بهترین کیف پول‌های رمز ارزی برای ذخیره ترون در سال ۲۰۲۳

بهترین کیف پول ترون ۲۰۲۳
ماهرخ شیرودی

زمان مطالعه :

6 دقیقه

ترون یکی از بلاک چین‌های پیشتاز دنیای کریپتوکارنسی و از پروژه‌های بسیار مهم این حوزه است که به لطف خالق آن یعنی جاستین سان، انجام مبادلات سریع و ارزان را برای امکان پذیر می‌کند.

ارز دیجیتال اصلی این شبکه که با نماد TRX شناخته می‌شود، یکی از رمز ارزهای با حجم معامله روزانه بسیار بالا است. در این مطلب به بررسی بهترین کیف پول های ترون و ارز دیجیتال ترون می‌پردازیم. امّا پیش از هرچیز، می‌بایست به سوال دیگری پاسخ دهیم:

ترون (TRX) چیست؟

در سال ۲۰۱۷ و در کشور سنگاپور، ترون (TRX) توسط جاستین سان (Justin Sun) که اکنون سمت مدیریت Tron را بر عهده دارد معرفی شد. همچنین، Tron هدف از راه اندازی ترون ایجاد بستری برای به اشتراک گذاشتن محتواهای دیجیتال به صورت جهانی عنوان شده است. پلتفرم‌های سرگرمی، بخشی از این محتواها را در بر می‌گیرند.

علاوه بر ترون، جاستین سان مدیریت پلتفرم بیت تورنت (BTT) را هم بر عهده دارد. در مقاله اختصاصی جاستین سان، با زندگی شخصی و کاری وی بیشتر آشنا خواهیم شد.

ترون چیست؟ آشنایی با بلاک چین Tron و رمزارز ترونیکس

جالب است بدانید که طبق آمار منتشر شده توسط پلتفرم Tronscan، تعداد کاربران منحصر به فرد این بلاک چین از ۱۴۰ میلیون آدرس فراتر رفته و مجموع تراکنش‌های آن نیز، به مرز ۵میلیارد دلار می‌رسد!

کیف پول ترون چیست؟

کیف پول ترون

به دلیل تنوع بالای کیف پول‌های ارز دیجیتال، انتخاب بهترین کیف پول ترون کار آسانی نیست. TRON یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که بر محتوای سرگرم‌کننده تمرکز دارد. همچنین، کاربران ترون می‌توانند داده‌ها را به صورت رایگان منتشر و ذخیره کرده و مالک آن ها باشند.

از ژوئن ۲۰۱۸، زمانی که TRON شبکه اصلی خود را راه‌اندازی کرد، ارز دیجیتال ترونیکس(TRX)، توکن بومی این شبکه است که در حال حاضر در جمع ۲۰ دارایی برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد. اگر قصد خرید ترون را دارید یا قبلاً تعدادی از این توکن‌ها را خریده‌اید، باید هم آینده ترون را بدانید و هم محلی امن و مطمئن برای ذخیره آن‌ها پیدا کنید. امن‌ترین مکان برای ذخیره توکن‌های TRX در یکی از کیف پول‌های TRON است.

پس از مطالعه و بررسی کیف پول‌های مختلف، ما بهترین کیف پول‌های Tron را گردآوری کرده‌ایم تا تعدادی از کیف پول‌های معتبر ترون را معرفی کنیم. خبر خوب: برای استفاده از این کیف پول‌ها به یادگیری زبان برنامه نویسی ترون نیازی نیست!

بهترین کیف پول‌ های ترون

برای ذخیره توکن‌های TRX، راه‌های مختلفی پیش روی ما هستند. هر کدام مزایا و معایب خاص خودشان را دارند که باید در نظر گرفته شوند. اگر به تازگی وارد بازار کریپتو شده‌اید و قصد دارید تنها مقدار کمی TRX داشته باشید، یک کیف پول موبایل برای شما مناسب است.

انواع کیف پول‌های تروننام کیف پول‌
کیف پول سخت افزاریلجر نانو ایکس، Trezor،لجر نانو S
کیف پول‌های موبایلتراست والت، Cobo Wallet، ترون لینک، Wallet.io، اتمیک، Vision
کیف پول وبPTPWallet
کیف پول دسکتاپکیف پول اکسودوس، کیف پول اتمیک

بهترین کیف پول‌ های سخت افزاری ترون

اگر قصد دارید سرمایه زیادی را به رمز ارز TRX اختصاص داده یا می‌خواهید برای مدت طولانی از این سکه نگهداری کنید، کیف پول سخت‌افزاری برای شما ایده‌آل است. کیف پول‌های سخت‌افزاری با ذخیره آفلاین از دسترسی تهدیدات اینترنتی به دارایی‌های شما جلوگیری می‌کنند.

