راهنمای اضافه کردن شبکه بایننس اسمارت چین به کیف پول متامسک

اضافه کردن شبکه اسمارت چین به کیف پول متامسک
شبنم رضا

زمان مطالعه :

6 دقیقه

می‌توان با تغییراتی در تنظیمات، توکن‌های بایننس اسمارت چین را هم به کیف پول متامسک منتقل کرد. توکن‌های پرکاربردی مثل BNB، ۱INCH، CAKE و بسیاری دیگر هم روی این اسمارت چین خرید و فروش می‌شوند. برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید و به صورت دستی، شبکه‌های تستی و اصلی را اضافه کنید، طبق این راهنما پیش بروید. اما ابتدا ببینیم اصلا بایننس اسمارت چین چیست؟

بایننس اسمارت چین (BNB Smart Chain) چیست؟

بایننس اسمارت چین یک شبکه بلاک چینی است که در سال ۲۰۲۰ توسط صرافی بایننس عرضه شد. این شبکه سرعت پردازش بالا و امنیت قابل قبولی دارد و از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند. علاوه بر همه این‌ها بایننس اسمارت چین بلاک چینی است که با ماشین مجازی اتریوم (EVM) نیز کار می‌کند.

کیف پول متامسک چیست؟

پیش‌تر، درباره مقاله کیف پول متامسک مفصل صحبت کردیم و گفتیم که متامسک یکی از بهترین کیف پول‌ها برای نگهداری و انتقال توکن‌های اتریومی است. ولی امکانات متامسک گسترده‌تر از این‌هاست و به پشتیبانی از اتریوم ختم نمی‌شود. در حقیقت این والت یکی از پر استفاده‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال در دنیای کریپتوکارنسی است که امنیت بالایی دارد و از شبکه‌های متنوع بلاک چینی پشتیبانی می‌کند.

 چگونه متامسک را نصب کنیم؟

کیف پول متامسک در سه نسخه شامل افزونه مرورگر، اندروید و IOS قابل دانلود است. برای دانلود Metamask کافی‌ست باتوجه به نیازتان یکی از این سه نسخه را انتخاب کرده و نصب نمایید. البته می‌توانید هم نسخه افزونه مرورگر کروم متامسک را داشته باشید و هم این والت را در گوشی هوشمندتان بارگیری کنید.

برای دانلود متامسک کافی‌ست روی لینک کلیک کنید و به صفحه دانلود وبسایت رسمی این والت بروید. بعد از آن نسخه موردنظرتان را نصب نمایید. یادتان باشد که حتما عبارت بازیابی متامسک‌تان را در مکانی امن نگهداری کنید.

اضافه کردن شبکه بایننس به کیف پول متامسک

مراحل اضافه کردن شبکه اسمارت چین به متامسک با استفاده از آدرس آن در سایت پول نو را در ویدیو می‌بینید. به همراه اضافه کردن آدرس توکن ADA به کیف پول متامسک.

اگر حساب کاربری متامسک ندارید همین الان یکی بسازید!

۱. کیف پول متامسک خود را باز کنید. ما در اینجا از اپلیکیشن موبایلی متامسک استفاده کرده‌ایم. در بالای صفحه، روی سه خط اشاره شده کلیک کنید. توجه کنید که گاهی برای استفاده از متامسک باید IP آدرس خود را تغییر دهید.


۲. از پنجره‌ای که باز می‌شود، گزینه تنظیمات یا Setting را انتخاب کنید.


۳. حالا به بخش Network بروید تا بتوانید شبکه‌ای جدید به کیف پول خود اضافه یا آن را ویرایش کنید. Remote Procedure Call که با نام اختصاری RPC در کادر مشخص است این امکان را به شما خواهد داد که بتوانید از شبکه‌های مختلف در اکانت فعلی خود استفاده کنید بدون اینکه نیاز به نصب کیف پول اختصاصی آن شبکه را داشته باشید.


۴. حالا Add Network را بزنید.


۵. در اینجا باید آدرس‌ها را به صورت دستی وارد کادرها کنید. می‌توانید عبارات را از همین قسمت کپی و در کادر مربوط به خود، پیست کنید.

Network Name: Binance Smart Chain

RPC URL (New RPC URL): https://bsc-dataseed.binance.org/

Chain ID: 56

Symbol: BNB

Block Explorer URL: https://bscscan.com

در انتها برای اتمام این فرآیند روی گزینه Add کلیک کنید.


۶. حالا در قسمتی که با کادر سبز رنگ مشخص کرده‌ایم می‌بینید که شبکه کیف پول شما از اتریوم به بایننس اسمارت چین تغییر پیدا کرده است. همین روند را برای افزودن شبکه‌های دیگر مانند شبکه متیک (Matic Mainnet) و… هم می‌توان به کار برد.

