کیف پول ها

زمان مطالعه :

7 دقیقه

کیف پول دسکتاپ چیست؟ اسکورت ارزهای دیجیتال در کامپیوتر یا لپتاپ

کیف پول دسکتاپ چیست

شاید شما هم با من هم عقیده هستید که اگر دزدی وجود نداشت، نصف فیلم و سریال‌های امروزی هالیوود و صد البته صدا و سیما ساخته نمی‌شد! دزدهایی که ما را مجبور کرده‌اند همیشه نگران و مراقب باشیم تا دارایی‌هایمان بر باد نرود. البته در فیلم و سریال‌های مثل مانی هایست موجب سرگرمی ما می‌شوند ولی در واقعیت… !

این دزدها فقط در دنیای واقعی وجود داشتند و کم کم پایشان به هک آنلاین هم باز شد. ولی از آنجا که ارزهای دیجیتال یکدفعه تمام بازارهای مالی را منفجر کرد و به یکی از یکه تازها تبدیل شد، این بازار نیز به چشم دزدهای حرفه‌ای جذاب آمد! همین موضوع باعث شد هکرهای زیادی به فکر دزدی ارز دیجیتال بیفتند و تامین امنیت ارزهای دیجیتال به یکی از سخت‌ترین کارها تبدیل شد. به طوری که حتی صرافی‌ها هم از آن در امان نبودند.

اینجا بود که کیف پول‌های ارز دیجیتال وارد عمل شدند و برای ارتقای امنیت خود به رقابت پرداختند. این موضوع باعث شد تا هکرها کار بسیار سختی را پیش رو داشته باشند. کیف پول‌ها در تلاش مداوم برای افزایش امنیت، در کنار طراحی مناسب، تنوع ارزهای دیجیتال و پوشش شبکه‌های متنوع بودند و همچنان هستند چون این تلاش برای ارتقا، نزد کیف پول‌ها و هکرها یکسان است!

یک نوع از کیف پول‌ها که محبوبیت زیادی بین کاربران دارد، کیف پول دسکتاپ است. کیف پول‌های دسکتاپ شاید پرکاربردتر از کیف پول‌های موبایلی نباشند ولی کارایی زیادی دارند. امنیت آن‌ها از کیف پول‌های تحت وب بیشتر است ولی نسبت به کیف پول‌های سخت افزاری امنیت کمتری دارند.

کیف پول ارز دیجیتال؛ یک توضیح کوتاه

بهتر است قبل از اینکه شیرجه بزنیم به سمت کیف پول دسکتاپ با یک مقدمه کوتاه درباره کیف پول‌های ارز دیجیتال صحبت کنیم.

کیف پول ارز دیجیتال یک نرم افزار یا سخت افزار است که درون خود اطلاعاتی را نگه می‌دارد که مخصوص خود شما و حساب ارز دیجیتال شماست. در این کیف پول اطلاعاتی وجود دارند که برای متصل شدن به شبکه بلاک چین ضروری هستند. این اطلاعات با کنار هم قرار گرفتن می‌توانند به شما کمک کنند تا ارزهای دیجیتال خود را مدیریت کنید و تراکنش‌هایتان را به راحتی انجام دهید تا بتوانید از کاربردهای ارز دیجیتال استفاده کنید.

در کیف پول ارز دیجیتال شما، کلید خصوصی و کلید عمومی حساب شما وجود دارد. کلید خصوصی و عمومی از اطلاعاتی هستند که برای انجام تراکنش در شبکه ضروری‌اند و شما برای ارسال یا دریافت ارز دیجیتال به این دو نیاز پیدا خواهید کرد. به زبان ساده اگر بخواهیم بگوییم کیف پول شما مانند حساب بانکی شماست که محافظت از دارایی‌های شما را نیز بر عهده دارد.

