کیف پول ها

زمان مطالعه :

9 دقیقه

بهترین کیف پول‌های کاردانو برای ذخیره ADA در سال 2023

بهترین کیف پول کاردانو

مدیریت و ذخیره ارز دیجیتال کاردانو (ADA) به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز دارد و یافتن بهترین کیف پول کاردانو همیشه کار آسانی نیست. به همین دلیل است که ما فهرستی از کیف پول‌های ADA را برای دسترسی آسان‌تر گردآوری کرده‌ایم.

در این مطلب قصد داریم بهترین کیف پول‌های کاردانو در سال 2023 برای مدیریت توکن‌های Cardano، NFT‌ها، اتصال به Cardano DApps و استفاده از آن‌ها را معرفی کنیم. کیف پول‌هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که شما را قادر می‌سازند توکن ADA را در استخرهای استیکینگ، سهام‌گذاری (استیک) و با رأی دادن در حاکمیت Cardano شرکت کنید.

کیف پول کاردانو چیست؟

کیف پول کاردانو

کیف پول کاردانو در اصل ابزاری است که شما را قادر می‌سازد با بلاک‌ چین Cardano تعامل داشته باشید. به این ترتیب، می‌توانید ارز دیجیتال ADA را ارسال، دریافت، ذخیره و استیک کنید. با کیف پول‌های بومی بلاک چین چارلز هاسکینسون می‌توانید توکن‌های قابل تعویض وNFTهای Cardano (توکن‌های غیرقابل تعویض) را هم مدیریت کنید. برخی از کیف‌پول‌های چند ارزی دارای صرافی‌های داخلی هستند، بنابراین می‌توانید از طریق آن‌ها ADA را به صورت مستقیم خریداری یا مبادله کنید. کاردانو چیست؟ کاربرد و آینده ارز دیجیتال ADA

با وجود بسیاری از تهدیدات امنیتی در دنیای ارزهای دیجیتال، استفاده از یک کیف پول ایمن Cardano بسیار مهم است. رها کردن مبالغ زیاد توکن‌های ADA در صرافی‌ها چندان هوشمندانه نیست، زیرا آن‌ها را در معرض خطر سرقت یا هک قرار می‌دهد.

علاوه بر این، در این صورت فرصت دریافت پاداش‌های رایگان ADA از طریق سهام‌گذاری را از دست می‌دهید در صورتی که می‌توانید از آن درآمد داشته باشید!

انواع کیف پول‌ Cardano

  • کیف پول دسکتاپ– نرم‌افزاری است که شما روی رایانه خود نصب و استفاده می‌کنید.
  • کیف پول‌های افزونه مرورگر– به راحتی روی مرورگرهای کروم، فایرفاکس یا سایر مرورگرها نصب و اجرا می‌شوند.
  • کیف پول‌های موبایل– برای دستگاه‌های اندروید و iOS طراحی شده‌اند و امکان ارسال و دریافت ADA با استفاده از کدهای QR را فراهم می‌کنند.
  • کیف پول‌های وب– کیف پول‌های مبتنی بر مرورگر هستند که می‌توانید بدون نیاز به دانلود یا نصب برنامه از آنها استفاده کنید و البته کمترین امنیت را دارند!
  • کیف پول‌های سخت‌افزاری– دستگاه‌های فیزیکی و بهترین راه برای ایمن نگه داشتن ADA یا هر ارز دیجیتال دیگری هستند.

بهترین کیف پول‌های کاردانو در سال 2023

همانطور که اشاره شد کیف پول‌های بسیاری برای ذخیره ارز ADA وجود دارند. در ادامه برخی از این والت‌ها را با یک دیگر بررسی می‌کنیم.

کیف پول ددالوس Daedalus (دسکتاپ)

کیف پول Daedalus

Daedalus یک کیف پول کاردانو مخصوص دسکتاپ است که توسط IOHK (اکنون با نام IOG) توسعه یافته است. از این کیف پول می‌توان در سیستم عامل‌های ویندوز (فقط نسخه‌های ویندوز ۸ و ۱۰)، مک و لینوکس استفاده کرد. علاوه بر آن، دارای ویژگی‌های پشتیبان‌گیری و بازیابی است.

  • ددالوس با هر دو کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X /S و Trezor Model T به خوبی کار می‌کند.
  • نصب، همگام‌سازی و شروع استفاده از آن حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.
  • از استیک ADA پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت رأی‌ دادن در مورد پیشنهادها و پروپوزال‌ها را دارد.
  • مدیریت تمام توکن‌های بلاک‌چین کاردانو، دارایی‌های بومی و NFTهای Cardano در آن امکان‌پذیر است.
  • می‌توانید کیف پول‌های متعددی را داخل Daedalus ایجاد کنید.

