آشنایی با ارز بایننس کوین؛ ارزی با قوی‌ترین پشتوانه در بین رقبای خود

امیرمحمد رزمی

زمان مطالعه :

11 دقیقه
فهرست عنوان ها

در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم همه چیز با سرعت برق و باد در حال حرکت است. یکی از فناوری‌هایی که در چند سال گذشته مثل خیلی از فناوری‌های دیگر پیشرفت کرد و مورد توجه واقع شد، مبحث ارزهای دیجیتال و cryptocurrency است. شاید این مسئله باعث شده تا خیلی از شرکت‌های بزرگ بخواهند وارد این دنیای جدید شوند. در این مقاله می‌خواهیم بفهمیم که بایننس کوین چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر در چند سال گذشته قیمت ارزهای دیجیتال مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده باشید، احتمالا با نام بایننس کوین یا BNB برخورد کرده‌اید. ارز دیجیتالی که با اینکه نسبت به رقبای دیگرش خیلی جوانتر است ولی باز به خوبی در دل سرمایه گذاران جا باز کرده.

همین حالا قیمت لحظه ای بایننس کوین BNB و قیمت BUSD را مشاهده کنید.

هدف از نوشتن این مقاله در وبسایت پول نو، ارائه کامل‌ترین مقاله درباره ارز بی ان بی برای شما کاربران پول نو است. پس بدون فوت وقت به سراغ اصل مطلب می‌رویم.

بایننس کوین چیست؟

به زبان ساده، بایننس کوین (BNB) یک دارایی کریپتویی یا رمزنگاری شده است که عمدتاً برای پرداخت هزینه معاملات و تراکنش‌های صرافی متمرکز بایننس مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این ارز از محدودیت عرضه برخوردار بوده و تعداد توکن‌های آن از ۲۰۰ میلیون واحد فراتر نمی‌رود.

هدف اصلی از ساخت ارز دیجیتال BNB، جمع آوری سرمایه برای توسعه و گسترش صرافی binance بود. شبکه بایننس امنیت و سرعت پردازش بسیار مناسبی دارد و به همین دلیل این صرافی بدون شک یکی از محبوب‌ترین صرافی‌های دنیاست. (البته شاید برای ما ایرانیان این گونه نباشد!)

ارز BNB که ارز مرجع این شبکه است خیلی زود به یکی از معروف‌ترین ارزهای بازار تبدیل شد.

امّا درباره مسیر بایننس کوین:

تاریخچه بایننس کوین

بایننس کوین در جولای ۲۰۱۷ ایجاد شد و در ابتدا روی بلاک چین اتریوم با استاندارد ERC-20 کار می کرد اما همه چیز در آوریل ۲۰۱۹ تغییر کرد. تیم قدرتمند بایننس تصمیم گرفت که شبکه مخصوص خودش را بسازد. سپس صرافی Binance این رمز ارز را به شبکه اصلی خود منتقل کرد. در جریان این حمل و نقل حدود ۵ میلیون عدد از توکن‌های BNB سوزانده شد.

زمانی که این ارز دیجیتال روی شبکه اتریوم قرار داشت قیمتش حدود ۳۰ دلار بود ولی چند وقت بعد از انتقال، قیمت این ارز دیجیتال به حدود ۷۰ دلار رسید. اما ماجرا از آنجایی شگفت انگیز شد که این ارز در کمتر از یک هفته قیمت ۱۳۰ دلار را دید. رشد BNB به قدری فزاینده بود که در ۱۰ می سال ۲۰۲۱، توانست تا ناحیه قیمتی ۶۹۰ دلار هم افزایش یابد.

توکن سوزی بایننس

در زمان عرضه دارایی محبوب BNB در سال ۲۰۱۷، تیم توسعه دهنده تصمیم گرفتند تا طی یک پروسه توکن‌سوزی بلندمدت، ۱۰۰ میلیون توکن BNB یا به عبارتی نیمی از میزان عرضه بایننس کوین را از چرخه بازار خارج کنند. با به ثمر نشستن این برنامه، تعداد توکن‌های در گردش از ۱۰۰ میلیون فراتر نخواهد رفت.

این مکانیزم با نام Auto-Burn کار خود را آغاز کرد و همانطور که از عنوان آن مشخص است، فرایند توکن سوزی آن به صورت خودکار انجام می‌پذیرد.