کلید عمومی و کلید خصوصی چیست؟

از آنجایی که کیف پول ارز دیجیتال مبحثی نسبتا تخصصی درباره ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید، توضیح چگونگی عملکرد این کیف پول‌ها نیز کمی سخت و طولانی است. به همین دلیل ما این مبحث را به طور کاملا تخصصی در مقاله‌ای جداگانه که قبلا در پول نو منتشر شده است، توضیح داده‌ایم. اگر دوست دارید به طور کامل با کیف پول‌های ارز دیجیتال آشنا شوید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا به لینک زیر بروید و مقاله را بخوانید و بعد از آن ادامه این مقاله را مطالعه کنید:

کیف پول ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

کیف پول دسکتاپ چیست

کیف پول دسکتاپ چیست؟

پرسش «کیف پول دسکتاپ چیست؟» را می‌توانیم این گونه پاسخ دهیم:«کیف پول دسکتاپ نوعی کیف پول دیجیتالی است که برای نگه‌داری و مدیریت ارزهای دیجیتال ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و کلید خصوصی این کیف پول‌ها، در هارد درایو کامپیوترها ذخیره می‌شوند».

کیف پول دسکتاپ یک کیف پول گرم محسوب می‌شود. برای آن‌هایی که نمی‌دانند کیف پول گرم چیست باید بگویم که کیف پول گرم کیف پولی است که ارزهای دیجیتال شما را به صورت آنلاین نگهداری می‌کند.

کیف پول گرم امنیت بسیار بالایی دارد ولی اگر بخواهیم صادق باشیم ممکن است هک شود. چون بالاخره دنیای هک بسیار پیچیده است و بعضا مشاهده می‌شود که شرکتی با قدرت و عظمت فیسبوک توسط یک نوجوان چینی هک می‌شود و شش ساعت واتسپ و اینستاگرام از دسترس خارج می‌شوند. ولی هک کردن این کیف پول‌ها خیلی سخت است و به قول معروف گاو نر می‌خواهد و مرد کهن!

کار با کیف پول دسکتاپ

ساخت کیف پول ارز دیجیتال، از اصلی‌ترین اقدامات لازم برای ورود به بازار کریپتوکارنسی به شمار می‌آید. به منظور ساخت و کار با کیف پول دسکتاپ، نیاز داریم تا مراحل زیر را طی کنیم:

  • انتخاب کیف پول دسکتاپ: در ابتدا نیاز داریم تا یک کیف پول معتبر را انتخاب کنیم. برای اطمینان از اعتبار یک کیف پول ارز دیجیتال، نیاز داریم تا معیارهایی چون پشتیبانی از تایید 2مرحله‌ای (2FA) را بررسی کنیم. در قسمت بهترین کیف پول‌های دسکتاپ، نمونه‌هایی از کیف پول‌های معتبر را به شما معرفی کرده‌ایم.
  • دانلود کیف پول: پس از انتخاب کیف پول مورد نظر، نوبت به آن می‌رسد تا کیف پول دسکتاپ را دانلود و نصب کنیم. در این مرحله، نیاز داریم تا از رسمیت وبسایت آن کیف پول مطمئن شویم.در صورت دانلود کیف پول از منابع غیررسمی، امکان مواجهه با ویروس‌ها و بدافزارها وجود خواهد داشت.
  • ساخت حساب: برای ایجاد حساب در کیف پول دسکتاپ، همانند هر کیف پول دیگری، نیاز داریم تا مشخصاتی چون ایمیل و نام کاربری خود را در اپلیکیشن وارد کنیم. همچنین برای ورود به برخی کیف پول‌های ارز دیجیتال، نیاز داریم تا فرایند احراز هویت را طی کنیم که در آن، به اطلاعاتی چون کارت شناسایی نیاز خواهد بود.
  • شارژ کیف پول و انتقال دارایی: در آخر، می‌توانیم تراکنش‌های خود را آغاز کنیم و به انتقال دارایی‌های دیجیتالی بپردازیم. برای شارژ والت، می‌توان از صرافی‌های متمرکز، غیرمتمرکز یا دیگر کیف پول‌ها استفاده کنیم. کافیست آدرس کیف پول مبدا و مقصد را در نظر داشته باشیم.

امنیت کیف پول دسکتاپ چطور تامین می‌شود؟

کیف پول‌های رومیزی یا دسکتاپ برای بیت کوین و ارزهای دیجیتال بسته‌های نرم افزاری قابل نصبی هستند که برای اکثر سیستم عامل‌های دسکتاپ مانند مک، ویندوز و لینوکس در دسترس‌اند. بر خلاف کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول‌های دسکتاپ از سازوکار امنیتی متفاوتی بهره می‌برند.