کیف پول یوروی Yoroi (افزونه مرورگر، موبایل)

کیف پول Yoroi

کیف پول Yoroi محصول Emurgo است. یویوی یک کیف پول سبک روزانه برای Cardano است. نصب و استفاده از آن در دستگاه‌های اندروید و iOS بسیار آسان است. این کیف پول کاردانو به عنوان یک افزونه در مرورگرهای کروم، فایرفاکس و Edge قابل استفاده است.

مانند تمام محصولات Cardano که امنیت در آن‌ها اولویت اصلی است، Yoroi کاملاً آزمایش شده، امنیت آن بررسی شده و کلیدهای خصوصی آن کاملاً رمزگذاری شده است که استفاده از آن را برای شما بسیار ایمن می‌کند.

برخلاف Daedalus، شما مجبور نیستید بلاک‌چین کامل را دانلود کنید که باعث می‌شود دانلود Yoroi بسیار سریع باشد و بتوانید فوراً از ویژگی‌های آن استفاده کنید.

  • Yoroi نیز با هر دو کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X و Trezor Model T به خوبی کار می‌کند.
  • مدیریت تمام توکن‌های بلاک‌چین کاردانو، دارایی‌های بومی و NFTهای Cardano در آن امکان پذیر است.
  • از استیک ADA پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت رأی دادن در مورد پروپوزال‌ها را دارد.
  • نصبش سریع و آسان است.

کیف پول نامی Nami (افزونه مرورگر)

کیف پول NAMI

Nami Wallet یک کیف پول افزونه مرورگر است و در مرورگرهای کروم، Edge و Brave کاربرد دارد.

Nami با کیف پول‌های Daedalus/Yoroi و برخی کیف‌پول‌های بومی دیگر Cardano سازگار نیست، زیرا آن‌ها چندین آدرس را در هر کیف پول پشتیبانی می‌کنند، در حالی که Nami فقط از یک آدرس استفاده می‌کند. بنابراین، استفاده همزمان از آن‌ها توصیه نمی‌شود، اما می‌توانید با استفاده از عبارات پن یا Seed Phrase به Nami وارد شده و از آن خارج شوید. با این کیف پول، شما می‌توانید ADA را تنها در استخر سازندگان سهام کیف پول Nami، به نام Berry Pool استیک کنید.

  • تمام توکن‌های بلاک‌ چین کاردانو، دارایی‌های بومی و NFTهای Cardano را مدیریت می‌کند.
  • Nami Wallet می‌تواند به برنامه‌های Cardano DApps مانند DEX و مارکت پلیس‌های Cardano NFT متصل شود.
  • Nami Wallet می‌تواند به کیف پول‌های سخت‌افزاری Ledger Nano X/S و Trezor متصل شود.

کیف پول اترنال Eternl (وب، افزونه مرورگر، موبایل)

کیف پول Eternl

Eternl با نام قبلی CCVault یک کیف پول وب، افزونه مرورگر و یک کیف پول موبایل است که توسط اعضای جامعه برای کل جامعه Cardano ساخته شده است. این کیف پول کاردانو در ۶ ماه گذشته پیشرفت و توسعه فوق‌العاده‌ای داشته است.

Eternl اولین مرورگر Cardano DApps (نسخه بتا) را ساخته و توسعه نسخه موبایل آن به خوبی پیش رفته است. شما می‌توانید در آن چندین حساب ایجاد کنید.

  • تمام توکن‌های بلاک‌چین کاردانو، دارایی‌های بومی و NFTهای Cardano را مدیریت می‌کند.
  • Eternal قادر به اتصال به Cardano DApps مانند DEXs و مارکت پلیس‌های Cardano NFT است.
  • قابلیت رأی‌گیری در مورد پروپوزال‌ها را دارد.
  • از استیک ADA پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری Ledger Nano X/S و Trezor را دارد.

گرو والت GeroWallet (افزونه مرورگر)

کیف پول GeroWallet

GeroWallet یک کیف پول افزونه مرورگر است که می‌توانید از آن برای مدیریت ADA و تمام توکن‌های کاردانو استفاده کنید: دارایی‌های بومی، توکن‌های قابل تعویض و Cardano NFT.

می‌توانید با استفاده از کادر جست‌وجو برای یافتن یک استخر سهام مناسب با شناسه یا نام استخر، ADA را استیک کنید که AdaPools.org می‌تواند برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها بسیار مفید باشد. شما می‌توانید هر بار فقط در یک استخر استیک کنید.

  • تمام توکن‌های بلاک‌چین کاردانو، دارایی‌های بومی و NFTهای Cardano را مدیریت می‌کند
  • GeroWallet قادر به اتصال به Cardano DApps مانند DEXs، Cardano NFT بازار است.
  • قابلیت استیک ADA ‌دهد.
  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری Ledger Nano X/S/S Plus و Trezor را دارد.

