کیف پول ها

زمان مطالعه :

7 دقیقه

کیف پول سخت افزاری چیست؟ آشنایی با بهترین کیف پول های سخت افزاری

خیلی از کاربران ما دغدغه این را دارند که ارزهای دیجیتال خود را باید در کجا ذخیره کنند و چه کیف پولی امنیت کافی برای هودل کردن بیت کوین یا ارزهای ارزشمند دیگر را دارد. بنابرین در این مقاله از بلاگ پول نو تصمیم گرفتیم تا پس از پاسخ به سوال «کیف پول سخت افزاری چیست؟»، به بررسی چند کیف پول سخت افزاری که از محبوب‌ترین کیف پول‌ها هستند بپردازیم.

اگر شما هم دغدغه این را دارید که ارزهای دیجیتال خود را کجا نگهداری کنید تا امنیت آن‌ها تامین شود و یا چگونه به استفاده ساده از بلاک چین بپردازید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این مقاله را به دقت بخوانید. قرار است با کیف پول‌هایی آشنا شوید که مانند یک ابرقهرمان از ارزهای دیجیتال شما محافظت می‌کنند!

قبل از اینکه به سراغ مقاله برویم به شما پیشنهاد می‌کنم لینک زیر را ببینید تا به صورت کامل با کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا شوید:

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول سخت افزاری چیست؟

به زبان ساده، کیف پول سخت افزاری (Cold Wallet) نوعی کیف پول ارز دیجیتال است که برای ذخیره/ارسال/دریافت ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن، کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین در یک دستگاه مشابه فلش USB ذخیره می‌شوند.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم که کیف پول سخت افزاری چیست می‌توانیم بگوییم که کیف پول سخت افزاری مانند گاوصندوق برای ارزهای دیجیتال شما طراحی شده. کیف پول سخت افزاری شما به شما کمک می‌کند تا بدون آنلاین شدن ارزهای دیجیتال خود را نگهداری کنید، از هک دور بمانید و کلیدخصوصی خود را در امان نگه دارید.

در حقیقت کیف پول سخت افزاری که شما خریداری می‌کنید، به گونه‌ای از رمزهای اکانت شما محافظت می‌کند تا فردی به جز شما نتواند به این رمزهای خاص و مهم دست پیدا کند. به رمزهایی که این دستگاه در داخل خود از آن‌ها محافظت می‌کند کلید خصوصی گفته می‌شود.

اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره کلید خصوصی پیدا کنید، نیازی به سرچ گوگل ندارید فقط روی لینک زیر کلیک کنید تا مقاله‌ای که در رابطه با کلید خصوصی برای شما نوشته‌ایم را بخوانید:

کلید خصوصی چیست؟

تفاوت کیف پول سخت افزاری با کیف پول های دیگر

اگر بخواهیم به تفاوت کیف پول سخت افزاری با کیف پول‌ های دیگر (به ویژه والت‌های موبایل و والت‌های دسکتاپ) اشاره کنیم، پیش از هرچیز نیاز داریم تا موضوع امنیت کیف پول‌های ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم.

به طور کلی برای دسترسی به کیف پول‌های نرم افزاری، نیاز داریم تا برخی اطلاعات خود را بر بستر اینترنت به اشتراک بگذاریم و این موضوع، همواره ریسک آسیب پذیری در برابر حملات سایبری را به ما تحمیل می‌کند.

همچنین، کیف پول‌های نرم افزاری (به ویژه کیف پول‌های دسکتاپ)، همواره در معرض مواجهه به خطراتی چون بدافزارها و ویروس‌ها قرار دارند. این درحالی است که به دلیل عدم نیاز به اینترنت، کیف پول‌های سخت افزاری تا حد زیادی در برابر چنین مخاطراتی در امان هستند.

بهترین کیف پول‌ های سخت افزاری

همانطور که به این موضوع اشاره داشتیم تا به حال کیف پول‌های سخت افزاری زیادی ساخته شده‌اند که به خاطر دلایل متعددی از جمله امنیت پایین از دور خارج شده و به طور کلی منقرض شده‌اند. در ادامه این مقاله چند تا از قدرتمندترین کیف پول‌های سخت افزاری که در بازار وجود دارد را به شما معرفی می‌کنیم.