از آنجایی که کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ شما معمولا به اینترنت متصل می‌شود، باید اقدامات امنیتی اولیه مانند نرم افزار آنتی ویروس و ضد بدافزار را همراه با یک فایروال قوی داشته باشید. کیف پول‌های دسکتاپ متعددی برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال محبوب موجود است که می‌توانید برای تراکنش‌های خود از آن‌ها استفاده کنید.

معمولا کیف پول‌های دسکتاپ امن‌تر از کیف پول‌های موبایل هستند و کیف پول‌های سخت‌افزاری از دسکتاپ امنیت بیشتری دارند. این راهکارها موجب افزایش امنیت کیف پول شما می‌شوند:

  • شما می‌توانید برای تامین امنیت کیف پول، احراز هویت دو مرحله‌ای (2FA) را در بسیاری از کیف پول‌های SPV (simplified payment verification) فعال کنید. اما اگر برنامه دسکتاپ 2FA را نیز دارید، هکرها به راحتی می‌توانند آن برنامه را از راه دور باز کنند و کدها را کپی کنند.
  • اگر از کیف پول دسکتاپ روی یک کامپیوتر دارای air-gapped استفاده می‌کنید، بسیار ایمن‌تر است.
  • اگر در کامپیوتر خود بدافزار یا نرم افزارهای جاسوسی دارید، هکرها می‌توانند به راحتی کیف پول شما را به خطر بیندازند و تمام دارایی شما را منتقل کنند.
  • عاقلانه نیست که مقادیر زیادی رمزارز را روی کیف پول دسکتاپ نگهداری کنید. بهتر است دارایی‌های بسیار ارزشمندتان را به کیف پول سخت افزاری انتقال دهید.

در حالی که کیف پول‌های دسکتاپ «ایمن‌تر» از کیف پول‌های موبایل هستند، هنوز در معرض خطرند!

محیط کیف پول دسکتاپ اکسودوس
محیط کیف پول دسکتاپ اکسودوس

مزایای کیف پول دسکتاپ

چرا وقتی می‌توانیم در موبایل خود از کیف پول استفاده کنیم باید از کیف پول دسکتاپ استفاده کنیم؟ اگر این سوال برایتان پیش آمده این بخش را با دقت بیشتری بخوانید تا به خوبی با مزایای کیف پول دسکتاپ آشنا شوید.

قابلیت فول نود

در کیف پول‌های دسکتاپ می‌توان نسخه کاملی از یک شبکه بلاک چین را دانلود کرد و به یک فول نود تبدیل شد. البته کاربران معمولی نیازی به این ویژگی ندارند و این ویژگی بیشتر به درد ولیدتورها می‌خورد. کیف پول‌های فول نود فقط با ارز دیجیتال یک بلاک چین کار می‌کنند. به عنوان مثال، کیف پول Bitcoin Core فقط به شما امکان ارسال، دریافت و نگهداری بیت کوین را می‌دهد، در حالی که کیف پول Atomic SPV به شما امکان ارسال، دریافت و نگهداری طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را می‌دهد.

سرعت بالاتر

مسلما اگر لپتاپ شما رم چهار نیز داشته باشد از گوشی شما قدرتمندتر است و کمتر گوشی وجود دارد که قدرتش با یک لپتاپ برابر باشد. چون قدرت لپتاپ یا کامپیوتر شما بسیار بالاست، شما به راحتی می‌توانید کیف پول دسکتاپ را باز کنید و با سرعت بالایی که لپتاپتان دارد نودهای بلاک چین را همگام‌سازی کنید.

امنیت مناسب

فکر کنم بالاتر نیز به این موضوع اشاره کردم که کیف پول دسکتاپ امنیت بالاتری نسبت به کیف پول تحت وب و موبایل دارد. به همین دلیل وقتی که شما از کیف پول دسکتاپ استفاده می‌کنید، ارزهای دیجیتال شما در امنیت کامل‌تری به سر می‌برند. هک سیستم عاملی مثل ویندوز یا مک بسیار سخت‌تر از یک کیف پول روی مرورگر است. این نکته را به خاطر داشته باشید که روی سیستم خود حتما از آنتی ویروس‌ها و فایروال‌های قوی استفاده کنید.

معایب کیف پول دسکتاپ

در قسمت مزایای کیف پول دسکتاپ، دلایل استفاده از این کیف پول‌ها را یادآور شدیم. حال در این قسمت، می‌خواهیم دلایل “عدم” استفاده از کیف پول دسکتاپ را برای شما شرح دهیم!

