SLP چیست؟ آشنایی با توکن slp و نحوه فروش آن در پول نو

slp چیست
محمد خزائی

زمان مطالعه :

8 دقیقه

SLP چیست؟ توکن Smooth Love Potion (یا به اختصار SLP) یک توکن بازی است که مهم‌ترین کاربرد آن پرداخت هزینه لازم انجام تولید مثل موجوداتی به اسم اکسی در بازی اکسی اینفینیتی است.

کاربردهای بلاک چین خیلی گسترده‌تر از چیزی است تصور می‌کنیم. از بلاک چین در زمینه‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از آن‌ها صنعت گیمینگ است. در حال حاضر بازی‌های بلاک چینی مختلفی عرضه شده‌اند که از توکن‌های متداول مثل بیت کوین و اتریوم برای پاداش دادن استفاده می‌کنند اما برخی بازی‌ها نیز از توکن‌های اختصاصی خودشان برای اهدای پاداش و جایزه استفاده می‌کنند.

توکن SLP یکی از این توکن‌ها است. این توکن در بازی محبوب Axie Infinity عرضه می‌شود و برای پرورش و خلق موجوداتی که اکسی نامیده می‌شوند کاربرد دارند. در ادامه بیشتر درباره‌ قابلیت‌های این توکن و نحوه کار آن صحبت می‌کنیم. با ما همراه باشید.

اکسی اینفینیتی چیست؟

اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) یک بازی بلاک چینی محبوب است و طرفداران زیادی در سراسر دنیا دارد. بازی در یک دنیای مجازی اتفاق می‌افتد که در آن می‌توانید موجوداتی به نام اکسی را پیدا کنید، پرورش دهید و از آن‌ها در نبردها استفاده کنید. هر کدام از این موجودات ویژگی‌های منحصر به فردی دارند که تعیین کننده قدرت آن‌ها در میدان نبرد است. هر اکسی نیز یک توکن غیرمثلی (NFT) منحصر به فرد است که اطلاعات ژنتیکی آن روی بلاک چین اتریوم ثبت شده و شما می‌توانید آن را خرید و فروش کنید.

لوگو بازی Axie Infinity
کاراکترهای بازی، موجوداتی به نام اکسی هستند که هرکدام توانایی‌های خاصی دارند.

اکسی‌ها می‌توانند تا ۷ بار با هم تولید مثل کنند و ۷ اکسی دیگر تولید کنند. انرژی لازم برای انجام این کار از طریق SLP تهیه می‌شود و هرچه تعداد تولید مثل یک اکسی بیشتر باشد، SLP بیشتری باید مصرف شود. تا قبل از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۹ از امتیاز تجربه (XP) برای این کار استفاده می‌شد اما پس از به‌روزرسانی آلفا، امتیازات XP جای خودشان را به توکن‌های SLP دادند. اکسی اینفینیتی؛ پنجره‌ای جدید رو به بازی‌های بلاک چینی!

SLP چیست؟

SLP یا Smooth Love Potion یک توکن گیمینگ اتریومی (ERC-20) بوده که توکن درون بازی (In-game) اکسی اینفینیتی محسوب می‌شود و با بازی کردن به دست می‌آید. SLP برای ایجاد آیتم‌های درون بازی چون NFTهای اکسی، خرید Rune و Charm، استیکینگ و خرید/فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین از مارس سال ۲۰۲۲، امکان خرید اکسی‌ها با SLP فراهم شد. استاندارد ERC-20 چیست و چه تفاوتی با TRC-20 و BEP-20 دارد؟

دلیل اصلی گسترش کاربردهای اس‌ال‌پی، استفاده بیشتر از SLP بود که به صورت غیرمستقیم موجب خروج توکن‌ها از چرخه بازار (توکن سوزی) می‌شود و به مهار تورم کمک می‌کند. توکن سوزی چیست؟ چرا و چگونه انجام می‌شود؟

مهم‌ترین کاربرد SLP چیست؟

از مهم ترین کاربردهای SLP گفتیم. امّا جالب است بدانید که به دلیل عرضه در استخرهای نقدینگی یونی سواپ، علاوه بر دنیای گیمینگ، دنیای دیفای را هم تحت تاثیر خود قرار داده است.

