اتریوم 10 هزار دلاری | آیا ماموریت غیرممکن، ممکن می‌شود؟

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

6 دقیقه

شیبای یک دلاری، بیت کوین ۱۰۰ هزار دلاری و اتریوم ده هزار دلاری! آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟ احتمالا شما هم به دفعات با این عبارت‌ها مواجه شد‌ه‌اید. نمی‌‌توان کتمان کرد که بررسی وضعیت قیمتی رمزارزها، از جذاب‌ترین فعالیت‌هایی است که می‌توانیم در دنیای کریپتو به آن‌ها بپردازیم. با عناوینی که در ابتدای متن یاد کردیم، این جذابیت دو چندان خواهد شد!

مدتی قبل، شیبای یک دلاری را به موضوع مورد بحث در بلاگ پول نو تبدیل کردیم و درباره آن به گفت‌وگو پرداختیم. امروز هم قرعه به نام مهم‌ترین آلت کوین بازار یعنی ETH افتاده و می‌خواهیم آینده این ارز را زیر ذره بین قرار دهیم. آیا اتر ۱۰ هزار دلاری می‌شود؟ چه عواملی در این امر نقش دارند؟ در سر ویتالیک بوترین و توسعه دهندگان اتریوم چه می‌گذرد؟ امروز این موضوعات صحنه نمایش را از آن خود کردند. برای توضیحات بیشتر، ادامه مقاله را از دست ندهید!

اتریوم چیست؟

برای بررسی آینده اتریوم، ابتدا باید دریابیم که چه مفهومی را مورد بحث قرار داده‌ایم. این یعنی در قدم اول، باید با ماهیت بلاک چین اتریوم آشنا شویم و سپس به جوانب دیگر آن بپردازیم. بسیاری از افراد اتریوم را صرفا با عنوان دومین پروژه کریپتویی باارزش و معروف‌ترین آلت کوین بازار به خاطر می‌آورند. امّا این تمام ماجرا نیست.

لوگوی اتریوم روی سکه آینده اتریوم

سال ۲۰۱۵ بود که برنامه نویس مشهور روسی-کانادایی یعنی ویتالیک بوترین، پروژه اتریوم را به طور رسمی روانه بازار رمزارزها کرد. در زمان عرضه، ارزش هر توکن ETH از یک دلار هم کمتر بود و با وضعیت فعلی خود فرسنگ‌ها فاصله داشت. از آن روز تا کنون، اتریوم پستی و بلندی‌های زیادی را تجربه کرده و قیمت ETH نوسانات زیادی را از سر گذرانده است. اتریوم با هدف غیرمتمرکزسازی سیستم مالی پا به میدان گذاشت و به یکی از موفق‌ترین پروژه‌های این حوزه تبدیل شد. ارزش بازار بالا، حل مشکلات شبکه بیت کوین، توسعه قراردادهای هوشمند و پردازش حجم زیادی از تراکنش‌ها، از کارایی‌های بی شمار اتریوم به حساب می‌آیند.

در این بخش از مطلب، سعی کردیم تا در رابطه با مفهوم اتریوم گفت‌وگویی داشته باشیم. با این حال، احتمالا می‌دانید که نمی‌توان خصوصیات این شبکه جان سخت را در چند سطر خلاصه کرد. بنابراین، اگر می‌خواهید از سیر تا پیاز اتریوم را به طور کامل بشناسید، مقاله اتریوم چیست؟ به شما اختصاص دارد!

عوامل موثر بر قیمت آینده اتریوم چه هستند؟

پیش از آنکه ببینیم آیا چشم انداز ۱۰ هزار دلاری دست یافتنی است یا خیر، نیاز داریم تا چند مرحله را پشت سر بگذاریم. برای شروع این کار، باید دلایل فراز و فرودهای قیمت اتر را شناسایی کنیم. می‌دانیم که هیچ اتفاقی بی‌دلیل رخ نمی‌دهد و نوسانات قیمتی رمزارزها هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه چند کنترلگر اصلی قیمت را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا مسیر ما برای درک قلّه ۱۰هزار دلاری هموارتر شود.