مشکل در جابجایی

جابجایی کیف پول‌های موبایل، کیف پول سخت افزاری و حتی کیف پول کاغذی، امری آسان تلقی می‌شود و در دشوارترین حالت، نیاز داریم تا یک دستگاه هم‌اندازه با USB (کیف‌پول‌هایی چون والت لجر) را حمل کنیم. امّا در رابطه با کیف‌‌پول‌های دسکتاپ، چنین موضوعی صادق نیست.

اگر نیاز باشد که به طور مستمر به کیف پول خود دسترسی داشته باشیم، کیف‌پول‌های دسکتاپ که اغلب در کامپیوتر و لپتاپ ذخیره می‌شوند، گزینه‌های چندان مناسبی به شمار نمی‌آیند. چرا که جابجایی این دستگاه‌ها به صورت مداوم، کار چندان آسانی نخواهد بود.

آسیب‌پذیری در مقابل حملات سایبری

علی‌رغم سطوح امنیت مناسبی که اکثریت کیف‌پول‌های دسکتاپ در اختیار ما قرار می‌دهند، نباید فراموش کنیم که به دلیل رویکردی نرم‌افزاری، همچنان ریسک‌های امنیتی چون حملات سایبری هکرها دارایی‌های ما را تهدید می‌کند.

برای نمونه، این احتمال وجود دارد که کامپیوتر ما با بدافزارها یا ویروس‌هایی مواجه شود و همین موضوع، می‌تواند اختلال در عملکرد کیف پول ما را به دنبال داشته باشد.

از دست رفتن دارایی در صورت حواس‌پرتی!

از آنجایی که تمام کلیدهای خصوصی کیف پول‌های دسکتاپ در هارد درایوهای دستگاه‌های ما ذخیره می‌شوند، در صورت حذف اطلاعات یک درایو و نداشتن نسخه پشتیبان، شانس ما برای دسترسی مجدد به اطلاعات اصلی کیف پول از جمله کلید خصوصی، بسیار اندک خواهد بود. در مقاله بازیابی کیف پول اتمیک، به شیوه بازگردانی عبارت بازیابی و رمز عبور این کیف پول پرداخته‌ایم.

انواع کیف پول‌های دسکتاپ

همانند هر نوع دیگری از کیف پول‌های ارز دیجیتال، کیف پول‌های دسکتاپ هم به انواع مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند و این تقسیم‌بندی را می‌توان بر اساس قابلیت‌های آن‌ها صورت داد.

برخی کیف‌پول‌ها مانند متامسک (Metamask)، رویکردی منبع باز (Open-Source) دارند و این بدان معناست که توسعه‌دهندگان می‌توانند به کدهای کیف پول دسترسی داشته باشند، قراردادهای هوشمند دلخواه خود را ایجاد و اعتبار کدها را تایید کنند. همچنین، متامسک برای معامله‌گران توکن‌های غیرمثلی (NFT) هم بسیار مناسب است و از این توکن‌ها پشتیبانی می‌کند.

از طرفی، کیف‌پول‌های دسکتاپ دیگری مانند گواردا (Guarda)، امکان استیک ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کنند که می‌تواند به عنوان موقعیت مناسبی برای کسب درآمد غیرفعال مورد استفاده قرار گیرد و در عین حال، از امنیت بالایی هم برخوردار هستند. در ادامه به بهترین کیف پول‌های دسکتاپ در حوزه ارزهای دیجیتال می‌پردازیم.

کیف پول‌های برتر دسکتاپ

هر چیزی که لازم بود درباره کیف پول‌های دسکتاپ بفهمیم را فهمیدیم. اما بهتر است تا با یکدیگر چند تا از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ را بررسی کنیم تا متوجه شویم که کدام کیف پول برای استفاده ما مناسب است. اگر از کیف پول دسکتاپ در کل خوشتان آمده این بخش را هم بخوانید و کیف پول دسکتاپی که برای خودتان مناسب است را انتخاب کنید و بروید به سوی سود بیشتر در دنیای ارزهای دیجیتال.

