استراتژی‌های برتر ترید ارز دیجیتال برای سودآوری در 2024

بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

5 دقیقه

ارزهای دیجیتال طی ده سال گذشته بسیار محبوب شده‌اند. معامله‌گران بخاطر پتانسیل‌های بالای در این بازار بسیار به آن علاقه‌مند شده‌اند. اگر می‌خواهید در بازار گاوی و خرسی ارزهای دیجیتال موفق شوید باید استراتژی‌های معاملاتی مختلف را بشناسید. در این مقاله با بررسی بهترین استراتژی‌های معاملاتی، قدم اول برای کسب سود در این بازار جذاب را برداشته‌اید.

استراتژی ترید ارز دیجیتال چیست؟

استراتژی ترید ارز دیجیتال

استراتژی ترید ارز دیجیتال یک روش ساختاریافته است که به معامله‌گران برای تصمیم‌گیری در خرید و فروش ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. در واقع یک چارچوب است که با استفاده از قوانین و تکنیک‌های خاصی منجر به سودآوری، مدیریت ریسک و دستیابی به اهداف مالی شما می‌شود. یک استراتژی خوب، کلید موفقیت در بازار بی‌ثبات پرنوسان ارز دیجیتال است. این استراتژی‌ها به معامله‌گران کمک می‌کند تا هیجانی تصمیم نگیرند و با عقل و منطق در معاملات پیش بروند. چه یک فرد تازه‌کار باشید، چه یک معامله‌گر با تجربه؛ استفاده از استراتژی معاملاتی، سود شما را چندین برابر می‌کند.

بهترین استراتژی‌های معاملاتی و ترید ارز دیجیتال

معامله بدون استراتژی معاملاتی، به احتمال زیاد شکست خواهد خورد. با توجه ماهیت پرنوسان و غیرقابل‌پیش‌بینی ارزهای دیجیتال، داشتن یک استراتژی معاملاتی قبل از انجام ترید، ضروری است. استراتژی شما می‌تواند برپایه تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال و آنالیز بازار باشد. استفاده از انواع استراتژی‌ها در زمان درست خود، می‌تواند با کمترین ریسک شما را به سود خوبی برساند. در این مقاله تمامی استراتژی‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم تا با توجه به شرایط، استراتژی مناسب خودتان را انتخاب کنید.

تریدینگ رنج (Range Trading)

تریدنیگ رنج یکی از استراتژی‌های معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای است که در آن معامله‌گران روی نوسان قیمت در یک محدوده‌ی تعریف‌شده سرمایه‌گذاری می‌کنند. این استراتژی به شاخص‌هایی مثل سطوح حمایت و مقاومت، باند بولینگر یا میانگین متحرک برای تعیین مرزهای بالایی و پایینی بستگی دارد. در این روش معامله‌گران سفارش‌های خرید خود را نزدیک به سطوح حمایت و سفارش‌های فروش را نزدیک سطوح مقاومت قرار می‌دهند. تریدینگ رنج برای ارزهای دیجیتالی که نوسان قیمت محدودی دارند مناسب است.

استفاده از این نوع استراتژی بسیار ساده است؛ کافیست نقاط حمایت و مقاومت را شناسایی کنید و سپس به‌مدت طولانی در نقطه‌ی حمایت خرید کنید و در نقطه‌ی مقاومت بفروشید. نکته‌ی مهم این است که در وسط محدوده قرار نگیرید؛ زیرا ریسک شما زیاد می‌شود و حاشیه سودتان کاهش می‌یابد. همچنین هر چه یک سطح بیشتر لمس شود، خطر شکسته‌شدن آن بار بعدی بیشتر است.

فرکانس بالا (HFT)

معاملات با فرکانس بالا(HFT) یک روش پیچیده است که با سرعت بالا تعدادی زیادی از معاملات در عرض میلی‌ثانیه انجام می‌دهد. این روش از داده‌های پرسرعت و الگوریتم‌های پیشرفته استفاده می‌کند تا از تفاوت‌های جزئی قیمت سود ببرد. معاملات با فرکانس بالا به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا سریع‌تر از انسان پاسخ دهند و همزمان از چندین دارایی، سود قابل‌توجهی ببرند. همچنین با ارائه‌ی دائمی قیمت‌های پیشنهادی به نقدینگی بازار کمک می‌کند.