  • کیف پول کول والت (CoolWallet)
  • کیف پول لجر (Ledger Wallet)
  • کیف پول ترزور (Trezor Wallet)
  • کیف پول الیپال (Ellipal Wallet)
  • کیف پول سیف پال (SafePal Wallet)

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کیف پولی است که امنیت زیادی داشته باشد، کاربری آن آسان باشد، از ارزهای زیادی پشتیبانی کند، قیمت آن مناسب باشد و مقاومت فیزیکی خوبی داشته باشد. در ادامه ۳ کیف پول برتر بازار را به همراه قیمت آن‌ها بررسی می‌کنیم تا انتخاب برای شما راحت شود.

کیف پول کول والت CoolWallet

تقریبا همه کیف پول‌هایی که در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد قابلیت‌های یکسانی دارند. اما نکته‌ای که باعث شده تا کول والت در اول این لیست قرار بگیرد طراحی زیبای این کیف پول سخت افزاری است.

کول والت

این کیف پول را می‌توان به یک کارت اعتباری تشبیه کرد که به راحتی در جیب جا می‌شود و شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی از این کیف پول استفاده کنید. برای اتصال این کیف پول به تلفن همراه باید از قابلیت بلوتوث این کیف پول استفاده کنید که به شما اجازه می‌دهد تا به حساب خود متصل شوید.

کیف پول سخت افزاری لجر Ledger

برند کیف پول مطرحی که این روزها خیلی از سرمایه گذاران استفاده می‌کنند لجر نام دارد. این شرکت فرانسوی که از بزرگان این صنعت به حساب می‌آید بعد از ترزور اولین محصول خود را وارد بازار کرد.

لجر نانو ایکس

این کیف پول که در اواخر سال ۲۰۱۴ وارد بازار شد به خاطر قیمت اقتصادی و احراز هویت دو مرحله‌ای که داشت مورد توجه تعداد زیادی از سرمایه گذاران حرفه‌ای قرار گرفت. اما خیلی از کاربران کم تجربه این کیف پول را به اندازه کافی دوست نداشتند چون اوایل، کار کردن با این کیف پول سخت بود.

اما رفته رفته مدیر عامل شرکت لجر یعنی اریک لارچوورک تصمیم به ساده‌تر کردن این کیف پول گرفت. الان با قابلیت‌ها و سادگی که این کیف پول دارد توانسته بسیاری از کاربران را متقاعد کند تا از این کیف پول استفاده کنند.

نکته‌ای که درباره این کیف پول وجود دارد این است که استفاده از این کیف پول با نمایشگر بالای این ابزار نیز امکان پذیر است. علاوه بر این محصولات لجر به کیف پول‌های نرم افزاری مختلفی متصل می‌شوند. کیف پول لجر تقریبا از تمامی ارزهای دیجیتال و توکن‌های معروف پشتیبانی می‌کند.

از محبوب‌ترین محصولات لجر می‌توان به لجر نانو ایکس اشاره کرد که توسط افراد زیادی استفاده می‌شود. این کیف پول از ارزهای دیجیتال بیشتری نسبت به کول والت پشتیبانی می‌کند و جامعه آماری بزرگ‌تری هم دارد.

کیف پول سخت افزاری ترزور

شرکتی که در این بخش مقاله به شما معرفی می‌کنیم در زادگاه پیتر چک یعنی جمهوری چک قرار دارد. نام شرکت سازنده این برند کیف پول ساتوشی لبز است که از نام خالق گمنام بیت کوین ساتوشی ناکاموتو گرفته شده است.

ترزور

ترزور وان (اولین مدل ترزور) از اولین کیف پول‌های سخت افزاری بود که وارد بازار شد. کیف پول ترزور به خاطر اینکه کار با آن نسبت به کیف پول‌های قبلی که معرفی کردیم بسیار راحت‌تر است جزو محبوب‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری است.