نام کیف پول دسکتاپویژگی‌های کیف پول
کیف پول متامسک (Metamask)پشتیبانی از پلتفرم‌های وب3 و توکن‌های غیرمثلی (NFTها) – اوپن سورس بودن
کیف پول اکسودوس (Exodus)رابط کاربری ساده – تنوع مناسب ارزهای تحت پشتیبانی-سازگاری با سخت افزاری
کیف پول گواردا (Guarda)قابل استفاده روی تمام سیستم‌عامل‌ها، پشتیبانی از استیکینگ ارز دیجیتال
کیف پول کوینومی (Coinomi)کارمزد صفر (هزینه تراکنش‌ها ناشی از کارمزد شبکه خواهد بود) – پشتیبانی از شبکه‌های مختلف – تنوع بالای ارزها

۱. کیف پول اول؛ متامسک

اولین کیف پولی که در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد؛ کیف پول محبوب متامسک است. البته این کیف پول کاربردی دقیقا برای ویندوز و به صورت اختصاصی برای سیستم عامل ویندوز ساخته نشده است. در حقیقت متامسک یک کیف پول وب ۳ است که برای اندروید، آی او اس و همچنین برای کروم و فایر فاکس به صورت افزونه ساخته شده است.

نکته بسیار مهمی که درباره این کیف پول وجود دارد این است که متامسک به صورت پیش‌فرض از توکن‌های ساخته شده روی شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کند. یعنی هر توکنی که با استاندارد erc-20 ساخته شده باشد در متامسک موجود است و شما می‌توانید از متامسک برای مدیریت آن استفاده کنید ولی می‌توانید به صورت دستی، شبکه‌های دیگری مانند بایننس اسمارت چین، پالیگان، فانتوم، هارمونی و آوالانچ را هم به آن اضافه کنید. ویدیوی آموزش اضافه کردن شبکه جدید به متامسک را در این پست ببینید.

برای اینکه شما بتوانید از کیف پول متامسک روی ویندوز استفاده کنید باید افزونه‌ متامسک را نصب کنید. این موضوع نیز بستگی به خودتان دارد، اگر شما کروم دارید باید افزونه کروم را نصب کنید و اگر از فایر فاکس استفاده می‌کنید باید افزونه فایر فاکس را استفاده کنید. برای دانلود این کیف پول به سایت Metamask.io بروید و از بخش دانلود افزونه مورد نظر خود را پیدا کنید.

همانطور که اشاره شد،کیف پول متامسک کاملا متن باز یا اوپن سورس است و کد این نرم افزار در اختیار بقیه قرار دارد و از این نظر دارای مزیت خوبی است. مورد دومی که از نظر من بسیار مهم است این است که متامسک رابط کاربری بسیار جالب و ساده‌ای دارد. این موضوع باعث می‌شود تا هر فردی بتواند با کیف پول متامسک به راحتی کار کند و در هنگام کار با این نرم افزار به هیچ مشکلی بر نخورد.

جامعه استفاده کنندگان این کیف پول هم بسیار پر جمعیت است. شما می‌توانید هر سوالی که داشتید در تمام وبسایت‌های کریپتو کارنسی بپرسید و جواب آن را پیدا کنید. نکته دیگر هم که درباره این کیف پول وجود دارد این است که پول نو از این کیف پول پشتیبانی می‌کند و بدون شک بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای استفاده از صرافی پول نو محسوب می‌شود.

۲. کیف پول دوم؛ کیف پول اکسودوس Exodus

کیف پول اکسودوس

Exodus در سال ۲۰۱۵ در دفتر مرکزی در نبراسکا شروع به فعالیت کرد و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) عرضه سهام عادی کلاس A را در آوریل ۲۰۲۱ (OTCBB: EXOD) تأیید کرد.

اکسودوس به دلیل سادگی کار به سرعت مورد توجه قرار گرفت. این کیف پول برای افرادی که کمتر حرفه‌ای هستند مناسب است. علت این موضوع این نیست که امکانات اکسودوس کم است، علتش این است که اکسودوس رابط کاربری ساده‌ای دارد و به همین دلیل برای کاربران عادی مناسب است.

اکسودوس مانند یک صرافی توزیع شده است که ارزهای فیات مانند سپرده‌های نقدی دلاری از حساب بانکی را نمی‌پذیرد. در عوض، کاربران رمزارز را از طریق تجارت همتا به همتا مبادله می‌کنند. علاوه بر این، این برنامه مبتنی بر نرم‌افزار است، به این معنی که کاربران باید یک برنامه دسکتاپ یا موبایل را برای استفاده از صرافی دانلود کنند.