در واقع ترید با این روش به شکل خودکار انجام می‌شود. ترید با فرکانس بالا را معمولا بانک‌ها، موسسات مالی و نهادها استفاده می‌کنند. این استراتژی به آن‌ها این اجازه را می‌دهد تا مقدار بزرگی از معاملات را در مدت زمان کوتاهی انجام دهند. این استراتژی می‌تواند منجر به حرکت‌های عمده در بازار شود و انسان را از معادله حذف کند.

چگونه با استفاده از چت جی پی تی ترید کنیم؟

هودل (HODL Trading)

هولد یا هودل یک استراتژی سرمایه‌گذاری بلندمدت است که مخصوصا برای ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. هولدرها کسانی هستند که دارای‌های دیجیتال را به‌دست می‌آورند و آن‌ها را برای مدت طولانی نگه می‌دارند. آن‌ها بدون توجه به نوسانات بازار، حتی ممکن است تا سال‌ها دارایی خود را نفروشند. کسانی که دنبال کسب سود در یک استراتژی معاملاتی با کمترین ریسک هستند، این روش مناسب آن‌هاست. هولدرها با انجام معاملات کمتر، از هزینه‌های اضافی برای تراکنش جلوگیری می‌کنند؛ ضمن اینکه استرس و اضطراب نوسان‌گیری‌های کوتاه‌مدت را ندارند. این معامله برای افردای که دنبال استراتژی‌ سرمایه‌گذاری منفعل‌تر و صبورانه‌تر هستند مناسب است.

HODL مخفف عبارت Hold On for Dear Life است؛ به معنای نگه‌داری با تمام وجود. مانند فردی که دارد از صخره‌ای سقوط می‌کند و طنابی را محکم نگه می‌دارد. این اصطلاح بین تریدرهای ارز دیجیتال اشاره به استراتژی نگه‌داری دارایی حین نوسانات قیمت دارد. در واقع اولین بار کاربری در یک انجمن آنلاین کلمه‌ی Hold را به اشتباه این‌طور نوشت و بعد از آن بین مردم رایج شد. دقت کنید این استراتژی را با توکنی که با همین نام وجود دارد اشتباه نگیرید.

آربیتراژ (Arbitrage Trading)

آربیتراژ یک استراتژی در بازارهای مالی است که در آن معامله‌گران روی اختلاف قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کنند. معامله‌گران ارز دیجیتال را در یک صرافی که قیمت پایین‌تر دارد می‌خرند و آن را در صرافی که قیمت بالاتری دارد می‌فروشند. در نتیجه بدون هیچ ریسکی سود مناسبی به‌دست می‌آورند.

آربیتراژ می‌تواند در بازارهای مالی دیگر مثل سهام، کالا و فارکس نیز استفاده شود. الگوریتم‌های پیشرفته و سیستم‌های معاملاتی با فرکانس بالا برای اجرای این استراتژی مناسب هستند. هنگام استفاده از استراتژی آربیتراژ، هزینه‌های تراکنش را در نظر بگیرید؛ زیرا اگر آن‌ها خیلی زیاد باشند، سود شما را خنثی می‌کنند. آربیتراژ می‌تواند بهترین استراتژی ترید ارز دیجیتال برای افراد مبتدی باشد؛ زیرا دارای ریسک بسیار پایینی است.

میانگین هزینه دلاری (Dollar-Cost Averaging)

میانگین هزینه دلاری یکی از انواع استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال است که در آن یک سرمایه‌گذار به‌طور مداوم یک مقدار ثابت دلار را روی یک ارز دیجیتال در بازه‌های زمانی مشخص سرمایه‌گذاری می‌کند. این کار تاثیر نوسانات بازار بر هزینه کل خریدتان به حداقل می‌رساند. شما در زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال پایین است، مقدار بیشتری از آن می‌خرید و برعکس. این استراتژی با مدیریت نوسان‌های کوتاه‌مدت به شما در مدیریت ریسک کمک می‌کند.

این استراتژی مناسب برای سرمایه‌گذاران مبتدی است که هنوز تجربه و تخصص لازم را ندارند تا نقاط خرید مناسب را پیدا کنند. میانگین هزینه دلاری می‌تواند جزو استراتژی تریدرهای حرفه‌ای هم باشد؛ زیرا نیازی ندراند تا مدام بازار را دنبال کنند. میانگین هزینه دلاری برای زمان‌هایی که قیمت در نوسان است می‌تواند مناسب باشد.