این توکن سوزی به صورت فصلی صورت می‌گیرد و هر ۳ماه یک بار شاهد آن هستیم. تعداد توکن‌هایی که در هر نوبت سوزانده خواهند شد نیز، بر اساس قیمت BNB در آن زمان متغیر خواهد بود.

ارز BNB چگونه کار می‌کند؟

رمز ارز BNB در اصل برای بهبود روند خرید و فروش در صرافی بایننس ایجاد شده بود. تمامی واحدهای این ارز هم از قبل استخراج شده‌اند.

رمز ارز bnb

وقتی شما ارزی را از صرافی بایننس خریداری می‌کنید باید یک دهم درصد از مبلغ تراکنش را به صورت کمیسیون پرداخت کنید. اما اگر با بایننس کوین این خرید را انجام دهید بخشی از تراکنش به عنوان تخفیف به شما تعلق می‌گیرد. هنگامی که این رمز ارز به تازگی ایجاد شده بود شما نصف کمیسیون تراکنش را هدیه می‌گرفتید.

البته بعدها تعداد زیادی از کمپانی‌های مطرح این رمز ارز را مانند بیت کوین برای خرید پذیرفتند. به عنوان مثال مردم می‌توانستند خدماتی که مد نظر داشتند را از طریق بایننس کوین پرداخت کنند. البته در اینجا خبری از تخفیف‌های بایننس نیست و شما باید هزینه تراکنش‌ها را پرداخت کنید.

تیم توسعه دهنده بایننس

می‌دانیم که در سال ۲۰۱۷، صرافی بایننس توسط چانگ‌پنگ‌ژائو (Changpeng Zhao) راه اندازی شد. وی پیش از این به توسعه یک نرم افزار معاملاتی پرداخته بود.

در ایتدا، دفتر مرکزی بایننس در چین مستقر بود امّا به سبب محدودیت‌های چین در رابطه با ارزهای دیجیتال، دفتر مرکزی خود را به ژاپن منتقل کردند.

البته که ژائو (CZ) در راه راه اندازی بایننس تنها نبود و افراد بسیاری از جمله یی‌هِه (Yi He)، فریدا وارگاس (Ferida Vargas)، پاتریک هیلمن (Patrick Hillman)، استیو میلتون (Steve Milton) و تعداد بیشمار دیگری از افراد، در راه اندازی و توسعه پلتفرم بایننس سهیم بوده‌اند.

طبق آمار موجود در لینکدین Binance در زمان نگارش این مطلب، تعداد اعضای شاغل در دفاتر مختلف بایننس به ۷۶۹۶ عضو می‌رسد.

تیم توسعه دهنده بایننس

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، بایننس در موقعیت‌های شغلی چون مدیریت منابع انسانی و تحلیلگر داده‌های شبکه‌های اجتماعی، به استخدام نیرو اقدام کرده است.

کاربرد بایننس کوین چیست؟

درست مانند سایر ارزهای دیجیتال در حال تکامل، بایننس کوین چندین کاربرد دارد:

  • معامله: بایننس کوین را می‌توان با سایر ارزهای دیجیتال در صرافی‌های مختلف، بسته به محدودیت‌های تعیین شده توسط صرافی، معامله کرد.
  • کارمزد تراکنش در صرافی بایننس: از BNB می‌توان برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در صرافی بایننس استفاده کرد و کاربران نیز برای انجام این کار تخفیف دریافت می‌کنند.
  • پرداخت‌های کارت اعتباری: BNB می‌تواند شکل پرداخت صورت‌حساب‌های کارت اعتباری کریپتو در Crypto.com باشد.
  • پردازش پرداخت: مرچنت‌ها می‌توانند BNB را به عنوان وسیله پرداخت برای مشتریان ارائه دهند و انعطاف پذیری بیشتری در روش‌های پرداخت عرضه کنند.
  • رزرو ترتیبات سفر: از BNB می‌توان برای رزرو هتل و پرواز در وب سایت‌های منتخب استفاده کرد.
  • سرگرمی: BNB اهداف مختلفی را در فضای سرگرمی دنبال می‌کند؛ از پرداخت هدایای مجازی گرفته تا خرید بلیط بخت آزمایی.
  • سرمایه گذاری: چندین پلتفرم به سرمایه گذاران اجازه می‌دهد تا با استفاده از بایننس کوین در سهام، ETF و سایر دارایی‌ها سرمایه گذاری کنند.
  • وام و نقل و انتقالات: BNB می‌تواند به عنوان وثیقه برای وام در سیستم عامل‌های خاص استفاده شود. اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که به کاربران اجازه می‌دهند قبض‌ها را تقسیم کنند و از طریق بایننس کوین به دوستان و خانواده بپردازند.