کیف پول تایفون Typhon (کیف پول وب و افزونه مرورگر)

کیف پول Typhon

کیف پول Typhon نیز کیف پول بومی Cardano است که می‌توانید از آن به عنوان افزونه مرورگر و کیف پول وب استفاده کنید.

شما می‌توانید با این کیف پول کاردانو، ADA را در استخرهای سهام استیک کنید، از نوار جست‌وجو استفاده و آمار استخر را مشاهده کنید (میزان وثیقه، آمار استیکینگ کاردانو، APY بر اساس ۶ دوره گذشته و…).

برای رأی‌گیری Cardano Catalyst، باید برنامه Catalyst را دانلود کنید.

  • تمام توکن‌های بلاک‌ چین کاردانو، دارایی‌های بومی و NFT های Cardano را مدیریت کنید.
  • GeroWallet قادر به اتصال به Cardano DApps مانند DEXs، Cardano NFT بازار است.
  • از استیک ADA پشتیبانی می‌کند.
  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت افزاری Ledger Nano X/S/S Plus و Trezor Model T را دارد.

کیف پول فلینت Flint (افزونه مرورگر)

Flint Wallet یک کیف پول افزونه مرورگر برای کاردانو است.

برای اینکه ADA را استیک کنید، باید به وب‌سایتی بروید که از نمایندگی کانکتور dApp پشتیبانی می‌کند تا استخری را برای واگذاری انتخاب کنید که البته چندان عملی نیست.

  • تمام توکن‌های بلاک‌‌چین کاردانو، دارایی‌های بومی و NFTهای Cardano را مدیریت می‌کند.
  • Flint Wallet می‌تواند به برنامه‌های Cardano مانند DEX و بازارهای Cardano NFT متصل شود.

الیپال والت Ellipal Titan (کیف پول سخت‌افزاری)

کیف پول سخت‌افزاری Ellipal از کابل USB یا بلوتوث استفاده نمی‌کند، بلکه از راه حل Air-gapping استفاده می‌کند.

حالت air-gapped، کیف پول سخت افزاری Ellipal را به صورت فیزیکی، الکترومغناطیسی و الکترونیکی از تمام شبکه‌های دیگر (WiFi، بلوتوث و…) تنها با استفاده از انتقال کدهای QR جدا می‌کند. این سخت‌افزار با اپلیکیشن Ellipal (دستگاه‌های iOS و اندروید) کار می‌کند.

Ellipal Titan طراحی بسیار قوی دارد. بدنه آن ۱۰۰٪ فلزی است و صفحه نمایش بزرگ آن شبیه به استفاده از گوشی هوشمند است.

با مکانیزم ضد دستکاری خود تخریبی، در صورت تشخیص نقض امنیت شدید، به طور خودکار تمام کلیدهای خصوصی و اطلاعات ذخیره شده در کیف پول سخت‌افزاری را حذف می‌کند! البته، شما همیشه می‌توانید کیف پول خود را با استفاده از عبارات پشتیبان بازیابی کنید. بنابراین، از توکن‌های شما در برابر حملات آفلاین و آنلاین محافظت می‌کند.

Ellipal از ۳۸ شبکه بلاک‌ چین و بیش از ۷۰۰۰ توکن از جمله Cardano پشتیبانی می‌کند. برای امنیت بیشتر، می‌توانید سیزدهمین کلمه را به عبارت ۱۲ کلمه‌ای بازیابی خود اضافه کنید. دارای کاوشگر DApps (برگه Discover)، تب Market برای دنبال کردن قیمت‌های فعلی بازار ارزهای دیجیتال است.

از تب امور مالی می‌توان برای مبادله آسان و ایمن توکن‌ها در کیف پول بدون نیاز به انتقال آن‌ها به جای دیگر، خرید یک ارز دیجیتال و استیک توکن‌ها با استفاده از پروتکل اثبات سهام از جمله Cardano استفاده کرد.

شما می‌توانید با انتخاب یک استخر سهام، ADA را استیک کنید. البته، این کیف پول کاردانو گزینه‌های بسیار کمتری نسبت به سایر کیف پول‌ها مانند Yoroi یا Daedalus دارد، اما از نظر بازده سالانه APY با انتخاب یک استخر سهام، اساساً با آن‌ها برابری می‌کند.

کیف پول دی سنت D’CENT (کیف پول سخت‌افزاری)

کیف پول Dcent

استفاده از کیف پول سخت‌افزاری D’CENT به دلیل طراحی و عملکرد عالی و همچنین سطح بالایی از گواهینامه امنیتی EAL5+ بسیار آسان است. این کیف پول از اتصال بلوتوث رمزگذاری شده برای برقراری ارتباط با برنامه D’CENT استفاده می‌کند (از دستگاه‌های اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند).

