استراتژی‌های ۲۰۲۳ ایچیموکو؛ بررسی دو استراتژی پرسود با اندیکاتور ایچیموکو

استراتژی‌های ایچیموکو
جمال نوری

زمان مطالعه :

6 دقیقه

داشتن استراتژی در هر بازار مالی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های هر معامله‌گر است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به بررسی دو استراتژی با ایچیموکو بپردازیم. پس برای آشنایی بیشتر با این دو استراتژی، تا انتهای مقاله با ما همراه شوید. قبل از بیان استراتژی‌های ایچیموکو باید بدانید که ما در صرافی پول نو برای شما عزیزان مجموعه مقالاتی با محوریت ایچیموکو تهیه کرده‌ایم. اگر هنوز با این اندیکاتور، اجزای آن و رازهای ایچیموکو آشنایی ندارید بهتر است ابتدا به سراغ مقاله «ایچیموکو چیست» زیر بروید.

۱- استراتژی ایچیموکو و فیبوناچی

استراتژی اولی که قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، برای بیت کوین بسیار مناسب است؛ زیرا در بین ارزهای دیجیتال بیت کوین حجم معاملات بالایی دارد و به همین دلیل رفتار معقولانه‌تری از خود نشان می‌دهد. این استراتژی در تایم ۴ ساعته بهترین بازده را دارد. پس باید در همین ابتدا بگوییم که این استراتژی ایچیموکو برای اسکالپ نیست. اگر به دنبال اسکالپ با ایچیموکو هستید به سراغ استراتژی بعدی بروید.

برای این استراتژی ایچیموکو نیاز به ابر کومو، خط چیکو اسپن یا Lagging Span و خط بیس لاین داریم، به همین دلیل خط کانورژن لاین را از بخش تنظیمات ایچیموکو حذف می‌کنیم. در این استراتژی هر زمان که خط چیکو اسپن ابر کومو صعودی را به سمت پایین بشکند به دنبال سیگنال فروش و هر زمان که چیکو اسپن ابر کومو نزولی را به سمت بالا بشکند به دنبال سیگنال خرید خواهیم بود. در این استراتژی، کندل شناسی اهمیت بالایی ندارد، اما می‌تواند کمی کمک کننده باشد.

ابتدا منتظر می‌مانیم تا چیکو اسپن ابر کومو صعودی یا نزولی را در جهتی که بیان شد بشکند. در این استراتژی ایچیموکو پس از شکسته‌شدن ابر کومو توسط چیکو اسپن تازه به دنبال محدوده ورود و خروج در معامله خواهیم بود.

سیگنال فروش با استراتژی ایچیموکو

همان‌طور که می‌دانیم، چیکو اسپن با کندل‌های قیمت ۲۵ کندل (۲۵ کندل برابر با ۲۶ دوره) فاصله دارد و فاصله چیکو اسپن و انتهای ابر کومو برابر ۵۰ کندل است، پس در زمان شکسته‌شدن ابر کومو قیمت در ۲۵ کندل جلوتر و ابر کومو در ۵۰ کندل جلوتر از چیکو اسپن قرار دارد. حال پس از شکسته‌شدن ابر باید به دنبال نزدیک‌ترین حمایت یا مقاومت باشیم. برای درک بهتر ابتدا کندل‌های قیمت را از نمودار حذف کرده‌ایم و بدون مشاهده قیمت به دنبال محل ورود به معامله خواهیم گشت.

بهترین استراتژی ایچیموکو

همان‌طور که در تصویر بالا نیز مشخص است، قیمت فعلی ۲۵ کندل جلوتر از چیکو اسپن قرار دارد. پس از شکسته‌شدن ابر کومو توسط چیکو اسپن به دنبال نزدیک‌ترین فلت اسپن B می‌گردیم که با فلت بیس لاین هم‌راستا باشد. محل مشخص شده قیمت ورود ما به معامله خواهد بود. اکنون در محدوده مشخص شده اقدام به ثبت یک معامله sell می‌کنیم.

باید توجه داشت که ما در این استراتژی ایچیموکو معاملات لیمیت ثبت می‌کنیم، به همین دلیل ممکن است که قیمت به سفارش ما نرسد.

حد سود در ایچیموکو

همان‌طور که در تصویر بالا نیز مشخص است، ما در سه کندل بعد از شکسته‌شدن ابر کومو وارد معامله خواهیم شد. قبل از ورود به معامله باید حد ضرر و حد سود خود را مشخص کنید. برای مشخص‌کردن هدف‌های قیمتی در این استراتژی ایچیموکو از فیبو اکستنشن (فیبو سه‌نقطه) استفاده می‌کنیم. سه نقطه‌ فیبو را در ابتدای روند، کندلی که در آن شکست ابرکومو توسط چیکو اسپن اتفاق افتاده است و محل قرارگیری سفارش قرار می‌دهیم. لول‌های ۱ ،۰.۶۱۸ و ۱.۶۱۸ هدف‌های یک تا سه ما خواهند بود.