هزینه استفاده: هزینه‌های اسپرد و شبکه. این کار را با گرفتن بخش کوچکی از اسپرد در بورس‌های دارایی اصلی انجام می‌دهد. اسپرد معمولی بین ۳-۱٪ است.
پشتیبانی از: ۱۳۸ ارز
امنیت: کاربران مسئول ذخیره ایمن ارزهای خود هستند، زیرا Exodus وجوهی را نگه نمی‌دارد یا به اطلاعات شخصی برای حساب‌ها نیاز ندارد
کیف پول: کیف پول نرم افزاری و ادغام با Trezor Model T و Trezor One
تراکنش‌های پشتیبانی شده: معاملات P2P
حداکثر مقدار معامله: نامحدود
اپلیکیشن‌ها: موبایل: اندروید و iOS
دسکتاپ: ویندوز، مک و لینوکس

معایب کیف پول اکسودوس:

منبع باز نیست
احراز هویت دو مرحله‌ای ندارد که موجب برخی از نگرانی‌های امنیتی شده است.

برای دریافت کیف پول اکسودوس برای ویندوز به وبسایت رسمی این کیف پول مراجعه کنید:

دانلود اکسودوس

۳. کیف پول سوم؛ گواردا guarda

گواردا یا گاردا همان طور که از نام آن پیداست یک کیف پول امن و ساده است. این کیف پول از بیت کوین، ایاس و چند صد ارز دیگر پشتیبانی می‌کند. اولین مزیت این کیف پول درجه یک این است که شما می‌توانید به طور کامل به این کیف پول اعتماد کنید. چون امنیت ارزهای دیجیتال شما را به خوبی تامین می‌کند و هیچ هکری نمی‌تواند به اطلاعات خصوصی حساب شما دسترسی پیدا کند.

قابلیت جالبی که این کیف پول داشت و نظر من را جلب کرد این بود که گواردا از کدنویسی استفاده می‌کرد که باعث می‌شد تایید تراکنش به صورت امن‌تر انجام شود. یعنی به جای تایید تراکنش توسط یک نفر یا به اصطلاح کریپتو کارنسی نود، چند نود یک تراکنش را تایید می‌کنند. این موضوع برای این بود که امنیت یک تراکنش بیشتر شود.

گواردا برای کاربران خود سنگ تمام گذاشته است. شاید بپرسید چگونه؟ چون گواردا هم یک وبسایت آنلاین برای مدیریت دارایی‌ها دارد. هم یک افزونه کروم دارد. علاوه بر این‌ها اپلیکیشن گواردا برای سیستم عامل ویندوز، مک، اندروید، آی او اس و لینوکس در دسترس است و شما با داشتن هر یک از این سیستم عامل‌ها می‌توانیداز گوادرا استفاده کنید.

پاول سوکولوف مسئول این پروژه پر قدرت است و با بیش از ۵ سال سابقه در دنیای ارزهای دیجیتال به خوبی این پروژه را رو به جلو می‌برد.

این کیف پول همچنین قابلیت استیکینگ را دارد که به افراد کمک می‌کند تا بتوانند کسب درآمد راحتی داشته باشند. برای اینکه بتوانید استیکینگ را انجام دهید، در بخش منوی کیف پول روی بخش “services” کلیک کنید و بعد از آن روی “staking” کلیک کنید تا بتوانید استیکینگ را انجام دهید.

۴. کیف پول چهارم؛ کوینومی Coinomi

چهارمین کیف پولی که در این بخش به شما معرفی می‌کنم کیف پول کوینومی است و علاوه بر نسخه اندروید فوق العاده یک نسخه ویندوز فوق‌العاده‌تر نیز دارد. این کیف پول از چند صد ارز مختلف پشتیبانی می‌کند و به همین دلیل یک کیف پول همه کاره است و شما لازم نیست در کنار این کیف پول، کیف پول دیگری را نیز نصب کنید تا بتوانید یک رمز ارز خاص را داشته باشید. کوینومی تمامی ارزهای معروف بازار را پشتیبانی می‌کند و این تنوع تا حدیست که شاید خیلی از شما اگر لیست ارزهای پشتیبانی شده توسط کوینومی را مشاهده کنید، تعداد زیادی از این ارزها را نشناسید.

