بهترین کتاب‌های ایچیموکو؛ چه کتاب‌هایی را برای آموزش ایچیموکو بخوانیم؟

بهترین کتاب‌های ایچیموکو
جمال نوری

زمان مطالعه :

5 دقیقه

اگر با بازارهای مالی مخصوصا بازار کریپتو آشنایی داشته باشید، حتما اسم اندیکاتور ایچیموکو را شنیده‌اید. مقاله امروز دومین مطلبی است که درباره این اندیکاتور برای شما آماده کرده‌ایم. در مقاله قبل به بررسی اندیکاتور ایچیموکو، نحوه سیگنال گیری با آن و … پرداختیم. در این مقاله قصد داریم در مورد برترین کتاب‌های آموزش اندیکاتور ایچیموکو از دیدگاه کاربران صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم قبل از ادامه ابتدا مقاله «ایچیموکو چیست» را مطالعه نمایید.

اکنون بدون اتلاف وقت بیشتر، سراغ معرفی اولین کتاب آموزش ایچیموکو می‌رویم، با پول نو همراه باشید.

۱- کتاب Ichimoku Charting & Technical Analysis

کتاب Ichimoku Charting & Technical Analysis نوشته چارلز جی کونیتز (Charles G. Koonitz) است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. وی نویسنده چندین کتاب در زمینه تحلیل تکنیکال است. این کتاب شامل بیش از ۱۰۰ نمودار و جدول به‌صورت رنگی است که به کاربران مبتدی کمک می‌کند تا علاوه بر آموزش معامله‌گری با ایچیموکو با ریسک کمتری در بازارهای مالی فعالیت کنند.

کتاب Ichimoku Charting & Technical Analysis

۲- کتاب معامله‌گری با ایچیموکو (Trading with Ichimoku)

کتاب معامله‌گری با ایچیموکو (Trading with Ichimoku) نوشته کارن پلویل (Karen Péloille) در سال ۲۰۱۷ است. این کتاب را می‌توان یکی از بهترین کتاب‌های ایچیموکو دانست که به زبان فارسی ترجمه شده است. این کتاب به بررسی تمام اجزای ایچیموکو پرداخته و باعث بهبود معاملات شما خواهد شد.

کتاب معامله‌گری با ایچیموکو (Trading with Ichimoku)

۳- کتاب Ichimoku Basic Master Book

کتاب Ichimoku Basic Master Book یکی از کتاب‌های معروف بین مردم آسیای شرقی مخصوصا ژاپن محسوب می‌شود. نسخه اصلی این کتاب به زبان ژاپنی است و توسط گوچی هوسودا (Goichi Hosoda) نوشته شده است. بسیاری از معامله‌گران این کتاب را بازنویسی کرده‌اند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تریدر ژاپنی به نام کی (Kei) اشاره کرد. ترجمه این کتاب به زبان فارسی نیز موجود است.

کتاب Ichimoku Basic Master Book

۴- کتاب معامله‌گری با ابرهای ایچیموکو (Trading with Ichimoku Clouds)

کتاب Trading with Ichimoku Clouds نوشته مانش پاتل (MANESH PATEL) در سال ۲۰۱۰ نوشته شده است. کتاب‌های مانش پاتل در بین ایرانیان نیز بسیار معرف هستند. معامله‌گری با ابرهای ایچیموکو با نام «سیستم معاملاتی ایچیموکو در بازارهای سرمایه» توسط ابراهیم صالح رامسری و سینا محامی ترجمه شده است. علاوه بر این ترجمه، سید حسین محمودی نیز این کتاب را با نام معامله‌گری با ابرهای ایچیموکو ترجمه و منتشر کرده است. کتاب Trading with Ichimoku Clouds به زبانی ساده به بررسی سیستم‌های معاملاتی ایچیموکو و آموزش معامله‌گری با ایچیموکو پرداخته است.

کتاب معامله‌گری با ابرهای ایچیموکو Trading with Ichimoku Clouds

۵- کتاب نمودارهای ابری (Cloud Charts)

کتاب Cloud Charts را می‌توان یکی از بهترین کتاب‌های اندیکاتور ایچیموکو دانست. این کتاب شرح مفصلی در مورد عملکرد ابر کومو و نحوه‌ معامله با آنها ارائه می‌کند. کتاب نمودارهای ابری توسط دیوید لینتون (David Linton) در سال ۲۰۱۰ نوشته شده است.