حد ضرر در استراتژی ایچیموکو

برای مشخص‌کردن حد ضرر در این استراتژی ایچیموکو می‌توانید از محدوده‌های مقاومت یا حمایتی که در اندیکاتور ایچیموکو تشکیل می‌شود استفاده کنید. به‌عنوان مثال در معامله قبل می‌توان حد ضرر را در بالای ابر کومو صعودی یا کمی بالاتر از دومین هم‌راستا شدن فلت اسپن B و فلت بیس لاین قرار داد. محدوده‌هایی که می‌توانند در این معامله حد ضرر شما باشند در تصویر زیر مشخص شده است.

استراتژی ایچیموکو

برای درک بهتر این استراتژی ایچیموکو آن را به صورت خلاصه مرور می‌کنیم:

  1. بررسی شکسته‌شدن ابر کومو صعودی به سمت پایین یا ابر کومو نزولی به سمت بالا توسط خط چیکو اسپن
  2. نقطه ورود = اولین فلت شدن اسپن B که با فلت شدن خط بیس لاین هم‌راستا است
  3. حد ضرر = دومین مقاومت یا حمایت قوی با کمی فاصله برای اطمینان بیشتر
  4. اهداف قیمتی = لول‌های  ۰.۶۱۸، ۱ و ۱.۶۱۸ در فیبو اکستنشن که سه‌نقطه آن ابتدای روند، کندلی که چیکو اسپن با آن ابر کومو را شکسته و محدوده سفارش‌گذاری قیمت

در ادامه یک مثال دیگر برای استراتژی ایچیموکو و فیبوناچی خواهیم زد.

سیگنال خرید با استراتژی ایچیموکو و فیوبوناچی

در این مثال حد ضرر و اهداف قیمتی به خوبی مشخص شده‌اند.

مشخص کردن حد سود و حد ضرر در استراتژی ایچیموکو و فیوبوناچی

۲- استراتژی اسکالپ ایچیموکو و RSI

در استراتژی ایچیموکو و فیبوناچی شما می‌بایست در تایم فریم ۴ ساعته معامله می‌کردید. این موضوع برای برخی از افراد که صبر زیادی ندارند، کمی خسته‌کننده است. در این استراتژی با ایچیموکو قصد داریم به معامله بیت کوین در تایم فریم ۵ دقیقه بپردازیم. باید بدانید که در استراتژی‌های اسکلپ شما معامله بیشتری انجام خواهید داد و این موضوع باعث افزایش ریسک شما خواهد شد، به قول شاعر هر که معامله‌اش بیشتر، ریسکش بیشتر.

باید دوباره تاکید کنم که این استراتژی برای بیت کوین بهترین عملکرد را دارد، اگر قصد دارید در دیگر ارزهای دیجیتال از این استراتژی اسکلپ ایچیموکو استفاده کنید، حتما از آن بک تست بگیرید. برای این استراتژی نیاز به ابر کومو، اندیکاتور RSI و فیبو ریتریسمنت داریم. پس از اضافه کردن اندیکاتور ایچیموکو و اندیکاتور RSI به نمودار بیت کوین به سراغ تنظیمات RSI می‌رویم و در آن مقدار MA Length را به ۲۰۰ تغییر می‌دهیم. در تنظیمات ایچیموکو نیز خطوط بیس لاین، چیکو اسپن و کانورژن لاین را پاک می‌کنیم تا اندیکاتور ایچیموکو فقط ابر کومو را نمایش دهد.

تنطیمات برای استراتژی ایچیموکو و RSI

 پس از تغییر MA Length به ۲۰۰ خط زرد رنگ در اندیکاتور RSI یک میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی از RSI نمایش خواهد داد. حال برای سیگنال خرید یا فروش باید به دنبال شرایط زیر باشیم.

سیگنال خرید در استراتژی اسکالپ ایچیموکو و RSI

در این استراتژی در دو حالت سیگنال خرید صادر می‌شود.

