بهترین کیف پول‌های BNB در سال 2023 + واریز BNB به تراست والت

بهترین کیف پول برای بایننس کوین BNB
حمیده آقایی پور

زمان مطالعه :

7 دقیقه

چه یکی از فعالان قدیمی بازار ارزهای دیجیتال باشید یا به‌تازگی با این بازار آشنا شده باشید، احتمالا نام بایننس کوین (BNB) را بارها شنیده‌اید و از جایگاه پرقدرت آن در بین ۱۰ رمزارز برتر بازار خبر دارید. به همین دلیل نمی‌خواهیم در این نوشته، صرفا در مورد ارز دیجیتال بایننس کوین توضیح دهیم یا آن را به شما معرفی کنیم. بلکه قصدمان این است که وارد بخش عملی‌تر مانند کیف پول BNB شویم. بایننس کوین؛ ارز فوق العاده صرافی بایننس

در ادامه بعد از توضیحی مختصر در مورد تاریخچه قیمت بایننس کوین، در مورد نگهداری آن در کیف پول‌ و نحوه واریز و برداشت بایننس کوین توضیح خواهیم داد. تکامل بلاک چین زنجیره هوشمند بایننس؛ BNB Chain چیست؟

از ارز دیجیتال بایننس کوین چه می‌دانید؟

بایننس کوین (Binance Coin) ارز مشهور صرافی بایننس، بزرگترین صرافی جهان است. مالک صرافی بایننس، چانگ پنگ ژائو، در جولای ۲۰۱۷، ارز دیجیتال بایننس کوین را با نماد BNB ایجاد کرد. خرید بایننس کوین | BNB اسمارت چین

بایننس کوین چیست؟

چانگ پنگ ژائو یا CZ کیست؟ آشنایی بیشتر با مدیرعامل بایننس و ثروتمندترین مرد دنیای کریپتو!

در ابتدا این ارز قیمتی معادل ۰.۱ دلار داشت، اما با سیاست‌های ژائو، ارزش آن رشد بی‌نظیری کرد. کاربران صرافی بایننس با پرداخت کارمزد معاملات از طریق BNB تخفیف خوبی می‌گرفتند؛ این باعث شد تا به‌مرور زمان BNB بین معامله‌گران محبوب‌تر شود. با این حال، همچنان ممکن است این سوال پیش بیاید که: مزایا و معایب بایننس کوین یا BNB چیست؟

یکی دیگر از سیاست‌های مفید اقتصادی صرافی بایننس برای ارز دیجیتال بایننس کوین، این بود که هر سه ماه، بخشی از کارمزدهایی که صرافی به‌صورت BNB از کاربران خود دریافت می‌کرد، سوزانده می‌شد.

منظور از سوزانده شدن یک ارز دیجیتال، واریز آن به کیف پولی است که قابلیت برداشت ندارد؛ به چنین کیف پولی اصطلاحا کیف پول مرده گفته می‌شود.

با بالارفتن ارزش رمزارز BNB در طی زمان، فعالان بازار، دیگر به آن تنها به‌عنوان توکنی برای صرفه‌جویی در هزینه معاملات، نگاه نمی‌کردند. حالا ارز دیجیتال بایننس کوین می‌توانست گزینه خوبی برای هولد و سرمایه‌گذاری هم باشد.

سیاست‌های حمایت‌کننده صرافی بایننس و نظر مثبت معامله‌گران در مورد BNB به‌خوبی جواب داد. در ماه‌های ابتدایی سال ۲۰۲۱، شاهد جهشی فوق‌العاده در قیمت بایننس کوین بودیم، تا جایی که در همان زمان، این ارز اوج قیمتی خود را در سطح ۶۹۰ دلار تجربه کرد. قیمت BUSD | قیمت BNB

کیف پول بایننس کوین

با اینکه ارز دیجیتال BNB از آن زمان تا حالا، نوسانات زیادی را در قیمت خود داشته، اما همیشه یکی از پرارزش‌ترین دارایی‌های بازار محسوب می‌شده است. وقتی صحبت از یک دارایی ارزشمند می‌کنیم، باید به نحوه درست و ایمن نگهداری آن هم توجه داشته باشیم.