امنیت بایننس کوین

رمز ارز BNB روی شبکه اتریوم توسعه یافت. این شبکه قدرتمند به هکرها اجازه نمی‌داد تا از شبکه چیزی را به سرقت ببرند.

البته در سال ۲۰۱۹ میلادی تیم سازنده بایننس کوین تصمیم گرفت تا این رمز ارز را به بلاک چین اختصاصی خود منتقل کند. پس رمز ارز BNB را به بایننس چین منتقل کردند. این شبکه نیز توسط تیم توسعه خود صرافی بایننس توسعه داده شده و از نظر امنیتی مناسب است.

تفاوت بایننس چین و بایننس اسمارت چین

زنجیره بایننس (Binance Chain) از مکانیزم اجماع اثبات سهام واگذار شده (DPoS) استفاده می‌کند. این در حالی است که زنجیره هوشمند بایننس الگوریتم اجماع اثبات سهام اعتباری (PoSA) را به کار می‌گیرد. در الگوریتم DPoS، تاییدکنندگان تراکنش‌ها نیاز دارند تا به منظور اعتبارسنجی اطلاعات، نمایندگانی را انتخاب کنند.

از آن سو و در الگوریتم PoSA، ولیدیتورها می‌بایست هویت و اطلاعات خود را به اشتراک بگذارند تا در اختیارات شبکه سهیم باشند.

استاندارد BEP2

BEP-2 یک استاندارد فنی برای صدور توکن‌ها در زنجیره BNB Beacon Chain است که با تعریف مجموعه‌ای از قوانین و دستورات، ساز و کاری که توکن‌ها نیاز دارند تا از آن پیروی کنند را مشخص خواهند کرد. طبق توضیحات موجود در وبسایت رسمی Binance Academy، این استاندارد از ساختار نسبتا مشابهی با ERC-20 در اتریوم برخوردار است.

آیا بایننس از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می‌کند؟

بایننس اسمارت چین (BSC) به عنوان یک پلتفرم بلاک چینی و با هدف ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و اجرای قراردادهای هوشمند (Smart Contracts)، در سپتامبر سال ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد.

این زنجیره هوشمند با ساختار منعطفی به نام Dual Chain بنا شده که امکان انتقال دارایی از یک بلاک چین به بلاک چینی دیگر را برای کاربران فراهم می‌کند.

تا کنون بیش از ۷۰ اپلیکیشن غیرمتمرکز (Dapp) به روی بایننس اسمارت چین به اجرا درآمده‌اند که در صدر آن‌ها، صرافی غیرمتمرکز (DEX) پنکیک‌سواپ قرار دارد.

بایننس دکس چیست؟

احتمالا تا کنون نام Binance DEX را شنیده‌ و بدین فکر افتاده‌اید که شاید منظور همان صرافی بایننس باشد. امّا آیا بایننس و بایننس دکس ساختاری مشابه دارند؟ البته که خیر!

بایننس را شناختیم امّا بایننس دکس: یک صرافی متن باز (Open Source) و غیرمتمرکز (Decentralized) بر بستر زنجیره بایننس چین بوده که یک فورک از شبکه کازماس به حساب می‌آید. این صرافی غیرمتمرکز از نمودارهای پلتفرم تریدینگ‌ویو (TradingView) بهره می‌برد.

مهم ترین تفاوت بایننس و بایننس DEX، به مرکزیت حاکم در این دو مربوط می‌شود به طوری که Binance رویکردی متمرکز دارد و به عنوان یک واسطه (Third Party) عمل کرده و دارایی‌های کاربران را نزد خود نگهداری می‌کند. امّا Binance DEX این اجازه را می‌دهد تا ضمن در اختیار داشتن مالکیت دارایی‌ها، طرفین هر تراکنش، مستقیماً با یکدیگر تعامل داشته باشند.