اسکالپینگ (Scalping)

اسکالپینگ یک استراتژی معاملاتی با فرکانس بالا در بازارهای مالی است که معامله‌گران از نوسان‌های قیمتی کوتاه‌مدت سود می‌برند. این استراتژی در بازار‌های مالی مختلف مثل سهام، فارکس و ارز دیجتیال استفاده می‌شود. معامله‌گران اسکالپینگ، که به اسکالپر شناخته می‌شوند، معاملات متعددی را در طول یک جلسه معاملاتی انجام می‌دهند. این روش نیاز دارد تا سریع تصمیم بگیرید؛ ریسک را به‌خوبی مدیریت کنید و درک عمیقی از پویایی بازار داشته باشید.

هدف اصلی اسکالپینگ کسب سودهای کوچک از تغییرات کم قیمت در بازار است. اسکالپرها تعداد زیادی از این معاملات را انجام می‌دهند به امید اینکه مجموع این سودهای کوچک مقدار قابل‌توجهی شود. زمان نگه‌داری ارز در این استراتژی می‌تواند چند ثانیه تا چند ساعت باشد. این استراتژی ترید ارز دیجیتال نیاز به زمان‌بندی و اجرای دقیق دارد. اسکالپینگ می‌تواند به‌صورت دستی یا خودکار انجام شود. به‌خاطر اینکه سرعت و تمرکز در این استراتژی اهمیت بالایی دارد، بسیاری ترجیج می‌دهند از ربات‌های اسکالپر استفاده کنند. این ربات‌ها برای اینکار کدنویسی شده‌اند و سرعت و کارایی بالایی دارند.

سوئینگ تریدینگ (Swing Trading)

سوئینگ تریدینگ یه استراتژی کوتاه تا میان‌مدت در بازارهای مالی است. معامله‌گران سوئینگ شاخص‌های فنی، الگوهای نمودار و احساسات بازار را برای پیدا کردن نقاط ورود و خروج مناسب بررسی می‌کنند. در این استراتژی برعکس اسکالپینگ، حرکات قیمت طی روز و هفته‌ها به‌جای دقیقه‌ها دنبال می‌شود. ابزارهایی مثل RSI، میانگین متحرک، MACD و دنباله فیبوناچی در سوئینگ تریدینگ به‌ کمک معامله‌گر می‌آید.

معامله‌گران سوئینگ به دلیل ماهیت کوتاه‌مدت این استراتژی، در درجه‌ی اول از تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. اما می‌توان از تحیلیل فاندامنتال هم برای تحلیل بهتر استفاده کرد. مثلا اگر یک معامله‌گر شاهد یک حرکت بولیش و صعودی در قیمت باشد، بهتر است یک تحلیل فاندامنتال هم روی آن ارز بکند.  بهترین استراتژی ترید ازر دیجیتال برای ارزهای با ارزش بازار بزرگ، سوئینگ تریدینگ است. زیرا معمولا در محدود‌های قابل‌پیش‌بینی نوسان می‌کنند.

نیوز تریدینگ (News-based Trading)

نیوز تریدینگ یا ترید با اخبار، یک استراتژی در بازارهای مالی است که بر اساس اطلاعات گزارش‌شده در اخبار، برای سرمایه‌گذاری و معاملات تصمیم می‌گیرید. این استراتژی بر این اساس است که رویدادهای خبری مهم می‌توانند تاثیر زیادی روی قیمت دارایی‌های مالی مثل سهام، کالاها، اوراق قرضه و ارزهای دیجیتال بگذارد. معامله‌گر روی تحرکات کوتاه‌مدت بازار که رویدادهای خبری شروع می‌کنند، سرمایه‌گذاری انجام می‌دهد. نیوز تریدینگ نیاز به تصمیم‌گیری سریع دارد، زیرا قیمت ارزها می‌تواند به‌سرعت به اطلاعات جدید واکنش دهد.