بهترین محل برای حفظ سرمایه دیجیتال ما در جهان کریپتوکارنسی، کیف پول‌های شخصیِ امن هستند. به این کیف پول‌ها، والت (Wallet) هم گفته می‌شود. البته برخی به اشتباه آن را ولت می‌نامند که تلفظ درستی از این واژه نیست. در این مقاله می‌توانید به طور کامل با مفهوم کیف پول ارز دیجیتال آشنا شوید.

کیف پول موبایل

کیف پول‌های مناسب زیادی برای نگهداری ارز دیجیتال بایننس کوین وجود دارد. این کیف پول‌‌ها در دو گروه اصلی کیف پول‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری قرار می‌گیرند. خرید BUSD

کیف پول های BNB

والت نرم‌افزاری بایننس کوین چیست؟

کیف پول‌های نرم‌افزاری BNB، برنامه‌هایی هستند که جهت استفاده، باید بر روی دستگاهی مناسب دانلود و اجرا شوند. والت‌های نرم‌افزاری زیادی از بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند. در این بخش چند والت نرم‌افزاری معتبر را برای نگهداری ارز BNB معرفی می‌کنیم.

تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول تراست والت یکی از معروف‌ترین والت‌های نرم‌افزاری است. این والت بیش از ۱ میلیون ارز دیجیتال و NFT (توکن‌های غیرمثلی) را پشتیبانی می‌کند.

کار با تراست والت بسیار آسان است، شاید همین موضوع آن را به یکی از پرطرف‌دارترین والت‌های ارز دیجیتال تبدیل کرده باشد. این کیف پول در نسخه‌های اندروید، آیفون و مک در دسترس است.

اتمیک والت (Atomic Wallet)

کیف پول اتمیک در سال ۲۰۱۷ توسط مدیرعامل صرافی Changelly راه‌اندازی شد. امکان نگهداری ۵۰۰ ارز دیجیتال مختلف در اتمیک والت مهیا است.

یکی از نکات مثبتی که در مورد اتمیک والت وجود دارد، پشتیبانی خدمات مشتری ۲۴ ساعته آن در ۷ روز هفته است. شما می‌توانید نسخه سازگار با موبایل یا دسکتاپ این والت را از سایت رسمی آن دانلود کنید.

مت والت (Math Wallet)

مت والت یکی دیگر از کیف پول‌های معتبر نرم‌افزاری است که از بلاک چین و رمزارز بایننس کوین پشتیبانی می‌کند. این کیف پول را می‌توانید در گوشی همراه یا در دسکتاپ دانلود و نصب کنید.

مت والت در حال حاضر، به جز بایننس کوین، بیش از ۱۰۰ شبکه بلاک چین دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند؛ برای همین یک والت‌ چند زنجیره‌ای (Multichain) به شمار  می‌آید.

کیف پول سخت افزاری

والت‌های سخت‌افزاری مانند رقبای نرم‌افزاری‌شان، کلید خصوصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. تفاوت اصلی آن‌ها این است که برای دسترسی به دارایی‌ درون کیف پول، لازم است به‌صورت فیزیکی هم تایید صورت بگیرد.

این کار توسط دکمه‌هایی که روی والت سخت‌افزاری قرار دارد، انجام می‌شود. دو والت سخت‌افزاری زیر از امن‌ترین کیف پول‌های بایننس کوین هستند.

کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger)

کیف پول لجر به شما اجازه می‌دهد تا دارایی دیجیتال خود را به‌صورت سرد (بدون اینترنت) نگهداری کنید. این کیف پول از طریق درگاه USB به کامپیوتر شما وصل می‌شود تا بتوانید کار دریافت یا ارسال ارزهای دیجیتال را انجام دهید.

لجر والت توسط شرکتی فرانسوی به همین نام ساخته شد. این کیف پول علاوه بر بایننس کوین، کوین‌های برتر بازار مثل بیت‌کوین، اتریوم، ریپل و … را ساپورت می‌کند. والت لجر در دو نوع Ledger Nano X  و Ledger Nano S  در بازار موجود است.

والت ترزور (Trezor)

کیف پول ترزور یک والت مشهور سخت‌افزاری دیگر است که اجازه ذخیره و انتقال بیش از ۱۶۰۰ ارز دیجیتال از جمله ارز BNB را به مالکان خود می‌دهد. والت ترزور هم مانند لجر، برای کنترل کامل دارایی‌های کریپتویی باید به کامپیوتر وصل شود.