با اینکه این توکن یکی از ساده‌ترین توکن‌های گیمینگ به شمار می‌رود اما کاربردهای خیلی جالبی دارد. علاوه بر اینکه می‌توانید از SLP برای تولید مثل اکسی‌ها استفاده کنید، می‌توانید از این توکن برای سرمایه‌گذاری هم استفاده نمایید و آن را در صرافی‌های غیرمتمرکزی مثل یونی سواپ بخرید و بفروشید.

نحوه کار SLP چگونه است؟

برای ایجاد موفق یک اکسی، باید مقدار مشخصی SLP مصرف کنید. هزینه هر بار تولید مثل هم براساس تعداد دفعاتی که هر والد تولید مثل کرده بررسی خواهد شد. هرچقدر که دفعات تولید مثل والدین بیشتر باشد، مقدار SLP مصرفی شما هم بیشتر خواهد شد.

لوگو SLP
نماد توکن SLP که به معنی معجون دل‌انگیز عشق است!

همان‌طور که گفته شد، هر اکسی تا ۷ بار توانایی تولید مثل دارد. برای هر بار تولید مثل شما به یک عدد توکن AXS و مقدار مشخصی توکن SLP نیاز دارید. این مقدار به این بستگی دارد که هر کدام از اکسی‌ها چند بار تولید مثل کرده است. در جدول زیر هزینه‌ای که باید برای هربار تولید مثل پرداخت کنید نمایش داده شده است.

تعداد دفعات تولید مثلمقدار SLP موردنیاز
۱(۹۰۰+۹۰۰) ۱۸۰۰
۲(۱۳۵۰ + ۱۳۵۰) ۲۷۰۰
۳(۲۲۵۰+۲۲۵۰)۴۵۰۰
۴(۳۶۰۰+۳۶۰۰) ۷۲۰۰
۵(۵۸۵۰+۵۸۵۰) ۱۱۷۰۰
۶(۹۴۵۰ + ۹۴۵۰)۱۸۹۰۰
۷ (۱۵۳۰۰ + ۱۵۳۰۰) ۳۰۶۰۰

همانطور که در جدول مشاهده می‌کنید، دفعات تولید مثل هر دو اکسی، تعیین کننده SLP مصرفی است. البته لازم به ذکر است که علاوه بر SLP، کاربران نیاز دارند تا برای هر مرتبه Breeding، مقدار ۰.۵ AXS را هم مصرف کنند.

ویژگی‌های منحصر به فرد SLP چیست؟

از مهم ترین ویژگی‌های منحصر به فرد SLP، می‌‌توان به امکان توکن سوزی اختیاری برای کاربران اشاره کرد. به گونه‌ای که هولدرها می‌توانند SLPهای خود را در پرتال اختصاصی توکن‌سوزی، از چرخه خارج کنند. البته که این پلتفرم معرفی شده توسط Sky Mavis، چندان نتوانست میزان عرضه SLP را کنترل کند.

علاوه بر راه‌اندازی پرتالی برای توکن‌سوزی،‌ افراد می‌توانند با فعالیت‌هایی چون خرید اکسی و یا Breeding، در فرایند توکن‌سوزی SLPهای بدست آمده از بازی سهیم باشند.

نحوه به دست آوردن SLP چگونه است؟

ساده‌ترین روش برای کسب SLP، به دست آوردن آن‌ها پس از بردن نبردهای بازی Axie Infinity است. این روش خیلی زمانبر است اما یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد از بازی اکسی به شمار می‌رود. در صورتی هم که برای پرداخت هزینه تولید مثل به SLP نیاز دارید، می‌توانید این توکن را از صرافی‌هایی مثل پول نو خریداری کنید.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

هدف SLP چیست؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، SLP را می‌توان از طریق انجام بازی Axie Infinity به دست آورد. امّا راه‌های بدست آوردن اس‌ال‌پی به بازی محدود نمی‌شود و افراد می‌توانند این توکن را در صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز نیز، خریداری کنند.

هدف SLP چیست؟

به طور کلی، پیشبرد امور درون بازی چون خرید اکسی، Breed اکسی‌ها، ایجاد انگیزه رقابت میان بازیکنان و ویژگی‌های خارج از بازی چون فراهم آوردن امکان استیکینگ در صرافی غیرمتمرکز Katana، از مواردی هستند که می‌توان آن‌ها را جزو اهداف اصلی SLP دانست.