۱. نهنگ‌های مرموز بازار

در حوزه رمزارزها اصطلاحات بسیاری وجود دارد که پیچیدگی این دنیا را چند برابر می‌کنند! اگرچه، نباید فراموش کنیم که عباراتی مانند «نهنگ» و «هودل»، اعتبار بیشتری به این دنیای دوست داشتنی بخشیده‌اند. یکی از سکانداران نوسانات بی‌امان ETH، چیزی نیست جز نهنگ‌های ثروتمند!

به طور کلی، برخی آدرس‌ها/کاربران مقدار عظیمی از یک ارز را به کیف پول خود منتقل می‌کنند و به «نهنگ» شهرت دارند. نهنگ‌های اتریوم در اخبار و مطالب منتشر شده توسط نشریات، به طور ویژه‌ای مورد توجه واقع می‌شوند. زیرا علاوه بر ETH، به ارزهای دیگری به خصوص شیبا اینو هجوم برده و آن‌ها به لیست بلندبالای دارایی‌های خود افزوده‌اند.

تاثیر نهنگ‌ها اتریوم بر آینده اتریوم

اکنون ممکن است از خودتان بپرسید که نهنگ‌ها چگونه برروی قیمت تاثیر می‌گذارند؟ احتمالا بدانید که با افزایش فشار فروش، قیمت روندی نزولی را پیش می‌گیرد و بسیاری از خریداران رنگ قرمز را کنار موجودی اتریوم خود مشاهده می‌کنند. تغییرات قیمتی انجام شده به هنگام فشار خرید هم، بر همین اصل استوار است. یعنی هنگامی که نهنگ‌ها موقعیت‌های معاملاتی بزرگ خود را فعال می‌کنند، بازار با یک شوک مواجه می‌شود و تغییر جهت ناگهانی قیمت را شاهد خواهیم بود.

برای پیگیری اخبار مربوط به نهنگ‌های بازار و به ویژه نهنگ‌های اتریوم، می‌توانید پلتفرم Whalestats را رصد کنید.

با فعالیت بالای این روزهای نهنگ‌ها، انتظار می‌رود که به زودی شاهد افزایش قابل توجه تقاضای معامله گران باشیم. همین موضوع، می‌تواند تا حد زیادی سقف و کف‌های ETH را تغییر دهد. این که قیمت در چه جهتی تغییر کند، امری است که باید از نهنگ‌ها دلیل آن را جویا شویم.

۲. رسانه‌ها، بازیگران تاثیرگذار بازار

با حضور افرادی چون ایلان ماسک و جک دورسی، اتریوم ۱۰ هزار دلاری یا ۱۰۰ دلاری دور از ذهن نخواهد بود! چرا که این گونه افراد، همواره ثابت کرده‌اند که می‌توانند با یک توییت ورق را به طور کامل برگردانند. به عنوان مثال شایعه‌ای مبنی بر پذیرش دوج کوین در تسلا، توانست DOGE را به پرسودترین ارز آن روز تبدیل کند! البته، این موضوع برای اتریوم که ارزش بازاری بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار دارد، کمی دشوار خواهد بود. چرا که برای ایجاد تغییرات چشمگیر در قیمت، مستلزم حرکات اساسی‌تری است.

در کنار شخصیت‌های نام آشنا، نباید نقش اساسی کاربران فضای مجازی را نادیده گرفت. به عنوان نمونه، تعداد کاربران فیسبوک به ۲.۸۵ میلیارد می‌رسد. چیزی بیش از یک چهارم جمعیت کره زمین! این اجتماع می‌توانند تصمیمات تعیین کننده‌ای را اتخاذ کنند و اتفاقات جالبی را رقم بزنند. بنابراین با اجتماع گسترده‌ای که در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، می‌توان هر اتفاقی را برای رمزارزها به ویژه ETH متصور شد.