ساخت کیف پول بایننس

در عنوان مقاله اشاره کردیم که مراحل مورد واریز BNB به تراست والت را پیگیری خواهیم کرد. امّا بد نیست اگر پیش از آن، نگاهی بیندازیم بر نحوه اضافه کردن شبکه بایننس اسمارت چین (BSC) به کیف پول متامسک.

اگر هنوز کیف پول Metamask را روی مرورگر خود نصب نکرده‌اید، نگران نباشید! چرا که در مقاله نصب کیف پول متامسک روی مرورگر کروم، این پروسه را برای شما شرح داده‌ایم.

پس از نصب کیف پول‌، می‌توانید با طی کردن چند قدم ساده، شبکه اسمارت چین را به والت متامسک خود اضافه کنید.

۱.ورود به قسمت Account

در گام نخست، کافیست آیکن Account را انتخاب کرده و در منوی نمایش داده شده، وارد بخش Settings شوید.

۲. ورود به بخش شبکه‌ها

پس از ورود به قسمت تنظیمات، نیاز است تا به بخش Networks وارد شوید. سپس می‌بایست گزینه Add Networks را انتخاب و مطابق تصویر زیر، جزئیات زنجیره بایننس اسمارت چین (BSC) را وارد کنید.

آموزش نصب متامسک

۳. اتمام فرایند!

اکنون شما زنجیره BNB Smart Chain را روی والت متامسک خود اضافه کرده‌‌‌اید و به همین ترتیب، می‌توانید شبکه‌های دیگری چون Ropsten یا Goerli را نیز، به این کیف پول بیفزایید.

اضافه کردن اسمارت چین به متامسک

همچنین همانطور که مشاهده می‌کنید، در قسمت Networks امکان تغیی یا Switch شبکه‌ها وجود دارد.

انتقال بایننس کوین به کیف پول

حالا که با بهترین‌ کیف پول‌های بایننس کوین آشنا شدیم. باید ببینیم که چگونه می‌توان بایننس کوین‌هایی که از یک صرافی خریده‌ایم را به این والت‌ها منتقل کنیم. بسیار مهم است که بدانیم، برای واریز یا برداشت ارز BNB یا هر ارز دیجیتال دیگر، باید از چه شبکه انتقالی استفاده کنیم.

ارز دیجیتال بایننس کوین روی سه شبکه معروف اجرا می‌شود؛ شبکه اتریوم (با استاندارد ERC-20)، شبکه بایننس چین (با استاندارد BEP-2) و شبکه بایننس اسمارت چین یا همان BSC (با استاندارد BEP-20).

اهمیت انتخاب شبکه در هنگام انتقال بایننس کوین چیست؟

شبکه‌های انتقال BNB

تاکید ما بر دقت روی انتخاب شبکه انتقال، بی‌علت نیست. برای مثال اگر بایننس کوین را با استفاده از شبکه اتریوم یا بایننس چین به آدرسی بفرستید که متعلق به BSC (Binance Smart Chain) است، احتمالا ارزهای BNB شما از بین خواهند رفت.

زمانی که می‌خواهیم ارز دیجیتال بایننس کوین را از یک صرافی یا یک والت انتقال دهیم، باید شبکه انتقال BNB را باتوجه ‌به آدرس کیف پول مقصد انتخاب کنیم. اگر آدرس رمزارز BNB در کیف پول مقصد، مربوط به شبکه بایننس اسمارت چین (با هر شبکه دیگری) باشد، باید برای انتقال هم از همان شبکه استفاده کنیم.

برای مشاهده آدرس بایننس کوین‌های خود در یک کیف پول، معمولا باید روی نام این ارز در لیست ارزهای دیجیتال، کلیک کرده و در صفحه مربوط به آن، اطلاعات را مشاهده کنید.

بعضی کیف پول‌ها از بیش از یک شبکه بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند. بااین‌حال در هر واریز و برداشت بایننس کوین، شبکه انتقال، باید منطبق بر همان آدرسی باشد که به‌عنوان آدرس مقصدِ تراکنش ثبت کرده‌ایم.