معامله‌گران تکنیکال معاملات خود را براساس روند‌ها و شاخص‌های ریاضی انجام می‌دهند. درمقابل، معامله‌گران اخبار تنها به سیگنال‌هایی توجه می‌کنند که هنگام پخش یک خبر در بازار تولید می‌شود. این استراتژی همچنین شامل ارزیابی همه‌ی عوامل اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که بر ارزش یک ارز دیجیتال خاص تاثیر می‌گذارد. نیوز تریدینگ را گاها زیرمجموعه‌ی تحلیل فاندامنتال درنظر می‌گیرند؛ اما تفاوت‌های با یک‌دیگر دارند. تحلیل فاندامنتال مجموعه‌ی وسیع‌تری از اطلاعات را درنظر می‌گیرد؛ اما نیوزتریدینگ اخبار یک رویداد خاص را دنبال می‌کند. تحلیل فاندامنتال همچنین دیدگاه بلندمدتی دارد، درحالی‌که چشم‌انداز نیوزتریدینگ کوتاه‌مدت است.

خرید بلند مدت (Long-Term Position Trading)

در پوزیشن لانگ، معامله‌گر موقعیت خود را در یک دارایی خاص برای مدت طولانی حفظ می‌کند. این مدت می‌تواند از چند ماه تا چندین سال طول بکشد. این روش برپایه‌ی تجزیه و تحلیل عمیق عواملیست که بر ارزش ذاتی دارایی تاثیر می‌گذارند. معامله‌گران می‌توانند ترکیبی از تحلیل فاندامنتال و تکنیکال را برای تعیین نقاط ورو و خروج مناسب و سرمایه‌گذاری به‌کار گیرند.

بین استراتژی هودل و پوزیشن لانگ تفاوت وجود دارد؛ در هودل، سرمایه‌گذار موقعیت خود را برای مدت طولانی‌تری از پوزیشن لانگ حفظ می‌کند. در واقع هدف او ایجاد سبد ارز دیجیتال برای یک هدف بلندمدت مثل بازنشستگی است. در پوزیشن لانگ، معامله‌گر موقعیت یک روند را مشاهده می‌کند، خرید را انجام می‌دهد و منتظر اوج قیمت است تا بفروشد.

مزیت بزرگ پوزیشن لانگ، زمان کمی است که صرف می‌کنید. معامله را شروع می‌کنید، یک سری اقدامات حفاظتی را انجام می‌دهید و منتظر نتیجه‌ی دل‌خواه می‌مانید. ریسک اصلی آن نوسان‌های جزئی است که معامله‌گر تصمیم‌ می‌گیرد نادیده بگیرد. این نوسان‌ها ممکن است به‌طور ناگهانی منجر به معکوس شدن روند شوند.

معامله روزانه (Day Trading)

ترید روزانه یک استراتژی معاملاتی است که معامله‌گر دارایی خود را در یک روز خرید و فروش می‌کند و از نوسانات کوتاه‌مدت کسب سود می‌کند. معامله‌گران روزانه معمولا ترکیبی از تحلیل‌ها شامل تکنیکال استفاده می‌کنند. برخلاف استراتژی پوزیشن لانگ، معامله‌گران در این روش کمتر نگران ارزش فاندامنتال هستند و بیشتر روی کسب سودهای سریع تمرکز می‌کنند.

جذابیت این روش در پتانسیل آن برای کسب سودهای سریع است. اما خطرات قابل‌توجهی هم دارد. شما نیاز به درک کامل بازارها دارید و باید بتوانید سریع و آگاهانه تصمیم بگیرید. معامله‌گران روزانه معمولا از اهرم، وام گرفتن پول، استفاده می‌کنند که می‌تواند منجر به سود یا ضرر احتمالی شود. به‌خاطر همین بهتر است معامله‌گران کم‌تجربه از این استراتژی استفاده نکنند.

بهترین ارزهای دیجیتال برای ترید روزانه و کسب سود

استراتژی‌های معاملاتی فعال در مقابل غیرفعال

استراتژی فعال و غیرفعال

سرمایه‌گذار فعال کسی است که به‌طور منظم روی دارایی‌های متنوع خرید می‌کند و سعی دارد بازدهی بالاتر از شاخص کل بازار داشته باشد. اما سرمایه‌گذار غیرفعال سبد خرید خود را هماهنگ با صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌چیند و به‌دنبال سودی مطابق شاخص کل بازار است. این نوع معامله ریسک کمتری دارد و برای کسانی که مناسب است که دنبال سودی تضمین‌شده هستند.