کیف پول کوینومی

این کیف پول توسط جورج کیمیونیس در سال ۲۰۱۴ منتشر شد و از آن به بعد در مدت کوتاهی توانست توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. این اپلیکیشن در حال حاضر برای بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر خدمات می‌دهد و از این تعداد کاربر رای ۴.۵ را دریافت کرده است که برای خود رای بسیار بالایی محسوب می‌شود. اگر نظر من را بپرسید به شما می‌گویم که اصلی‌ترین دلیل محبوبیت کوینومی آپدیت‌های گوناگونی است که این اپلیکیشن در این چندین سال داده است. این آپدیت‌ها همیشه برای ارتقای اپلیکیشن کوینومی بوده است و طبق خواسته کاربران این آپدیت‌ها انجام شده‌اند. به همین خاطر کاربران کوینومی بسیار به به این کیف پول وفادارند.

درمورد امنیت کوینومی شک و شبهاتی وجود دارد که یکی از آن‌ها منبع باز نبودن کوینومی است. در این نوشته بیشتر و تخصصی‌تر به کیف پول کوینومی پرداخته‌ایم: آموزش دانلود و نصب کیف پول کوینومی

سوالات متداول

در رابطه با کیف پول دسکتاپ، سوالات متداولی وجود دارد که در ادامه به مهم ترینِ آن‌ها می‌پردازیم:

کیف پول دسکتاپ چیست؟

پرسش «کیف پول دسکتاپ چیست؟» را می‌توانیم این گونه پاسخ دهیم:«کیف پول دسکتاپ نوعی کیف پول دیجیتالی است که برای نگه‌داری و مدیریت ارزهای دیجیتال ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و کلیدهای خصوصی این کیف پول‌ها، در هارد درایو کامپیوترها ذخیره می‌شوند».

مزایا و معایب کیف پول دسکتاپ چیست؟

امنیت مناسب، سرعت بالا و قابلیت فول نود بودن، از جمله مزایای مهم کیف پول دسکتاپ به حساب می‌آیند. علی‌رغم مزایا، کیف پول‌ دسکتاپ معایبی را هم داراست که مشکل در جابجایی، آسیب‌پذیری در برابر حملات سایبری و امکان از دست رفتن اطلاعات به سبب ذخیره در هارد دیسک کامپیوتر، از جمله این موارد هستند.

آیا والت‌های کریپتویی نسخه دسکتاپ امن هستند؟

به طور کلی والت‌های کریپتویی از امنیت قابل قبولی برخوردار هستند و می‌توانید با روش‌های مختلف امنیت آن‌ها را افزایش دهیدَ، اما بهتر است در سیستم خود آنتی ویروس داشته باشید و در نصب نرم افزارهای ناشناس دقت کنید.

بهترین کیف پول‌های دسکتاپ کدام‌اند؟

کیف پول‌های کریپتویی مختلفی نسخه دسکتاپ خود را نیز منتشر کرده‌اند که به عنوان نمونه می‌توانیم به اتمیک والت، اکسودوس، گواردا و… اشاره کنیم.

امنیت کیف پول دسکتاپ چطور تامین می‌شود؟

برای ارتقای سطح امنیت کیف پول دسکتاپ، می‌توان اقداماتی چون افزودن تایید دو مرحله‌ای (2FA) و استفاده از سیستم‌های دارای Air-Gapped را صورت داد.

سخن آخر

در این مقاله از وبسایت پول نو طبق خواسته کاربران اطلاعاتی را در رابطه با کیف پول دسکتاپ منتشر کردیم. با یکدیگر بررسی کردیم که کیف پول اصلا چیست و کیف پول دسکتاپ چه تفاوت‌هایی با کیف پول موبایل دارد. همچنین با یکدیگر مزایای این نوع از کیف پول را بررسی کردیم و گفتیم که چه مزیتی نسبت به دیگر کیف پول‌ها همچون کیف پول کاغذی دارد. در آخر هم ۴ تا از بهترین کیف پول‌های دسکتاپ را خدمت شما معرفی کردیم.

شما چه نظری درباره این مقاله دارید؟ کیف پول دسکتاپ را به عنوان کیف پول انتخاب می‌کنید یا کیف پول موبایل را؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 🙂

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

7

نظر مخاطبان (0)