بایننس لانچ پد یا لانچ پول چیست؟

بایننس لانچ پد (Binance Launchpad) را می‌توان یک پلتفرم تامین سرمایه یا Crowdfunding دانست که به بایننس تعلق دارد و با ارائه توکن های خود به جذب سرمایه مورد نیاز استارتاپ‌های حوزه کریپتو کمک می‌کند. به نوعی، ساز و کاری مشابه با رویداد عرضه اوّلیه صرافی (IEO) دارد که برای جذب سرمایه اوّلیه صرافی‌ها انجام می‌شود.

کاربران می‌توانند به وسیله ارز فیات، دارایی مد نظر خود را در بایننس خریداری کنند امّا در نهایت برای کمک به لانچ‌پد این صرافی، به BNB نیاز دارند.

بایننس کوین و بزرگترین ارزهای بازار

همیشه مقایسه پروژه‌ها و دارایی‌های دیجیتال از جذاب ترین کارهای ممکن در دنیای کریپتو محسوب می‌شود. به همین خاطر، تصمیم داریم تا نگاهی بیندازیم بر: تفاوت بایننس کوین و بیت کوینتفاوت بایننس کوین و اتریوم

گریزی بر اصلی ترین تفاوت‌های BNB با BTC و ETH:

بیت کوین (BTC)بایننس کوین (BNB)اتریوم (ETH)
پردازش۷-۱۰ تراکنش در ثانیه۵۰-۷۰ تراکنش در ثانیه۳۰-۴۵ تراکنش در ثانیه
مکانیزم اجماع PoWاستفاده از الگوریتم DPoS(اکنون) استفاده از PoS
محدودیت ۲۱ میلیون سکّهمحدودیت ۱۰۰ میلیون سکّهعرضه نامحدود
هدف: ذخیره ارزش و پردازش مبادلات غیرمتمرکزتسهیل امور صرافی بایننستوسعه قراردادهای هوشمند
آغاز کار با استخراج اوّلین بلاک (Genesis Block)راه‌اندازی با عرضه توکن اولیه (ICO)راه‌انداز در قالب ICO

تفاوت بایننس کوین و بیت کوین

شاید بتوان کاربرد این دو دارایی را مهم ترین تفاوت پادشاه بازار و بایننس کوین دانست. بدین صورت که بیت کوین (BTC) به عنوان وسیله‌ای برای حفظ ارزش و انجام مبادلات غیرمتمرکز مورد استفاده قرار می‌گیرد امّا BNB با هدف تسهیل امور صرافی مرجع خود پا به میدان گذاشت.

همچنین به سبب تسلط صرافی بایننس، شاید بتوان BNB را متمرکز تر از BTC قلمداد کرد.

تفاوت بایننس کوین و اتریوم

شاید بتوان گفت BNB و ETH شباهت‌های فراوانی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال هردو آپدیت‌های متعددی را معرفی می‌کنند و از قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز هم پشتیبانی به عمل می‌آورند.

با این حال همچنان بایننس کوین (BNB) در مقایسه با ETH از مرکزیت بیشتری برخوردار است. همچنین تعداد Dappها و معاملات NFT پشتیبانی شده توسط اتریوم بسیار بالاتر از بایننس است.

کیف پول BNB؛ از کدام کیف پول استفاده کنیم؟

برای اینکه متوجه شویم بهترین کیف پول BNB کدام است، باید این نکته را به خاطر داشته باشیم که تقریبا اکثر والت‌هایی که می‌شناسیم از بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند.

خود صرافی بایننس کیف پولی دارد به نام تراست والت (Trust wallet) که بین ایرانی‌ها نیز خیلی محبوب است. این کیف پول رسمی ارز بایننس کوین به حساب می‌آید. پس بهتر است از این کیف پول برای مدیریت بایننس کوین‌های خود استفاده کنید.

پیشنهاد خود من به عنوان نویسنده برای شما این است که کیف پول مای اتر والت (MyEtherWallet) و متامسک (Metamask) را هم در نظر داشته باشید. این کیف پول‌ها امنیت بسیار بالایی دارند.

در این نوشته از بلاگ پول نو می‌توانید آموزش تصویری اضافه کردن شبکه اسمارت چین به متامسک را دنبال کنید.

البته اگر بودجه مناسبی را برای نگهداری ارز در نظر گرفته‌اید می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری استفاده کنید. پیشنهاد ما برای ارز BNB استفاده از کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S) است.