فعلا دو مدل از این برند به نام‌های ترزور وان و ترزور تی وجود دارد. ترزور وان از بعضی از ارزهای جدید پشتیبانی نمی‌کند ولی ترزور تی که مدل جدیدتری است از اکثر ارزهای دیجیتال معروف پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت افزاری الیپال

از دیگر کیف پول‌های سخت افزاری شاخص، می‌توان به کیف پول سخت افزاری الیپال اشاره نمود که با رویکرد Air-Gapped فعالیت می‌کند. این بدین معناست که تمامی امور مرتبط با این کیف پول، بدون هرگونه اتصال به اینترنت قابل انجام خواهند بود.

تعداد بلاک چین‌های تحت پشتیبانی این کیف پول سخت افزاری به بیش از 45 و تعداد توکن‌های پشتیبانی شده توسط این کیف پول، به بیش از 10هزار توکن می‌رسد. طبق اطلاعات درج شده در وبسایت رسمی الیپال، قیمت کیف پول الیپال از 70 تا 220 دلار متغیر خواهد بود.

کیف پول سخت افزاری سیف پال

کیف پول سخت افزاری سیف پال، از جمله کیف پول‌های سخت افزاری پیشرفته به حساب می‌آید که با نرم‌افزارهای مختلف نیز، سازگاری دارد. از مهم ترین نکات قابل ذکر در رابطه با این کیف پول، می‌توان به رابط کاربری روان و ساده آن اشاره کرد.

جالب است بدانید که به نسبت امکانات گسترده‌ای که کیف پول سخت افزاری سیف پال در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در مقایسه با دیگر والت‌های سخت افزاری، قیمت مدل‌های مختلف کیف پول سیف پال چیزی بین 45 تا 90 دلار خواهد بود.

چرا به کیف پول سخت افزاری نیاز داریم؟

کیف پول‌های سخت افزاری، این امکان را به ما می‌دهند تا تراکنش‌های ارز دیجیتال خود را به شیوه‌ای آسان و امن صورت دهیم. چرا که به دلیل کارکرد آفلاین و عدم نیاز به اتصال به اینترنت، احتمال حملات هکرهای بلاک چینی به این کیف پول‌ها به حداقل می‌رسد.

به طور کلی، شاید استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری برای ما یک امر ضروری محسوب نشود. با این حال، پیشنهاد می‌شود که برای امنیت کیف پول و امنیت دارایی‌ها، از این کیف پول‌ها استفاده کنیم.

تاریخچه کیف پول‌های سخت افزاری

وقتی در سال ۲۰۰۹ ساتوشی ناکاموتوی معروف بیت کوین را ساخت افراد زیادی فکر نمی‌کردند که روزی این ارز آنقدر ارزشمند شود که افرادی برای دزدیدن آن اقدامی انجام دهند. اما این اتفاق افتاد و در اوایل سال ۲۰۱۴ و با رشد انفجاری بیت کوین، دزدها به این فکر افتادند که چرا بیت کوین ندزدیم. هم سودش بیشتر است هم دردسر کمتری دارد!

از طرفی مردم و سرمایه گذاران هم که خودشان فکر نمی‌کردند روزی بیت کوین به چیزی مانند طلا تبدیل شود، مانده بودند که چگونه از ارزهای خود به خوبی محافظت کنند. در همین مواقع بود که شرکت‌های زیادی تصمیم به ساخت کیف پول سخت افزاری گرفتند. کیف پول‌های سخت افزاری مختلفی ساخته شدند اما اغلب این کیف پول‌ها مورد استقبال قرار نگرفتند.

اوضاع چند وقت به این منوال بود که ترزور با قدرت و در آگوست ۲۰۱۴ وارد بازار شد. این کیف پول متفاوت باعث شد تا دزدها و هکرهای زیادی از دزدیدن بیت کوین منصرف شوند. ترزور تا همین الان که این مقاله را می‌نویسم یکی از مطمئن‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری به حساب می‌آید.

کیف پول سخت افزاری چگونه کار می‌کند؟

این مطلب واقعیت دارد که ساختار کیف پول‌های سخت افزاری پیچیدگی زیادی دارد. اما برخلاف پشت صحنه بسیار پیچیده، استفاده از این کیف پول‌ها برای هر فردی امکان پذیر است. در بدترین شرایط هر کسی می‌تواند با یکی دو ساعت آموزش، کار با این ابزار کاربردی را یاد بگیرد.