لجر (نانو ایکس و نانو اس)، CoolWallet Pro و ترزور از بهترین کیف پول‌های ترون از نوع سخت‌افزاری هستند.

لجر نانو X

همچنین، لجر و دیگر کیف پول‌های سخت‌افزاری اغلب از لوازم جانبی ویژه‌ای برای افزایش امنیت بیشتر جهت حفظ عبارات بازیابی استفاده می‌کنند. مثلاً کپسول Cryptosteel از فولاد ضد زنگ، ضد ضربه، ضد حریق و ضد آب تا فشار ۱۵۰ هزار نیوتن ساخته شده است. در واقع دارایی‌های شما همانند خزانه بانک‌های مرکزی مهر و موم خواهند شد!

Billfodl از فولاد ضد زنگ ساخته شده و هرگز زنگ نمی‌زند. همچنین، تا بیش از دو برابر حرارت آتش خانگی و تا ۱ میلیون ولت شوک را تحمل می‌کند.

CoolWallet Pro نیز که از دستگاه‌های iOS و اندروید پشتیبانی می‌کند، بسیار نازک بوده و به اندازه یک کارت اعتباری است. CoolWallet Pro دومین نسل از CoolWallet (بعد از CoolWallet S) با مجموعه تراشه‌های ارتقا یافته است و با استفاده از اتصال بلوتوث با برنامه CoolBitX Crypto Wallet کار می‌کند. این کیف پول همراه با ویژگی‌های معاملاتی جدید، مانند لجر از استیک مستقیم Tron نیز پشتیبانی می‌کند. امّا کدام یک سودمند خواهد بود؟ استخراج ترون و یا استیک آن؟ در مقاله استخراج ترون می‌خوانیم.

Ledger Nano X از ویندوز، لینوکس، مک و همچنین دستگاه‌های اندروید و iOS پشتیبانی کرده و از قابلیت اتصال بلوتوث برخوردار است. Ledger live (که برای دسکتاپ و موبایل موجود است) نرم‌افزاری است که برای برقراری ارتباط با سخت‌افزار لجر به کار می‌رود.

انواع کیف پول‌های ترون

کیف پول Trezor مدل T و لجر نانو ایکس، از بیش از ۵هزار توکن پشتیبانی به عمل می‌آورند. جالب است بدانید که کیف پول لجر نانو ایکس، امکاناتی مانند اتصال از طریق بلوتوث را هم در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با این حال قیمت بالای این کیف پول‌ها (دست کم ۱۵۰ دلار)، موجب شده تا به کیف پول‌‌های معتبر نرم افزاری روی بیاوریم.

بهترین کیف پول‌ های موبایل ترون

مسلماً کیف پول‌های سخت‌افزاری بهترین کیف پول برای ترون هستند. اما اگر قصد سرمایه‌گذاری زیادی ندارید یا قیمت آن برایتان گران است، می‌توانید از کیف پول‌های نرم‌افزاری رایگان مانند کیف پول‌های موبایلی استفاده کنید.

کیف پول ترون لینک (Tronlink) یکی از بهترین والت‌های نرم افزاری برای ذخیره و نگه داری رمز ارز TRX است که به صورت تخصصی فعالیت‌های مربوط به بلاک چین ترون و دارایی‌های TRC-20 و TRC-10 را ساماندهی می‌کند.

این کیف پول در نسخه‌های اندروید، IOS و افزونه وب در دسترس است. ترون لینک غیر متمرکز بوده و کار با آن آسان است. کارمزد ترون هم از دیگر موضوعات قابل بحث بوده که در بکیف پول ترون لینک، به طور دقیق و واضح، با مفهوم Bandwithها آشنا می‌شویم. در مقاله محاسبه کارمزد ترون، شیوه محاسبه آن را می‌خوانیم. Bandwithها را هم در مقاله زبان برنامه نویسی ترون مورد بررسی قرار داده‌ایم.

کیف پول ترون لینک

همچنین تراست والت (Trust Wallet) هم از کیف پول‌هایی است که نیازی به معرفی ندارد! چرا که تعداد کاربران فعال آن از ۲۵میلیون کاربر فراتر می‌رود. این کیف پول از بیش از ۴.۵ میلیون دارایی مختلف از جمله توکن‌های ERC20،
TRC-20 و ERC-223 پشتیبانی به عمل می‌‌آورد.

علاوه بر امکان مبادله ارزهای بیشمار، تراست والت امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApp)ها را هم برای ما فراهم آورده است. به همین خاطر، بد نیست اگر با Dappها و 5 پروژه آینده دار ترون آشنا شوید.