پس از توییت‌های جنجالی ایلان ماسک یا جنبش‌های چند صد هزارنفری پلتفرم Shiba Army، نوبت به آن رسیده تا به نقش شایعات در نوسانات بازار بپردازیم. اگر دقت کرده باشید،شایعات بسیاری هستند که منجر به تغییر جهت‌های ناگهانی بازار می‌شوند. به عنوان مثال، مدتی پیش شایعاتی در راستای سرمایه گذاری فیسبوک روی بیت کوین منتشر شد. در چنین شرایطی، بسیاری از معامله گران به خرید بیت کوین سوق داده می‌شوند و ریزش ناگهانی BTC به واسطه جریانات اروپا، می‌تواند بخش اعظمی از سرمایه آن‌ها را از بین ببرد! بنابراین، بهتر است تحت تاثیر رسانه‌ها قرار نگیریم و همه چیز را از منابع معتبر دنبال کنیم.

۳. حجم معاملات، مهم‌تر از همیشه

با گریزی بر سایت های ، با یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اعتبارسنجی یک پروژه مواجه می‌شویم. این شاخصه حجم معاملات نام دارد و در مقیاس‌های مختلفی چون روزانه و سالانه قابل اندازه گیری است. امّا چرا حجم معاملات یا Trading Volume برای ما اهمیت دارد؟ درباره اینکه مارکت کپ چیست و چه چیزی به ما می‌گوید بیشتر بخوانید.

یک میم کوین را در نظر بگیرید که بدون هیچ پشتوانه اساسی و صرفا به واسطه حواشی شبکه‌های اجتماعی پا به عرصه گذاشته و رشدهای چند صدهزار درصدی را به ثبت رسانده است. در این لحظه، برخی سرمایه گذاران ترغیب می‌شوند تا سرمایه خود را به این کوین نوظهور اختصاص دهند و از افزایش برق آسای قیمت آن بی نصیب نمانند. امّا بهتر است کمی دست نگه دارند؛ چرا که ابتدا باید نگاهی به حجم معاملات این ارز پر زرق و برق بیاندازند. هنگامی که یک ارز حجم معاملات کمی داشته باشد، نمی‌توان به آن اعتماد کرد. به عبارتی، وقتی ما ارزی را خریداری می‌کنیم و قصد فروش آن را داریم، به دلیل کمبود معامله گران، متقاضی یا خریداری برای آن پیدا نخواهد شد! این یعنی هرچه معاملات پرحجم‌تری داشته باشیم، پروژه ما قابل اعتمادتر خواهد بود.

در اوایل اسفند ۱۴۰۰، حجم معاملات ETH به مرز ۲۰ میلیارد دلار رسید و همین موضوع، به تنهایی گواهی است برای اعتبار کامل این پروژه! چرا که با حجم معاملات بالا، قیمت به طور منطقی افزایش می‌یابد و احتمال ریزش ناگهانی آن کمتر خواهد بود. دلیل این امر هم در گستردگی معامله گران خلاصه می‌شود.

لوگوی ارز اتریوم

حال که دلایل فراز و نشیب‌های بی‌پایان اتریوم را متوجه شدیم، وقت آن رسیده تا ببینیم که چه چیزی در انتظار این پروژه خواهد بود. آیا با پایان سال ۲۰۲۲، رقم ۱۰ هزار دلار را در نمودار ETH مشاهده خواهیم کرد؟ در ادامه ماجراجویی امروزمان، این موضوع را زیر نظر خواهیم گرفت.

برنامه‌های آینده اتریوم در سال ۲۰۲۲

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با رسیدن به موفقیت‌های عظیم، زندگی آن‌ها به سر آمده و به تکامل بیشتری نیاز نخواهند داشت. بیایید این موضوع را به دنیای غیرمتمرکزها نسبت دهیم تا به دید واضح‌تری از آن دست پیدا کنیم.

از قابلیت‌های بی‌پایان اتریوم یاد کردیم و دیدیم که این پروژه از ارکان اصلی تمرکز زدایی و پیشرفت سیستم مالی غیرمتمرکز به شمار می‌آید. (تشکر فراوان از ویتالیک بوترین!) با ارزش بازاری بالغ بر نیم تریلیون دلار، از آن به عنوان دومین پروژه باارزش کریپتویی یاد می‌شود.