استراتژی‌های معاملاتی فعال

سرمایه‌گذار فعال، رویکردی عملی دارد و نیاز است که شخصی به‌عنوان مدیر پورتفولیو عمل کند. هدف این نوع استراتژی شکست‌دادن شاخص کل بازار و استفاده کامل از نوسانات کوتاه‌مدت قیمت است. استراتژی‌های معاملاتی فعال نیاز به تجزیه و تحلیل عمیق‌تر بازار دارند تا زمان درست برای ورود یا خروج از یک دارایی را شناسایی کنید. یک مدیر پورتفولیو معمولا تیمی از تحلیل‌گران دارد که روی کار آن‌ها نظارت می‌کند و با استفاده از معیارهایی که دارد برای خرید یا فروش تصمیم می‌گیرد. سرمایه‌گذاری فعال نیاز به دانش مناسبی از تحلیل فاندامنتال دارد.

استراتژی‌های معاملاتی غیرفعال

سرمایه‌گذاران غیرفعال، برای مدت طولانی سرمایه‌گذاری می‌کنند. آن‌ها به‌میزان محدودی خرید و فروش انجام می‌دهند که در نتیجه آن را یک روش مقرون‌به‌صرفه می‌کند. برای این نوع استراتژی نیاز به یک ذهنیت درست دارید؛ باید بتوانید یک دارایی درست را انتخاب کنید و در برابر وسوسه‌ی واکنش به حرکات بازار مقاومت کنید. کارمزدهای بسیار کم و کارایی مالیاتی از مزایای این استراتژی هستند. اما این نوع سرمایه‌گذاری معایبی هم دارد. سرمایه‌گذاری خیلی محدود، بازدهی اندک و اتکا به دیگران از مشکلات این نوع سرمایه‌گذاری است.

نکات مهم ترید ارزهای دیجیتال

بهترین استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال برای مبتدیان

استراتژی ترید برای مبتدیان

موثرترین استراتژی ترید ارز دیجتیال برای افراد مبتدی، روشی است با وجود ریسک پایین بتواند حداکثر بازدهی را داشته باشد. دو استراتژی مناسب برای مبتدیان هودل و میانگین هزینه دلاری است. به‌سادگی می‌توان آن‌ها را اجرا کرد و ریسک پایینی دارند.

هودل یکی از روش‌های ساده استراتژی ترید ارز دیجیتال است که شامل خرید و نگه‌داشتن ارزهای دیجیتال برای مدت طولانی است. یعنی بدون توجه به نوسانات بازار، باید برای فروش ارز خود مقاومت کنید. استفاده از این روش بسیار ساده است و نیازی نیست که مدام روندهای بازار را رصد کنید. فقط باید ارز دیجیتالی که باور دارید باارزش است را خریداری کنید و منتظر بمانید. با توجه به سابقه‌ی ارزهای مثل بیت‌کوین و اتریوم، نگه‌داری طولانی مدت ارزهای دیجیتال، پتانسیل رشد تصاعدی در دوره‌های طولانی را دارند و درآمد قابل توجهی برای شما هواهد داشت.

استراتژی میانگین هزینه دلاری شامل خرید مداوم ارزهای دیجیتال با مبلغ ثابت برای یک بازه‌ی زمانی منظم است بدون توجه به قیمتی که دارند. با این کار تاثیر نوسان‌های کوتاه‌مدت بازار را خنثی می‌کنید. با این استراتژی شانس اینکه درست قبل از سقوط بازار مقدار زیادی خرید کنید را کاهش می‌دهید. میانگین هزینه دلاری از تصمیمات احساسی که می‌تواند به ضررهای پرهزینه شود جلوگیری می‌کند. در واقع یک رویکرد منظم و بلندمدت را پیش می‌گیرید و به نوسان‌های کوتاه‌مدت بازار اجازه نمی‌دهید تصمیم‌گیری‌های شما را تاثیر بگذارند.