یکی دیگر از کیف پول‌های محبوب و کاربردی، چیزی نیست جز کیف پول اتمیک. این کیف پول در زمره والت‌های غیر امانی (Non-Custodial) قرار می‌گیرد. بدین معنا که هیچ یک از رمزهای ورودی و یا کلیدهای خصوصی شما را ذخیره نکرده و از امنیت دارایی‌های خود آسوده خاطر خواهید بود.

این کیف پول امکانات جذابی از جمله استیکینگ ارز دیجیتال را برای کاربران فراهم آورده است. بازیابی کیف پول اتمیک

علاوه بر ترون لینک(Tronlink)، تراست والت (Trust Wallet)، اتمیک والت (Atomic Wallet) که به آن‌ها پرداختیم، کیف پول کوبو (Cobo Wallet)، کیف پول گاردا (Guarda Wallet)، کیف پول Wallet.io سیمپل هولد (Simple Hold) هم از بهترین کیف پول‌های موبایل ترون برای ذخیره ارز TRX به شمار می‌آیند. تمامی کیف پول‌های موبایلی در گوگل پلی و اپ استور قابل نصب هستند.

همچنین، کیف پول‌های دسکتاپ نیز کارکردی مشابه کیف پول‌های موبایل داشته مخصوص افرادی بوده که کار با رایانه برایشان راحت‌تر است. شما به کدام دسته از کاربران تعلق دارید؟

صرافی ارز دیجیتال پول نو

بهترین والت های دسکتاپ ترون

از اواخر اکتبر سال ۲۰۲۲، محبوب ترین کیف پول دسکتاپ یعنی کیف پول اکسودوس (Exodus)، پشتیبانی از بلاک چین ترون را آغاز کرد. برای استفاده از این کیف پول، به اقداماتی چون طی کردن فرایند احراز هویت و به اشتراک گذاشتن اطلاعاتمان نداریم.

البته به خاطر داشته باشید که به سبب مسائل امنیتی، Exodus هیچ اطلاعاتی اعم از Seed Phrase یا رمز عبور را ذخیره نمی‌کند و به همین خاطر، بهتر است این اطلاعات را در محلی امن نگهداری کنید.

کیف پول اکسودوس

علاوه بر اکسودوس، کیف پول کوینومی (Coinomi) هم از جمله کیف پول‌های دسکتاپ است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. خوشبختانه این کیف پول هم از بلاک چین ترون پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این کیف پول، می‌توانیم بالغ بر ۲هزار دارایی کریپتویی را معامله کنیم. بازیابی کیف پول کوینومی

از سال ۲۰۱۴ کار خود را آغاز کرد و طی ۹ سال فعالیت، تا کنون با مشکلاتی چون هک شبکه روبرو نشده که در نوع خود آماری قابل توجه به حساب می‌آید. همچنین بیش از ۱۲۵ بلاک چین را تحت پشتیبانی خود قرار داده که آماری قابل تحسین محسوب می‌شود.

بهترین والت های وب ترون

در بخش بهترین والت های موبایل ترون، به کیف پول گاردا (Guarda) اشاره کردیم و اکنون هم از آن نام می‌بریم! چرا که این کیف پول، در تمامی پلتفرم‌ها قابل استفاده است.

این کیف پول در سال ۲۰۱۷ منتشر شد. گاردا از امنیت بالایی برخوردار بوده و همانند نام خود، از دارایی‌های ما نگهبانی می‌کند. Guarda به ما این امکان را می‌دهد تا به خرید، فروش و تبدیل بیش از ۴۰۰ هزار ارز دیجیتال مختلف بپردازیم.

کیف پول گاردا (Guarda)

از دیگر امکانات جذاب این پلتفرم، می‌توان به قابلیت استیک ارز دیجیتال و رابط کاربر پسند اشاره کرد که از ۵۰ بلاک چین مختلف از جمله ترون (دارایی‌های TRC-20 و TRC-10) پشتیبانی می‌کند.

سخن نهایی

کیف پول‌های بسیار مختلفی برای نگهداری و ذخیره ترون کاربرد دارند. در نهایت بهترین والت را باید خودتان با توجه به نیازهای شخصی‌تان انتخاب کنید، به طور مثال اگر علاقه به نوسان‌ گیری داشته باشید، گزینه بهتر کیف‌های موبایلی یا دسکتاپ هستند. اما اگر به هولد کردن و سرمایه گذاری‌های بلند مدت علاقه دارید، می‌توانید از کیف پول‌های سخت افزاری ترون، که قیمت نسبتا بالایی هم دارند، استفاده کنید.

البته علاوه بر هولد و نوسان گیری، ما پیش تر 5 روش کسب درآمد از ترون را به شما معرفی کرده‌ایم و از شما می‌خواهیم که علاوه بر کیف پول موردعلاقه، به ما بگویید که چه روشی برای کسب درآمد از ترون بهتر خواهد بود؟

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

3

نظر مخاطبان (0)