  1. کندل‌ها ابر کومو را به سمت بالا بشکنند و در اندیکاتور RSI خط آبی رنگ (RSI) در بالای خط زرد رنگ (MA Length 200 کندلی) قرار داشته باشد.
  2. خط RSI خط MA Length 200 کندلی را به سمت بالا شکسته و کندل‌ها بالای ابر کومو قرار داشته باشند.
یافتن سیگنال خرید در استراتژی اسکالپ با ایچیموکو و RSI

سیگنال فروش در استراتژی اسکالپ ایچیموکو و RSI

  1. کندل‌ها ابر کومو را به سمت پایین بشکنند و در اندیکاتور RSI خط آبی رنگ (RSI) در پایین خط زرد رنگ (MA Length 200 کندلی) قرار داشته باشد.
  2. خط RSI خط MA Length 200 کندلی را به سمت پایین بشکند و کندل‌ها پایین ابر کومو قرار داشته باشند.
یافتن سیگنال فروش در استراتژی اسکالپ با ایچیموکو و RSI

مشخص‌کردن حد سود در استراتژی اسکالپ ایچیموکو

برای مشخص‌کردن حد سود در این استراتژی اسکلپ ایچیموکو از فیبو ریتریسمنت استفاده خواهیم کرد. دو نقطه فیوبو را بر روی قله و دره قبلی قرار می‌دهیم. لول‌های ۱، ۱.۶۱۸، ۲.۶۱۸ و ۳.۶۱۸ هدف‌های ما در این استراتژی خواهند بود.

مشخص‌کردن حد سود در استراتژی اسکالپ ایچیموکو و RSI

مشخص‌کردن حد ضرر در استراتژی اسکلپ با ایچیموکو

باید بدانید که هر استراتژی درصدی خطا دارد و ممکن است سیگنالی که برای شما صادر می‌کند، اشتباه باشد. پس داشتن حد ضرر یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها در بازارهای مالی است. اگر در بازارهای مالی مخصوصا بازار کریپتو حد ضرر نداشته باشید، باید منتظر از بین رفتن تمام سرمایه خود باشید. برای مشخص‌کردن حد ضرر در استراتژی ایچیموکو می‌توانید، از حمایت و مقاومت‌هایی که این اندیکاتور به شما نمایش می‌دهد یا از حمایت‌ / مقاومت‌های استاتیک استفاده کنید. انتخاب حد ضرر در این استراتژی بر اساس میزان ریسکی که شما می‌پذیرید، خواهد بود.

مشخص‌کردن حد ضرر در استراتژی اسکالپ ایچیموکو و RSI

برای درک بهتر این استراتژی اسکالپ با ایچیموکو به مثال زیر دقت کنید.

بررسی استراتژی اسکالپ ایچیموکو و RSI

در این تصویر دو سیگنال وجود دارد که حد سود و حد ضرر هر دو سیگنال در تصویر زیر مشخص شده است.

مشخص‌کردن حد سود و حد ضرر در استراتژی اسکالپ ایچیموکو و RSI

جمع‌بندی

داشتن یک استراتژی در بازارهای مالی مخصوصا بازار کریپتو یکی از اولویت‌های هر معامله‌گر در بازار است، به همین دلیل در این مقاله سعی کردیم، به بررسی دو استراتژی با ایچیموکو بپردازیم. استراتژی اول یک فیلتر طلایی ایچیموکو در تایم فریم ۴ ساعته و استراتژی دوم یک استراتژی اسکلپ با ایچیموکو بود. امیدوارم که از این استراتژی‌های ایچیموکو، سود مناسبی کسب کنید. در پایان باید تاکید کنیم که قبل از استفاده از این استراتژی‌ها حتما در حسابی دمو آن‌ها را تست کنید تا با نحوه کار این استراتژی‌ها به خوبی آشنا شوید.

18
اشتراک در
اطلاع از
guest
18 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا
رضا
3 ماه قبل

سلام جناب مهندس میخواستم بپرسم تنظیمات ار اس ای روی تایم فرم یک دقیقه چه اعدادی بهتر است ؟ ممنونم

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
3 ماه قبل
پاسخ به  رضا

باسلام و وقت بخیر، بستگی به بک تست های خودتون داره و باید با سبک تریدتون همخونی داشته باشه.

رضا
رضا
5 ماه قبل

دورود خدمت استاد گرامی آیا از صرافی پول نو میشه به بروکر واریز و برداشت انجام داد؟

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
5 ماه قبل
پاسخ به  رضا

سلام دوست گرامی
بله به همه بروکرهای خارجی می‌تونید ارز دیجیتال واریز کنید و در زمان برداشت هم ما در خدمتتون هستیم.

رضا
رضا
5 ماه قبل

استاد من امروز استراتری اسکلب دومی را در تایم فرم ۳ دقیقه انجام دادم روی طلا وخیلی خوب جواب داد ممنون از شما

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
5 ماه قبل
پاسخ به  رضا

خیلی هم عالی
موفق باشین

استراتژی‌های ۲۰۲۳ ایچیموکو؛ بررسی دو استراتژی پرسود با اندیکاتور ایچیموکو
استراتژی‌های ۲۰...یکاتور ایچیموکو

بعدی

بهترین کتاب‌های...چیموکو بخوانیم؟

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

18

14

نظر مخاطبان (18)