کدام استراتژی را برای ترید بهتر است؟

استراتژی‌های ترید هرکدام مزایا و معایب خود را دارند و شما باید با توجه به انتظارات، تجربه، دانش و روحیات خود استراتژی مناسب خود را انتخاب کنید. معامله‌گران روزانه روی حرکات کوتاه‌مدت تمرکز می‌کنند، درحالی‌که در سوئینگ تریدینگ، معامله‌گر به‌دنبال فرصت‌های میان‌مدت است. افرادی که از پوزیشن لانگ براساس تحلیل فاندامنتال، پوزیشن‌های بلندمدت را انتخاب می‌کنند. باید میزان تحمل ریسک خودتان را ارزیابی کنید. برخی استراتژی‌ها مانند معامله روزانه، می‌توانند بی‌ثبات‌تر باشند و نیاز به تصمیم‌گیری سریع داشته باشند. از سوی دیگر معاملات پوزیشن لانگ دید طولانی‌مدت دارند و استرس کمتری به فرد وارد می‌کنند.

میزان زمانی که می‌توانید به بازار اختصاص دهید را بررسی کنید. مثلا معامله‌گران روزانه نیاز دارند در ساعات معامله به‌طور فعال حضور داشته باشند. معامله‌گران سوئینگ نیاز به نظارت منظم روی پوزیشن‌های خودشان دارند، درحالی‌که معامله‌گران پوزیشن لانگ نیازی نیست وقت زیادی بگذارند. همچنین بازاری که می‌خواهید وارد آن شوید را بررسی کنید و ببینید چه استراتژی مناسب آن است. در نهایت قبل از انتخاب یک استراتژی می‌توانید با آن را با مقدار کمی سرمایه یا اکانت‌های دمو تست کنید.

انتخاب استراتژی درست ریسک سرمایه گذاری را کم می کند

موقع نوسان‌های بازار، ممکن است وسوسه شوید که سبد سرمایه‌گذاری خود را تغییر دهید. اما تاریخ نشان داده، سرمایه‌گذارانی موفق می‌شوند که حتی در زمان رکود بازار به سرمایه‌گذاری خود متعهد می‌شوند. برای اینکه بتوانید در این زمان‌ها به سرمایه‌گذاری خود متعهد بمانید، باید به روانشناسی بازار و معامله‌گر تسلط داشته باشید و استراتژی درستی را انتخاب کنید. سعی کنید در پورتفولیوی خود تنوع داشته باشید. داشتن یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع، تاثیر نوسانات بازار را روی دارایی شما کاهش می‌هد. مثلا به‌جای اینکه‌ فقط روی ارزهای دیجیتال پرطرفدار سرمایه‌گذاری کنید، سعی کنید چند پروژه‌ی باارزش که از نگاه بقیه دور مانده را پیدا کنید و مقدار از آن‌ها در سبد خود قرار دهید. همچنین استفاده از استراتژی میانگین هزینه دلاری یکی از روش‌های کاهش ریسک است که احتمال سرمایه‌گذاری‌های هیجانی را کاهش می‌دهد.

جمع‌بندی

استراتژی‌های مخلتفی برای ترید در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد. بعضی استراتژی‌ها مثل معامله روزانه ریسک بیشتری دارند ولی احتمالا سود بیشتری از آن‌ها کسب می‌کنید. بعضی استراتژی‌ها مثل هودل و میانگین هزینه دلاری ریسک پایینی دارند و سودی تضمین‌شده به شما می‌دهند؛ اما میزان سود آن‌ها پایین‌تر است. اگر فردی مبتدی هستید نیازی نیست تا استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال تریدرهای باتجربه را در پیش بگیرید. با توجه انتظارات، نوع بازار، میزان ریسک‌پذیری و دانش استراتژی مناسب خود را انتخاب کنید.

سوالات متداول

1) استراتژی برتر معامله ارز دیجیتال کدام است؟

استراتژی برتر معامله ارز دیجیتال برای هر فرد باتوجه عومل مختلفی مثل تجربه، دانش و ریسک‌پذیری متفاوت است. هرکس باید باتوجه به روحیه خود، سبک مورد نظرش را پیدا کرده و براساس آن معامله کند.

2)کدام استراتژی برای افراد مبتدی مناسب است؟

هولد کردن ارزهای دیجیتال و ترید در جهت روند بازار می‌تواند برای افراد مبتدی مناسب باشد. این در حالی است که تریدهای کوتاه مدت و اسکلپ به دلیل سختی زیاد و ریسک بالا گزینه‌های مناسبی برای افراد مبتدی نیستند.

1
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مجید یحیایی
مجید یحیایی
1 ماه قبل

ممنون از توضیحاتتون

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

1

2

نظر مخاطبان (1)