علاوه بر این، نباید موفقیت‌های بزرگ آن اعم از به وجود آوردن بستری برای توسعه قراردادهای هوشمند و dappها را نادیده گرفت. امّا همین بلاک چین محبوب و موفق هم بی‌نقص نبوده و نیاز به اصلاحاتی دارد. برای درک بهتر این موضوع می‌توانیم نگاهی به هزینه‌های تراکنش این شبکه بیندازیم! آیا این نواقص قابل رفع خواهند بود؟ ویتالیک بوترین برای جبران ضعف‌های پروژه خود چه طرح‌هایی را پیاده سازی خواهد کرد؟ این سوالات مواردی هستند که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

عرضه نهایی اتریوم ۲

درباره اتریوم ۲ و اتفاقات پیرامون آن در مقاله اتریوم ۲ چیست و چه زمانی اتفاق می‌افتد توضیح داده‌ایم. اگر قصد دارید تا با آینده قیمت اتریوم و ارز ETH پس از آپدیت و مفاهیمی چون شاردینگ آشنا شوید مقاله‌ را بخوانید. خلاصه‌ای از آن را در ادامه می‌آوریم.

با جست‌وجو در مراجع خبری شاخصی چون کوین تلگراف و Cryptopotato، متوجه می‌شویم که همگی برای یک چیز انتظار می‌کشند و آن چیزی نیست جز ورژن به‌روزرسانی شده اتریوم یا همان اتریوم ۲! اتریوم 2.0 که با نام Serinity هم شناخته می‌شود، مهم‌ترین حلّال مشکلات اتریوم به شمار می‌آید که هنوز به طور کامل رونمایی نشده و باید همچنان منتظر بمانیم. امّا سوالی که ذهن ما را به خود مشغول می‌سازد، به دلیل این آپگرید مربوط می‌شود. آیا ضرورتی بر به اجرا درآمدن این طرح خواهد بود؟ پاسخ به این سوال چندان دشوار نیست؛ چرا که نه!

اهداف آینده اتریوم ۲ چیست؟

اشاره کردیم که برای تکامل هرچه بیشتر، به تغییر و اصلاحات نیاز خواهد بود. هدف از این به‌روزرسانی هم چیزی خارج از تغییرات و برطرف سازی مشکلات شبکه نخواهد بود. مشکلات گس فی شبکه، پردازش کند تراکنش‌ها و مصرف بالای انرژی از مهم‌ترین حفره‌های اتریوم به حساب می‌آیند. سرنیتی در صدد رفع چنین مشکلاتی برآمده و باعث افزایش روزافزون اشتیاق کاربران شده است.

این آپگرید به آسانی قابل انجام نخواهد بود و باید کمی صبور باشیم. طبق برنامه‌ریزی‌های تیم توسعه دهنده، Serenity در ۳ فاز مجزا عرضه خواهد شد. فاز صفر، فاز ۱ و فاز ۲ سلسله مراتب این پروژه موردانتظار را نشان می‌دهند. فاز صفر با سال آغاز همه‌گیری کرونا یعنی در سال ۲۰۲۰ به اجرا درآمد و با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شد. در مرحله آغازین، از Beacon chain و الگوریتم PoS رونمایی شد. این یعنی ساز و کار شبکه از اثبات کار یا PoW به اثبات سهام یا PoS تغییر می‌یابد؛ به این سبب، هم کاهش هزینه‌های تراکنش‌ها را شاهد خواهیم بود و نیز امکان استیک اتریوم را خواهیم داشت.

لوگوی ارز اتریوم

در فاز ۱ پروژه شبکه اصلی یا Mainnet اتریوم با زنجیره Beacon ادغام خواهد شد و این پروسه با نام Merge شناخته می‌شود. علاوه بر این، افزایش سرعت پردازش تراکنش‌ها از اهدافی است که اتریوم به توجه ویژه‌ای را به آن اختصاص داده است. پیشبینی می‌شود که فاز ۲ این پروژه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ کار خود را آغاز کند.