درباره این سوال که کیف پول سخت افزاری چگونه کار می‌کند باید بگوییم که برای راه اندازی کیف پول سخت افزاری و استفاده از آن ما به کامپیوتر و موبایل نیز نیاز خواهیم داشت. علاوه بر این شما باید نرم افزار مخصوص والت سخت افزاری خودتان را روی کامپیوتر یا تلفن همراه خودتان نصب کنید و به اینترنت متصل شوید.

شما برای اینکه بتوانید ارز خود را برای کسی بفرستید یا بفروشید باید از طریق وصل کردن والت سخت افزاری خودتان به کامپیوتر ارزهای خودتان را مدیریت کنید. بعد از اینکه کیف پول شما به کامپیوتر یا تلفن متصل شد باید وارد نرم افزار اختصاصی همان کیف پول که باید از طریق سایت رسمی کیف پول نصب می‌کردید شوید و درخواستی که دارید را وارد کنید.

بعد از انجام این کار نرم افزار با تشخیص رمزهای شما از طریق کیف پولی که فقط شما به آن دسترسی دارید وارد حسابتان شده و درخواستی که دارید را انجام خواهد داد.

اتصال کیف پول سخت افزاری به کامپیوتر
برای تراکنش از طریق کیف پول سخت افزاری باید آن را به کامپیوتر متصل کرد

مزایای کیف پول سخت افزاری

تا اینجای مقاله توضیح دادیم که و چند تا از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری را معرفی کردیم. در ادامه مقاله با ما همراه باشیم که مزایای این کیف پول‌ها را نیز با همدیگر بررسی کنیم.

امنیت بالا

بزرگ‌ترین مزیت والت سخت افزاری نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری که روی کامپیوتر و موبایل نصب می‌شوند این است که امنیت کیف پول سخت افزاری چندین برابر کیف پول نرم افزاری است.

یکی از رایج ترین روش‌های نفوذ به یک کامپیوتر که هکرهای زیادی از آن استفاده می‌کنند استفاده از ویروس‌هاست. این ویروس‌ها می‌توانند به تمامی اطلاعات یک کامپیوتر و حتی کیف پول نرم افزاری نصب شده روی یک کامپیوتر دسترسی پیدا کنند. این کار را برای هکرها راحت می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بیت کوین شما را به یغما ببرند!

اما والت پول سخت افزاری با ساختار آفلاینی که دارد عملا دست هکرها را از هر گونه کاری قطع می‌کند. البته هنوز خطرات دزدهای واقعی و اسلحه به دست وجود دارد که این خطر هم با رمزهای گوناگونی که کیف پول‌های سخت افزاری دارند رفع می‌شود. با وجود این قابلیت‌ها خطر دزدیده شدن ارزهای دیجیتال شما تقریبا به صفر می‌رسد.

معایب کیف پول سخت افزاری

از مزایای کیف پول سخت افزاری گفتیم. حال شاید بد نباشد اگر معایب کیف پول سخت افزاری را هم بررسی کنیم تا به نتیجه منصفانه‌ای برسیم! در ادامه معایب این کیف پول‌ها را به شما خواهیم گفت.

رابط کاربری سخت

عیبی که کیف پول‌های سخت افزاری دارند این است که رابط کاربری این نرم افزارها نسبت به کیف پول‌های نرم افزاری مثل تراست والت پیچیده تر است. شاید این نکته برای افرادی که چندین سال است در بازار ارزهای دیجیتال فعال هستند و از طریق آموزش دیدن و خواندن مطالب تخصصی سایت‌هایی مثل پول نو به سطح بالایی در دنیای کریپتوکارنسی فعال هستند، مهم نباشد.

اما افرادی که در دنیای ارزهای دیجیتال تازه وارد هستند چه؟ آیا آن‌ها هم می‌توانند از این ابزارها استفاده کنند؟ جواب این است که بله ولی کار برای آن‌ها کمی سخت است. این افراد برای اینکه بتوانند با کیف پول‌های سخت افزاری کار کنند باید با اصطلاحات دنیای ارزهای دیجیتال به خوبی آشنا شوند. بعد از آن کار با این کیف پول‌ها را یاد بگیرند.