به سبب تاثیرپذیری قیمت اس‌ال‌پی (SLP) از رویدادها و اخبار مختلف، بسیاری از معامله‌گران کوتاه‌مدت تمایل دارند تا موقعیت‌های معاملاتی این ارز در تایم‌فریم‌های کوتاه را غنیمت شمارند و از آن به عنوان یک دارایی مناسب برای نوسان‌گیری استفاده کنند.

البته که این توکن اغلب مناسب معامله‌گران ریسک‌پذیر بوده و امکان از دست رفتن دارایی وجود دارد.

تیم توسعه دهنده SLP

از آنجایی که SLP توکن درون بازی اکسی اینفینیتی به حساب می‌آید، پس طبیعتا اعضای تیم توسعه دهنده SLP هم همان تیم توسعه دهنده Axie Infinity و استودیوی سازنده بازی یعنی Sky Mavisبه شمار می‌آیند.

با رجوع به وبسایت رسمی اکسی اینفینیتی، می‌توان اعضای تیم توسعه‌دهنده این پروژه را بهتر شناخت:

  • ترانگ‌تان انگویِن(Trung Thanh Nguyen) که به عنوان مدیرعامل Sky Mavis شناخته می‌شود و این کمپانی را در زادگاه خود یعنی ویتنام راه‌اندازی کرد. همچنین در سال ۲۰۲۱، وی در لیست تاثیرگذارترین‌های Coindesk قرار گرفت.
  • الکساندر لارسن (Aleksander Larsen) مقام مدیریت ارشد عملیاتی (COO) پلتفرم را برعهده دارد. وی همچنین در پلتفرم گیمینگ بلاک چینی Alliance نیز، فعالیت دارد.
  • تو دُوآن (Tu Doan) اقدامات مرتبط با طراحی اکسی‌ها را انجام می‌دهد.
  • اندی هُو (Andy Ho) وظیفه هدایت تیم فنی و فراهم کردن زیرساخت‌های پلتفرم را برعهده دارد.

همچنین علاوه بر تیم توسعه دهنده، افراد دیگری هم در گسترش اجتماع اکسی اینفینیتی نقش داشته‌اند که در صدر آن‌ها، جفری زیرلین (Jeffrey Zirlin) ملقب به Jiho قرار دارد که یکی از تصاویر کارتونی وی را مشاهده می‌کنید.

وی مسئولیت رشد برند اکسی اینفینیتی و تلاش برای شناخت بیشتر اجتماع از بازی را بر عهده دارد. حوزه اصلی فعالیت وی را می‌توان دیسکورد اکسی اینفینیتی و توییتر اکسی اینفینیتی دانست.

چطور توکن‌های SLP را بفروشیم؟

توکن اس ال‌ پی را می‌توان با بازی کردن Axie Infinity و پیروزی در رقابت‌ها به دست آورد. بعد از اینکه توکن SLP شما به اندازه مورد نظرتان رسید می‌توانید برای فروش آن‌ها در صرافی پول نو اقدام کنید.

فروش SLP در پول نو بسیار آسان است. برای فروش این دارایی دیجیتال درصرافی ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شده و توکن‌های اس ال پی خود را از کیف پول‌ شخصی خود به کیف پول داخلی‌تان در صرافی انتقال دهید. برای شروع فروش SLP مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

۱. ابتدا لازم است به حساب کاربری خود وارد شوید. در صورتی که هنوز در پول نو حسابی ایجاد نکرده‌اید، ابتدا با انجام مراحل ثبت نام، حساب خود را ایجاد کنید.

نکته: در پول نو بدون احراز هویت هم می‌توان خرید و فروش کرد، اما برای استفاده از امکانات کامل سایت مانند واریز و برداشت، باید احراز هویت شما کامل شده باشد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مقاله اختصاصی «راهنمای افتتاح حساب و احراز هویت در پول نو» مراجعه کنید.

۲. بعد از ورود به حساب کاربری به منوی کیف پول رفته و در مقابل توکن اس ال پی روی گزینه «واریز» کلیک کنید.

واریز SLP

۳. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود ابتدا باید شبکه مورد نظرتان برای انتقال را انتخاب کنید. در پول نو با استفاده از شبکه‌های رونین، اتریوم و اسمارت چین می‌توان توکن‌های SLP را انتقال داد. بعد از انتخاب شبکه، آدرس کیف پول SLP شما در صرافی قابل مشاهده است. برای انتقال از این آدرس استفاده کرده و سپس شناسه تراکنش (TxID) را وارد کنید. در نهایت روی گزینه ثبت واریز کلیک کنید. بعد از مدتی توکن‌های SLP شما در شبکه انتقال داده شده و در کیف‌ پول‌تان قابل مشاهده هستند.

