصان حوزه‌های مختلف از جمله وال استریت و برخی از کارکنان سیلیکون ولی روی این پروژه کار می‌کنند.

چارلز کاسکاریلا

پلتفرم‌هایی مانند Nexo بالغ بر ۵ میلیون دلار در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند. این به رمز ارز PAXG اجازه داد تا در مدت زمان کوتاهی به بازار خوبی دست یابد.

این توکن به دلیل اینکه مطابق بعضی از قانون‌های ایالت نیویورک است مزیت‌های زیادی دارد. مثلا Pax Gold می‌تواند قیمت ثابتی داشته باشد. با سرمایه‌گذاری در این ارز هیچ مشکلی در خرید طلا وجود نخواهد داشت. به لطف استاندارد ERC-20، تمام کیف پول‌های اتریوم می‌توانند رمز ارز paxg را نگهداری و منتقل کنند.

برای بسیاری، طلا به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت تبدیل شده است. عدم مداخله بانک‌ها، حفظ بدون نیاز به واسطه و موقعیت یکپارچه جهانی آن یکی از دلایلی است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند طلا بخرند. داشتن ارز دیجیتالی که قیمت آن با طلا تنظیم می‌شود، می‌تواند به افراد کمک کند تا بدون نگرانی درباره نگهداری طلا سرمایه گذاری خود را انجام دهند.

جایگاه پکس گلد در بازار ارزهای دیجیتال

پکس گلد چیست طلا و لوگوی PAXG

در زمان نگارش این مقاله، پکس گلد با قیمت ۱۷۹۰ دلار و حجم معاملات روزانه ۱۰ میلیون دلاری معامله می‌شود. اگر به روند رشد این ارز دیجیتال از زمان عرضه آن تا به امروز نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این ارز چقدر فوق العاده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر در رتبه ۲۱۸ جهان قرار دارد.

خرید پکس گلد از صرافی ایرانی

خرید ارز پکس گلد در چند مرحله ساده و به راحتی قابل انجام است. حتی لازم نیست اکانت پی پال یا مستر کارد داشته باشید. شما می‌توانید با همین کارتی که با آن از دیجیکالا خرید می‌کنید از پول نو نیز خرید کنید. در ادامه روش خرید را به شما آموزش خواهیم داد:

در مرحله اول شما باید در سایت پول نو ثبت نام کنید (اگر این کار را انجام داده‌اید و از کاربران پول نو هستید این مرحله را رد کنید). برای اینکه بتوانید به راحتی در پول نو ثبت نام کنید و احراز هویت را انجام دهید، برای شما راهنمایی قدم به قدم را تهیه کرده‌ایم. با رفتن به لینک زیر این راهنما را بخوانید و اکانت خود را درست کنید:

راهنمای ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی پول‌ نو

بعد از اینکه در پول نو ثبت نام کردید به لینک خرید پکس گلد بروید و این ارز را خریداری کنید.

برای رفتن به لینک خرید پکس گلد به این صفحه خرید پکس گلد مراجعه کنید.

در این صفحه با تصویری مانند تصویر زیر مواجه خواهید شد. طبق اطلاعات عکس فرم را پر کنید و سپس خرید را انجام دهید. به همین راحتی!

خرید پکس گلد از صرافی ایرانی

سخن آخر با خوانندگان مقاله

اگر به روند رشد قیمت رمز ارز paxg و رشد عظیم ارزش بازار آن نگاه کنیم، می‌توانیم آینده روشن این ارز را به وضوح ببینیم. با توجه به قوانین آژانس خدمات مالی ایالت نیویورک و سرمایه‌گذاری‌های کلان شرکت‌های بلاک چین، Pax Gold را می‌توان انتخاب ایده آلی برای تبدیل دارایی‌های سنتی به دارایی‌های دیجیتال با استفاده از این ارز دانست.

پشتیبانی فیزیکی این ارز دیجیتال به شما این اطمینان را می‌دهد که تغییرات شدید در بازار ارزهای دیجیتال به شما آسیبی نمی‌رساند. اگر از طرفداران طلا در پلتفرم اتریوم هستید، فرصت سرمایه‌گذاری را از دست ندهید.

امیدواریم که این مقاله از پول نو بتواند به شما کمک کند تا با این ارز آشنا شوید. اگر به بازار طلا معتقد هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این ارز را نیز بررسی کنید. احتمالا برای سرمایه گذاری علاقه‌مند خواهید شد:)

ما برای شما قابلیتی قرار دادیم تا در مورد تجربه معاملاتی خود برای ما بنویسید. به ما بگویید که چه نظری درباره رمز ارز paxg دارید و آینده آن را چگونه می‌بینید.

سوالات متداول کاربران از ما

چه کیف پولی از پکس گلد پشتیبانی می‌کند؟

✅هر کیف پول اتریوم می‌تواند توکن‌های Pexus را دریافت و پردازش کند و بر اساس قرارداد هوشمند با آن‌ها تعامل داشته باشد. تاریخچه انتقال، ایجاد و خرید این کد ارزی در پلتفرم بلاک چین اتریوم قابل مشاهده است. می‌توان آن را در یک کیف پول رمزگذاری شده مانند Pexus Gold Gemini ذخیره کرد.

کارمزد پکس گلد چقدر است؟

✅پکس گلد هزینه کمی را برای انجام تراکنش ارز پکس گلد از شما دریافت می‌کند. این مقدار حدودا دو صدم درصد است که از ارز شما کاسته می‌شود.

مزایای داشتن دارایی‌های فیزیکی در بلاک چین چیست؟

✅شما دیگر لازم نیست تا زحمت نگه داشتن طلا و تامین امنیت دارایی خود را بکشید. کافیست تا این ارز را خریداری کنید. شما تا وقتی که ارز خود را نفروشید طلا خواهید داشت!

پکس گلد چیست؟

✅رمز ارز PAXG نشان دهنده طلای فیزیکی است و ارزش آن مستقیماً با ارزش بازار آنی طلای فیزیکی مرتبط است.

5
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهراد
مهراد
6 ماه قبل

برای خرید این ارز بهینه ترین راه چیه، چطور میشه روی شبکه خودشون خرید و در کیف پولی نگه داریم که کارمزد بر روی شبکه اتریم پرداخت نکنیم و در عین حال فروختنش هم راحت و سریع میسر باشه

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
6 ماه قبل
پاسخ به  مهراد

سلام وقتتون بخیر، این رمز ارز بر بستر اتریوم قابل خرید و انتقال هست و بهتره که از همین شبکه‌ هم برای اانتقالش به والتتون استفاده کنین. کارمزد شبکه اتریوم هم در حال حاضر چیزی بین ۳ تا ۵ دلاره که چندان بالا نیست.
موفق باشین

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
6 ماه قبل
پاسخ به  مهراد

سلام جناب مهراد عزیز
پکس گلد روی شبکه‌های اتریوم، سولانا و اسمارت چین قابل انتقاله. برای اینکه هزینه شبکه ندین می‌تونین پکس گلد رو از پول نو خریداری کنین و در کیف پول داخل صرافی‌تون نگه دارین تا هر موقع خواستین اقدام به فروشش کنین. این لینک راهنماییتون می‌کنه به صفحه خرید و فروش پکس گلد

سمیه
سمیه
2 سال قبل

یعنی خرید پکس گلد دیگه مثل خرید طلاست دیگه؟
به نظرم فرصت خوبیه برای سرمایه گذاری مخصوصا برای ایرانی ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

5

0

نظر مخاطبان (5)