بنابرین اگر در بازار ارزهای دیجیتال تازه وارد هستید به فکر والت سخت افزاری نباشید و کیف پول‌های نرم افزاری را مد نظر قرار دهید. بهتر است که از کیف پول‌هایی مانند تراست والت استفاده کنید تا به بهترین نحو از سرمایه گذاری خود لذت ببرید.

قیمت بالا

در حالی که اکثر کیف پول‌های نرم افزاری موجود در بازار رایگان هستند، کیف پول‌های سخت افزاری قیمتی بالای 70 دلار دارند. البته 60 تا 70 دلار حداقل قیمت است و همانطور که در بخش بهترین کیف پول‌ها مشاهده کردید این قیمت تا حدود 400 دلار نیز می‌رسد.

بر چه اساسی کیف پول‌های سخت افزاری را انتخاب کنیم؟

در پاسخ به این سوال، لازم است چندین معیار مشخص را مورد بررسی قرار دهیم و سپس به خرید کیف پول سخت افزاری اقدام کنیم. برخی از این مولفه‌ها، به شرح زیر هستند:

  • ویژگی‌های امنیتی (مانند تایید بیومتریک)
  • تنوع ارزها و بلاک چین‌های تحت پشتیبانی
  • سازگاری با نرم‌افزارها (والت‌های نرم افزاری و پلتفرم‌های معاملاتی)
  • قیمت کیف پول سخت افزاری
  • نحوه بازیابی اطلاعات

راهنمای خرید کیف پول سخت افزاری

احتمالا اکنون به سوال «خرید کیف پول سخت افزاری چگونه انجام می‌شود؟» بر خورده‌اید. برای انجام این کار، ابتدا کیف پول خود را با در نظر گرفتن معیارهایی که پیش تر به آن‌ها اشاره کردیم انتخاب می‌کنیم.

پس از انتخاب کیف پول سخت افزاری مناسب، باید با مراجعه به سایت رسمی کیف پول سخت افزاری یا برخی مراجع معتبر داخلی، کیف پول را خریداری کنیم. همچنین توصیه می‌شود که والت سخت افزاری را به صورت کارکرده خریداری نکنیم.

سخن آخر با خوانندگان مقاله

در این مطلب از وبسایت پول نو با کیف پول‌های سخت افزاری یا به قول خودمان ابر قهرمان‌های دنیای رمز ارزها آشنا شدیم. شما چه نظری درباره این ابر قهرمان‌ها دارید؟ آیا این ابزار را مناسب خرید می‌دانید؟ نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

در رابطه با کیف پول‌های سخت افزاری، سوالات متداولی وجود دارند که در ادامه به مهم ترین آن‌ها پاسخ می‌دهیم:

کیف پول سخت افزاری چیست؟

به زبان ساده، کیف پول سخت افزاری (Cold Wallet) نوعی کیف پول ارز دیجیتال است که برای ذخیره/ارسال/دریافت ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد که در آن، کلیدهای خصوصی به صورت آفلاین در یک دستگاه مشابه فلش USB ذخیره می‌شوند.

بر چه اساسی کیف پول سخت افزاری انتخاب کنیم؟

ویژگی‌های امنیتی (مانند تایید بیومتریک)، تنوع ارزها و بلاک چین‌های تحت پشتیبانی، سازگاری با نرم‌افزارها (والت‌های نرم افزاری و پلتفرم‌های معاملاتی)، قیمت کیف پول سخت افزاری و نحوه بازیابی اطلاعات، از جمله معیارهای انتخاب کیف پول سخت افزاری هستند.

بهترین کیف پول‌های سخت افزاری کدام‌اند؟

کیف پول لجر، ترزور، کول والت، سیف پال و الیپال والت، از جمله کیف پول های سخت افزاری محبوب به حساب می‌آیند.

چرا به کیف پول های سخت افزاری نیاز دایم؟

کیف پول‌های سخت افزاری، این امکان را به ما می‌دهند تا تراکنش‌های ارز دیجیتال خود را به شیوه‌ای آسان و امن صورت دهیم. چرا که به دلیل کارکرد آفلاین و عدم نیاز به اتصال به اینترنت، احتمال حملات هکرهای بلاک چینی به این کیف پول‌ها به حداقل می‌رسد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

3

نظر مخاطبان (0)