مراحل واریز اس ال پی

انتخاب شبکه واریز SLP و دریافت آدرس انتقال

۴. در نهایت کافی است وارد منوی «خرید/فروش» شده و در کادر فروش رمز ارز SLP را انتخاب کنید. قیمت لحظه‌ای این توکن به شما نمایش داده شده و با وارد کردن تعداد، معادل تومانی آن قابل مشاهده خواهد بود. در نهایت با انتخاب گزینه «فروش» به صورت آنی توکن‌های اس ال پی شما فروخته شده و معادل تومانی آن برای شما در کیف پول‌تان شارژ خواهد شد.

فروش SLP

با انتخاب گزینه MAX در کادر «مقدار فروش»تمام توکن‌های SLP شما برای فروش اختصاص داده‌ می‌شوند

آینده SLP چیست؟

علی‌رغم تیم توسعه‌دهنده موفق، کاربردهای گسترده و بروزرسانی‌های مستمر، شاید نتوان SLP را یک دارایی موفق در طولانی‌مدت به حساب آورد. به علاوه‌، قیمت این ارز حدود ۹۵درصد از سقف تاریخی (ATH) خود (۰.۴۲ دلار در جولای ۲۰۲۱) فاصله دارد که کار آن را برای بهبود شرایط دشوارتر می‌کند.

با این حال عوامل متعددی چون عملکرد اکوسیستم اکسی اینفینیتی و شرایط کلی بازار کریپتو، می‌توانند بر آینده قیمتی SLP تاثیرگذار باشند و همین موضوعات برخی تحلیلگران را مجاب کرده تا نسبت به آینده اس ال پی در بلندمدت خوشبین باشند.

 خرید زمین در متاورس؛ آینده املاک دیجیتال

آیا سرمایه گذاری SLP خوب است؟

این که آیا اس‌ال‌پی می‌تواند یک دارایی مناسب برای سرمایه‌گذاری باشد یا خیر، به اهداف سرمایه‌گذاری و شرایط پورتفولیوی ما بستگی دارد.

به عنوان مثال با توجه به تاثیرپذیری بالا از حواشی و اخبار، این توکن از نوسانات نسبتا بالایی برخوردار بوده و همین موضوع، می‌تواند موقعیت معاملات در کوتاه مدت را برای معامله‌گران Scalper ایجاد کند.

با این حال طی ماه‌های اخیر، SLP در شرایط رکود نسبی قرار داشته و همین موضوع سبب شده تا افراد تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری روی این ارز از دست بدهند و بازیکنانی که آن را بدست می‌آورند هم ترجیح دهند تا SLP را به ارزهای دیگر تبدیل کنند.

البته از طرفی با توجه به کاربردهای گسترده این ارز در بازی اکسی اینفینیتی و متاورس (Landهای اکسی اینفینیتی)، انتظار می‌رود که بسیاری از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند باشند تا SLP را به لیست دارایی‌های خود بیفزایند.

در هر صورت سرمایه‌گذاری یا عدم سرمایه‌گذاری روی اس ال پی، از آن دسته تصمیماتی است که کاملا به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بستگی خواهد داشت.

امنیت ارز دیجیتال SLP

اگر بخواهیم این ارز را از بعد امنیت زیرساختی مورد بررسی قرار دهیم، احتمالا بتواند نمره قبولی را دریافت کند. چرا که علی‌رغم هک بزرگ رونین بریج در مارس ۲۰۲۲، تا کنون در رابطه با مشکلات و باگ‌های امنیتی سایت اکسی اینفینیتی و دارایی‌های SLP و AXS چیزی گزارش نشده است.

امنیت ارز دیجیتال SLP

با این حال نوسانات بالا، عرضه نامحدود و تورم‌زایی این ارز، از جمله دلایلی هستند که بسیاری را مجاب کرده‌اند تا از SLP به عنوان یک دارایی ناامن برای سرمایه‌گذاری یاد کنند.

بهترین کیف پول های SLP

بدون شک کیف پول Ronin را می‌توان محبوب ترین کیف پول اکسی اینفینیتی دانست. با این حال، کیف پول‌هایی که از توکن‌های ERC-20 پشتیبانی به عمل می‌آورند نیز، از SLP و AXS پشتیبانی می‌کنند:

مقایسه SLP با BTC

یکی از موضوعات مورد بحث عجیب در حوزه کریپتو، صحبت‌هایی است که برخی از فعالان دنیای کریپتو به آن می‌پردازند و آن چیزی نیست جز: مقایسه SLP و BTC!