کتاب نمودارهای ابری Cloud Charts

۶- کتاب تریدر ال ایچیموکو (TRADER L’ICHIMOKU)

کتاب تریدر ال ایچیموکو یک کتاب آموزش اندیکاتور ایچیموکو است که در سه جلد منتشر شده است. مجموعه TRADER L’ICHIMOKU به زبان فرانسوی و در سال ۲۰۲۲ منتشر شده است. نویسنده این کتاب م. خالد البوزیدی (M. KHALID EL BOUZIDI) است.

کتاب تریدر ال ایچیموکو TRADER L'ICHIMOKU

۷- کتاب نمودارهای ایچیموکو (Ichimoku Charts)

کتاب Ichimoku Charts کتابی است که به معامله‌گران می‌آموزد که چگونه از تحلیل ابرهای ایچیموکو (ابر کومو) استفاده کنند. این کتاب توسط نیکول الیوت (Nicole Elliott)، تریدر و تحلیلگر بازارهای مالی در سال ۲۰۰۷ نوشته شده که بیش از یک دهه است که از روش ایچیموکو استفاده می‌کند.

کتاب نمودارهای ایچیموکو Ichimoku Charts

۸- کتاب ICHIMOKU TOTAL

کتاب ICHIMOKU TOTAL نوشته ایزایا د لا پنیا بالبوئنا (Isaias de la Peña Balbuena) نویسنده اسپانیایی است. وی علاوه بر این کتاب، کتاب‌های دیگری در مورد بازارهای مالی و تحلیل تکنیکال نوشته است. این کتاب به زبان اسپانیایی و در سال ۲۰۱۸ نوشته شده است؛ اما با یک جستجو در اینترنت می‌توانید نسخه انگلیسی این کتاب را نیز بیابید.

کتاب ICHIMOKU TOTAL

۹- کتاب ایچیموکو قدم به قدم (Step by Step Ichimoku)

کتاب Step by Step Ichimoku، همان‌طور که از اسم آن مشخص است، به صورت گام به گام به بررسی اندیکاتور ایچیموکو پرداخته است. نویسنده این کتاب فابیو مونتری آلبیزو (Fabio Monterrey Albizu) معتقد است که ایچموکو یک سیستم معالمه‌گری بسیار کامل و جامع است و این کتاب را در دو نسخه انگلیسی و اسپانیایی نوشته است.

کتاب ایچیموکو قدم به قدم Step by Step Ichimoku

۱۰- کتاب اسرار ایچیموکو (Ichimoku Secrets)

کتاب اسرار ایچیموکو یک کتاب راهنمای معامله‌گری با اندیکاتور ایچیموکو محسوب می‌شود که توسط کیانا دنیل (Kiana Danial) در سال ۲۰۱۶ نوشته شده است. این کتاب نتیجه تجربیات کیانا در معامله‌گری است. وی کارشناس سرمایه‌گذاری و استادیار کالج Baruch است.

جمع‌بندی

با توجه به فراگیر شدن آموزش‌های ویدیویی اما هنوز هم بسیاری از افراد به دنبال مطالعه کتاب برای بهبود توانایی‌های خویش هستند. تحلیل‌گران نیز از این موضوع مستثنی نیستند و بسیاری از آن‌ها همواره به دنبال کتاب‌های آموزش بازارهای مالی هستند. با توجه به این موضوع سعی کردیم در این مقاله به بررسی کتاب‌های آموزش ایچیموکو و معرفی برترین کتاب‌های ایچیموکو بپردازیم. امیدوارم که این کتاب‌ها باعث شود که یک قدم رو به جلو بردارید. به نظر شما چه کتاب‌های دیگری می‌تواند در این لیست قرار بگیرد؟

7
اشتراک در
اطلاع از
guest
7 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدی
مهدی
1 ماه قبل

الکی وقتتون رو نزارید همه رو خوندم با اینها نمی تونید وارد معامله بشید

رضا
رضا
1 ماه قبل
پاسخ به  مهدی

فقط یکی دوتاش ترجمه فارسی شدن چطوری همش خوندی ؟؟؟

سهیلا
سهیلا
11 ماه قبل

سلام این کتابها به زبان انگلیسی در بازار موجود هست؟؟؟؟

منوچهر الحاقی
منوچهر الحاقی
1 سال قبل

سلام آیا شرحی بر کتاب مانش پاتل وجود دارد؟

منوچهر الحاقی
منوچهر الحاقی
1 سال قبل
پاسخ به  جمال نوری

همه آنها را دارم ولی فقط ترجمه محض است و با آنکه کتابی بسیار مفید است متاسفانه به سختی میشود با آن معامله کرد و اصطلاحاتی به کار برده که احتیاج به شرح و توضیح بیشتر از ترجمه دارد… کاش کتابی کاربرد بر اساس آن نوشته بشود

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

7

9

نظر مخاطبان (7)