چه موسسات مالی روی بایننس کوین سرمایه گذاری کرده‌اند؟

بدون شک یکی از مهم ترین پیش‌شرط‌های موفقیت یک پروژه کریپتویی و حتی غیرکریپتویی، موفقیت در جذب سرمایه و جلب رضایت شرکا خواهد بود.

صرافی بایننس توانسته در عقد قراردادهای بزرگ و جذب سرمایه عملکرد موفقیت‌آمیزی را به ثبت برساند و طبعا جذب سرمایه برای بایننس (تفاوتی ندارد که بازار معاملات آتی آن باشد و یا Binance Dex)، برای توکن بومی آن یعنی BNB هم مفید خواهد بود. از مهم ترین سرمایه‌گذاران بایننس، می‌توان به کمپانی‌های زیر اشاره کرد:

  • Vertex Ventures: کمپانی سرمایه‌گذاری در چین و هند
  • شرکت پلوتوس ۲۱: سرمایه‌گذار در صنعت بلاک چین
  • Black Hole Capital: شرکت سرمایه‌گذاری حوزه تکنولوژی
  • سکویا کپیتال: کمپانی حامی کسب‌وکار‌ها

علاوه بر این کمپانی‌ها، صدها شرکت دیگر در حوزه‌های مختلف از بایننس حمایت کرده‌اند. همچنین سرمایه جذب شده توسط بایننس در سال ۲۰۲۲ از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفت.

خرید بایننس کوین (BNB)

خرید ارز بایننس کوین از طریق پلتفرم‌های خارجی مانند خود صرافی بایننس امکان پذیر است. البته ناگفته نماند که این صرافی ایرانی‌ها را تحریم کرده در نتیجه خرید از بایننس مستلزم طی کردن یک سری مراحل پیچیده با ریسک زیاد خواهد بود. حتی اگر بتوانید در این صرافی ثبت نام کنید و ارز بخرید هنگامی که بایننس متوجه شود که شما ایرانی هستید بدون معطلی حساب و دارایی‌های شما را مسدود خواهد کرد.

خرید بایننس کوین BNB از پول نو

درست است که صرافی بایننس ایرانی‌ها را تحریم کرده اما ما در پول نو امکانی را برای شما قرار داده‌ایم تا بتوانید به راحتی بایننس کوین این ارز دیجیتال را خریداری کنید. بعد از خرید BNB می‌توانید دارایی‌های خود را در کیف پول حساب کاربری‌تان در پول نو مشاهده کرده و در هر زمان برای فروش آن‌ها اقدام کنید.

ثبت نام و احراز هویت در پول نو بسیار ساده است و شما می‌توانید در کمترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال را شروع کنید. فقط به صفحه ثبت نام پول نو بروید و بعد از آن اطلاعاتی که از شما خواسته می‌شود را وارد کنید.

بایننس در شبکه‌های اجتماعی

بدون شک حضور فعّالانه در شبکه‌های اجتماعی، از ابزارهای مهم هر پروژه برای توسعه محصولات خود به حساب می‌آید. به همین خاطر، بایننس هم برای ماندن در گردونه رقابت و تثبیت جایگاه خود، به این ابزارها نیاز داشته است:

  • اکانت توییتر بایننس
  • حساب بایننس در فیس‌بوک
  • اینستاگرام بایننس
  • بایننس در رِدیت
  • سرور بایننس در دیسکورد

با دنبال کردن فعالیت‌های بایننس در این شبکه‌های اجتماعی، می‌توان به قابلیت‌هایی چون اخبار، تغییرات صرافی، ارزهای لیست شده و آشنایی با اجتماع کاربران بایننس دست یافت.

چگونه بایننس کوین استخراج کنیم؟

ارز دیجیتال BNB قابلیت استخراج شدن را ندارد. یعنی شما نمی‌توانید با هیچ ماینری این ارز را استخراج کنید. شاید برای شما سوال پیش بیاید چرا این اتفاق می‌افتد؟

در جواب  این سوال باید بگوییم که تمام ارزهای بایننس کوین قبل از عرضه توسط تیم توسعه بایننس استخراج شده‌اند. بنابرین هیچ توکنی برای استخراج باقی نمانده است و تمام ۲۰۰ میلیون توکن آن از قبل استخراج شده‌اند.