شاید نتوان به طور دقیقی این دو ارز را با یکدیگر مقایسه کرد چرا که وجوه اشتراک چندانی ندارند. با این حال، شاید بتوان مهم ترین تفاوت این دو را در کاربرد و میزان عرضه دارایی‌ها دانست. همانطور که می‌دانید، کاربرد اصلی بیت کوین (BTC) ذخیره ارزش و فعالیت به عنوان ابزار معاملات غیرمتمرکز است.

امّا هدف اصلی اس ال پی را می‌توان انجام فعالیت‌های درون بازی اکسی اینفینیتی اعم از خرید یا Breding اکسی‌ها عنوان کرد.

همچنین میزان عرضه این دو دارایی نیز، از مهم ترین تفاوت آن‌ها است. همانطور که مطلع هستید، حداکثر تعداد سکّه‌های BTC، از ۲۱ میلیون فراتر نمی‌رود. از آن سو، SLP از میزان ذخیره نامحدود برخوردار است.

به علاوه، در زمان نگارش این مطلب، هر واحد BTC ارزشی برابر با ۱۱.۷۸ میلیون SLP دارد.

سخن نهایی

SLP یک توکن بازی است که توسط بازی محبوب Axie Infinity خلق شده است. Axie Infinity یک بازی بلاک چینی است و در آن باید با پرورش موجوداتی به نام اکسی و استفاده از آن‌ها در نبردها، توکن SLP به دست بیاورید. توکن‌های SLP را می‌توانید بعدا در صرافی‌ پول به فروش برسانید یا از آن‌ها برای پرداخت هزینه‌های تولید مثل اکسی‌ها استفاده کنید.

6
اشتراک در
اطلاع از
guest
6 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pooria
Pooria
10 ماه قبل

سلام
صرافی شما شبکه ronin رو برای ارز slp پشتیبانی میکند؟
اگر جواب مثبته، ثبتنام صرافی شما چند روز طول میکشه؟

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
10 ماه قبل
پاسخ به  Pooria

سلام دوست عزیز. بله پشتیبانی میشه.
در سریع‌ترین زمان ممکن، ما سه سطح کاربری داریم و می‌تونین بدون احراز هویت و در کمتر از ۵ دقیقه یک حساب کاربری ایجاد کنید و از امکانات پول نو بهره مند بشین.
با آرزوی موفقیت برای شما

محمدپیامنی
محمدپیامنی
1 سال قبل

من چند نفر رو دعوت کردم ولی نه هدیه ثبت نام به حسابم امده نه معرفی لطفا جواب بدید

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل
پاسخ به  محمدپیامنی

لطفا با پشتیبانی ما تماس بگیرین:
در ساعات اداری:
۰۲۱-۹۱۰۷۰۵۲۰
در واتسپ و تلگرام:
۰۹۹۱۲۰۵۴۵۱۵

محمدپیامنی
محمدپیامنی
1 سال قبل

باسلام من مرحله یک احراز هویتم انجام دادم شما گفته بودید مبلقی به عنوان هدیه ۶۸۰ هزارتون میاد به حساب کیف پول نیومده جریان چیه سرکاری هست یا خیر

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل
پاسخ به  محمدپیامنی

سلام محمد عزیز
ما هیچ کجا چنین مبلغی رو اعلام نکردیم. دو جایزه برای افرادی که دوستانشون رو به پول نو معرفی می‌کنن داریم: به ازای هر نفر ۱۵۰۰۰ تومان هدیه و ۰.۱ درصد مبلغ تراکنش به عنوان کارمزد. اگر از پیج‌های غیر رسمی و فیک چنین چیزی مشاهده کردین باید سریعا به ما گزارش بدین و تمام اطلاعیه‌های ما رو از شبکه‌های اجتماعی رسمی ما و وبسایت ما دنبال کنین.
تمام جزئیات طرح ریفرال ما در این صفحه هست: pooleno.ir/referral
تمام افرادی که طبق شرایط اعلام شده عمل کردن جوایزشون رو دریافت کردن و هنوز هم دارن دریافت می‌کنن.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

6

2

نظر مخاطبان (6)