تنظیمات شبکه اصلی بایننس در متامسک

اگر قصد دارید شبکه اصلی بایننس اسمارت چین را در متامسک ادد کنید باید از این تنظیمات استفاده کنید:

Network Name: Binance Smart Chain

RPC URL (New RPC URL): https://bsc-dataseed.binance.org/

Chain ID: 56

Symbol: BNB

Block Explorer URL: https://bscscan.com

تنظیمات شبکه تستی بایننس در متامسک

تنظیمات شبکه تستی بایننس اسمارت چین نیز در متامسک به شرح زیر است:

Network Name: Smart Chain – Testnet

RPC URL (New RPC URL): /https://data-seed-prebsc-1-s1.binance.org:8545

Chain ID: 97

Symbol: BNB

Block Explorer URLhttps://testnet.bscscan.com

حل مشکل خطای متامسک درباره چین آیدی Chain ID

ممکن است هنگام وارد کردن عدد ۵۶ این ارور را دریافت کنید:

?Could not fetch chain ID. Is your RPC URL correct

راه حل: می‌توانید یک بار شبکه را روی Ropsten Test Network ببرید و دوباره روی Mainnet قرار دهید.

یا اینکه در پنکیک سواپ والت متامسک را متصل کنید تا به طور خودکار پیشنهاد اضافه کردن بایننس اسمارت چین به کیف پول را دریافت کنید.

اگر دوباره ارور دریافت کردید به جای ۵۶ این عبارت را وارد کنید: 0x38

پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که این مطلب را دوست داشتید، حتما مقاله «اضافه کردن شبکه هارمونی به متامسک» را نیز مطالعه کنید.

اگر پرسشی در این زمینه دارید در قسمت کامنت‌ها مطرح کنید تا کارشناسان پول‌ نو راهنمایی‌تان کنند.

سوالات متداول

بایننس اسمارت چین چیست؟

بایننس اسمارت چین یک شبکه بلاک چینی است که در سال ۲۰۲۰ توسط صرافی بایننس عرضه شد. این شبکه سرعت پردازش بالا و امنیت قابل قبولی دارد و از قراردادهای هوشمند نیز پشتیبانی می‌کند.

چگونه متامسک را نصب کنیم؟

کیف پول متامسک در سه نسخه شامل افزونه مرورگر، اندروید و IOS قابل دانلود است. برای دانلود Metamask کافی‌ست باتوجه به نیازتان یکی از این ۳ نسخه را انتخاب کرده و نصب نمایید.

170
اشتراک در
اطلاع از
guest
170 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
22 روز قبل

سلام من ارز beefy یا همون bifi رو در تراس ولت دارم اما برای فروشش اون bep20هست اما صرافی ها از trc20پشتیبانی میکنند به نظر شماچطوری میتونم bep20 و به trc20تبدیل کنم؟ یا راه فروش این ارزو اگه میدونید بهم بگیید ممنون میشم

علی زمانی
علی زمانی
27 روز قبل

درود
Swap failed: Unknown error: “Internal JSON-RPC error.”. Try increasing your slippage tolerance.
هنگام سواپ کردن این خطا رو میده. کیف پول و مرورگر هر دو به روز هستند. داده های شبکه بایننس اسمارت چین رو چند بار بررسی کردم درست افزوده شده بود. شبکه تست نت رو هم با شبکه اصلی جابجا کردم و دوباره شبکه اصلی رو گذاشتم و اینکه کد ۰x38 رو هم گذاشتم. مقدار bnb هم برای تراکنش از هزینه تراکنش بیشتره.
آیا راهی برای حل این مشکل وجود داره؟

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
26 روز قبل
پاسخ به  علی زمانی

درود بر شما
از نرم افزارهای تغییر IP استفاده کنین
موفق باشین

حمید
حمید
1 ماه قبل

سلام
طریقه ساخت ادرس اسمارت چین (bsc) چجوریه؟
میشه لطفا توضیح بدید

سینا شمس آور
مدیر
سینا شمس آور
1 ماه قبل
پاسخ به  حمید

سلام حمید عزیز،
قصدتون انتقال رمز ارزها روی شبکه اسمارت چین هست؟ اگر که اینطوره کافی هست یک کیف پول ارز دیجیتال مثل تراست والت رو نصب کنین و توکن مورد نظرتون رو بر بستر شبکه BSC پیدا کنین و آدرس رو از همونجا کپی کنید.
موفق باشید

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

170

4

نظر مخاطبان (170)