بایننس کوین چه مزایایی دارد؟

تا اینجای مقاله فهمیدیم که بایننس کوین چیست و چه کاربردی دارد. در ادامه مقاله راجع به مزایای ارز دیجیتال binance coin صحبت خواهیم کرد.

هزینه کم تراکنش‌های شبکه بایننس

اولین مزیت این ارز دیجیتال این است که هزینه تراکنش پایینی دارد. یعنی شما می‌توانید به جای پرداخت هزینه بیشتر برای کارمزد مقدار ارز بیشتری را دریافت کنید. البته ناگفته نماند که استفاده از این ارز دیجیتال هنگام خرید و فروش در صرافی بایننس برای شما سود بیشتری خواهد داشت. چون در این صرافی برای خرید و فروش با ارز BNB تخفیف می‌گیرید.

دسترسی آسان

همان‌طور که در بخش کیف پول BNB اشاره کردیم، بایننس کوین به خاطر اینکه روی اتریوم ساخته شده و EVM محور است دارای مزایایی است. این مزیت این است که کیف پول‌های زیادی وجود دارند که از بایننس کوین پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل فرقی نمی‌کند که سیستم عامل شما اندروید باشد یا آی او اس. کیف پول‌های بایننس کوین برای تمامی پلتفرم‌ها موجود هستند.

سرعت بالای تراکنش‌های شبکه

شاید یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های شبکه بایننس اسمارت چین نسبت به بیت کوین سرعت تراکنش این شبکه است. شما برای اینکه یک بیت کوین را دریافت کنید باید به صورت میانگین ۱۰ دقیقه منتظر بمانید در حالی که این مقدار در بایننس اسمارت چین خیلی کمتر است. پس شما می‌توانید در مدت زمان کمی بایننس کوین و سایر ارزهای دیجیتال روی شبکه بایننس اسمارت چین را در کیف پول خود دریافت کنید و کارمزد کمتری روی شبکه بایننس اسمارت چین بپردازید.

قابل تبادل با تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال

از آنجایی که ارز بایننس کوین توسط صرافی بایننس ساخته شده، این صرافی تلاش زیادی برای بهبود این ارز انجام داده است. صرافی بایننس به شما اجازه می‌دهدتا از طریق بایننس کوین بیش از ۴۰ ارز دیجیتال متفاوت را مبادله کنید.

نماد ارز بایننس کوین

معایب رمز ارز بایننس کوین

رمزارز BNB علاوه بر مزایایی که دارد عیب‌هایی هم دارد. بهتر است قبل از اینکه درباره این ارز تصمیمی بگیرید ادامه مقاله را هم بخوانید.

بی‌ثباتی قیمت

این ارز دستخوش تصمیمات گوناگون تیم رمزارز BNB است و به همین دلیل تغییرات زیادی را تجربه می‌کند. پس اگر اطلاعات کافی درباره تصمیمات آینده این ارز ندارید بهتر است تصمیمی برای خرید و فروش نگیرید.

برداشته شدن تخفیف‌ها

طبق گفته مسئولان تیم بایننس کوین این صرافی در سال‌های آتی تخفیف‌های بایننس را برای تراکنش برمی‌دارد. این به این معنی است که صرافی بایننس دیگر به شما این اجازه را نخواهد داد تا در خرید و فروش خود از تخفیف‌های این صرافی استفاده کنید.

ممکن است به خاطر همین تصمیم و بعد از برداشته شدن تخفیف‌ها این ارز افت شدیدی را تجربه کند. البته نکته‌ای که وجود دارد این است که در هنگام نگارش این مقاله رمزارز BNB در رتبه ۳ بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد. این نکته نشان دهنده قدرت این ارز است و امکان دارد که برداشته شدن تخفیف‌ها آسیب چندانی به آن وارد نکند.

نقشه راه بایننس کوین

در سال ۲۰۲۳، تیم توسعه دهنده بایننس در نظر دارد تا تغییرات مهمی را در اکوسیستم خود اعمال کند که در تصویر زیر، بخشی از اهداف این تیم را مشاهده می‌کنید.