صفحه نمایش بزرگی دارد برای اینکه بتوانید همه تراکنش‌ها را به وضوح ببینید، قابلیت اثر انگشت (برای احراز هویت) هم جزو امکانات آن است که البته می‌توانید از پین کد نیز استفاده کنید. باتری بسیار بادوامی دارد که با استفاده از هر منبع برق و کابل USB شارژمی‌شود. کاوشگر DApps و توانایی سوئیچ بین شبکه‌ها را نیز دارد.

  • طراحی عالی، آسان برای استفاده، همچنین سطح بالایی از امنیت
  • بسیار کاربردی که با هر به روز رسانی پیشرفت می‌کند

کیف پول آدالایت AdaLite (کیف پول وب)

AdaLite یک کیف پول وب است که توسط یکی از شرکای کاردانو به نام Vacuumlabs توسعه یافته است.

کیف‌پول‌های مبتنی بر وب در مقایسه با کیف‌پول‌های Daedalus یا Yoroi امنیت کمتری دارند، هر چند هر سه از دسته کیف‌پول‌های گرم هستند.

  • پشتیبانی از استیک ADA
  • قابلیت ادغام با کیف پول‌های سخت‌افزاری Ledger Nano X یا Trezor Model T

سایر کیف پول‌های کاردانو

از دیگر کیف پول‌های کاردانو می‌توان به کیف پول‌های Guarda (دسکتاپ، موبایل، افزونه مرورگر و تحت وب)، اکسودوس (دسکتاپ و موبایل)، اتمیک والت (دسکتاپ و موبایل)، SimpleHold (افزونه مرورگر و موبایل)، GameChanger (تحت وب) و CardWallet (موبایل) اشاره کرد.

کدام کیف پول‌ Cardano را می‌توان برای استیک ADA استفاده کرد؟

Daedalus، Yoroi و Eternl بهترین کیف‌پول‌هایی هستند که می‌توان از آن‌ها برای استیک کاردانو و همچنین سایر موارد مرتبط با Cardano مانند حاکمیت و مشاهده لیست کامل استخرهای Cardano استفاده کرد. GeroWallet و Typhon نیز می‌توانند برای سهام‌گذاری ADA استفاده شوند. با کیف پول Nami می‌توانید ADA را تنها در استخر توسعه‌دهندگان آن استیک کنید.

با این حال، کیف پول‌های چند ارزی نیز شروع به فراهم کردن امکان سهام‌گذاری ADA با بازده سالانه کرده‌اند.

صرافی ارز دیجیتال پول نو

آیا می‌توان از کیف پول‌های سخت‌افزاری Cardano برای استیک ADA استفاده کرد؟

بله. شما می‌توانید از Ledger Nano X یا نسخه قدیمی‌تر Ledger Nano S و Trezor Model T که به Yoroi، Daedalus، Eternl، Nami Wallet، GeroWallet و کیف‌پول‌های Typhon متصل می‌شوند، برای استیک توکن ADA استفاده کنید. همچنین، می‌توانید از کیف پول سخت‌افزاری Ellipal Titan برای مدیریت ADA (و نه توکن‌های Cardano) استفاده و بدون استفاده از کیف پول‌های شخص ثالث، ADA را استیک کنید.

کیف پول‌های همه کاره برای آدا

شما می‌توانید توکن‌های Cardano ، دارایی‌های بومی و NFTهای Cardano را با استفاده از کیف‌پول‌های اصلی Cardano مدیریت کنید. این کیف پول‌ها عبارتند از: Daedalus، Yoroi، Eternl، Nami wallet، GeroWallet، Flint، Typhon walletو Cardwallet.

سخن پایانی

در نهایت، انتخاب کیف پول کاردانو به صورت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری به نیاز شما، میزان دارایی، نوع استفاده و موارد دیگری بستگی دارد که می‌توانید از میان طیف وسیعی از کیف پول‌های معرفی شده آن را انتخاب کنید.

انتخاب شما کدام است؟ آیا تاکنون از کیف پول کاردانو استفاده کرده‌اید؟ منتظر شنیدن تجربیات و پیشنهادات شما هستیم.

2
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
عبدالله
عبدالله
11 ماه قبل

واریز برداشت توضیح می دهید

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
11 ماه قبل
پاسخ به  عبدالله

سلام عبدالله عزیز
ویدیوی مربوط به واریز و برداشت تتر رو می‌تونین از آپارت ما ببینین و به همون ترتیب برای هر ارز دیگه‌ای عمل کنین.

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

2

1

نظر مخاطبان (2)