  • نکته مهم: اگر برای برداشت ارزهای BNB در یک صرافی، بتوانید هرکدام از شبکه‌های بایننس چین یا بایننس اسمارت چین را انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم که بایننس کوین‌های خود را به آدرس بایننس اسمارت چین در کیف پول بفرستید. دلیل آن هم این است که شبکه بایننس چین قدیمی‌تر از زنجیره‌ هوشمند بایننس بوده و ممکن است در آینده خدمات کمتری دریافت کند یا به‌تدریج منسوخ شود.
صرافی ارز دیجیتال پول نو

آموزش واریز بایننس کوین به تراست والت

کیف پول تراست والت به دلیل محبوبیت زیاد و عملکرد آسان، از نظر بسیاری از کاربران، بهترین کیف پول بایننس کوین به‌حساب می‌آید؛ از همین رو قصد داریم در این بخش، گام‌به‌گام، نحوه واریز بایننس کوین به کیف پول تراست والت را به شما آموزش دهیم.

چه از یک صرافی قصد برداشت بایننس کوین را داشته باشید و چه از یک کیف پول دیگر، نحوه انجام کار تفاوت چندانی نمی‌کند.

همه صرافی‌ها بخشی را برای ارسال دارایی دیجیتال شما دارند که با کلیک بر روی آن می‌توانید مقدار ارز بایننس کوین و همین‌طور شبکه انتقال آن را انتخاب کنید. در اینجا واریز BNB از حساب صرافی پول نو را آموزش خواهیم داد.

۱- ابتدا وارد حساب کاربری خود در صرافی پول نو شوید. (برای برداشت ارزهای دیجیتال باید در صرافی احراز هویت شده باشید.)

۲- در بخش کیف پول، روی برداشت رمزارز کلیک کرده و شبکه انتقال بایننس کوین را انتخاب کنید. همان‌طور که گفتیم شبکه انتقال بایننس کوین باید با آدرس مقصد تراکنش یکسان باشد.

۳-  آدرس کیف پول مقصد را نیز در بخش مربوط به آن وارد کنید. برای این کار، طبق شکل زیر، کیف پول تراست والت را باز کرده و از لیست ارزهای دیجیتال روی گزینه BNB یا Smart Chain کلیک کنید.

انتخاب شبکه واریز BNB

در این لیست، منظور از BNB، بایننس کوین با استاندارد BEP-2 و منظور از Smart Chain نیز همان ارز دیجیتال اما با استاندارد BEP-20 است.

در این لیست، منظور از BNB، بایننس کوین با استاندارد BEP-2 و منظور از Smart Chain نیز همان ارز دیجیتال اما با استاندارد BEP-20 است.

استاندارد انتقال شبکه بایننس کوین

انتخاب استاندارد شبکه انتقال بایننس کوین

در این آموزش ما می‌خواهیم بایننس کوین را با استفاده از شبکه هوشمند بایننس انتقال دهیم، پس گزینه Smart Chain را انتخاب می‌کنیم.

آدرس کیف پول بایننس کوین

با زدن دکمه Receive در تصویر بالا، صفحه‌ای که حاوی آدرس عمومی این ارز دیجیتال است برای ما نشان داده می‌شود.

۴- بعد از واردکردن آدرس مقصد، کافی است تا در سایت صرافی پول نو، روی دکمه ثبت برداشت کلیک کنیم؛ بایننس کوین‌های ما به آدرس تراست والت منتقل خواهند شد.

سخن پایانی

در این متن درباره بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال بایننس کوین صحبت کردیم. با نکات مهمی در جابجایی رمزارز BNB آشنا شدیم؛ در پایان نیز به مراحل انتقال بایننس کوین به کیف پول تراست والت نگاهی انداختیم.

کیف پول BNB

امیدواریم که این مقاله حاوی پاسخ‌های کاملی برای سوالات شما بوده باشد. اگر سوالی دارید که در این مقاله جواب آن را پیدا نکردید یا اگر کیف پول مناسبی را برای نگهداری بایننس کوین می‌شناسید که در اینجا از آن نام نبرده‌ایم، خوشحال خواهیم شد که آن را در بخش کامنت‌ها، با ما درمیان بگذارید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

0

نظر مخاطبان (0)