نقشه راه بایننس کوین

با به‌کارگیری رول‌آپ‌ها، احتمالا شاهد گسترش استفاده از اکوسیستم و میزبانی از برنامه‌های بیشتری در شبکه باشیم. همچنین بهبود مقیاس‌پذیری زنجیره بایننس نیز، یکی از مهم ترین اهداف تیم توسعه دهنده بایننس خواهد بود.

آینده بایننس کوین چطور است؟

من با بررسی تحلیل‌های گوناگون ارز BNB و سایت coinmarketcap به این نکته پی بردم که این ارز دیجیتال در بلند مدت پتانسیل سود خوب را خواهد داشت. یعنی اگر قصد دارید که بیشتر از یکسال ارز خریداری شده را نگه دارید این ارز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کارشناسان متخصص این حوزه با شبیه سازی روند این ارز دیجیتال در سال‌های اخیر و استفاده از روش مونت کارلو توانسته‌اند آینده این ارز را تا حدودی پیش بینی کنند. طبق پیش بینی این افراد بیش از ۵۰ درصد احتمال دارد که این ارز آینده روشن‌تری داشته باشد.

رمزارز BNB به خاطر پشتوانه قدرتمندی که دارد و حمایت کاربران برنامه‌های زیادی برای کاربران خود دارد. صرافی بایننس با روش‌های مختلفی اقدام به جذب سرمایه برای binance coin کرده است. این روش‌ها شامل برگزاری مسابقه و ارائه تخفیف‌های گوناگون می‌شوند. به همین دلیل پیش بینی آینده مثبت برای این ارز کار سختی نباشد.

ارز دیجیتال bnb

نکته جالبی که درباره این رمز ارز وجود دارد این است که تیم سازنده آن با استفاده از سودی که به دست می‌آورد تعدادی از ارزها را بازخرید کرده و آن‌ها را می‌سوزاند. به این ترتیب با سوزاندن توکن‌ها قیمت رمز ارز افزایش پیدا می‌کند.

در وایت پیپر بایننس آمده که بایننس هر سه ماه یکبار ۲۰ درصد از سود خود را برای بازخرید و سوزاندن واحدهای بایننس کوین استفاده می‌کند و آن‌ها را به طور کامل از بین می‌برد.

توکن سوزی بایننس کوین

شاید خیلی از شما الان فکر کنید که اگر بایننس نخواهد به دادن هدیه به ازای خرید ارز با بایننس ادامه دهد چه اتفاقی برای این ارز می‌افتد؟ بله امکان دارد که این ارز افت کند اما شما یک نکته را فراموش کردید، این ارز دیجیتال پشتوانه قدرتمندی مانند صرافی بایننس دارد. مشخصا این صرافی می‌تواند کارهایی را انجام دهد که این ارز افت نزولی را تجربه نکند.

مهم ترین کار برای حفظ ارزش و بعضا رشد ارزش BNB، توکن سوزی خواهد بود که پیش تر به‌ آن پرداختیم.

مشخص است که این ارز دیجیتال در آینده دور روند رو به رشد و مثبتی را خواهد داشت ولی ممکن است بعضا هم روند نزولی به خود بگیرد. پس اگر می‌خواهید به عنوان یه سرمایه گذار صبور وارد بازار ارزهای دیجیتال شوید هر چه زودتر خرید بایننس کوین را در صرافی پول نو شروع کنید.

سخن پایانی با خوانندگان مقاله

از معرفی BNB توسط صرافی بایننس، حدود ۶ سا می‌گذرد. از آن وقت تا حالا این ارز تغییرات زیادی را مشاهده کرده است. تا آنجا که کاربرد این ارز به کل تغییر کرد و از ارزی که برای خرید و فروش در صرافی بایننس ایجاد شده بود به ارزی جهانی تبدیل شد. در این مقاله سعی کردیم که توضیح بدهیم که بایننس کوین چیست و چطور می‌توانید آن را خرید و فروش کنید.

امیدوارم که این مقاله اطلاعات شما را در زمینه کریپتوکارنسی افزایش دهد. هدف ما از نوشتن مقالات این چنینی این است که اطلاعات کاربران خود را درباره ارزهای دیجیتال افزایش دهیم. شما چه نظری درباره BNB دارید؟ آیا این ارز را مناسب سرمایه گذاری می‌دانید؟ حتی اگر نظرات مخالف مقاله را هم دارید بفرستید تا کمی با همدیگر درباره این موضوع گپ بزنیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

2

نظر مخاطبان (0)