علت رشد بیت کوین تا ۳۵ هزار دلار چه بود؟ بررسی جامع دلایل صعود بیت کوین

دلیل رشد بیت کوین تا ۳۵ هزار دلار
جمال نوری

زمان مطالعه :

2 دقیقه

اگر در این روزها بازار را رصد کرده باشید، متوجه رشد خیره‌کننده بیت کوین شده‌اید. بیت کوین با رشد ۱۷ درصدی در مدت زمان ۲ روز به قیمت ۳۵,۲۸۰ دلار رسد؛ اما علت رشد بیت کوین چه بود؟ در این مطلب قرار است به بررسی علل افزایش قیمت بیت کوین تا ۳۵ هزار دلار بپردازیم.

اگر بخواهیم به صورت کامل در مورد علت رشد بیت کوین تا سطح ۳۵ هزار دلار صحبت کنیم باید به ۱۰ روز گذشته برگردیم. اتفاقاتی که از ۱۶ اکتبر در بازار شروع شد و به صورت پازل‌وار باعث رشد بیت کوین شد.

دلایل رشد بیت کوین 

بررسی دلایل رشد بیت کوین

از تاریخ ۱۶ اکتبر اتفاقتی که باعث رشد بیت کوین شده‌اند عبارتند از: 

اولین دلیل رشد بیت کوین؛ شایعه تایید ETF بیت کوین شرکت بلک راک

در روز ۱۶ اکتبر شایعه‌ای مبنی بر تایید ETF بیت کوین که توسط شرکت بلک راک درخواست شده بود، منتشر شد. این شایعه باعث رشد قیمت بیت کوین تا سطح ۳۰ هزار دلار شد.

بررسی دلیل رشد قیمت بیت کوین

بعد از مدتی این شایعه توسط بلک راک تکذیب شد و بیت کوین به سرعت ریزش کرد. البته نکته‌ این بود که ذهن مردم و فعالان بازار دوباره به سمت ETFها معطوف شد. این شایعه شاید دلیل اصلی رشد قیمت بیت کوین نبود؛ اما در آماده سازی ذهنی مردم تاثیر بالایی داشت. 

در مورد این که چرا این شایعه باعث آمادگی ذهنی فعالان بازار شد؛ در بخش‌های بعدی بیشتر خواهید خواند. 

دومین دلیل رشد بیت کوین، پیروزی ریپل در مقابل SEC

در تاریخ ۲۰ اکتبر، SEC شکایت خود علیه مدیران ریپل را پس گرفت. شاید با خود بگوید این موضوع چه ربطی به رشد بیت کوین دارد. پیروزی ریپل و تسلیم شدن SEC در اصل پیروزی فضای کریپتو در مقابل SEC است. با این پیروزی فعالان بازار امیدوار شدند که کمیسیون SEC تاییدیه ETFهای بیت کوین را صادر کند. حال این پیروزی را در کنار خبر قبلی قرار دهید، یعنی مردم همگی به ETF شرکت بلک راک فکر می‌کنند و SEC در مقابل پروژه‌های کریپتویی تسلیم می‌شود. این دو موضوع باعث افزایش امید در بازار و افزایش تقاضا خرید شد. 

سومین دلیل رشد بیت کوین؛ پیروزی گری اسکیل در مقابل SEC

داستان دعوای حقوقی گری اسکیل و SEC بسیار طولانی است؛ اما در ۲۳ اکتبر، دادگاه دستورالعمل‌هایی را به SEC در مورد نحوه پیشبرد برنامه ETF اسپات بیت کوین Grayscale ارائه کرد. با این دستورالعمل گری اسکیل درخواست خود را دوباره برای SEC ارسال کرد. این خبر به تب و تاب و امید فعالان بازار افزود. 

همه چیز آماده بود که بیت کوین رشد کند و بازار منتظر یک جرقه برای رشد بود. این جرقه هم زده شد. چهارمین علت رشد بیت کوین باعث رشد انفجاری بیت کوین شد. 

چهارمین دلیل رشد بیت کوین؛ لیست شدن ETF بیت کوین شرکت بلک راک در DTCC

خبر تایید شدن ETF بلک راک، یکی از علل رشد بیت کوین

همان‌طوری که گفتیم بازار منتظر یک جرقه برای رشد بود. این جرقه لیست شدن ETF بیت کوین شرکت بلک راک با نام iShares spot Bitcoin ETF در شرکت سپرده گذاری اعتماد و تسویه حساب (DTCC) بود. در تاریخ ۲۳ اکتبر ۲۰۲۳ اریک بالچوناس، تحلیلگر بلومبرگ در توییتی از لیست شدن ETF شرکت بلک راک در DTCC خبر داد. این لیست شدن به معنی نزدیک بودن تایید ETF این شرکت بود. برخی معتقد بودن که بلک راک چراغ سبزی از SEC دریافت و برای سرعت بخشیدن به فرایند ایجاد ETF خود اقدام به لیست کردن iShares spot Bitcoin ETF کرده است.

این خبر باعث انفجاری شد که همه منتظر آن بودند. بیت کوین پس از این خبر در طول ۲ روز رشد ۱۷ درصدی را تجربه کرد و برای اولین بار از ابتدای سال ۲۰۲۳ از قیمت ۳۲ هزار دلار فراتر رفت.

تمام این موارد دست در دست هم دادند تا بیت کوین برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ به قیمت ۳۵ هزار دلار برسد.

آیا بیت کوین می‌تواند رشد بیشتری را تجربه کند؟

فعلا از نظر تکنیکالی بازار رشد زیادی را تجربه کرده و در محدوده گران فروشی در حال معامله است. به همین دلیل بهتر است برای خرید بیت کوین کمی صبر کنیم. اما از آنجایی که یک محدوده بسیار مهم شکسته شده، بازار می‌تواند حرکت صعودی‌ای را که آغاز کرده در میان مدت ادامه دهد و در کل از اینجا به بعد روند بیت کوین صعودی خواهد بود.

جمع بندی

تمام مواردی که در بالا اشاره کردیم، باعث رشد شدید بیت کوین شدند و به نظر می‌رسد چشم انداز بازار برای سال‌های پیش رو به خصوص ۲۰۲۴ که هاوینگ بیت کوین نیز در آن اتفاق می‌افتد، صعودی باشد. نظر شما چیست؟ آیا دلایل دیگری سراغ دارید که در این روزها باعث سبزپوش شدن بازار کریپتو شده باشد؟ منتظر خواندن نظرات شما در کامنت‌ها هستیم.

10
اشتراک در
اطلاع از
guest
10 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید
مجید
6 ماه قبل

آقا هر موقع آخر ماه می‌شه چرا این اتفاقا میفته. الان خب من پول نداشتم بیتکوین بخرم کی جوابگوئه؟
امیدوارم یه نقطه ورود خوب این وسط مسطا پیدا شه ما حقوق گرفتیم بتونیم بخریم.
یا قاضی الحاجات خودت کمک کن.

حامد T
حامد T
2 ماه قبل
پاسخ به  مجید

باشه

نیما
نیما
6 ماه قبل

این بلک راک هم شورش رو در آورده
هی تایید و هی تکذیب می کنه
قشنگ داره بازار رو دستکاری میکنه

سید
سید
6 ماه قبل

خرید بیت کوین رو برای بلند مدت در این قیمت پیشنهاد می کنید

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

10

0

نظر مخاطبان (10)