با توجه به برنامه‌های اتریوم، انتظار می‌رود که شمار تراکنش‌های پردازش شده در شبکه از ۳۰ به ۱۰ هزار برسد. آیا قیمت ETH هم به همین رقم خواهد رسید؟ باید منتظر ماند!

اتریوم ۱۰هزار دلاری در راه است؟

نخستین چیزی که در بازار کریپتو به آن بر خواهیم خورد، قیمت‌هایی هستند که در منابع مرتبط قابل مشاهده خواهند بود. یعنی تفاوتی ندارد که ما در دسته تحلیلگران کهنه کاری چون پیتر برانت قرار بگیریم یا گروه معامله‌گران مبتدی بازار را تشکیل دهیم. در هر صورت، «قیمت» رکن اصلی فعالیت‌های ما به حساب می‌آید.

زمانی که ویتالیک بوترین طرح نهایی پروژه اتریوم را ارائه کرد، قیمت هر واحد اتریوم از ۵۰ سنت فراتر نمی‌رفت و یک پاکت چیپس، ارزش به مراتب بالاتری داشت! به عبارتی، اگر در سال ۲۰۱۵ تنها ۱۰۰ دلار از سرمایه خود را به اتریوم اختصاص می‌دادیم، اکنون رقمی بالغ بر ۶۰۰هزار دلار را در کیف پول خود مشاهده می‌کردیم! اگرچه، انجام این گونه اقدامات به این آسانی‌ها هم نیست. با این حال، شنیدن عباراتی چون اتریوم ۱۰هزار دلاری یا شیبای یک دلاری همواره از جذابیت بالایی برخوردار بوده است.

اتریوم 2.0، فازهای مختلف پروژه و تغییرات احتمالی آن موضوعاتی بودند که به آن‌ها اشاره کردیم تا زمینه را برای موضوع نهایی‌مان فراهم کنیم. این موضوع همان عنوانی است که در بالای مطلب با فونتی درشت نوشته شده است! برای بررسی دقیق تر این موضوع، توجه شما را به ادامه مطلب جلب می‌کنم.

پیشبینی‌ قیمت آینده اتریوم

پیش بینی آینده اتریوم

اخیرا اقتصاد جهانی تحت تاثیر تنش‌های شرق اروپا قرار گرفته و این موضوع، بازار کریپتو را هم دستخوش تغییرات قابل توجهی کرده است. در میان همین درگیری‌ها، ETH نوسانات زیادی را به خود دیده و در یک ماه اخیر، چندین بار به سطوح بالای ۳۰۰۰ دلار هدایت شده است.

فراموش نکنیم که چندماه قبل، اتریوم سقف تاریخی (ATH) جدیدی را ثبت کرد و به سطح ۴۸۰۰ دلار رسید.

با توجه به چنین جریاناتی، پیشبینی‌های بسیاری در این باره شکل می‌گیرد. به عنوان مثال یکی از مراجع مطرح به نام Coinquora، اعتقاد دارد که اگر روند نزولی حرکتی خلاف جهت خود را پیش گیرد، اتریوم ۷۵۰۰ دلاری در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۲ قابل دسترس خواهد بود. اگرچه، این هدف کمی خوشبینانه بیان شده و باید احتمالات دیگر را در نظر بگیریم.

تصور کنید فاز نهایی اتریوم ۲ فعالیت خود را آغاز کند و با مشکلات احتمالی، باعث دلسردی کاربران شبکه شود. در این شرایط، ریزش قیمت از هرچیزی محتمل‌تر خواهد بود. البته با تصمیماتی چون توسعه مقیاس پذیری و کاهش هزینه‌های شبکه، چنین امری بعید به نظر می‌رسد.

