0

0

۱۰ هزار بیت کوین از کیف پول مرتبط با هک صرافی Mt. Gox منتقل شد

یک کیف پول دارایی دیجیتال متعلق به صرافی ارز دیجیتال غیر فعال BTC-e به تازگی ۱۰ هزار بیت کوین را جابه‌جا کرده است. این بیت کوین‌ها بیش از هفت سال در یک حساب غیرفعال بودند و اکثریت آن‌ها نیز در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) به صرافی‌های مختلف، کیف پول‌های شخصی و منابع دیگر منتقل شده‌اند.

انتقال ۱۰ هزار بیت کوین از کیف پول مرتبط با هک صرافی Mt. Gox
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

گزارش Chainalysis در ۲۳ نوامبر (۲ آذر) نشان می‌دهد که این برداشت بزرگترین برداشت توسط صرافی BTC-e از آوریل ۲۰۱۸ است. گمانه‌زنی‌ها مبنی بر این است که صرافی WEX اکنون جایگزین BTC-e شده است و هر دو این صرافی‌ها هم مقادیر کمی بیت کوین (BTC) را به سرویس‌ پرداخت الکترونیکی وب مانی روسیه در تاریخ ۲۶ اکتبر (۴ آبان) ۲۰۲۲ ارسال کرده‌اند. سپس در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) دوباره یک پرداخت آزمایشی به همین مقصد داشته‌اند و پس از آن نیز ۱۰۰ بیت کوین دیگر را در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) به همان آدرس منتقل کرده‌اند.

از مجموع مبالغ ارسالی تعداد ۹۹۵۰ بیت کوین هنوز در کیف پول‌های شخصی قرار دارد، در حالی که انتقال بقیه توکن‌ها از طریق واسطه‌ها صورت گرفته و به چهار آدرس دیپازیت در دو صرافی بزرگ منتقل شده‌اند.

کی یانگ جو (Ki Young Ju) بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Cryptoquant نیز این یافته‌ها را تأیید کرد و خاطرنشان کرد که ۰.۶ درصد از وجوه به صرافی‌ها ارسال شده است و ممکن است نشان‌دهنده نقدینگی طرف فروش (Sell Side Liquidity) باشد.

یانگ جو با انتشار توییتی از حساب کاربری رسمی خود (@ki_young_ju) در تاریخ ۲۴ نوامبر (۳ آذر) ۲۰۲۲، تصاویری از این انتقال را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد این بیت‌ کوین‌ها بیش از ۷ سال در کیف پول غیر فعال بوده‌اند.

۱۰ هزار بیت کوین ۷ ساله امروز منتقل شد. جای تعجب نیست! همانند بسیاری از بیت کوین‌های قدیمی دیگر، این BTCها هم متعلق به خلافکاران است. این همان کیف پول صرافی BTC-e مرتبط با هک صرافی Mt. Gox در سال ۲۰۱۴ است.

آنها ۶۵ بیت کوین را چند ساعت پیش به @hitbtc ارسال کردند، بنابراین این اتفاقات یک حراج دولتی یا چیزی مثل آن  نیست.

یانگ جو همچنین اشاره کرد که ۶۵ بیت کوین به صرافی کریپتویی HitBTC منتقل شده است و از آنها خواست تا این حساب را به دلیل فعالیت مشکوک به حالت تعلیق درآورند.

Mt. Gox یک صرافی ارز دیجیتال مستقر در توکیو بود که زمانی بیش از ۷۰ درصد از تراکنش‌های بیت کوین را به خود اختصاص می‌داد. در سال ۲۰۱۴ این صرافی هک شد و هزاران بیت کوین از آن به سرقت رفت، مدت کوتاهی پس از این حمله هکری نیز آن‌ها اعلام ورشکستگی کردند

صرافی BTC-e که سرورهایش در ایالات متحده مستقر بود، در سال ۲۰۱۷ پس از ادعاهایی مبنی بر دست داشتن در پولشویی و همچنین سرقت بیت کوین‌های صرافی Mt. Gox طی یک حمله هکری، با تبعات شدیدی روبه‌رو شد. وب سایت آن بسته شد و وجوه این صرافی توسط اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) ضبط گردید.

طبق گزارش Chainalysis در زمان توقف فعالیت صرافیBTC-e ، آن ها همچنان مقدار قابل‌توجهی بیت کوین در اختیار داشتند و در آوریل ۲۰۱۸ بیش از ۳۰ هزار عدد از این رمزارز را از سرویس والت (Service Wallet) خود خارج کردند.

در حالی که صاحبان BTC-e تلاش کردند ناشناس باقی بمانند، اما مشخص شد که الکساندر وینیک (Alexander Vinnik) اپراتور اصلی آن است و در نتیجه در پنج سال گذشته او درگیر نبردهای قانونی فراوانی در ارتباط با این اتهامات بوده است.

یک گزارش WizSecurity که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، ادعا کرد که صرافی BTC-e و شخص الکساندر وینیک مستقیماً در سرقت بیت کوین و وجوه کاربران صرافی Mt. Gox نقش داشته‌اند، به‌طوری که او مجبور شد تجارت خود را به حالت تعلیق درآورد و وب‌سایت خود را پس از ضرر‌های فراوان ببندد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)