با در نظر گرفتن عوامل موثر بر قیمت آینده اتریوم، متوجه شدیم که برای پیشبینی قیمت باید مشخصه‌های مهمی را در نظر داشته باشیم. از مهم‌ترین عوامل دخیل در ثبات قیمت، میزان حجم معاملات یک ارز یا سهام است. با حجم معاملات ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلاری در بازه زمانی ۲۴ساعته، می‌توان به آینده اتریوم امیدوار بود. اگرچه ممکن است با وقوع حوادثی غیر مترقبه چون جنگ، حجم معاملات دچار بی‌ثباتی شود و این موضوع روی قیمت هم تاثیرگذار باشد. در این شرایط، تحلیلگران مطرح بازار ریزش اتریوم را تا سطوح پایین‌تر از ۱۵۰۰ دلار هم پیشبینی کرده‌اند.

چه زمانی ETH به ۱۰هزار دلار می‌رسد؟

به طور کلّی، اتریوم برای رسیدن به سطح ۱۰هزار دلار نیاز به افزایش قیمتی ۳۰۰ درصدی دارد که با توجه به روند نزولی بازار در ماه‌های اخیر، کمی دور از ذهن به نظر می‌رسد. با این حال، برای بازار پر تلاطم کریپتو هیچ امری غیرممکن نیست و هر اتفاقی می‌تواند به وقوع بپیوندد. شاید خود ویتالیک بوترین هم تصور نمی‌کرد که پروژه نوظهور وی بتواند لقب دومین ارز دیجیتال باارزش را به خود اختصاص دهد.

اتریوم و دلار

همان‌طور که گفتیم، نمی‌توان برای یک هدف قیمتی تاریخ دقیقی را معین کرد. امّا اگر عواملی چون حجم معاملات، حواشی خبری، فعالیت‌های نهنگ‌ها و برنامه‌های شبکه دست در دست هم دهند، شاید رسیدن به سطح ۱۰ هزار دلار تا سال آینده امری دست یافتنی به شمار بیاید.

اکثر تحلیلگران خبره بازار بر این باورند که ATH بعدی اتریوم به یک سال زمان نیاز دارد. ما هم با استناد به بررسی‌های آنان و شواهد موجود، دیدگاه خود را مبنی بر فتح قلّه جدید بیان کردیم. با ۱۰هزار دلاری شدن ETH، مارکت کپ این ارز ۳ برابر می‌شود و به حوالی ۱/۵ تریلیون دلار می‌رسد. به عبارتی، ارزش بازار اتریوم از بیت کوین (۸۲۵میلیارد دلار) پیشی خواهد گرفت که امری به نسبت رویایی محسوب می‌شود.

شاید بتوان بیت کوین را مهم‌ترین مانع سدّ راه اتریوم ۱۰ هزار دلاری دانست. چرا که جایگاه این ارز تا به حال تغییر نکرده و با وقوع این امر، شاهد یکی از اتفاقات تاریخی در بازار رمزارزها خواهیم بود. احتمالا اکنون بیش از پیش به غیرقابل پیشبینی بودن بازار رمزارزها پی برده‌اید:)

اگر این مقاله برای شما جذاب بود،‌ پیشنهاد می‌کنیم مطلب استخراج اتریوم را نیز مطالعه کنید

نحوه خرید و فروش اتریوم

مناسب‌ترین راه برای خرید و فروش اتریوم برای ما ایرانیان، خرید آن از صرافی‌های داخلی مثل پول نو است. خرید و فروش اتریوم. اگر به توصیه‌های تحلیلگران و سرمایه گذاران بزرگ توجه کنیم، در می‌یابیم که بیشتر آن‌ها مقداری ETH را در کیف پول اتریوم خود نگهداری می‌کنند. به عبارتی می‌توان اتریوم را در گروه بهترین دارایی‌های موجود برای سرمایه گذاری قرار داد. با موضوعاتی که در طول مقاله مطرح شد، احتمالا اکنون به خرید ارز ETH ترغیب شدید تا درصورت ۱۰هزار دلاری شدن اتریوم، از سود این ارز جا نمانید! در ادامه، نحوه خرید و فروش اتریوم در پول نو را شرح خواهیم داد.

اقدامات پیش از خرید

برای انجام یک معامله باید عوامل مختلفی را در نظر داشته باشیم. یکی از این عوامل مطالعه درباره اهداف و آینده چیزی است که خریداری میکنیم. پس اول، وایت پیپر اتریوم را مطالعه کنید. این برگه سفید، اطلاعات جامعی را در رابطه با اتریوم در اختیار شما قرار می‌دهد. برای نمونه، می‌توانید تیم پروژه و اهداف آن را به خوی بشناسید تا با اطمینان بیشتری خرید خود را انجام دهید. علاوه بر این، در اینجا اهداف اتریوم به طور کامل آورده شده و هیچ چیزی جا نمانده است. به علاوه، صرافی پول نو از شبکه آربیتروم پشتیبانی به عمل می‌‌آورد و می‌توانید به سادگی آن را به کیف پول متامسک متصل کنید.

نحوه خرید و فروش اتریوم

در این بخش از صفحه، می‌توانید نمودار قیمتی اتر را به صورت لحظه‌ای رصد، و بهترین نقطه ورود را شناسایی کرد. مشخص کردن سقف و کف‌های قیمت و ورود به معامله در موقعیتی مناسب، از مهم ترین اقداماتی است که باید پیش از خرید یک ارز به آن توجه کنیم. در پول نو امکان تحلیل قیمت در بازه‌های زمانی مختلفی چون روزانه و ماهانه فراهم است.

نمودار قیمت اتریوم

از تحلیل قیمتی و مطالعه وایت پیپر که بگذریم، نوبت به حقایق و اطلاعات کامل درباره اتریوم می‌رسد که در همین صفحه قابل مطالعه خواهد بود. پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی با مطالبی چون کوچک‌ترین واحد گس فی فی و سرگذشت اتریوم، این بخش از صفحه را از دست ندهید. پس از آشنایی کامل با بلاک چین همه فن حریف اتریوم، می‌توانیم به خرید اقدام کنیم!

توضیح کامل اتریوم

خرید اتریوم در چند دقیقه

پس از تحلیل روند قیمتی و مطالعه موشکافانه وایت پیپر، اکنون زمان خرید فرا رسیده است. انجام این فرآیند بیشتر از چند دقیقه طول نخواهد کشید. کافی است مبلغ موردنظر خود را وارد کنید و سپس شبکه مدنظرتان را انتخاب کنید. انتخاب شبکه اتریوم بدین معناست که ETH به کیف پول اتریومی شما منتقل می‌شود. به دلیل پردازش تراکنش بر بستر اتریوم، هزینه انتقال بالاتر خواهد بود.

خرید اتریوم از صرافی پول نو

اگر قصد دارید ارز خود را بر بستر بایننس اسمارت چین دریافت کنید، نیاز است تا مقداری ارز BNB را برای گس فی کنار بگذارید. برای انجام تراکنش روی بلاک آربیتروم، باید از کیف پولی استفاده کنید که از این شبکه پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، در نظر داشته باشید که مقداری ارز AETH را برای پرداخت هزینه تراکنش در نظر داشته باشید. حداکثر یک ساعت پس از تایید تراکنش، می‌توانید ETH را در کیف پول خود مشاهده کنید.

خرید دیگر دارایی‌های اتریومی (ERC-20) هم به همین صورت خواهد بود. استاندارد ERC-20

سخن پایانی

صعود و سقوط، گذشته و آینده، احتمالات و احتمالات! همگی پایه‌های اصلی دنیای کریپتو را تشکیل می‌دهند. اتریوم همیشه از پیشتازان بازار بوده و بسیاری از دوستداران بازار، به برتری اتریوم بر بیت کوین هم اعتقاد دارند. با این مقبولیتی که اتریوم میان فعالان بازار کسب کرده، اتریوم ۱۰ هزار دلاری یک رویا محسوب نمی‌شود. امّا نمی‌توان در بازار به پیشگویی دست زد و هرچیزی براساس احتمالات پیش می‌رود. با این حال، بسیار مشتاقیم که شما هم دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. آیا قیمت آینده اتریوم به ۱۰هزار دلار می‌رسد؟

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

0

نظر مخاطبان (0)